American Hustle

película de 2013 dirixida por David O. Russell

American Hustle ye una película de 2013 dirixida por David O. Russell y escrita por Russell y Eric Warren Singer basada nuna operación ABSCAM del FBI nos 70s y 80s. Estrenóse'l 13 d'avientu del 2013. Nos papeles principales atópense Christian Bale como Irving Rosenfeld, Amy Adams como Sydney Prosser y Bradley Cooper como Richard DiMaso. Mientres, Jeremy Renner, Jennifer Lawrence y Louis C.K. participen en roles secundarios.

American Hustle
Datos
Títulu orixinal American Hustle (en)
Xéneru cine de crímenes (es) Traducir[1], cine de atracos (es) Traducir, cine de comedia[2] y cine dramáticu[3]
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 13 avientu 2013 (Estaos Xuníos)
13 febreru 2014 (Alemaña)
23 xineru 2014 (Hungría)
Idioma orixinal inglés
Duración 138 min
Llugar de la narración Nueva Jersey
Rodaxe Nueva York
Color en color
Ficha téunica
Direición David O. Russell[3]
Producción Charles Roven, Richard Suckle[4], Megan Ellison[4] y Jonathan Gordon[4]
Productor executivu Eric Warren Singer[4] y Bradley Cooper[4]
Guión Eric Warren Singer
David O. Russell
Música Danny Elfman
Fotografía Linus Sandgren
Edición Jay Cassidy, Alan Baumgarten[4], Crispin Struthers[4] y Kevin Tent[4]
Diseñador de producción Heather Loeffler
Repartu Christian Bale[7], Amy Adams[7], Bradley Cooper[7], Jennifer Lawrence[7], Robert De Niro[7], Jeremy Renner[7], Louis C.K.[7], Alessandro Nivola[7], Anthony Zerbe[8], Colleen Camp[8], Elisabeth Röhm[8], Jack Huston[9], Michael Peña[9], Paul Herman[8], Shea Whigham[8], Saïd Taghmaoui[10], Adrian Martinez[10], Dawn Olivieri[10], Erica McDermott[10] y Zachariah Supka (en) Traducir
Ver llista completa
Compañíes
Productora Columbia Pictures
Distribuidora InterCom[6] y Netflix
Costu 40 000 000 $[11]
Recaldación 251 000 000 $
Premios y nominaciones
Premios
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[12]
FSK pa mayores de seis años
JMK free from 10 years (en) Traducir[13]
Medierådet pa mayores d'once años[14]
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Dende'l so estrenu la película recibió allabancies de la crítica especializada y del públicu. Recibió diez nominaciones a los Premiu Óscar, ente les que destaca la de meyor película, meyor direutor pa Russell, meyor guión orixinal, y nos cuatro categoríes d'interpretaciones (meyor actor pa Bale, meyor actriz pa Adams, meyor actor de repartu pa Cooper y meyor actriz de repartu pa Lawrence). Llogró siete nominaciones a los Globos d'Oru, de les que finalmente ganó 3 premios (Meyor película - Comedia o musical, Meyor actriz - Comedia o musical pa Adams y Meyor actriz de repartu pa Lawrence).

Argumentu editar

En 1974, l'empresariu de mal pelo Irving Rosenfeld (Christian Bale) conoz a la stripper Sydney Prosser (Amy Adams) nuna fiesta y conviértense n'amantes, a pesar del matrimoniu de Irving cola inestable Rosalyn Rosenfeld (Jennifer Lawrence), quien se niega a divorciase amenaciando con llevase al so fíu, Danny, lloñe d'él. Irving tamién ye un estafador, y Sydney convertir na so compañera, qu'asonsaña ser una aristócrata británica llamada "Edith Greensly" col fin d'atraer a los inversores, que'l so dineru Irving malversa. Una de les sos víctimes resulta ser un axente del FBI, Richie DiMaso (Bradley Cooper), que promete lliberar si Irving ayúdalu a detener a otros cuatro artistes de la estafa. Richie siéntese atraíu por Sydney, quien desenvuelve una rellación con él, anque ensin revelar la so verdadera identidá.

Irving tien a unu de los sos amigos asonsañando ser un xeque árabe ricu, en busca de posibles inversiones n'América. Cuando un sociu so suxure que'l xeque faiga negocios con Carmine Polito (Jeremy Renner) el recién alcalde electu de Nueva Jersey, que llegalizó apocayá los xuegos d'azar en Atlantic City y ta teniendo problemes p'axuntar el dineru necesario pa la renovación de la ciudá, Richie diseña un plan p'atrapar a Polito y solicita una tresferencia de $2 millones a una cuenta controlada pol FBI al so xefe, Stoddart Thorsen (Louis C.K.), que niégase. Sydney convence a una secretaria, Brenda (Colleen Camp), por que tresfiera el dineru de llombu de Thorsen. Cuando'l xefe de Thorsen, Anthony Amado (Alessandro Nivola), allaba a la so iniciativa, Thorsen nun ta en condiciones d'atayar la operación. Richie depués entama una xunta con Polito ya intenta grabar aceptar sobornos. Polito empieza a abarruntar y vase, pero Irving rescata la operación al convencelo de que'l xeque ye llexítimu.

