Aparatu llocomotor

conxuntu de muérganos y sistemes responsables de la llocomoción

El aparatu llocomotor ta formáu pol sistema osteoarticular (güesos,articulaciones y ligamento) y el sistema muscular (músculos y tendones). Dexa al ser humanu y a los animales polo xeneral interactuar col medio que lu arrodia por aciu el movimientu o locomoción y sirve de sostén y proteición al restu d'órganos del cuerpu.[1] Funciona en coordinación col sistema nerviosu que ye'l que xenera y tresmite les órdenes motores.

Aparatu llocomotor

Los músculos estriaos formen parte del sistema llocomotor.

La cadarma forma parte del aparatu llocomotor.
Función Movimientu voluntariu del cuerpu
Estructures
básiques
Güesos, Músculos, Nervios, Articulaciones.
Enllaces esternos
FMA 7482
[editar datos en Wikidata]

Ta formáu por dos sistemes:

  • Sistema oseu: Ye l'elementu pasivu, ta formáu polos güesos, los cartílagos y los lligamentos articulares.
  • Sistema muscular: Formáu polos músculos, que por aciu los tendones xunir a los güesos y al contraer provoquen los movimientos corporales

Güesos editar

El güesu ye un órganu firme, duru y resistente que forma parte del endoesqueleto de los vertebraos. Ta compuestu por texíos duros y blandios. El principal texíu duro ye'l texíu óseo, un tipu especializáu de texíu conectivo constituyíu por célules (osteocitos) y componentes estracelulares calcificados. Hai 206 güesos nel cuerpu humanu. Los güesos tienen una cubierta superficial de texíu conectivo fibrosu llamáu periostiu y nes sos superficies articulares tán cubiertos por texíu conectivo cartilaxinosu. Los componentes blandos inclúin a los texíos conectivos mieloide texíu hematopoyético y adiposu (grasa) el migollu oseu. El güesu tamién cunta con vasos y nervios que, respeutivamente irrigan y inervan la so estructura.

Los güesos tienen formes bien variaes y cumplen delles funciones. Con una estructura interna complexa pero bien funcional que determina la so morfoloxía, los güesos son llixeros anque bien resistentes y duros. El conxuntu total y entamao de les pieces ósees (güesos) conforma la cadarma o sistema esqueléticu. Cada pieza cumple una función en particular y de conxuntu en rellación coles pieces próximes a les que ta articulada.

Los güesos nel ser humanu son órganos tan importantes como los músculos o'l celebru, con una amplia capacidá de rexeneración y reconstitución. Sicasí, vulgarmente tiense una visión del güesu como una estructura inerte, yá que lo que xeneralmente queda a la vista son les pieces ósees —seques y llibres de materia orgánico— de les cadarmes tres la descomposición de los cadabres.

Los güesos conformen el sistema oseu o esqueléticu. Actúen como soporte o armazón y por ello considérense los órganos pasivos del movimientu. Dexen que los movimientos del cuerpu en combinación colos músculos. Protexen los órganos internos como'l celebru, los pulmones y el corazón.

Articulaciones editar

 
Imaxe colos componentes d'una articulación.

N'anatomía una articulación ye'l puntu de contautu ente dos güesos del cuerpu. Pueden clasificase en distintos tipos:[2]

  • Sinartrosis. Tamién llamaes articulaciones fixes, pos nelles nun ye posible'l movimientu. Un exemplu ye l'articulación qu'esiste ente los distintos güesos que formen el craniu.
  • Anfiartrosis. Tamién llamaes articulaciones semimóviles. Presenten un texíu fibrocartilaginoso qu'una fuertemente los dos estremos óseos, pero dexando ciertu grau de movilidá. Esti tipu d'articulación ye la que s'establez ente los cuerpos vertebrales de la columna.
  • Diartrosis. Tamién llamaes articulaciones móviles. Dexen amplios movimientos ente los dos estremos óseos gracies a la esistencia d'un cuévanu articular que facilita la movilidá. Pueden estremase de la mesma en dellos tipos. L'articulación del costazu ye un exemplu de diartrosis.

Músculo editar

Músculo ye cada unu de los órganos contráctiles del cuerpu humanu y d'otros animales, formaos por texíu muscular. Los músculos rellaciónense íntimamente bien cola cadarma, formen parte de la estructura de diversos órganos y aparatos. La unidá funcional y estructural del músculu ye la fibra muscular.

