Arachnida

clas d'artrópodu

Los arácnidos[1] (Arachnida, del griegu αράχνη aráchne, "araña" y -ιδες -ides, "perteneciente a un grupu") son una clase d'Artrópodos quelicerados de la que fueron descrites más de 102.000 especies.[2] Inclúi formes tan conocíes como les arañes, los escorpiones y los ácaros.

Arachnida
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Arthropoda
Subfilu: Chelicerata
Clas: Arachnida
Órdenes
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Carauterístiques editar

Anatomía esterna editar

El cuerpu tien dos rexones o tagmes más o menos estremaos, el prosoma (o cefalotórax) y el opistosoma (o abdome). Los apéndices enxértense nel prosoma y son un par de quelíceros, al pie de la boca, un par de pedipalpos, dacuando bien desenvueltos y cuatro pares de pates llocomotores.

Escarecen d'antenes, y suelen tener unu o más pares de güeyos simples, en llugar de grandes güeyos compuestos como los inseutos. En dellos casos esos güeyos son bien eficaces pal so tamañu.

Aparatu dixestivu editar

Consta de trés partes, estomodeo, mesodeo y proctodeo, de les que la primera y la postrera son d'orixe ectodérmicu. Aliméntense zucando líquidos más que tragando porciones sólides, pa lo cual de cutiu realicen una predixestión esterna secretando o inyectando enzimes dixestives sobre l'alimentu. Son bien de cutiu depredadores, y dellos grupos inyecten venenu colos quelíceros o'l telson (últimu segmentu del cuerpu).

Circulación y respiración editar

La circulación ye abierta, como en tolos artrópodos.

Aniciáronse nel agua, y los sos parientes más próximos, como los xifosuros, siguen siendo acuáticos, pero llegaron a afaese a los ambientes más secos, inclusive los desérticos. De los arácnidos actuales, namái dellos ácaros son puramente acuáticos. La respiración ta basada en víes y cuévanos internos que s'abren al esterior por espiráculos; nunos casos ye un sistema traqueal, n'otros básase n'órganos llamaos pulmones en llibru, pola forma en que se plieguen les sos parés.

Escreción editar

La escreción, como ye típico d'animales que de normal nun beben y dacuando crecen n'ambientes grebos, produz una orina bien concentrada o seca, rica en guanina y ácidu úrico (son por tanto uricotélicos). Los órganos de la escreción son tubos de Malpighi, que desagüen nel intestín, o glándules coxales, que lo faen na base de les pates.

Bioloxía y ecoloxía editar

Los arácnidos son ovíparos (reprodúcense per aciu güevos) pero delles especies nacen direutamente de la madre (ovovivíparos). El comportamientu de cortexu ye de cutiu bien ellaboráu, y en munchos casos osérvase cuidáu parental, una traza rara fuera de los vertebraos.

Son más abondosos y variaos en climes templaos, pero tán presentes en tolos climes non polares, y ente les arañes y los pseudoescorpiones atópense dalgunos de los pocos animales capaces de vivir nos cumes más altos de la Tierra.

Orixe y diversidá editar

Esisten más de 102.000 especies d'arácnidos, y son el segundu grupu más numberosu del reinu animal, dempués de los inseutos, y cuasi dobla n'especies a los vertebraos. Los actuales clasifíquense en 11 órdenes, de los que los más nutríos n'especies son les arañes, los ácaros y los opiliones. Esisten amás grupos que namái se conocen como fósiles. Una clasificación moderna contién los siguientes grupos (anque la categoría taxonómica asignada equí puede ser aldericada):

Referencies editar

Enllaces esternos editar