Aleksandr Vasílievich Suvórov (en rusu: Александр Васильевич Суворов, conocíu tamién como Aleksánder), Conde Suvórov de Rímnik, Príncipe d'Italia (граф Рымникский, князь Италийский) (24 de payares de 1729 - 18 de mayu de 1800), foi Xeneralísimu rusu, reconocíu como unu de los pocos grandes xenerales de la historia que nunca perdió una batalla. Fízose famosu pol so manual La ciencia de la victoria y bultable pol so dichu «Entrenar duru, lluchar calmu».

Aleksandr Suvórov
Vida
Nacimientu Moscú13 de payares de 1730 (xul.)[1]
Nacionalidá Bandera de Rusia Imperiu Rusu
Muerte San Petersburgu6 de mayu de 1800 (xul.)[2] (69 años)
Sepultura Iglesia de la Anunciación del Monasterio de Alejandro Nevski (es) Traducir
Familia
Padre Vasilij Ivanovič Suvorov
Madre Yevdokiya Manukova
Casáu con Varvara Prozorovskaya (es) Traducir
Fíos/es
Estudios
Estudios Primer Cuerpo de Cadetes de San Petersburgo (es) Traducir
Llingües falaes Idioma carelianu
rusu[4]
Oficiu militaroficial
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército Imperial Ruso (es) Traducir
Infantería
Caballería
Graduación poruchik (en) Traducir
second-major (en) Traducir
Prime major (en) Traducir
Coronel
brigadier (es) Traducir
mayor general (es) Traducir
Porúchik general (es) Traducir
General en Jefe (es) Traducir
general field marshal (en) Traducir
Xeneralísimu
Lluchó en Batalla de Focșani (es) Traducir
Batalla de Praga (es) Traducir
Batalla de Rymnik (es) Traducir
Batalla de Kinburn (1787) (es) Traducir
Guerres Napoleóniques
Batalla de Kozludzha (es) Traducir
Asedio de Izmail (es) Traducir
Batalla de Cassano (es) Traducir
batalla del Trebia (es) Traducir
Batalla de Novi (es) Traducir
Devil's Bridge (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Mocedá y carrera editar

Suvórov, d'orixe armeniu, nació en Moscú, nel senu d'una familia noble procedente de la rexón de Nóvgorod. Entró nel exércitu de neñu, sirviendo contra los suecos en Finlandia y contra los prusianos mientres la Guerra de los Siete Años (1756-1763). En estremándose repitíes ocasiones en combate, foi nomáu coronel en 1762.

De siguío sirvió en Polonia mientres la Confederación de Bar, esvalixando a les fuercies polaques sol mandu de Kazimierz Pułaski. Atacó Cracovia (1768), y algamó el rangu de mayor xeneral. Cola guerra ruso-turca de 1768-1774 vivió les sos primeres batalles contra los turcos en 1773 y 1774, y particularmente na batalla de Kozludsí (güei Suvorovo), nel últimu añu, asitió la so reputación.

En 1775, Suvórov foi unviáu a encalorar la rebelión de Pugachov pero llegó al escenariu de la revuelta namái a tiempu de dirixir el primer interrogatoriu al líder rebalbu, que fuera traicionáu polos sos aliaos cosacos y que darréu sería degolláu en Moscú.

L'azote de polacos y turcos editar

 
Sellu de la Xunión Soviética, Aleksandr Suvórov, 1980 (Michel 5009, Scott 4878).

Dende 1777 a 1783, Suvórov sirvió en Crimea y el Cáucasu, convirtiéndose en teniente xeneral en 1780 y polo xeneral d'infantería en 1783, a la conclusión del so trabayu. De 1787 a 1791 lluchó de nuevu contra los turcos mientres la guerra ruso-turca de 1787-1792 y consiguió numberoses victories; foi mancáu dos veces en Kínburn (1787), tomó parte nel asediu d'Ochákov y en 1788 llogró dos grandes victories en Focsani y nel ríu Rímnik.

En dambes batalles participó un cuerpu d'exércitu austriacu sol mandu del Príncipe Josias de Saxonia-Coburgu, pero en Rímnik Suvórov comandaba el conxuntu de les fuercies aliaes. Pola últimu victoria, Catalina II, la Grande, nomó a Suvórov conde del Sacru Imperiu Romanu. El 22 d'avientu de 1790, Suvórov atacó la impenetrable fortaleza d'Izmaíl, en Besarabia. Les fuercies turques teníen órdenes de caltener la posición hasta'l final y tornaron de forma sobeyosa l'ultimátum rusu. La derrota significó una catástrofe de gran magnitú pal Imperiu otomanu, ente qu'en Rusia la victoria foi glorificada nel so primer himnu nacional, «Suenen los truenos de la victoria».

