Amelia d'Orleans

aristócrata francesa (1865–1951)

María Amelia Luisa Elena d'Orleans, princesa francesa y última reina consorte de Portugal, nació'l 28 de setiembre[6] de 1865 na ciudá de Londres siendo la fía primoxénita de Felipe, conde de París y la so esposa María Isabel d'Orleans, infanta d'España. Los sos güelos paternos fueron Fernando Felipe de Francia y Elena Luisa de Mecklemburgu-Schwerin y los maternos: Antonio de Orléans, Duque de Montpensier y Luisa Fernanda de Borbón, infanta d'España. Doña Amelia foi hermana de la infanta Luisa, esposa del Infante Don Carlos, padres ambos de María de les Mercedes de Borbón-Dos Sicilies y Orleans, condesa de Barcelona.

Amelia d'Orleans
Consorte de portugal (es) Traducir

1899 - 1908
Vida
Nacimientu Twickenham[1]28 de setiembre de 1865[2]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Bandera de Portugal Portugal
Reinu de Portugal
Muerte Le Chesnay25 d'ochobre de 1951[2] (86 años)
Sepultura Panteón de los Braganza (es) Traducir
Familia
Padre Felipe de Orleans
Madre María Sabela d'Orleans
Casada con Carlos I de Portugal (es) Traducir (1886 – 1908)[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Orleans
Estudios
Llingües falaes francés[5]
portugués
Oficiu consortecreadora
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El 22 de mayu de 1886, Amelia de Orléans casóse con Carlos, duque de Braganza, fíu herederu del Rei Lluis I de Portugal, Amelia y el so maríu tuvieron tres fíos:

  • Lluis Felipe, Príncipe de Beira y Príncipe Real (1887-1908)
  • María Ana de Braganza (1887-1887)
  • Manuel II de Portugal (1889-1932)

En 1889, Amelia d'Orleans #convertir en reina de Portugal xunto col so maríu al morrer el so suegru. El so home foi proclamáu rei como Carlos I.

El 1 de febreru de 1908, al so regresu a Lisboa, la familia real sufrió un atentáu na Plaza del Comerciu de Lisboa, nel cual resultaron muertos el rei, de forma instantánea, y el príncipe real, #venti minutos dempués; l'infante D. Manuel resultó mancáu leve y la reina, milagrosamente ilesa, a pesar de defender a los sos fíos, cutiendo a los asesinos. Esisten numberoses teoríes al respective de los organizadores del atentáu, anque tou son conxetures, yá que los regicidas morrieron na so llucha por non ser atrapaos y que'l procesu foi convenientemente escaecíu tres la proclamación de la república.

#Doña Amelia #convertir en tutora del nuevu rei, finalmente puede tener una participación activa nel gobiernu de la nación y empéñase en poner en marcha una especie de gobiernu d'unión nacional nel que taríen presentes toles corrientes polítiques, pero'l repartu de les cuotes de poder descontenta a tolos partíos, y en llugar de xunir a la clase política en redol al nuevu monarca, lo que consigue ye aisllalo, y consecuentemente debilitalo.

En 1910 cola abdicación del so fíu Manuel II de Portugal, abandona Portugal col restu de la familia real, siendo ella la última reina consorte del país lusitanu. Munchos años dempués, nos años 50 del sieglu XX y poco primero de la so muerte, la reina foi autorizada a volver a Lisboa, onde pudo visitar les tumbes del so maríu y fíos.

A ella debe la creación del Muséu Nacional de Coches de Lisboa, en dependencies del Palaciu de Belém, la so residencia preferida en Lisboa, mientres la so vida en Portugal.

El so últimu papel decisivu na historia de la dinastía tuvo llugar cuando, siguiendo la postura del so fíu Manuel II, reconoció como herederu de la dinastía al pretendiente miguelista, Miguel de Braganza, fíu de Miguel I de Portugal, magar ye ciertu la Constitución Portuguesa retiraba los sos derechos a los herederos de Miguel, y yá nun había monarquía en Portugal y la constitución fuera reemplazada.

A la so muerte, el gobiernu portugués unvió un barcu de guerra pa la repatriación de los sos restos mortales a Lisboa, que recibieron los más altos honores del estáu y multitudinariamente acompañaos hasta'l Panteón de los Branganza nel monesteriu de San Vicente da Fora, onde fueron depositaos al pie de los del so maríu y fíos.

Títulos, tratamientos y distinciones honorífiques editar

Títulos y tratamientos editar

  • 28 de setiembre de 1865 - 22 de mayu de 1886: La so Alteza Real la princesa Amelia d'Orleans
  • 22 de mayu de 1886 - 19 d'ochobre de 1889: La so Alteza Real la princesa real de Portugal, duquesa consorte de Braganza
  • 19 d'ochobre de 1889 - 1 de febreru de 1908: La so Maxestá Fidelísima la reina consorte de Portugal y los Algarves
  • 1 de febreru de 1908 - 25 d'ochobre de 1951: La so Maxestá Fidelísima #reinar madre de Portugal y los Algarves

Distinciones honorífiques editar

  •   Gran maestre de la Orde de la Reina Santa Isabel.
  •   Dama de la Orde de les Dames Nobles de la Reina María Lluisa (Reinu d'España).
  •   Dama de la Orde de la Cruz Estrellada. (Imperiu Austroahúngaro)[7]
  •   Rosa d'Oru de la Cristiandá (Ciudá del Vaticanu, 1892).

Ancestros editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://www.arqnet.pt/dicionario/mariaamelia_rainha.html.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: SNAC. Identificador SNAC Ark: w6z99dm2. Apaez como: Amélie of Orléans. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p11099.htm#i110984. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  5. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 5 marzu 2020.
  6. Fundação Mário Soares. «Biografia» (portugués). Consultáu'l 7 de febreru de 2011.
  7. Hof- und Staats-Handbuch der Österreichisch-Ungarischen Monarchie - 1912. Consultáu'l 6 de marzu de 2017. Hof- und Staats-Handbuch der Österreichisch-Ungarischen Monarchie - 1912. Consultáu'l 6 de marzu de 2017.

Ver tamién editar

  • Casa de Braganza Saxonia-Coburgu
  • Ducáu de Braganza


Predecesor:
María Pía de Saboya
 

Reina consorte de Portugal
1886-1908
Socesor:
 
Predecesor:
Estefanía de Hohenzollern-Sigmaringen
{{{títulu2}}}
{{{periodu2}}}
Socesor:
{{{socesora2}}}