Irving y Rosalyn cenen con Polito y la so esposa, Dolly (Elisabeth Röhm), y Irving y Polito vuélvense amigos, dexando a Irving col sentimientu de culpa sobre la so participación na combalechadura. Polito dempués entama una xunta col xeque nuna fiesta, y Richie fai qu'otru axente, Paco Hernández (Michael Peña), fáigase pasar por xeque. Irving vese obligáu a llevar a Rosalyn a la fiesta, y faise amiga d'un mafiosu, Pete Musane (Jack Huston), ente que Irving, Polito y el xeque axuntar col xefe de Musane, Victor Tellegio (Robert De Niro), quien quier abrir un casino en Atlantic City, y convence a Polito pa sobornar a dellos funcionarios del gobiernu pa entainar la ciudadanía estauxunidense del xeque y asina asegurar el so negociu, amás de solicitar una tresferencia de $10 millones pa demostrar la llexitimidá del Xeque. Richie más tarde graba a Polito sobornando a los funcionarios del gobiernu.

Thorsen negar a da-y a Richie los $10 millones, polo que Richie atacar, y Irving esmolezse que Tellegio vaya tres él y Sydney una vegada qu'afaye la estafa. Mentanto, Rosalyn empieza un romance con Pete y menta la participación de Irving col FBI. Irving ye secuestráu por Pete, y promete da-y a Tellegio $2 millones pa demostrar la llexitimidá del xeque. Más tarde enfréntase a Rosalyn, quien anuncia que quier divorciase pa tar con Pete, y afirma qu'arremente se -y escapó lo del FBI col fin de motivar a Irving a desenvolver un plan.

Sydney revela la so verdadera identidá a Richie y ruempe con él, realcontrándose con Irving. Más tarde axúntense col supuestu abogáu de Tellegio, Alfonse Simone (Paul Herman) y Richie graba a Simone falar de les sos operaciones illegales. Brenda tresfier los $2 millones a la cuenta de Tellegio, y Richie, ansiosu de gloria, celebra la evidencia qu'adquirió. Irving diz-y a Polito alrodiu de la estafa, y Polito se congoxa, alegando qu'él namái quería ameyorar New Jersey y foi Irving quien lo arreyó. Richie más tarde entérase de que Irving y Sydney robaron los $2 millones y Alfonse en realidá yera l'amigu de Irving, Ed Malone. Irving axusta devolver el dineru y salvar al FBI de la vergüenza en cuenta de inmunidá pa él y Sidney y un amenorgamientu de la pena de Polito. Thorsen acepta y esanicia a Richie de la operación. El so papel na operación ignorar en gran midida y permanez nel anonimatu. Tellegio perdona a Irving y Sidney pola so contribución col FBI, yá que-y torgaben aceptar el sobornu, lo que dexaría al FBI procesalo. Irving y Sidney van vivir xuntos y mientres Rosalyn va vivir con Pete. Comparten la custodia de Danny, y Irving y Sidney utilicen un préstamu bancariu p'abrir un negociu de venta de pintures llexítimes.

Repartu editar

Producción editar

Desenvuelvo editar

La película empezó como un guión de Eric Warren Singer tituláu American Bullshit. Foi incluyíu nel # 8 de la Black List de guiones ensin producir de 2010. La producción establecer en Columbia Pictures con Charles Roven y Richard Suckle produciendo al traviés d'Atles Entertainment, que primeramente consideró a Ben Affleck pa dirixir delantre de David O. Russell quien finalmente robló un contratu pa dirixir la película. Russell re-escribió'l guión de Singer, reemplazando los personaxes con caricatures de les sos respeutives figures de la vida real.

Filmación editar

El rodaxe empezó'l 8 de marzu de 2013. La película foi rodada pela redolada de Boston, Massachusetts (en Worcester), y na ciudá de Nueva York. El rodaxe suspendióse arriendes de los Atentáu del maratón de Boston . Dempués de que se llevantó'l bloquéu, la película vuelve al so rodaxe Boston y pasó los sos últimos díes de la producción na ciudá de Nueva York.