Darréu tres la firma de la paz colos turcos, Suvórov foi tresferíu de nuevu a Polonia, onde asumió'l mandu d'unu de los cuerpos d'exércitu que tomaron parte na batalla de Maciejowice, na cual prindaron al comandante en xefe de la insurrección polaca, Tadeusz Kościuszko. El 4 de payares de 1794, los cosacos de Suvórov atacaron Varsovia, y no que se conoció como la «Masacre de Praga», pola impotencia del xeneral de torgar lo, prindaron unu de los sos suburbios. La matanza denunciada de munchos civiles rompió l'espíritu de los defensores, y rápido púnxose fin a la sulevación de Kościuszko.

Dizse que'l comandante rusu unvió un informe a la so soberana que consistía en tres pallabres (en rusu): ¡Hurra! Varsovia ye nuesa. Suvórov (Ура, Варшава наша!). La emperatriz rusa respondió d'una forma igualmente curtia: Felicidaes, Mariscal de Campu. Catalina (Ура, фельдмаршал!). L'acabante nomar Mariscal de Campu permaneció en Polonia hasta 1795, cuando volvió a San Petersburgu. Pero la so soberana y amigo Catalina morrió en 1796 y el so socesor l'emperador Pablo despidir, faciéndo-y cayer en desgracia.

La campaña italiana editar

Suvórov vivió entós dellos años retiráu na so finca de Konchánskoye, cerca de Borovichí, rexón de Nóvgorod. Criticaba les nueves táctiques militares y los uniformes introducíos pol emperador, y dalgunes de les sos frases más cáustiques llegaron a los oyíos de Pablo. La so conducta empezó a ser xixilada, según la so correspondencia cola so esposa, que permanecía en Moscú (yá que les sos rellaciones matrimoniales nun yeren bones). Los domingos tocaba la campana de la ilesia y cantaba colos paisanos de l'aldega. Los díes ente selmana trabayaba con ellos como unu más. Pero en febreru de 1799, l'Emperador Pablo I de Rusia convocar de nuevu pa dir al campu de batalla, esta vegada contra los exércitos revolucionarios franceses n'Italia.

La campaña empezó con una serie de victories de Suvórov (Cassano d'Adda, Trebbia, Novi), qu'amenorgaron el gobiernu francés a una estrechura desesperada y espulsaron a los soldaos franceses d'Italia, salvaos polos pocos que taben sol mandu de Moreau, que caltuvo l'equilibriu nos Alpes marítimos y alredor de Xénova. El mesmu Suvórov llogró'l rangu de Príncipe de la Casa de Saboya del rei de Cerdeña.

 
Les tropes del Xeneralísimu Suvórov cruciando los Alpes en 1799. Llenzu de Vasili Súrikov.

Pero los últimos eventos d'aquel añu llenu de novedaes punxéronse-yos de cara a Rusia. Les fuercies del xeneral Aleksandr Rimski-Kórsakov fueron vencíes por Masséna en Zúrich. Traicionáu polos austriacos, el vieyu mariscal de campu, tratando de pasar al traviés de los Alpes hasta'l Rin cimeru, tuvo que retirase a Vorarlberg, onde l'exércitu, práuticamente desfechu, ensin caballos nin artillería, tenía los sos cuarteles d'iviernu. Cuando Suvórov fíxose camín al traviés de los cumes nevaos de los Alpes, el so exércitu viose sometíu a una dura prueba, anque nun foi derrotáu. Por tan maraviyosa retirada estratéxica, non conocida dende los tiempos d'Aníbal, Suvórov foi xubíu al rangu ensin precedentes de Xeneralísimu. Prometióse-y oficialmente que se-y daríen honores militares pol so trunfu en Rusia, pero les intrigues de la corte llevaron al Emperador Pablo a atayar la ceremonia.

A principios de 1800, Suvórov volvió a San Petersburgu. Pablo refugó recibi-y n'audiencia y, mancáu y enfermu, el vieyu veteranu morrió unos díes dempués, el 18 de mayu de 1800 en San Petersburgu. Lord Whitworth, l'embaxador inglés, y el poeta Gavrila Derzhavin fueron les úniques persones distinguíes presentes nel so funeral.

Suvórov ta soterráu na ilesia de l'Anunciación, nel monesteriu Aleksandr Nevski. Una simple inscripción nel so sepulcru reza, conforme a los sos propios deseos: «Equí xaz Suvórov». Pero un añu dempués de la so muerte, el zar Alexandru I alzó una estatua a la so memoria nel Campu de Marte de San Petersburgu.

