L'Atari Jaguar ye una videoconsola introducida en 1993 como plataforma d'algame pa la siguiente xeneración (futures PlayStation y Sega Saturn). Foi la última consola llanzada al mercáu por Atari, fabricaes como vien reseñáu nel aviesu de la consola "made in the U.S.A California". Hai de solliñar como interés que solo les primeres VCS y estes últimes Jaguar fueron fabricaes nos Estaos Xuníos, el restu se manufacturaron n'Asia (China, Taiwán, etc.)

Ficha de softwareAtari Jaguar
Desendolcador(es) Atari Corporation (es) Traducir
Sistema operativu valor desconocíu
Tipu home video game console model (en) Traducir
Parte de videoconsoles de quinta xeneración
Cambiar los datos en Wikidata

En principiu'l Jaguar diba ser llanzada al mercáu un par d'años dempués de l'Atari Panther, pero a la fin la Panther nun pasó de proyeutu y el Jaguar foi un fracasu en ventes, envalórase nun vendieron más de 250,000 unidaes.

Les carauterístiques de la máquina yeren impresionantes pa la dómina, funcionaba a 64 bits cuando la competencia siguía nos 16 bits. En realidá consiguíen los 64 bits usando 5 procesador de 32 bits conteníos en dos chips funcionando en paralelu y un coprocesador Motorola 68000, una GPU a 26,591Mhz funcionando a 26,591 MIPS, un bus de datos de 64 bits y una memoria DRAM de 2MB.

Esta consola utilizaba cartuchos de videoxuegos, anque darréu salió a la venta la so unidá de CD.

Atari trató de recuperar el terrén perdíu nel mundu de les consoles, buscando llograr una porción de la cuota de mercáu ocupada poles consoles de Sega y de Nintendo. Atari Jaguar yera una consola de 64 bit con capacidá pa mover xuegos en 3D bien cimeru a les consoles d'esi entós, Super Nintendo y Sega Genesis/Mega Drive. Por desgracia, esti últimu esfuerciu de la compañía Atari pa faese d'un sitiu nel mercáu de consoles falló por un escasu repertoriu de xuegos y pola baxa calidá qu'ufiertaben, nun amosando la verdadera capacidá de la consola.

Desenvuelvo editar

L'Atari Jaguar foi creada polos miembros de Flare Technology, una compañía formada por Martin Brennan y John Mathieson. Impresionaos pol trabayu fechu na Konix Multisystem, Atari convencer de que dexaren la so compañía y formaren una nueva llamada Flare II, con Atari pagando la so fundación. Flare II de primeres trabayó en desenvolver dos consoles p'Atari. Una con arquiteutura 32-bit (que'l so nome en códigu foi “Panther”), y otra con arquiteutura 64-bit llamada Jaguar. Al ver como'l trabayu col diseñu del Jaguar diba más rápidu que cola Panther, Atari decidió atayar l'últimu proyeutu pa dedicase dafechu al Jaguar.

Xuegos Arcade editar

Atari Games llicenció'l chipset de l'Atari Jaguar pal usu en xuegos arcades. El sistema, llamáu COJAG (por "Coin-Op Jaguar"), reemplazaba'l procesador Motorola 68000 por un 68020 o SGI R3K (dependía de la versión de la placa arcade) y añadía un discu duru y más memoria RAM. Utilizando estos chipset salieron dos shooters como Area 51 y Maximum Force. Un tercer xuegu qu'utilizaba la placa COJAG foi Freeze the Cat, un ruempecabeces que foi desenvueltu pero nunca distribuyíu.

Especificaciones téuniques editar

CPUs:

  • "Tom" (contién 3 procesadores de videu), 25.59 MHz
    • GPU de 32-bit con arquiteutura RISC, 4K de cache interna, dexa un ampliu repertoriu d'efectos gráficos
    • Procesador programable de 64-bit empobináu a oxetos; puede portase como distintes arquitectures gráfiques
    • Blitter de 64-bit – operaciones lóxiques d'alta velocidá, Z-Buffering y avisiegu Gouraud
    • Controlador de memoria DRAM de 64-bit (nun ye un procesador)
  • "Jerry", 26.6 MHz
    • DSP de 32-bit con arquiteutura RISC y 8k de cache interna **

Soníu con calidá CD (16-bit stereo)

      • Númberu de canales de soníu llindaos por software
      • Dos DACs (stereo) converten les señales dixitales en soníu analóxicu **

Síntesis per tabla d'ondes, síntesis FM, síntesis por muestres FM y síntesis AM

    • Un bloque de control del reló, incorporando contadores y una UART
    • Control del joystick

Otres carauterístiques del Jaguar:

Xuegos editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar