La teunoloxía punta, tamién llamada última teunoloxía o Alta teunoloxía (pola so traducción lliteral del inglés High-technology o High-tech) ye aquella teunoloxía que s'atopa nel estáu más avanzáu de desarrollu o, cenciellamente, la teunoloxía más avanzada disponible nel momentu. Productos consideraos anguaño d'alta teunoloxía son de cutiu los qu'incorporen la electrónica avanzada d'informática, pero tamién tán los bioteunolóxicos o los de nuevos materiales.

El Ariane 5 espuestu en Le Bourget. La industria aeroespacial suel ser demandante d'alta teunoloxía, magar que munches vegaes utiliza equipos antiguos, pero certificaos.

La teunoloxía más avanzada puede apurrir munches ventayes, pero tamién tien riesgos y desventaxes considerable, razón pola cual munches vegaes en campos como la esploración espacial o'l militar optar por teunoloxía certificada, más antigua pero tamién más fiable y n'ocasiones muncho más algamadiza y barata de caltener.

Denominación xenérica editar

Nun esiste una clase de téunica específica que se denomine Alta teunoloxía, por cuenta de que'l conceutu camuda col pasu del tiempu, polo qu'un productu espublizáu como "Alta teunoloxía" nos años 60, güei bien pudiera ser consideráu como Baxa Teunoloxía, ye dicir sería consideráu daqué primitivu. La poca claridá que se tien sobre la definición llevó a los departamentos de marketing a describir a tolos productos nuevos y más recién como Alta teunoloxía.

Lo contrario de l'alta teunoloxía ye baxa teunoloxía, en referencia a la teunoloxía simple, de cutiu tradicional o mecánica; por casu, un ábaco ye un dispositivu de cálculu de baxa teunoloxía.

Campos onde más s'utiliza'l términu editar

En principiu cualquier campu onde s'utilicen teunoloxíes puede utilizar el términu, pero suel ser más habitual en disciplines como:

Economía editar

 
Equí amuésase'l cambéu na frontera de posibilidaes de producción al haber una meyora teunolóxica importante. Esta muévese a la derecha.

L'alta teunoloxía tien un papel fundamental na economía yá que pa los procesos granibles en delles ocasiones precísase cuntar cola última teunoloxía por qu'asina la Frontera de posibilidaes de producción siempres esti al so máximu posible. Hai de solliñar que dientro de la frontera son los puntos "posibles" de producción, xusto na frontera son los puntos "máximos" de producción y fuera de la frontera son puntos imposibles daos la teunoloxía actual. Equí entra nun puntu importante la teunoloxía, yá que depende d'ella la cantidá que puede producise. Por dar un exemplu, añu a añu la producción d'autos puede aumentar pol gran aumentu de la teunoloxía, al igual que la producción de botelles. Un cambéu na teunoloxía lo que produz ye un movimientu de la curva de producción, si ye pa la izquierda la producción mengua y si ye pa la derecha la producción aumenta, polo qu'al tener siempres la teunoloxía de vanguardia va optar pola producción máxima posible.

Problemes de la teunoloxía punta editar

Un problema de la teunoloxía puntu ye la poca esperiencia que se tien con ella. En munches ocasiones utilizar esta opción puede acarretar problemes na producción, retrasos nel desarrollu, medríes nos costos, apaición d'inconvenientes inesperaos. Por esta razón, munches empreses ya instituciones prefieren tar en segunda llinia teunolóxica, pero cuntar con equipos que demostraron la so fiabilidá o la so costo.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Robots ya industria». Fundación Juan March (25 d'abril de 2016). Consultáu'l 17 de xunu de 2016.
  2. 2,0 2,1 Cervera, Pepe (15 de febreru de 2016). «llocures-del-software-militar-obsoleto_1151625/ Tecnología militar: Submarinos nucleares con Windows XP y otres llocures del software militar». El confidencial. Consultáu'l 17 de xunu de 2016.