El músculu ye un texíu formáu por célules fusiformes constituyíes pol sarcolema que ye la membrana celular y el sarcoplasma que contienen los orgánulos, el nucleu celular, mioglobina y un complexu treme proteicu de fibres llamaes actina y miosina que la so principal propiedá, llamada contractilidad, ye la d'encurtiar el so llargor cuando son sometíes a un estímulu químicu o llétricu. Estes proteínes tienen forma helicoidal o d'hélice, y cuando son activaes xúnense y rotan de forma que producen un acurtiamientu de la fibra. Mientres un solu movimientu esisten dellos procesos d'unión y desunión del conxuntu actina-miosina.

Movimientos corporales editar

Los movimientos corporales dende'l puntu de vista xenéricu son los siguientes:[3]

  • Flexón. Ye'l movimientu que mengua l'ángulu ente los güesos que formen una articulación. Por casu la flexón del coldu tien llugar cuando s'avera la mano al costazu. Los músculos que realicen la flexón llámense músculos flexores, por casu el bíceps braquial.
  • Estensión. Ye'l movimientu qu'aumenta l'ángulu ente los güesos que formen una articulación. Por casu la estensión del coldu producir al alloñar la mano del costazu. Los músculos que realicen la estensión llámense músculos estensores, por casu el tríceps braquial.
  • Abducción. Ye'l movimientu pol qu'una parte del cuerpu alloñar del planu se simetría medial. Los músculos que realicen la abducción llámense músculos abductores.
  • Aduccion. Ye'l movimientu pol qu'una parte del cuerpu averar al planu de simetría medial. Los músculos que realicen la aducción llámense músculos aductores.
  • Rotación interna. La rotación defínese como'l xiru d'un cuerpu sobre la so propia exa. Na rotación interna, tamién llamada rotación medial el xiru producir escontra la exa central del cuerpu. La rotación interna, o rotación medial, referir a la rotación escontra la exa del cuerpu.
  • Rotación esterna. Tamién llamada rotación llateral, ye un movimientu similar al de rotación interna pero en sentíu contrariu, el xiru produzse alloñar de la porción medial del cuerpu.
  • Circunducción. La circunducción ye un movimientu cónicu d'una estremidá que dexa 360 graos de movimientu por aciu la combinación de flexón, estensión, abducción y aducción. Solo ye posible en delles articulaciones como'l costazu. Na circunducción el miembru realiza un movimientu cónicu lo que lo estrema de la rotación nel xiru tien llugar alredor de la propia exa del güesu.
 
Movimientos corporales
 
Pronación y supinación.

Otros movimientos específicos de ciertes llocalizaciones son los siguientes:[4]

  • Eversión: Ye'l movimientu que se produz al xirar el todíu de tala forma que la planta d'un pie mire escontra'l llau contrariu de la situación del otru pie.
  • Inversión: Ye'l movimientu opuestu a la eversión, consiste en xirar un todíu de tala forma que la planta del pie apunte na direición en que s'atopa l'otru pie.
  • Pronación: Consiste en xirar el antebrazu de tala forma que la palma de la mano mire escontra baxo.
  • Supinación: Ye'l movimientu contrariu a la pronación, consiste en xirar l'antebrazu por que la palma de la mano mire escontra riba.

Posición anatómica editar

La posición anatómica estándar pal cuerpu humanu que sirve pa describir la llocalización de toles estructures ye aquella en que'l suxetu asítiase de pies, mirando en direición al observador, colos brazos estendíos a entrambos llaos del cuerpu y amosando les palmes de les manes.[3]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Aparatu llocomotor, p. 94, en Google Books
  2. Módulu de bases anatómiques y fisiolóxiques del deporte. Articulaciones. Consultáu'l 2 d'abril de 2018
  3. 3,0 3,1 Anatomía funcional del aparatu llocomotor. Autor: José Luis Ayuso Gallardo. Consultáu'l 2 d'abril de 2018.
  4. Lleiciones básiques de biomecánica del aparatu llocomotor. Autor: Antonio Viladot Voegeli. Consultáu'l 4 d'abril de 2018.