L'Atenéu de Madrid ye una institución cultural privada y que foi creada en 1835 como Atenéu Científicu y Lliterariu.

Atenéu de Madrid
atenéu y organización
Llocalización
Sede Edificio Fort y Landecho (es) Traducir
Direición España
Historia
Fundación1820
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Antecedentes editar

Los antecedentes del Atenéu alcuentrense ente los afrancesaos y los lliberales d'entamos de sieglu XIX. Los sos fundadores Salustiano Olózaga, el duque de Rivas, Antonio Alcalá Galiano, Mesonero Romanos, Francisco López Olavarrieta, Francisco Fabra y el propio Juan Manuel de los Ríos.

Sede editar

La so primer sede foi nel Palaciu d'Abrantes, asitiáu anguaño na Cai del Prado de Madrid nun edificiu modernista nauguráu por Cánovas del Castillo en 1884.

Composición editar

L'Atenéu compónse de diecinueve seiciones que desendolquen actividaes en tolos órdenes culturales y científicos. Tien Salón d'Actos, sala de trabayos, aules, sala d'esposiciones, biblioteca y hemeroteca. Ente los sos socios alcuéntrense seis presidentes del Gobiernu, munchos políticos de la Segunda República, casi tolos Premios Nobel d'España y munchos miembros de la xeneración del 98, de la del 14 y de la del 27.

Entre los sos presidentes pue destacase a Laureano Figuerola, Segismundo Moret, Gumersindo de Azcárate, Antonio Alcalá Galiano, Ramón María del Valle-Inclán, Antonio Cánovas del Castillo, Miguel de Unamuno, Fernando de los Ríos, Gregorio Marañón y Manuel Azaña. La primer muyer almitida como socia foi Emilia Pardo Bazán el 9 de febreru de 1905 col númberu 7.925.[1]

L'economista asturianu David M. Rivas foi Secretariu Xeneral de 1989 a 1995.

Referencies editar

Enllaces esternos editar