Asociación Internacional pa la Conciencia de Krishna

ISKCON ―acrónimu de International Society for Krishna Consciousness: Sociedá Internacional pa la Conciencia de Krisna― conocida coloquialmente como Hare Krisna ye un nuevu movimientu relixosu[1][2][3] fundáu por Bhaktivedanta Swami en 1966;[4] ye una de les organizaciones más conocíes de los grupo relixosos hare krisna.[5]

Asociación Internacional pa la Conciencia de Krishna
sociedad misionera (es) Traducir, asociación relixosa, Denominación relixosa y organización internacional
Llocalización
Sede Māyāpur (es) Traducir
Historia
Fundación13 xunetu 1967
Fundador Bhaktivedanta Swami Prabhupada
Participación empresarial
Propietariu de
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

ISKCON ye una asociación internacional que practica y espubliza el krisnaísmo bengalí, un nuevu movimientu relixosu basáu nel hinduismu que practica bhakti (‘devoción’) n'adoración del dios Krisna, quien ye conocíu como l'octavu avatar del dios Visnú, pero que los krisnaístas (vaisnavas gaudiyas o ‘visnuistas bengalíes’) consideren el so aspeutu más eleváu (la «Suprema Personalidá de Dios»).

ISKCON foi formáu pa esparder la práutica del bhakti (‘devoción a Dios’) ―qu'ellos llamen bhakti yoga―, na cual los sos devotos (bhaktas) dediquen los sos pensamientos y aiciones escontra Krishna.[6][7] ISKCON ye una confederación mundial de más de 400 centros, incluyendo 60 comunidaes de granxes, dalgunes se autosatisfacen, 50 escueles y 90 restoranes.[8] En décades recién el movimientu tuvo una rápida espansión en términos de númberu de miembros nel Este d'Europa (especialmente dende'l colapsu de la Xunión Soviética) ya India.[9]

Doctrina Krisnaísta editar

Pa entender la creencies de los Hare Krisna, tienen d'estremase cuatro variedaes de relixones:

Práuticamente tolos hinduistes ―shivaístas, shaktas y visnuistas― afirmen que les persones son almes (atma), entidaes non materiales, de naturaleza espiritual. Les almes nun pertenecen a esti universu material, sinón a un universu espiritual perfectu, onde la vida ye eterna, feliz y llena de conocencia (tou lo contrario d'esti mundu material, onde esisten la muerte, el sufrimientu y l'ignorancia).[10] Nesti universu, l'alma ta cubierta por cuerpu material, y este ye la causa del sufrimientu.

Mientres la mayoría de los hinduistes afirmen que l'alma nun tien forma, los visnuistas creen que l'alma, nel so estáu orixinal, tien un cuerpu espiritual, con forma humana. Los visnuistas creen que la meta de la vida ye convivir con Visnú ―la forma de Dios de piel azul y cuatro brazos, que puede adoptar distintes personalidaes, toes igualmente divines― nel so mundu espiritual Vaikuntha.

Los krisnaístas consideren que Krishna ―la forma de Dios de piel escuro (krishná ye un axetivu que significa ‘negru’) y dos brazos― ye la suprema ente toles personalidaes de Dios, y que Visnú ye solo l'aspeutu maxestosu de Krishna. Con Visnú puede sentise solo un amor respetuoso y distante, sicasí con Krishna pueden caltenese dellos tipos de rellaciones amoroses íntimes: como fíu (siendo'l devotu'l padre o la madre de Krishna), como amigu, como noviu, etc.

Una de les diferencies principales ente los krisnaístas polo xeneral y los devotos de ISKCON ye que los krisnaístas ―basándose nes enseñances de Bhaktivinoda (1838-1914)― creen que les almes que viven nel mundu material nunca tuvieron realmente nel mundu espiritual en rellación con Dios, sinón que vivieron eternamente adormilitiaos nos sos márxenes (tatha-stha: ‘marxe-ta’).

Sicasí los adherentes a ISKCON ―basándose nes enseñances de Bhaktivedanta Prabhupada― creen que les almes que viven nel mundu material tuvieron dalguna vegada nel mundu espiritual, xunto con Krishna, pero ―faciendo un usu incorreutu del so propiu llibre albedríu― tomaron la decisión d'alloñar de la presencia de Krishna y cayeron al mundu material.

La meta de los hare krisna ye desenvolver una rellación amorosa con Krisna al traviés del bhakti (‘devoción’, o ―según la traducción acuñada por Bhaktivedanta Prabhupada― ‘serviciu devocional'). Los hare krisna dícen-y «bhakti yoga», pa categorizarlo xunto col karma yoga, el jñana yoga o'l hatha yoga.[10]

Los hare krishna basar en tres libros:

Historia editar

La forma de bhakti en ISKCON remontar a la dómina medieval hinduista. Basar nes enseñances del santu bengalí Chaitania (1486-1533), consideráu polos sos siguidores como la última encarnación personal de Krisna.

En 1966, el bengalí Bhaktivedanta Prabhupada (1896-1977) creó l'asociación en Nueva York (Estaos Xuníos), y dexó sentáu cual yera l'oxetivu de ISKCON nos siguientes 7 propósitos:

1. Arrobinar sistemáticamente la conocencia espiritual en tola sociedá, y educar a la xente coles téuniques de la vida espiritual, pa detener el desequilibriu de valores de la vida, y algamar la unidá y la paz verdaderes nel mundu.

2. Arrobinar la conciencia de Krishna, tal como ta revelada na Bhagavad Gita y el Srimad Bhagavatam.

3. Axuntar a los miembros de l'Asociación ente sigo y averalos a Krishna, la entidá primordial, y asina, desenvolver la idea ente los miembros y l'humanidá polo xeneral de que cada alma ye parte integrante de la naturaleza de Dios (Krishna).

4. Enseñar y afalar el movimientu de sankirtana, el cantar en congregación del santu nome de Dios, tal como se reveló nes enseñances de Sri Chaitanya Mahaprabhu.

5. Alzar pa los miembros y pa la sociedá polo xeneral un llugar santu de pasatiempos trascendentales dedicáu a la Personalidá de Krishna.

6. Xunir más a los miembros, col enfotu de enseñar una forma de vida más simple y natural.

7. Col fin de llograr los mentaos oxetivos, publicar y distribuyir periódicos, revistes, llibros y otros escritos. «conciencia-de-krisna/ Siete Propósitos de ISKCON» (castellanu).


Escueles Hare Krishna editar

En 1971, Bhaktivedanta Prabhupada fundó'l gurukula de Dallas y llueu se desenvolvieron munchos n'otres ciudaes d'Estaos Xuníos y otros países del mundu. Los gurukulas (‘casa del gurú’) yeren atendíos por mozu brahmacharis (monxos célibes).

Esi añu (1976) abriéronse los dos gurukulas principales del movimientu, en Vrindavan y Máiapur.[12]

En 1982 abriéronse nuevos gurukulas en Francia, Australia, Sudáfrica, Inglaterra, Suecia, ya India.[12]

Publicaciones editar

Prabhupada impulsó a los sos discípulos a crear el BBT (Bhaktivedanta Book Trust: Fondu Editorial Bhaktivedanta), pa traducir los sos llibros ―traducciones y comentarios del Bhagavad-guita (el capítulu más filosóficu del testu épicu-relixosu Majabhárata, del sieglu III e.C. ), el Bhágavata-purana (del sieglu XI d. C.) y munches otres escritures hinduistes al inglés― en 60 idiomes y vendelos n'aeropuertos y cais de les principales ciudaes del mundu.

En 1976, los medios de comunicaciones n'Estaos Xuníos critiquen a los hare krisnas que s'amaruten de Santa Claus pa colectar fondos. Esti métodu de recueya ―y la publicidá negativo resultante van siguir hasta avientu de 1978.[12]

Dempués de Bhaktivedanta Prabhupada editar

Dempués de la muerte de Bhaktivedanta Prabhupada (en 1977), once de los sos discípulos líderes pasaron a ser gurúes iniciadores; y anguaño hai más de 30 gurúes iniciadores dientro de ISKCON.

Tres la muerte de Bhaktivedanta Prabhupada, munchos de los sos discípulos desanimaos pol aldu que tomó la institución― fueron reiniciaos por Bhakti Raksaka Srídhar Gosuami (1895-1988, hermanu espiritual y amigu de Bhaktivedanta Prabhupada) y otros. Dende principios de los años ochenta, por cuenta de tensiones ente los líderes, formáronse otros subgrupos hare krisna. La resultancia d'esto ye que se formaron dellos nucleos de prédica, como pequeñes o grandes families krisnaístas.

Cantidá de adherentes editar

Nel añu 2000, en tolos templos Hare Krisna n'Estaos Xuníos vivíen unos 750 devotos, comparaos colos 3000 nel so picu máximu en 1980, según l'estudiosu Burke Rochford. Na actualidá (2006) nel templu de Washington D. C., solo viven 15 persones, contra los 35 que llegaron a haber en 1980. En total, el movimientu tien 400 templos en tol mundu. Según los mesmos devotos, esiste una cantidá averada de 1 millón de «simpatizantes» (que nun viven nos templos nin siguen puramente los principios regulativos), unos cuatro vegaes más qu'en 1980. Sicasí los estudiosos creen que'l númberu real ye bien inferior.[13]

Mantra Hare Krisna editar

El nomatu «Hare Krisna» que se-yos da a los devotos d'esti movimientu provién del maya mantra (‘gran oración’) qu'ellos reciten:

Hare Krishna, Hare Krishna, :Krishna

Krishna, Hare Hare, :Hare Rāma, Hare Rāma, :Rāma Rāma, Hare Hare.

Los devotos son reconocíos por cantar el mantra Hare Krisna y baillar peles cais de toles ciudaes importantes del mundu con mridangues (tambores) y pequeños kártalos (crótalos o platillos de mano).

Rituales editar

Sādhana editar

Los principales rituales son los llamaos sādhana (‘práutica’) que consiste nel siguimientu de los siguientes cuatro «principios regulativos» de purificación:[14]

  • Nun prauticar sexu ilícito (rellaciones sexuales estramatrimoniales, y matrimoniales pero ensin fines reproductivos).
  • Nun intoxicase (sic por non embriagarse»):[15] nun tomar café, té, alcohol, mariguana, etc.
  • Nun comer carne, güevos nin pexe (tampoco cebolla, ayu o fungos nin nengún alimentu lleldáu).
  • Nun participar en xuegos d'azar (nin «especular», esto ye ‘pensar en tientes en daqué’) fuera de temes rellacionaes cola doctrina.

Amás d'estos principios, los devotos deberíen:

  • comer solamente prasāda (alimentos vexetarianos ufiertaos a Krisna);
  • recitar 16 vueltes diaries al yapa-mala, lo qu'equival a rezar 1728 vegaes el mantra hare krisna, n'aprosimao 1 h 45 min (otres cañes krisnaístas na India, recen 64 o 128 vueltes de yapa acaldía, lo cual ye una práutica ortodoxa);[16]
  • realizar actividaes proselitistes como la venta de los llibros de Bhaktivedanta Prabhupada, actividá qu'ellos llamen «distribución» de llibros y sánkirtan (lliteralmente ‘cantar en congregación’ en sánscritu);
  • dar donativos a los centros de predicación;
  • asistir al járinam (del sánscritu Hari nāma ‘nome de Harí’), o cantar nes cais del mantra hare krisna,
  • distribuyir prasāda.

Iniciaciones editar

La persona que llogra realizar de manera cotidiana les actividaes regulativas (sadhana) recibe'l nome de bhakta (devotu «neófito», o lliteralmente ‘devotu’: daquién que practica'l bhakti o ‘devoción’).

Puede sese bhakta yá seya viviendo dientro d'un templu como monxu solteru (brahmachari, que visti una túnica-pantalón dhoti y una camisa kurta de color blancu o mariellu), o puede vivir fuera del templu.

Dempués d'unu o dos años de prauticar correutamente la conciencia de Krisna, el bhakta puede buscar un gurú pa llegar a recibir la iniciación (diksá). Esta formalízase por aciu una ceremonia de fueu.

Un devotu puede recibir trés iniciaciones:

  • iniciación harinama (iniciación nel santu nome de Krisna), en que'l devotu promete siguir los cuatro principios y «cantar» 16 rondes diaries. Xeneralmente recibir dempués d'unu o dos años de ser bhakta (devotu neófito que visti dhoti y kurta blancos), yá seya viviendo dientro d'un templu como monxu solteru (brahmanchari), o fuera d'él. Si ye un devotu solteru, va empezar a utilizar les ropes color naranxa azafranáu, si ye casáu, sigui usando la ropa blanco de neófito. En dellos templos, pa esaniciar esta discriminación (en que se suxure que'l devotu casáu sigue siendo un neófito), a los bhaktas facer vistir con ropes de color mariellu.
  • iniciación brahmínica, en que'l devotu empecipiáu recibe'l gordón sagráu y el secretu mantra gáiatri (que va recitar mentalmente tres veces al día) y conviértese nun bráhmana. Xeneralmente recibir dempués d'unu o dos años de ser un devotu empecipiáu, y convertise nun predicador, que conoz el Bhagavad-guitá y el Bhagavata-purana.
  • iniciación como saniasi (‘renunciante’), en que'l devotu camuda'l tipu de dhoti por unu supuestamente más senciellu (pero de tela d'algodón crudo, más sofisticáu) y recibe el mantra de saniasi que va recitar una vegada al día.

Ceremonies de fueu editar

Esta ceremonia realizar en tolos momentos importantes de la vida del devotu:

  • Al entamu d'un embaranzu
  • A los seis meses de la nacencia
  • Al momentu de la primera iniciación (iniciación nel harinām, onde se promete «cantar» 16 «rondes» diaries y siguir los cuatro principios regulativos).
  • Al momentu de la segunda iniciación (iniciación brahmínica, en que se recibe'l gordón sagráu y el mantra secretu Gáiatri).
  • Al momentu del matrimoniu
  • Al momentu de recibir la orde d'arrenunciu (sanniás)
  • Al mes del fallecimientu.

Igualmente puede realizase la ceremonia de fueu en cualquier ocasión en que se deseye que seya un momentu auspicioso, como l'entamu d'un negociu, etc.

Adoración a la Deidá editar

Acaldía nos templos realicen delles ceremonies d'adoración a les Deidaes del templu, nestes ufiértense-yos distintos artículos como inciensu, agua, flores arumoses y alimentu vexetariano. Trés d'estes ceremonies son públiques: a les 4:00, 6:00 y 18:00 h (estos dos últimes coinciden coles conferencies diaries avera del Bhagavad guitá).

Les Deidaes pueden ser estatues que representen a dalguna forma de Krisna. Dacuando tán acompañaes por dalguna Shalágram Shilá (pequeña piedra mediu esférica de color negru), que los devotos consideren idéntica a Dios ya igualmente adorable.

Comida vexetariana editar

Seique la carauterística más recordada ye la comida vexetariana (prasāda o ‘misericordia’) que se preparar y ufiértase a la Deidá. Esta realízase con complicaos rituales que siguen la tradición Krisnaísta, anque s'integraron y afixeron munchos platillos vexetarianos de la cocina mundial.

Comer l'alimentu ufiertáu a la Deidá (honrar el prasāda) ye una de les ceremonies más importantes de la relixón Krisnaísta, xunto cola asistencia a les clases, les ceremonies d'adoración a la Deidá y les actividaes proselitistes (harinam y sankīrtan).

Como parte de les actividaes misioneres de ISKCON, realízase la distribución masiva d'alimentu vexetariano. La organización afiliada a ISKCON formada pa coordinar esta actividá ye Food for Life (Alimentos pa la Vida), que se convirtió na organización más grande a nivel mundial de distribución d'alimentos vexetarianos en zones de desastre o de probeza.

Cabo dicir qu'acordies con esta doctrina, cualquier persona que come carne, güevos o pexe considérase contaminada.

Vistimienta editar

Los homes visten dhotis (pantalones-túnica) de color naranxa (qu'utilicen los monxos célibes, y que'l so significáu espiritual ye l'arrenunciu a los placeres) o blancu (tantu pa los devotos casaos como pa los «neófitos»). Les muyeres envolubrar en saris (túniques) multicolores carentes de significáu espiritual. Toes visten igual: neñes, solteres, casaes, neófitas o «devotes antigües».[17] Dalgunes viudes visten con saris blancos, indicando que nun tán disponibles pa formar pareya. Les devotes casaes indiquen el so estáu xuntándose un puntu coloráu na frente.

Crítiques editar

La popularidá d'esti grupu condució al error por aciu la sinécdoque de qu'una parte (ISKCON, el grupu de Bhaktivedanta Prabhupada) califica al tou (la gaudía sampradaia). Asina otros movimientos (como'l de Swami Narayan, que tamién diz baxar de Chaitania) y otros millones d'hinduistes y occidentales n'otros tantos grupos en tol mundu, quedaron acomuñaos con ISKCON ensin selo nin guardar rellación dalguna con esa institución. L'únicu venceyu común que guarden ye'l de recitar la mesma oración, tal que los cristianos (católicos, presbiterianos, metodistes, ortodoxos, maronites, etc.) comparten el Padre nuesu.

A diferencia d'otros grupos hinduistes, ISKCON ye viviegamente proselitista.[18]

Problemes internos y discutiniu editar

La organización foi declarada secta destructiva pol Parllamentu Européu y los gobiernos d'Alemaña, Francia ya Israel.[19]

Les escueles, los gurukulas (‘casa del gurú’) yeren atendíos por mozu brahmacharis (monxos célibes) ensin nengún estudiu nin preparación en pedagoxía. Esisten pruebes de qu'a principios de los años setenta hubo abusos físicos y sexuales contra los neños nes escueles.[20] En 1972, Bhaktivedanta Prabhupada tenía plena conciencia de qu'esistía abusu infantil nos gurukulas (Rochford, 1998, páx. 49, basáu nes cartes de Bhaktivedanta Prabhupada), pero omitió implementar un sistema de denuncia contra estos abusos.[20] En 1976 les autoridaes estatales cerraron el gurukula de Dallas, que tenía aproximao cien estudiantes, la mayoría ente 4 y 8 años d'edá (Rochford, 1998, páx. 46).[20] Hacia l'añu 2000 desenvolvióse un sistema d'ombudsman (ISKCON Resolve) pa resolver esi problema.[21] Gradualmente tolos gurukulas fueron zarraos, y cientos de demandes xudiciales práuticamente llevaron a la secta a la bancarrota.[22]

El Centru Arxentín pa la Investigación y Refutación de la Pseudociencia[23] y el Centru d'Investigaciones del Institutu Cristianu de Méxicu,[24] señalaron que'l movimientu Hare Krisna ye una secta. Dalgunos de los sos dirixentes s'han vistos envueltos en tráficu de drogues, y otru siguidores suicidáronse, o bien sufiertu problemes de salú física y mental por razones de dieta y repetición del mantra. Asina mesmu, cuestiónense los sos métodos de recueya de fondos.[25][26][27][28][29]

Allegamientos sobre «llaváu de celebru» editar

En 1976, un casu xudicial qu'incluyía allegamientos de llaváu de celebru en rellación a un menor d'edá llamáu Robin George y los sos padres, aportó a tratáu pola Corte Suprema de los Estaos Xuníos. En 1983 un xuráu de California dio a la familia una compensación de más de 32 millones de dólares en daños pol cargu de privación de llibertá, ente otros. Esta indemnización foi revisada y finalmente foi amenorgada a 485 000 dólares en 1993.[30][31]

Roles de xéneru y abusu contra les muyeres editar

Dientro de los postulaos del ISKCON, les muyeres avanzaríen espiritualmente al traviés de la maternidá y la devoción escontra los sos maríos; amás, les almes espirituales que tienen cuerpos de varón seríen más avanzaes que les que tienen cuerpu de muyer tantu nel planu físicu como nel intelectual y l'espiritual.[32] Históricamente, les muyeres tuvieron escluyíes de participar en ciertos niveles xerárquicos, y yeren consideraes como inferiores en dellos templos mientres la década de 1980;[33] anguaño, y según antecedentes emanados de la mesma organización, la discriminación ente xéneros nun sería tal[34] y les diferencies observables décades tres nun seríen ciertes.[35]

A principios de la década de 2000, apaecieron delles denuncies d'abusos físicu, mental, sexual y esplotación cometíos contra muyeres nel interior de gurukulas n'Estaos Xuníos mientres los años setenta y ochenta.[36] A mediaos d'esta última década, Stephen Bryant publicó series acusaciones que daben cuenta de la organización de fiestes onde s'esplotaba sexualmente a muyeres; esti miembru darréu sería asesináu. El FBI empecipió una investigación pa esclariar si'l gurú a quien acusaba Bryant taba detrás del asesinatu.[37]

Abusu infantil editar

Tamién se denunciaron casos d'abusu físicu, mental y sexual cometíu contra neños nel interior de los sos templos, especialmente en países como Estaos Xuníos o India,[38][39][40] práutiques que seríen conocíes pol so fundador yá en 1972, idea que nun ye aceptada polos sos siguidores.[41]

Les primeres denuncies apaeceríen nos medios a fines de los años setenta y principios de los ochenta,[3][38] y nun foi sinón hasta 1990 cuando la organización instauró un sistema pa investigar, denunciar y prevenir incidentes rellacionaos col abusu sexual infantil.[3] Al respective de cifres d'abusu sexual en contra de menores, nun esisten estadístiques que dexen evaluar qué predominante foi o ye esta práutica dientro de la institución. Sicasí, nel añu 2002, la organización recibiera denuncies en contra de siquier 300 miembros o exmiembros.[39] Tres una serie de demandes n'Estaos Xuníos, mientres l'añu 2002 ISKCON acoyer a la llei de bancarrota; per otru llau, en 2005 alcordaría pagar US$9.5 millones a delles de les víctimes.[38]

Crítiques dende l'hinduismu editar

Otru tipu de crítica vien de sectores del hinduismu ortodoxu y tradicional.[42] Pa dellos hinduistes, el grupu hare krisna nun ye verdaderamente hinduista y munchos organismos hinduistes nun reconocen a ISKCON nin a otros grupos Hare Krisna como llexítimos. Por casu, l'alministración del templu de Jagannath (en Puri) nun reconoz los Hare Krisna como hinduistes.[43][44] Pa munchos hinduistes, ISKCON y otres aguaes hare Krisna son irrespetuoses y más cercanes a la nueva era, pos entemecen la relixón hinduista col cristianismu y con práutiques occidentales impropies del hinduismu ortodoxu, según l'usu del términu «Dios» pa referise puramente a Krisna y «semidioses» pa referise a los demás dioses hinduistes. Dellos hinduistes sienten que ye irrespetuosu llamar «semidioses» a los demás dioses hinduistes escontra los cualos sienten devoción y que l'hinduismu ortodoxu considera dioses, non semidioses.[45] Los testos hinduistes nos que se basen los hare Krisna utilicen en sánscritu orixinal la pallabra «deva», que significa ‘dioses’, pa referise a toles deidaes. L'usu de «Dios» pa Krisna y «semidiós» pa los demás foi una estratexa del so fundador por que la secta fuera más aceptada nel Occidente monoteísta, pero ye contrariu al hinduismu tradicional.[46]

Irrespeto a otres relixones editar

Otra crítica dase tocantes a que'l movimientu Hare Krisna ye irrespetuosu con otres relixones, muncho más que l'hinduismu convencional. Por casu, grupos d'hinduistes ortodoxos polo xeneral sienten afinidá escontra'l budismu, al que consideren una caña del hinduismu, y el Dalai Lama foi convidáu a participar n'actividaes de grupos nacionalistes hinduistes.[47] Sicasí, munchos testos de Bhaktivedanta Prabhupada y d'otros escritores hare krisna son abiertamente contrarios al budismu, relixón de la qu'aseguren (equivocadamente) qu'adora al Brahman impersonal (polo que la llamen «suicidiu espiritual»), cuando na práutica los budistes nun adoren a nengún dios de nengún tipu (polo que los llamen «materialistes» y ateos).[48] Otres creencies oficiales de ISKCON qu'otros credos consideren irrespetuoses ye que los musulmanes adoren al dios Shivá o que Xesucristu ye fíu de Krisna.

Crítiques dende la ciencia editar

Los críticos aseguren que'l movimientu Hare Krisna enseña teoríes equivocaes; por casu:

  • que'l sánscritu ye l'idioma más antiguu del mundu (en realidá hai evidencies científiques de que diversos idiomes d'Oriente Mediu y África son muncho más antiguos que'l sánscritu);
  • que'l llatín, el griegu y les Llingües romániques provienen del sánscritu (cuando en realidá supónse que'l sánscritu provién del perantiguu idioma indoeuropéu, orixe tamién del llatín, el griegu, etc.);
  • que toles relixones aniciar na India (en realidá namái'l budismu, el xainismu, el hinduismu y el sikhismu son orixinaries de la India; les demás relixones aniciar n'otros países). Según l'arqueoloxía, les relixones más antigües nun se crearon na India sinón n'África, Europa y Oriente Mediu.

