La austenita, tamién conocida como acero gamma (γ) ye una forma d'ordenamientu específica de los átomos de fierro y carbonu. Esta ye la forma estable del fierro puru a temperatures que bazcuyen ente los 900 °C a 1400 °C. Ta formáu por una disolución sólida del carbonu en fierro, lo que supón un porcentaxe máximu de C del 2,11% (esti valor tien de tomase como referencia, una y bones el porcentaxe real varia en función d'otros elementos d'aleación presente nel aceru). La austenita ye dúctil, blanda y aportunante.es la forma cúbica centrada nes cares (FCC) del fierro.

Estructura cristalina de la austenita. El fierro (en gris) ta dispuestu nun retículo cúbicu y nos centros de les cares, ente que el carbonu (n'azul) ta presente como defectu instersticial.

La estructura cristalina de la austenita ye del tipu cúbica, de cares centraes, onde s'esleen en solución sólida los átomos de carbonu nes fiendes, hasta un máximu tal como lu amuesa la diagrama de fase Fe-C. Esta estructura dexa un meyor espardimientu col carbonu, acelerando asina'l procesu de carburación del aceru. La solubilidá máxima ye namái del 2,11%. Hai que recordar que por definición los aceros son aquelles aleaciones de la diagrama Fe-Fe3C nes que, a l'abonda temperatura, tol carbonu queda disueltu en fierro γ. Por ello'l porcentaxe máximu de carbonu nun aceru, pa ser consideráu como tal ye del 2,11%.

La austenita nun ye estable a temperatura ambiente sacante en dellos aceros inoxidables con altos conteníos de manganesu (12%) y aceros inoxidables austeníticos con conteníos en Níquel alredor del 8%, una y bones el níquel tien l'efectu d'engrandar la rexón austenítica na diagrama de fase de fierro al carbonu, lo que la fai estable a temperatura ambiente. La austenita ye blanda y dúctil y, polo xeneral, la mayoría de les operaciones de forxa y laminado d'aceros efectuar a aproximao los 1100 °C, cuando la fase austenítica ye estable.

Finalmente, a diferencia de la ferrita, la austenita nun ye ferromagnética a nenguna temperatura.

La austenita recibe'l so nome de sir William Chandler Roberts-Austen, metalúrxicu inglés. Roberts-Austen, que morrió en Londres en 1902 a la edá de 59 años, estudió impureces en metales puros. La so investigación y meyores procesadimentales fueron utilizaes nuna variedá d'usos y afectaron estensamente al mundu industrializáu.

Bibliografía editar

  • Millán Gómez, Simón (2006). Procedimiento de Mecanizado. Madrid: Editorial Paraninfu. ISBN 84-9732-428-5.
  • Sandvik Coromant (2006). Guía Téunica de Mecanizado. AB Sandvik Coromant 2005.10.
  • Larbáburu Arrizabalaga, Nicolás (2004). Máquines. Prontuario. Téuniques máquines herramienta. Madrid: Thomson Editores. ISBN 84-283-1968-5.
  • Varios autor (1984). Enciclopedia de Ciencia y Téunica. Salvat Editores S.A. ISBN 84-345-4490-3.
  • Luis Colasante.. (2006). L’étude des superficies de l'acier inoxydable austénitique AISI 304 après une déformation plastique et un procédé d'abrasion.. Venezuela, Mérida: universidá de Los Andes.
  • (n'italianu) Smith, William F. Scienza y tecnologia dei materiali Editor: McGraw-Hill. 1995.ISBN 88-386-0709-5

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar