Aviación comercial

La aviación de tresporte regular comercial ye una actividá que faen les compañíes aérees, yá sían éstes grandes o pequeñes, dedicaes al tresporte aereu bien de persones, bien de mercancíes, de manera regular, ye dicir con itinerariu.

Aviación comercial
actividá y industria (es) Traducir
aviación civil (es) Traducir y Tresporte aereu
Cambiar los datos en Wikidata

Importancia editar

 
Avión MD n'El Prat (Barcelona).

Col aumentu de los retos de los mercaos emerxentes, les nueves llinies de productos, nueves teunoloxíes, nueves regulaciones, nueves esixencies y nueves formes de faer negocios - combinaos cola crecedera estratéxica, alquisiciones / fundas y desafíos de los modelos de costos del operador.[1]

Historia internacional editar

La historia de l'aviación comercial forma parte evidentemente de la Historia de l'aviación, y remóntase la so nacencia a los intres posteriores al llanzamientu de los primeros aviones y puede centrase nos alredor del añu 1910 por aciu el vuelu de los primeros aviones encargaos de faer el tresporte aereu de corréu, mientres la primer guerra mundial. En 1919 nacen les primeres compañíes aérees, qu'en los nuesos díes siguen volando nos cielos del mundu, son: KLM (Países Baxos) n'Europa y Avianca (Colombia) n'América, esta dio entamu nuna de les principales ciudaes de Colombia, en Barranquilla, esti postreru empezó col nome de SCADTA, Sociedá Colombo-Alemana de Tresporte Aereu y dende 1940 llamóse Aerovías Nacionales de Colombia S.A., y dende 2006 Aerovias Del Continente Americanu S.A conocida internacionalmente como Avianca. Hai de solliñar que nel añu 1939 la compañía PanAm yá faía rutes ente l'Océanu Atlánticu y el Pacíficu tresportando de forma combinada pasaxeros y corréu, un exemplu d'aviación comercial d'estos primeros tiempos foi'l Boeing B40 qu'operó ente San Francisco-Chicago cuando la nueva compañía aérea Boeing Air Transport Inc., convirtiéndose na década de los 30 na compañía líder d'esti serviciu por aciu el hidroavión denomináu Boeing 314 Clipper.

Los años de la Segunda Guerra Mundial editar

L'anunciu de la Segunda Guerra Mundial produció un lapsus nel serviciu aereu comercial n'Europa la situación de la guerra plantegaba munches alternatives y l'aviación militar cobró una mayor relevancia y dalgunes de les compañíes punxeron toos, o la mayoría, de los sos recursos al serviciu del exércitu y l'aviación militar de los respeutivos países implicaos nel conflictu, delles compañíes cesaron les sos actividaes por completu asina se tien Air France que nel añu 1940 por cuenta de la ocupación de Francia otru casu foi'l de Greater Japanese Airways que cesó al arreyase Xapón na Guerra, otres compañíes como KLM siguieron operando n'otros continentes.

La nacencia de l'aviación a reacción editar

 
EasyJet A319 en Amsterdam Schiphol.

Tal que puede pescudase l'emplegu de motores a reacción llograron revolucionar el tresporte aereu por completu, estos nuevos aviones dexaben volar a mayor velocidá (amenorgamientu de tiempos de vuelu) y emplegar mayores altitúes de vuelu (esto suponía evitar inclemencies atmósféricas), amenorgando lóxicamente los posibles incidentes que podríen retrasar vuelos y menguar el tiempu ente trayectos de Tokiu a Londres que pasó de 85 hores a 36.

Nos primeros intres de vuelu d'esti tipu d'avión xeneráronse delles resistencies escontra'l desarrollu d'esti sistema de propulsión nos aviones comerciales, una y bones l'emplegu d'altes temperatures nos sos motores, al altu índiz de consumu abarruntábase que tendríen una vida efectiva bastante más pequeña que los turbohélizs, y esto a pesar de los sos de xuru ventaxoses prestaciones. Esti escepticismu fizo que les compañíes tuvieren que dedicar un esfuerciu pa establecer nueves midíes de caltenimientu de los aviones muncho más estrictes y de tener que contratar personal más cualificáu, amás de tener que construyir instalaciones más sofisticaes pa llevar a cabu esti trabayu. La introducción del motor a reacción supunxo un gran esfuerciu y tuvo que camudar munchos conceutos nel negociu del tresporte aereu.

La esistencia de los primeros aviones capaces de volar a reacción supunxeron que les compañíes aérees comerciales empezaren a emplegar esti tipu de motores nos sos aviones, la primera en faelo foi la British Overseas Aircraft Company (BOAC), que nel añu 1952 foi capaz volar col Comet de Londres a Johannesburgu, faciendo paraes na ciudá de Roma, Beirut, etc. Naquellos primeros años, mientres el DC3 volaba a 290km/h, el De Havilland Comet algamaba 772km/h, emplegando un escasu nivel de ruiu y bien poques vibraciones.

El advenimiento de lleis y regulaciones editar

La espansión y emplegu del espaciu aereu a escala nacional y depués internacional fixo plantegar a un conxuntu de países la necesidá d'establecer lleis y regulaciones que dexen un tráficu aereu eficiente y seguro, esti convencimientu obligó a roblar convenios y protocolos internacionales que garantizaren la regularidá de los vuelos. D'esta forma'l 7 d'avientu de 1944 roblóse La Convención de Chicago formándose la OACI (Organización d'Aviación Civil Internacional) o ICAO n'inglés roblada anguaño por cincuenta y dos países.

Nesa mesma fecha apruébase'l Alcuerdu de Tránsitu y el Alcuerdu de Tresporte que regulen los ocho Llibertaes del aire

Darréu, p'ameyorar y facilitar les operaciones de les aereollinies comerciales ente países recurrióse a una serie de trataos billaterales o multillaterales de tresporte aereu civil y/o militar siguiendo la política de Cielos abiertos

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Veyron | IFS Applications Mexico | Soluciones pa la empresa axilosa.». Archiváu dende l'orixinal, el 14 de payares de 2017. Consultáu'l 13 de payares de 2017.

Enllaces esternos editar