Premios y Nominaciones editar

Premiu Óscar editar

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2014 Meyor película Nomada
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor actor Christian Bale Nomáu
Meyor actriz Amy Adams Nomada
Meyor actor de repartu Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz de repartu Jennifer Lawrence Nomada
Meyor vestuariu Michael Wilkinson Nomáu
Meyor montaxe Jay Cassidy
Crispin Struthers
Alan Baumgarten
Nomáu
Meyor guión orixinal Eric Warren Singer
David O. Russell
Nomáu
Meyor diseñu de producción Judy Becker Nomáu

Premios Globu d'Oru editar

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2014 Meyor película - Comedia o musical Ganador
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor actriz - Comedia o musical Amy Adams Ganadora
Meyor actor - Comedia o musical Christian Bale Nomáu
Meyor actor de repartu Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz de repartu Jennifer Lawrence Ganadora
Meyor guión Eric Warren Singer
David O. Russell
Nomaos

Premios BAFTA editar

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2014 Meyor película Nomada
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor actor Christian Bale Nomáu
Meyor actriz Amy Adams Nomada
Meyor actriz de repartu Jennifer Lawrence Ganadora
Meyor actor de repartu Bradley Cooper Nomáu
Meyor guión orixinal Eric Singer
David O. Russell
Ganador
Meyor maquillaxe y peluquería Evelyne Noraz
Lori McCoy-Bell
Ganadora
Meyor diseñu de vestuariu Michael Wilkinson Nomáu
Meyor diseñu de producción Judy Becker
Heather Loeffler
Nomáu

Critics' Choice Movie Awards editar

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2014 Meyor película Nomada
Meyor comedia Ganadora
Meyor Parto Ganador
Meyor actor Christian Bale Nomáu
Meyor actor de repartu Bradley Cooper Nomáu
Meyor actriz de repartu Jennifer Lawrence Nomada
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor guión orixinal David O. Russell
Eric Singer
Nomáu
Meyor diseñu de vestuario Michael Wilkinson Ganador
Meyor actriz nuna comedia Amy Adams Ganadora
Meyor actor nuna comedia Christian Bale Nomáu

Premios del Sindicatu d'Actores editar

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2013 Meyor repartu Ganador
Meyor actriz de repartu Jennifer Lawrence Nomada

Premios Satellite editar

Añu Categoría Nomáu Resultáu
2014 Meyor película Nomada
Meyor direutor David O. Russell Nomáu
Meyor actriz protagonista Amy Adams Nomada
Meyor actor protagonista Christian Bale Nomáu
Meyor actriz secundaria Jennifer Lawrence Nomada
Meyor actor secundaria Bradley Cooper Nomáu
Meyor guión orixinal David O. Russell
Eric Singer
Ganador
Meyor montaxe Jay Cassidy
Crispin Struthers
Ganador

Premios del sindicatu de productores editar

Añu Categoría Candidatu Resultáu
2014 Meyor Producción d'una Película Nomada

Premios del sindicatu de direutores editar

Añu Categoría Candidata Resultáu
2014 Meyor direutor David O. Russell Nomáu

Premios SIBA editar

"Añu" "Categoría" "Candidatu" "Resultáu"
2013 Meyor Película American Hustle Nomada
2013 Meyor Película-Comedia American Hustle Ganadora
2013 Meyor Direutor David O. Russell Nomáu
2013 Meyor Guión American Hustle Nomáu
2013 Meyor Repartu Christian Bale, Amy Adams, Bradley Cooper, Jeremy Renner y Jennifer Lawrence Ganador
2013 Meyor Actriz-Comedia Amy Adams Nomada
2013 Meyor Actriz Secundaria Jennifer Lawrence Ganadora

Círculu de Críticos de Nueva York editar

Meyor película, guión y actriz secundaria (Jennifer Lawrence)

American Film Institute editar

Top 10 - Meyores películes del añu

Referencies editar

  1. URL de la referencia: http://www.nytimes.com/2013/12/13/movies/american-hustle-with-christian-bale-and-amy-adams.html. Data de consulta: 8 abril 2016.
  2. URL de la referencia: https://www.filmaffinity.com/en/film896227.html. Data de consulta: 8 abril 2016.
  3. 3,0 3,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt1800241/. Data de consulta: 8 abril 2016.
  4. 4,00 4,01 4,02 4,03 4,04 4,05 4,06 4,07 4,08 4,09 Afirmao en: Google Freebase Data Dump. Editorial: Google.
  5. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 17 agostu 2016.
  6. 6,0 6,1 URL de la referencia: http://nmhh.hu/dokumentum/166259/premierfilmek_forgalmi_adatai_2014.xlsx.
  7. 7,0 7,1 7,2 7,3 7,4 7,5 7,6 7,7 URL de la referencia: http://www.metacritic.com/movie/american-hustle. Data de consulta: 8 abril 2016.
  8. 8,0 8,1 8,2 8,3 8,4 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt1800241/fullcredits?ref_=tt_ov_st_sm. Data de consulta: 8 abril 2016.
  9. 9,0 9,1 URL de la referencia: http://www.bbfc.co.uk/releases/american-hustle-2013. Data de consulta: 8 abril 2016.
  10. 10,0 10,1 10,2 10,3 Afirmao en: ČSFD. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  11. 11,0 11,1 URL de la referencia: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=davido2013.htm.
  12. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/138930.
  13. URL de la referencia: https://jmkextern.bmb.gv.at/app/detail.aspx?FILID=17626.
  14. Afirmao en: Filmografía Nacional Danesa.

Enllaces esternos editar