En tolos sos llibros, Bhaktivedanta Prabhupada realizó una cruzada contra la ciencia. A los científicos llamar «sinvergüences», «demonios», «mal llamaos científicos», etc.

Como los demonios piensen que van vivir pa siempres, preparen grandes planes pa consiguir comodidaes materiales. [...] Los mal llamaos científicos falen de meyora, pero tou ye puru malabarismu de pallabres.
Conferencia de Bhaktivedanta Prabhupada (1976)[49]
La ciencia ye una babayada dogmática de los demonios avanzaos [...] Nós podemos ufiertar la ciencia de la paz y la tranquilidá trascendentales. Primero podemos amosa-y a la xente, de manera científica, cómo ellos dexaron el mundu espiritual y quedaron cubiertos pola materia. [...] Esos manguanes tán faciéndose pasar por grandes científicos.
Bhaktivedanta Prabhupada en charra informal[50]

Dellos postulaos de Bhaktivedanta Prabhupada contradicen dafechu la ciencia moderna y les conocencies científiques sobre l'universu:

Los planetes llexen nel aire como esferes ingrávidas solo so ciertes condiciones, y asina eses condiciones son alteriaes, los planetes pue que cayan nel océanu Garbhodaka, qu'ocupa la metá inferior del universu. La metá cimera ye'l domo esféricu nel cual esisten los innumberables sistemes planetarios. La flotación de los planetes nel aire ingrávido débese a la constitución interna de los globos. La moderna perforación de la Tierra pa esplotar el petroleu que s'atopa dientro, ye un tipu de disturbiu creáu polos demonios modernos, y puede traer como resultáu una reaición desaxeradamente dañible pa la flotante condición de la Tierra. Un disturbiu similar foi creáu enantes polos demonios encabezaos por Hiranyāksha (el gran esplotador de la fiebre del oru), y la Tierra perdió la so condición ingrávida y cayó al océanu Garbhodaka.
Bhaktivedanta Prabhupada (quien sostenía ser un tri-kala-gñá
[daquién que conoz los trés tiempos, el pasáu, el presente y el futuru])[51]

Cites del líder Bhaktivedanta Prabhupada editar

Según el Centru Arxentín pa la Investigación y Refutación de la Pseudociencia, Bhaktivedanta Prabhupada actuó como un líder de secta socatrando conductes nocives pa los sos siguidores como la desapegadura a la familia, una mala alimentación o inclusive'l suicidiu:

Con al respective de la familia recordemos lo qu'espresa Bhaktivedanta Prabhupada: «Les rellaciones íntimes de la familia [referir a padres y fíos] nun son más qu'una enfermedá de la piel» (publicáu por Mac Robert en The Boston Magacín, avientu de 1980). Ye común escuchar a los adeptos de Krishna dicir: «Ma, nun me beses que vas contaminame».
En rellación a esti puntu recordemos lo qu'espresa Bhaktivedanta Prabhupada nel Upadesamrita, especialmente na páx. 79: «Otra torga ye la prayalpa, el falar innecesariamente. Cuando axuntamos con dellos amigos, de momentu empezamos a falar innecesariamente, lo cual suena igual a unos sapos que croan. Si tenemos que falar, tenemos de falar avera del movimientu de conciencia de Krishna. Aquellos que nun pertenecen al movimientu de conciencia de Krishna interesar en lleer montones de periódicos, revistes, noveles, en resolver crucigrames, y en faer munchos otros disparates. D'esta miente la xente a cencielles pierde'l so pervalible tiempu y la so enerxía. Toes estes actividaes frívoles y otres más tán incluyíes dientro de la categoría de prayalpa. Les persones intelixentes interesaes en desenvolver conciencia de Krishna nunca tienen de participar en tales actividaes».
El debilitamientu orgánicu causáu polos estaos agudos de estrés derivaos de dietes insuficientes (comíes con bien poques proteínes), escases hores de suañu y escesu d'actividaes (llaborales, rituales). Nel Bhagavad-guita tal como ye (páx. 316) Bhaktivedanta Prabhupada esplica'l significáu del testu 17: «Cualquier momentu que se desprecia dormiendo innecesariamente considérase una gran perda. Una persona consciente de Krishna nun puede soportar pasar un minutu de la so vida ensin ocupase nel serviciu del Señor. Poro, el so dormir caltener al mínimu. Nesi aspeutu, el so ideal ye Rupa Gosvami, quien siempres taba ocupáu nel serviciu de Krishna y quien nun podía dormir más de dos hores al día, y delles vegaes nin siquier eso».
Pal final dexé una tema qu'esmolez en delles sectes destructives y de manera especial nos hare krishna. Refiérome al suicidiu de los sos miembros. Na mayoría de los escritos atopamos testos qu'inducen a los miembros a cometer tal aberración. Por casu en El néctar de la devoción, capítulu 9, páx. 78, Bhaktivedanta Prabhupada referir a l'actuación d'un fiel qu'escucha insultos contra Krishna: Hai tres maneres de tratar con esos insultos. Si oyemos a daquién bocayar de pallabra, tenemos de ser lo suficientemente espertos como por que podamos vencer al oponente per mediu d'argumentos. Si nun nos ye posible vencer al oponente d'esa manera, el siguiente pasu ye'l de nun quedanos paraos ende mansamente, sinón quitar la vida. El tercer procesu síguese si nun nos ye posible llevar a cabu los dos procesos anteriores, y ye el d'alloñar por completu del llugar. Si'l devotu nun sigue nengunu d'estos trés procesos, cai de la so posición de devoción.[23]