La so descendencia y títulos editar

El so nome completu y títulos (acordies cola pronunciación rusa), rangos y condecoraciones, son los siguientes: Aleksandr Vasíliyevich Suvórov, Príncipe d'Italia (Knyaz Italyiskiy), Conde de Rímnik (Graf Rímnikskiy), Conde del Sacru Imperiu Romanu, Príncipe de Cerdeña, Xeneralísimu de les fuercies terrestre y naval de Rusia, Mariscal de Campu de los exércitos d'Austria y Cerdeña; seriamente mancáu seis vegaes.

Foi caballeru de la Orde de San Andrés, de la Orde de San Jorge de primer clase, de la Orde de San Vladimiro de primer clase, de la Orde de San Alexandru Nevski, de la Orde de Santa Ana de primer clase, y de la Orde de San Estanislao de primer clase.

Tamién foi bailío gran cruz d'honor y devoción de la Orde de Malta, caballeru de la Orde de María Teresa de primer clase, caballeru de la Orde de l'Águila Negra, caballeru de primer clase de la Orde de l'Águila Colorada, Mención al Méritu, (Cerdeña), caballeru gran cruz de la Orde de los Santos Mauricio y Lázaro, caballeru d'Orde de San Guberto, la Lleona d'Oru, (Francia) Orde de la Carmelita Virxe María, Santa Lasara, (Polonia), caballeru de la Orde de l'Águila Blanca.

El fíu de Suvórov, Arcadio (1783-1811), sirvió como oficial nel exércitu rusu mientres les guerres turques y napoleóniques a principios del sieglu XIX, y afogóse nel mesmu río Rimnik que tanta fama dio-y a los sos padres. El so nietu, Aleksandr Arkádievich (1804-1882), tamién foi xeneral rusu.

Valoraciones editar

 
Monumentu a Suvórov nel Pasu de San Gotardo nos Alpes suizos.
 
Placa n'honor a Suvórov en Svitavy, República Checa.

Los rusos acoricaron largamente la memoria de Suvórov. Un gran capitán, dende'l puntu de vista de cualquier etapa de la historia militar, considérase-y el gran capitán de la nación rusa pol calter del so lideralgu, acorde col calter del soldáu rusu. Nuna dómina na que la guerra convirtiérase nuna aición más de la diplomacia, él restauró'l so verdaderu significáu como actu de fuercia. Tuvo una gran simplicidá de maneres, y mientres taba en campaña vivía como un soldáu rasu, dormiendo sobre la paya y contentándose cola paga más humilde, anque pasó por tolos rangos del serviciu militar.

Les sos mofles procuráron-y non pocos enemigos. Como home d'aición, despreciaba a los favoritos inorantes y a los caballeros ornamentales de salón, pero les sos chances sirvieron n'ocasiones pa esconder y munches otres pa espresar un xeniu militar que'l so efeutu permaneció largamente nel exércitu rusu. Si les táctiques de los rusos na Guerra Ruso-Xaponesa de 1904-1905 reflexaron demasiáu lliteralmente dalgunes de les máximes de les guerres turques de Suvórov, l'espíritu de sacrificiu, el resolución y l'indiferencia poles perda qu'amosaron, creó un preciosu legáu procedente d'estes guerres. Mijaíl Ivánovich Dragomírov declaró que basó les sos enseñances nes táctiques de Suvórov, que tenía como representatives de les verdaes fundamentales de la guerra y de les cualidaes militares de la nación rusa.

En 1904 abrióse'l magníficu 'Muséu d'Historia Militar Suvórov'. Fora de San Petersburgu, alzáronse otros monumentos a Suvórov en Ochákov (1907), Sebastopol, Izmaíl, Tulchin, Kobrin, Ládoga, Kherson, Timánovka, Simferópol, Kaliningráu, Konchánskoye, Rímnik y nel Pasu de San Gotardo nos Alpes suizos. El 29 de xunetu de 1942, el Presidium del Sóviet Supremu de la Xunión Soviética estableció la Orde de Suvórov, que s'otorgaba poles aiciones ofensives esitoses contra fuercies enemigues cimeres.

Referencies editar

  1. valor desconocíu. «Q25859114» (en rusu). Russian Biographical Dictionary, Volume 20. 
  2. valor desconocíu. «Q25859114» (en rusu). Russian Biographical Dictionary, Volume 20. 
  3. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.

Enllaces esternos editar