El bandy ye un deporte d'iviernu, similar al ḥoquei sobre xelu. Dos equipos de 11 xugadores cuten la pelota con un palu p'anotar goles.

Bandy
[editar datos en Wikidata]
Un partíu de bandy.

A mediaos del sieglu XX el términu bandy prefierse xeneralmente pa evitar el tracamundiu col ḥoquei sobre xelu. El deporte ye conocíu con esti nome en munchos países, anque hai delles esceiciones notables. En Rusia el bandy llámase "ḥoquei rusu" (Русский хоккей) o con más frecuencia "ḥoquei con pelota" (xоккей с мячом), ente que'l ḥoquei sobre xelu llámase ḥoquei con discos (xоккей с шайбой) o'l ḥoquei canadiense. En Kazakstán el bandy llámase Допты хоккей (Dopty jokkéi). En Finlandia, Estonia y Hungría el bandy conozse como "bola de xelu" (jääpallo, jääpall y jéglabda). En Hungría tamién como bandy.[1]

Ye un nuevu deporte en Colombia.[2]

Orixe editar

El bandy xugar ente dos equipos de 11 xugadores caúnu, que compiten por consiguir que la pelota redonda ente na portería del equipu contrariu utilizando palos, colos que se marquen los goles.[3] Xugar nun campu rectangular cubiertu de xelu, que ye del mesmu tamañu qu'un campu de fútbol, y nun tien barreres nes llinies de fondu y llaterales. La pelota ye esférica, de 6 cm de diámetru, y compónse d'un nucleu de corchu y un recubrimientu de goma o plásticu. El bandy tien regles similares al fútbol y el ḥoquei sobre yerba. Un partíu de bandy estándar consta de dos metaes de 45 minutos cada unu. La regla de fuera de xuegu tamién s'implementa.

La regla principal ye que los xugadores (sacante los porteros) nun pueden tocar la pelota intencionadamente coles sos cabeces, manes o brazos mientres el xuegu. Anque'l xugadores suelen utilizar los sos sticks pa mover el balón, puede utilizase cualesquier parte del so cuerpu que nun sían les sos cabeces, manes o brazos y pueden utilizar los sos patinos nuna manera llindada. Cabeciar el balón va dar llugar a una penalización de cinco minutos.

Nel xuegu típicu, los xugadores intenten impulsar la pelota escontra la meta de los sos oponentes al traviés del control individual de la pelota, como por pinga, pasando'l balón a un compañeru d'equipu, y diendo a la portería contraria, que ye curiada pol porteru oponente.[1] Los xugadores que s'enfrenten pueden tratar de recuperar el control de la pelota al interceptar un pase o per mediu de la llucha contra l'oponente que controla'l balón. Sicasí, el contautu físicu ente oponentes ye llindáu. Bandy ye xeneralmente un xuegu de fluxu llibre, col xuegu parando namái cuando'l balón salió del terrén de xuegu o cuando'l xuegu seya atayáu pol árbitru. Dempués d'una interrupción, el xuegu puede volver# a entamar con un tiru llibre, un penalti o un saque d'esquina. Si la pelota salió del campu a lo llargo de les llinies llaterales, l'árbitru tien que decidir qué equipu tocó'l balón el postreru, y l'axudicación del saque al equipu contrariu, al igual que'l saque de banda nel fútbol.

Les regles nun especifiquen nenguna posición de los xugadores que nun sían porteru, pero desenvolviéronse xugadores especializaos en determinaes posiciones. En términos xenerales, estos inclúin tres categoríes principales: los delanteros, que la so xera principal ye marcar goles, los defensores, que s'especialicen en torgar que puntúen los sos oponentes, y los mediocampistes, que la so misión ye robar y caltener la posesión de la pelota pa pasar a los delanteros; a los asitiaos nestes posiciones conócense-yos como xugadores de campu, pa estremalos del únicu porteru. Estes posiciones tán amás estremaes por en qué llau del campu'l xugador ta más tiempu. Por casu, hai defensores y mediocampistes centrales, esquierdos y derechos. Los diez xugadores de campu pueden tar dispuestos nestes posiciones en cualquier combinación (por casu, puede haber trés defenses, cinco centrocampistes y dos delanteros), y el númberu de xugadores en cada posición determina l'estilu de xuegu del equipu: más delanteros y menos defensores crearía un xuegu más agresivu y ofensivu, ente que lo contrario daría llugar a un ritmu más lentu, l'estilu más defensivu de xuegu. Ente que los xugadores pueden pasar la mayor parte del xuegu nuna determinada posición, hai poques restricciones sobre'l movimientu de xugadores, y los xugadores pueden camudar de posición en cualquier momentu. A la disposición de los xugadores nel terrén de xuegu llámase-y "alliniación del equipu", y definir ésta y la táctica suel ser la prerrogativa del direutor del equipu.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Videu: http://www.youtube.com/watch?v=yYyN8q44mX8
  2. COLOMBIA VA XUGAR BANDY (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).
  3. (1976) «bandy», Webster's Sports Dictionary. Springfield, Mass.: G&G Merriam Company, páx. 28.

Enllaces esternos editar