Referencies editar

  1. Chryssides, George D. (2011). Exploring new religions (n'inglés). Continuum International Publishing Group, páx. 416. ISBN 978-08-2643-890-4.
  2. Beckford, James A. (1985). Cult Controversies: The Societal Response to New Religious Movements (n'inglés). [‘Los discutinios de les sectes: la respuesta de la sociedá a los nuevos movimientos relixosos’]. CUP Archive, páx. 327. ISBN 978-04-2279-630-9.
  3. 3,0 3,1 3,2 Bryant, Edwin Francis; Ekstrand, Maria (2004). The Hare Krishna movement: the postcharismatic fate of a religious transplant (n'inglés). Columbia University Press, páx. 448. ISBN 978-02-3150-843-8.
  4. Graveley, Richard (1985). «Additional Statements. Testimony of Richard Graveley, national direutor of Public Affairs (International Society for Krishna Consciousness), submitted to The Committee on the Judiciary of the Unites States Senate Subcommitte on the Constitution», Issues in religious liberty : hearing before the Subcommittee on the Constitution of the Committee on the Judiciary, United States Senate, Ninety-eighth Congress, second session, on oversight on the state of religious liberty in America today, June 26, 1984 (n'inglés). Consultáu'l 5 de marzu de 2013.
  5. Siegler, Elijah (2008). Nuevos movimientos relixosos. Madrid: Ediciones AKAL, páx. 128. ISBN 978-84-4602-688-4.
  6. Testu del Bhagavata-purana 1.3.28: «All of the above-mentioned incarnations are either plenary portions or portions of the plenary portions of the Lord, but Lord Sri Krishna is the original Personality of Godhead» (‘toles encarnaciones mentaes son porciones plenaries o porciones de les porciones plenaries del Señor, pero'l Señor Sri Krishna ye la Personalidá orixinal de Dios’).
  7. Guy Beck 2005, page 39 'According to Orthodox Gaudiya. Krishnas svarupa, or true form manifests in three ways. His svayam-rupa or transcendent form is self-existent, not dependent on anything. His tadekatma rupa is identical in essence to his true form, though it differs in appearance (and would include such forms of Krishna as Narayana and Vasudeva). His avesa form has Krishna appearing though in varying degrees of possession'
  8. «Directory of ISKCON». [‘Llista de centros de ISKCON’]. Krishna.com. Consultáu'l 1 d'ochobre de 2009.
  9. Cole Dwayer 2007, p. 38
  10. 10,0 10,1 «Filosofía vaisnava». ISKCON Barcelona. Consultáu'l 1 d'ochobre de 2009.
  11. Anónimu: Bhagavad-gita, traducción, prólogu y notes de Leonor Cabrera, introducción d'Aldous Huxley. Buenos Aires, Dédalu, ensin fecha.
  12. 12,0 12,1 12,2 Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes Surrealist
  13. BeliefNet.com (númberu de adherentes hare krisna; n'inglés).
  14. principios-de-los-Hare-Krishna-0040.html «Los principios de los hare krishna», artículu nel sitiu web del Diariu Unu (Mendoza, Arxentina). Menta les prohibiciones.
  15. La traducción «intoxicase» (del inglés intoxicate) tratar d'un casu de falsu amigu del idioma inglés. En realidá referir a embriagarse.
  16. [1]
  17. «Costumes de rezu y vistimienta de los hare krishna», artículu nel Diariu Unu (Mendoza), del 5 de mayu de 2010. Menta les ropes qu'utilicen los hare krishna.
  18. Los hare krisna son bien proselitistes, según Charles R. Brooks: The hare krishnas in India. Nueva Jersey: Princeton University Press, 1989.
  19. Sectes destructives, nel sitiu web SinDioses.
  20. 20,0 20,1 20,2 Cronoloxía de ISKCON nel sitiu web ISKCON.org
  21. ««Hare krishna comes of age: the movement has matured into a mainstream religion after years of tumult and scandal; but escaping the past never is easy»». Archiváu dende l'mio_m1272/is_2722_134/ai_n14814238/pg_4/ orixinal, el 29 de xunu de 2012.
  22. «ISKCON temples» (templos de ISKCON), artículu de Anuttama Dasa, del 7 de febreru de 2002.
  23. 23,0 23,1 Cita de Bhaktivedanta Prabhupada nel sitiu web El Güeyu Escépticu.
  24. La secta Hare Krishna, artículu nel sitiu web del Centru d'Investigaciones del Institutu Cristianu de Méxicu.
  25. «La secta Hare Krishna, investigada pola policía n'Estaos Xuníos (asesinatu, abusu de menores y tráficu de drogues, acusaciones contra la organización)», artículu nel diariu El País (Madrid) del 24 d'agostu de 1986.
  26. «Hare krishna en Costa Rica», artículu nel sitiu web Vuelta n'O, del 9 de mayu de 2008. Nun se refier al grupu hare krishna ISKCON sinón a la Gaudiya Math.
  27. Llista d'artículos en contra de ISKCON nel sitiu web Hemerosectas.
  28. «Hare krishna almite cutir y abusar de mozos», artículu nel diariu Clarín (Buenos Aires), del 11 d'ochobre de 1998.
  29. «Ex-hare krishna leader gets 30 years for fraud» (‘ex-líder hare krishna llogra 30 años por fraude’), artículu nel diariu Chicago Tribune, del 21 de xunu de 1991.
  30. Court Case details
  31. «Krishna group loses brainwashing lawsuit» (‘el grupu krishna pierde un xuiciu por llavadura de celebru’), artículu nel diariu The New York Times del 18 de xunu de 1983. Consultáu'l 1 d'ochobre de 2009.
  32. Palmer, Susan J. (1994). Moon Sisters, Krishna Mothers, Rajneesh Lovers: Women's Roles in New Religions (n'inglés). Syracuse University Press, páx. 287. ISBN 978-08-1560-297-2.
  33. Scotland, Nigel (2005). Pocket Guide to Sects and New Religions (n'inglés). Lion Books, páx. 254. ISBN 978-07-4595-159-1.
  34. Erndl, Kathleen M. (2006). «New Hindu Movements», Encyclopedia of Women and Religion in North America (n'inglés). Indiana University Press, páx. 1394. ISBN 978-02-5334-687-2.
  35. Farrell Bednarorowki, Marry (2006). «Gender in New Religious Movements», Introduction to New and Alternative Religions in America: African diaspora traditions and other American innovations: Introduction (n'inglés). Greenwood Publishing Group, páx. 325. ISBN 978-02-7598-717-6.
  36. Lewis, James R.; Aagaard Petersen, Jesper (2005). Controversial new religions (n'inglés). Oxford University Press, páx. 483. ISBN 978-01-9515-683-6.
  37. Burke Rochford Jr., Y. (2011). «Knocking on Heaven's Door: Violence, Charisma, and the Transformation of New Vrindaban», Lewis, James R.: Violence and New Religious Movements (n'inglés). Oxford University Press, páx. 456. ISBN 978-01-9983-131-9.
  38. 38,0 38,1 38,2 (2009) Encyclopedia of American Religious History (n'inglés). Infobase Publishing, páx. 1160. ISBN 978-08-1606-660-5.
  39. 39,0 39,1 Eugene V., Gallagher (2006). «Leadership in New Religious Movements», Introduction to New and Alternative Religions in America: African diaspora traditions and other American innovations: Introduction (n'inglés). Greenwood Publishing Group, páx. 325. ISBN 978-02-7598-717-6.
  40. Clarín (Buenos Aires) (ed.): «Revelaciones n'Estaos Xuníos: los hare krishna almiten cutir y abusar de chicos» (11 d'ochobre de 1998). Consultáu'l 28 de febreru de 2013.
  41. Burke Rochford, Y. (2007). Hare Krishna transformed (n'inglés). NYU Press, páx. 285. ISBN 978-08-1477-579-0.
  42. Artículu nel sitiu web del periódicu Times of India del 20 d'avientu de 2007.
  43. L'alministración del templu de Jagannath nun dexa la entrada a los non hinduistes (ente ellos los Hare Krishna), artículu nel periódicu Times of India.
  44. Artículu na revista Hinduism Today.
  45. «God vs Demigod», artículu n'inglés nel sitiu web Iskcon Desire Tree.
  46. Dasa, Jagannath (2007): «India: incidents over access to Jagannath temple», artículu n'inglés nel sitiu web Religion, del 10 de payares de 2007.
  47. «World Hindu Conference 2 (WHC II), 1979», artículu n'inglés nel sitiu web VHP.
  48. «Conversación ente Bhaktivedanta Swami y los sos discípulos en Vrindavan (India), setiembre de 1975» alrodiu de les concepciones hare krishna sobre'l budismu.
  49. Conferencia de Bhaktivedanta Prabhupada en Hyderabad (India), 17 d'avientu de 1976.
  50. «La ciencia ye una babayada dogmática de los demonios avanzaos», charra informal de Bhaktivedanta Prabhupada con dellos discípulos nel so templu de Maiápur (India) del 16 de xineru de 1976.
  51. «Significáu Bhaktivedanta», esplicación del versu 1, capítulu 7 («Encarnaciones programaes con funciones específiques»), cantar 2 («La manifestación cósmica»), del Bhagavata-purana escrita por Bhaktivedanta Prabhupada.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar