L'aterrizaxe ye la fase final d'un vuelu, que se define como'l procesu que realiza una aeronave que remata col contautu del aparato cola tierra; contautu que se perdió nel momentu del despegue pa efectuar el vuelu. Ye considerada una fase crítica nel conxuntu d'ésti.

Boeing 757 d'American Airlines n'aproximamientu final al Aeropuertu Internacional Princesa Xuliana, sobre Sablera Maho.

Pueden estremase 3 tipos d'aterrizaxes:

  • Los entamaos: Son aquellos que s'efectúen con toles condiciones de seguridá y que se cumplen dempués d'algamar el destín definíu.
  • Los ensin entamar: Son aquellos que s'efectúen porque se detectó una condición atmosférica, mecánica, política, etc, que faigan apeligrar l'avión y los sos tripulantes, pasaxeros, carga y encomienda; y *

los d'emerxencia: -tamién llamaos aterrizaxes forzosos- son aquellos que s'efectúen en condiciones crítiques de seguridá nuna superficie apta o non apta, tres estropiase dalguna parte importante del avión, perdese'l control del mesmu, atopase daqué peligrosu a bordu, tener dalguna anomalía en cualesquier de los sistemes de control y de vuelu, presentase un fenómenu inesperáu qu'induza a xulgar que nun ye seguro siguir en vuelu.

Un aterrizaxe llograr tres efectuar un descensu na altitú del vuelu, amenorgar la velocidá d'ésti, tener embaxo los trenes d'aterrizaxe, siguir un patrón d'aproximamientu, d'enclín, d'entamo ya identificar el llugar exactu onde se va haber d'exercer l'aterrizaxe, yá seya na pista d'aterrizaxe/desapiegue d'un aeropuertu, o nuna superficie estensa d'agua. Pa efectuar un aterrizaxe, esisten al igual qu'un despegue, 3 factores: el factor tierra, el factor aparatu y el factor aire.

El factor tierra ye aquel que consiste na comunicación col ATC pa reportase y solicitar autorización d'aterrizaxe, tener en bon funcionamientu les radioayudas ILS, VOR pa sofitar nel aterrizaxe, tener tamién en funcionamientu les lluces de la pista y caltener en bon estáu la pista y llibre de torgues que pongan en peligru l'aterrizaxe. Dempués, el factor aparatu consiste n'efectuar tol procedimientu de maniobres necesaries pa llograr un amenorgamientu na velocidá baxando la potencia de los motores y remanando les superficies de control de hipersustentación flaps, spoilers, que provocaren que la fuercia de sustentación aumente, y les de fondura elevadores o timón de fondura pa caltener un descensu controláu; tener los trenes d'aterrizaxe llistos y siguir la orientación del ATC. El factor aire consta de les condiciones nes que l'avión va haber de realizar el so aproximamientu y el so aterrizaxe; influyendo nesti si hai vientu cruzáu, turbulencia, agua, nubosidad, visibilidá mínima y que dependiendo d'estes condiciones va haber la posibilidá de que l'aterrizaxe seya seguru y que se cumplan colos procedimientos. Una vegada cumplíes correutamente les indicaciones del ATC y d'aproximamientu, entós l'avión va tar seguru y va poder tener contautu cola tierra por aciu la pista siguiendo les acotaciones de zona de contautu por que tenga tiempu y espaciu d'exercer la fuercia de frenáu utilizando los frenos de los trenes d'aterrizaxe, la reversa de los motores y les superficies flaps, spoilers y alerones. Va Tener abondu espaciu pa frenar utilizando la estensión de la pista y les sos superficies, por qu'a la fin de la pista la so velocidá en tierra seya bien poca y pueda ser dirixíu escontra la posición que-y correspuenda nel aeropuertu.

Maniobra de Toma y Despegue editar

Toma y Despegue ye una maniobra típica del entrenamientu d'emerxencia nos aterrizaxes . Consiste n'empecipiar tomar de tierra y una vegada en contautu col suelu, desapegar de nuevu. Dicha maniobra d'emerxencia ye practicada pa evitar incursiones en pista. Nun ye recomendable practicala solo p'aterrizar y desapegar una y bones esto simplifica'l procedimientu de ARR y DESP, amonta'l riesgu al repitir les fases más crítiques del vuelu y amonta el porcentaxe d'usu de Pista.

Ver tamién editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar