Una aleación ye una combinación de propiedaes metáliques, que ta compuesta de dos o más elementos metálicos sólidos.

Aleación
Amiestu, Disolución y metallic material (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata
Arma de bronce col nome de Ramsés II. El bronce foi una de les primeres aleaciones qu'afayó la humanidá, dando orixe a la histórica Edá del Bronce. El bronce ye una aleación de cobre y estañu.

Les aleaciones tán constituyíes por elementos metálicos como Fe (fierro), Al (aluminiu), Cu (cobre), Pb (plomu), exemplos concretos d'una amplia gama de metales que se pueden alear. L'elementu aleante pue ser non metálicu, como: P (fósforu), C (carbonu), Si (siliciu), S (azufre), As (arsénicu).

Mayormente les aleaciones son consideraes amiestos, al nun producise enllaces estables ente los átomos de los elementos arreyaos. Escepcionalmente, delles aleaciones xeneren compuestos químicos.[1]

Clasificación editar

Clasifíquense teniendo en cuenta l'elementu que se topa en mayor proporción (aleaciones férricas, aleaciones base cobre, etc.). Cuando los aleantes nun tienen calter metálicu suelen topase en bien pequeña proporción, ente que si namái entemécense metales, los aleantes pueden apaecer en proporciones similares

Propiedaes editar

 
Micrografía d'aceru eutectoide (perlina).

Les aleaciones presenten rellumu metálicu y alta conductividá llétrica y térmica, anque usualmente menor que los metales puros. Les propiedaes físicu y químicu son, polo xeneral, similares a la de los metales, sicasí les propiedaes mecániques tales como durez, ductilidá, tenacidá y otres pueden ser bien distintes, d'ende l'interés qu'espierten estos materiales.

Les aleaciones nun tienen una temperatura de fusión única, dependiendo de la concentración, cada metal puro funde a una temperatura, coesistiendo simultáneamente la fase líquida y fase sólida como puede apreciase nos diagrames de fase. Hai ciertes concentraciones específiques de cada aleación pa les cualos la temperatura de fusión unifícase. Esa concentración y l'aleación llograda reciben el nome de eutéctica, y presenta un puntu de fusión más baxu que los puntos de fusión de los componentes.

  • Preparación

Históricamente, la mayoría de les aleaciones preparábense entemeciendo los materiales fundíos. Más apocayá, la pulvimetalurgia algamó gran importancia na preparación d'aleaciones con carauterístiques especiales. Nesti procesu, prepárense les aleaciones entemeciendo los materiales secos en polvu, prensándolos a alta presión y calecer dempués a temperatures xusto per debaxo de les sos punto de fusión. La resultancia ye una aleación sólido y homoxéneo. Los productos fechos en serie pueden preparar por esta téunica abaratando enforma la so costo. Ente les aleaciones que pueden llograse por pulvimetalurgia tán los cermets. Estes aleaciones de metal y carbonu (carburos), boro (boruros), osíxenu (óxidos), siliciu (siliciuros) y nitróxenu (nitruros) combinen les ventayes del compuestu cerámicu, estabilidá y resistencia a les temperatures elevaes y a la oxidación, coles ventayes del metal, ductilidá y resistencia a los golpes. Otra téunica d'aleación ye la implantación d'ion, que foi afecha de los procesos utilizaos pa fabricar chips d'ordenadores o ordenadores. Sobre los metales asitiaos nuna cámara de vacíu, dispárense fexes d'iones de carbonu, nitróxenu y otros elementos pa producir una capa d'aleación fino y resistente sobre la superficie del metal. Bombardeando titaniu con nitróxenu, por casu, puede producise una aleación aparente pa los implantes de prótesis.

La plata, l'oru de 18 quilates y el oru blanco son aleaciones de metales preciosos. L'aleación antifricción, el latón, el bronce, el metal Dow, la plata alemano, el bronce de torpedu, el monel, el peltre y la soldadura son aleaciones de metales menos preciosos. Por cuenta de les sos impureces, l'aluminiu comercial ye en realidá una aleación. Les aleaciones de mercuriu con otros metales llámense axuntadures.

Aleaciones más comunes editar

 
Ornamientu d'electro.

Les aleaciones más comunes utilizaes na industria son:

  • Aceru: Ye aleación de fierro con una cantidá de carbonu variable ente'l 0,008 y el 1,7 % en pesu de la so composición, devasando'l 1.7 % (hasta 6.67 %) pasa a ser una fundición.
  • Aceru inoxidable: L'aceru inoxidable defínese como una aleación d'aceru con un mínimu del 10 % al 12 % de cromu conteníu en masa
  • Alnico: Formada principalmente de cobaltu (5.24 %), aluminiu (8-12 %) y níquel (15-26 %), anque tamién puede contener cobre (6 %), n'ocasiones titanio (1 %) y el restu de fierro.
  • Alpaca: Ye una aleación ternario compuesta por cinc (8-45 %), cobre (45-70 %) y níquel (8-20 %)
  • Bronce: Ye toa aleación metálico de cobre y estañu na que'l primeru constitúi la so base y el segundu apaez nuna proporción del 3 al 20 %.
  • Constantán: Ye una aleación, xeneralmente formada por un 55 % de cobre y un 45 % de níquel.
  • Cuproníquel: Ye una aleación de cobre, níquel y les impureces del afitamientu, tales como fierro y manganesu.
  • Cuproaluminio: Ye una aleación de cobre con aluminiu.
  • Latón: Ye una aleación de cobre con cinc.
  • Magal: Ye una aleación de magnesiu, al que s'añader aluminiu (8 o 9 %), cinc (1 %) y manganesu (0.2 %).
  • Magnam: Ye una aleación de Manganesu que se-y añader aluminiu y cinc.
  • Nicrom: Ye una aleación compuesta d'un 80 % de níquel y un 20 % de cromu.
  • Nitinol: Titaniu y níquel.
  • Oru blanco (electro): Ye una aleación d'oru y dalgún otru metal blanco, como la plata, paladiu, o níquel.
  • Peltre: Ye una aleación compuesta por estañu, cobre, antimoniu y plomu.
  • Plata de llei: Ye una aleación plata y de normal cobre.
  • Zamak: Ye una aleación de base cinc, aluminiu, magnesiu y cobre.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Aranda, Beatriz.Constitución de les aleaciones, p. 6.

Enllaces esternos editar