Arturo Franklin Rawson (4 de xunu de 1885Santiago del Estero – 8 d'ochobre de 1952Buenos Aires) foi un militar y dictador arxentín.[2][3] Exerció como presidente en desallugando poles armes el 4 de xunu de 1943 al presidente constitucional Ramón S. Castillo. Asina, inauguró tamién el periodu de dictadura militar autodenominado Revolución del 43. Foi'l segundu de los llamaos presidentes de facto» de l'Arxentina. Gobernó mientres tres díes, dende'l 4 al 7 de xunu de 1943. Nun figura na llista oficial de presidentes de la República Arxentina, pos nun llegó a emprestar el xuramentu de rigor. Foi darréu reemplazáu por Pedro Pablo Ramírez.

Arturo Rawson
Presidente d'Arxentina

4 xunu 1943 - 7 xunu 1943
embaxador d’Arxentina en Brasil

1943 - 1945
Vida
Nacimientu Santiago del Estero4 de xunu de 1885[1]
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Buenos Aires8 d'ochobre de 1952[1] (67 años)
Sepultura Cementeriu de la Recoleta
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Oficiu soldáu, diplomáticupolíticu
Serviciu militar
Cuerpu militar Exércitu Arxentín
Graduación Teniente xeneral
Cambiar los datos en Wikidata

Carrera editar

Fíu del coronel del Exércitu Franklin de la Esperanza Rawson Guiñazú y de Juana Mercedes Corbalán, Arturo ingresó nel añu 1903 al Colexu Militar de la Nación. Ellí especializóse como oficial de caballería.[2]

Primeros años nel Exércitu editar

Egresó como subteniente en 1905 del Colexu Militar de la Nación, del que depués foi profesor. En 1916 casóse con Delia Sixta Borda Argüello (1895-1983), con quien tuvo siete fíos. Na década de 1920 participó en campañes militares contra los indios chaqueños como oficial de caballería.

Carrera política editar

El papel de Xefe Militar llevar inesperadamente a la escena política una y bones los militares tarrecíen un nuevu fraude eleutoral a favor de Robustiano Patrón Patrón Costas, lo que significaría una perpetuación del Gobiernu del Xeneral Justo.

Llegada a la Presidencia editar

Esti fechu sumáu a otros llevó a la formación del Grupu d'Oficiales Xuníos (GOU), una organización secreta de la cual Rawson nun formaba parte. El 4 de xunu de 1943, el Xeneral de División Pedro Pablo Ramírez, perteneciente al GOU, comuníca-y al Presidente Castillo que sería reemplazáu por Arturo Rawson.

Derrocamientu editar

El 7 de xunu de 1943 comuníquenlu que nun cuntaba con sofitu del exércitu razón pola cual tuvo d'arrenunciar. L'arrenunciu foi presentada al Xeneral Ramírez, xestu col que Rawson reconocía la verdadera Xefatura del movimientu.

Como embaxador editar

Rawson aceptó'l cargu d'embaxador arxentín ante Brasil, cargu al qu'arrenunció al poco tiempu en virtú al desalcuerdu colos proyeutos del gobiernu.[4]

Decesu editar

El 8 d'ochobre de 1952 a la edá de 67 años finó por causa de un paru cardiaco.

Los sos restos fuelguen nel Campusantu de La Recoleta, na ciudá de Buenos Aires.[5]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 17785591q. Apaez como: Arturo Rawson. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. 2,0 2,1 Promoción 29 de Caballería (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  3. Obituariu
  4. Biografía
  5. Biografíes y Vides

Enllaces esternos editar