Bernard Charles "Bernie" Ecclestone (28 d'ochobre de 1930Bungay) foi'l presidente y direutor executivu de la Formula One Management y Formula One Administration dende la so fundación hasta la so dimisión el 16 de xineru de 2014[2] pola so acusación nel casu Gribkowsky, nel que supuestamente sobornó con 33 millones d'euros al banqueru alemán Gerhard Gribkowsky. Ye consideráu l'autoridá más importante na Fórmula 1. El so control d'esti deporte, consiguíu de la venta de los derechos televisivos na década de los 70, ye económicu, pero so los términos del Pactu de la Concordia. Coles sos empreses tamién remanaba l'alministración, organización y loxística de cada Gran Premiu de Fórmula 1 hasta'l 23 de xineru de 2017, día nel cual foi estremáu de les sos funciones como CEO de la empresa por cuenta de la presencia de la compañía americana Liberty Media. El so propietariu, l'estauxunidense Chase Carey, conviértese asina en propietariu de la Fórmula 1.

Bernie Ecclestone
Vida
Nacimientu Bungay28 d'ochobre de 1930[1] (93 años)
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Familia
Casáu con Slavica Ecclestone (1985 – 2009)
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes inglés
Oficiu
Oficiu pilotu de Fórmula Unu, empresariuentamador
Premios
IMDb nm1687495
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros pasos editar

Ecclestone nació en Ipswich, Suffolk, Inglaterra. Fíu d'un pescador, asistió a la escuela primaria en Wissett, primero que la familia camudar a Bexleyheath, Kent, en 1938. Abandonó los sos estudios a los 16 años pa trabayar nes fábriques de gas local y costearse la so hobby, les motocicletes.

Carrera nel deporte editar

Entamos de la so carrera editar

Darréu dempués del final de la Segunda Guerra Mundial, Ecclestone empezó'l so negociu y formó la compañía Compton & Ecclestone xunto con Fred Compton. La so primer esperiencia como pilotu empezó en 1949 na Fórmula 3 de 500cc, adquiriendo un Cooper Mk V en 1951. Participó nun númberu llindáu de carreres, principalmente nel so circuitu local, Brands Hatch. Les sos aspiraciones sufrieron un golpe cuando topetó con Whitehouse Bill y aterrizó nel aparcamientu nel esterior de la pista. Dempués d'esti accidente, decidió abandonar estes competiciones.

Alquisición d'equipos editar

Dempués del so accidente, Ecclestone temporalmente abandonó les carreres pa llevar a cabu varios negocios. Sicasí retornó al ambiente automovilístico en 1957, como mánager de Stuart Lewis-Evans, y mercó l'equipu Connaught, escudería que cuntaba nes sos files con pilotos como Lewis-Evans, Roy Salvadori, Archie Scott-Brown, y Ivor Bueb. El mesmu Ecclestone intentó, ensin ésitu, clasificase nel Gran Premiu de Mónacu de 1958.

Bernie siguió siendo'l mánager de Lewis-Evans cuando esti pilotu corría para Vanwall. L'inglés sufrió quemadures severes cuando'l so motor esplotó nel Gran Premiu de Marruecos, y morrió de resultes d'estes mancaes seis díes dempués. Ecclestone resultó impactáu de tala forma que abandonó les competiciones nuevamente.

Sicasí, la so amistá con Salvadori llevar a convertise nel mánager de Jochen Rindt y a ser dueñu en forma parcial del so equipu de Fórmula 2, Lotus (que'l so otru pilotu yera Graham Hill). Rindt, mientres s'emponer al Campeonatu del Mundu en 1970, morrió nun accidente nel circuitu de Monza, anque póstumanente llogró ser proclamáu campeón.

A principios de 1972, Ecclestone mercó l'equipu Brabham, y asina empecipió'l so control de la F1, formando l'Asociación de Constructores de Fórmula 1 (FOCA, nes sos sigles n'inglés), xunto a Frank Williams, Colin Chapman, Teddy Mayer, Ken Tyrrell, y Max Mosley.

Conflictu FISA FOCA editar

Ecclestone asumió'l control de FOCA en 1978 con Mosley como'l so conseyeru llegal. Xuntos axustaron una serie d'asuntos llegales cola FIA y Jean-Marie Balestre. Ecclestone estableció la Formula One Promotions and Administration (FOPA), pa estremar les ganancies televisives, dándo-y un 47% d'éstes a los equipos, 30% a la FIA, y 23% a la FOPA (ye dicir a sigo mesmu). En cuenta de esto, la FOPA fadríase cargu del dineru de los premios.

Los derechos televisivos estremar ente les empreses de Ecclestone, los equipos y la FIA na década de los 90, pero Ecclestone en 1997 axustó'l Pactu de la Concordia. En cuenta de ciertos pagos añales, él caltendría los derechos televisivos. L'alcuerdu colos equipos remata a fines de 2007, y cola FIA, a fines de 2012.

Actividá recién editar

A pesar d'una operación de corazón y un triple bypass en 1999, Ecclestone caltuvo les enerxíes pa promover los sos propios intereses de negocios. Amenorgó la so participación na SLEC (dueña de delles compañíes de management de F1) a un 25%, anque siguió reteniendo'l control completu de les compañíes.

Foi tamién en 1999, que Terry Lovell publicó una biografía de Ecclestone titulada Bernie's Game: Inside the Formula One World of Bernie Ecclestone (ISBN 1-84358-086-1).

N'ochobre de 2004, Ecclestone tuvo envolubráu nun discutiniu que tuvo gran repercusión nos medios, cuando nun llogró un alcuerdu col entós presidente del British Racing Drivers' Club Jackie Stewart, con referencia al futuru del Gran Premiu de Gran Bretaña. Esto causó que la carrera nun fuera tenida en cuenta nel calendariu provisional de la temporada 2005. Sicasí, tres un cónclave nel cual participaron los 10 direutores d'escudería de la categoría, alcordóse una serie de retayos presupuestarios y la carrera foi reincorporada al calendariu. Un contratu robláu'l 9 d'avientu aseguró la continuidá del Gran Premiu por cinco años.

 
Bernie Ecclestone de paséu pol Pit Lane de Silverstone en xunetu de 2007.

A mediaos de payares de 2004, los trés bancos que conformen Speed Investments, que tien una participación del 75% na SLEC, (que de la mesma ye la controlante de la máxima categoría) empecipiaron una demanda a Ecclestone pa llograr un mayor control sobre esta actividá deportiva. Trátase de Bayerische Landesbank, J.P. Morgan Chase y Lehman Brothers, y l'aición llevada a cabu xeneró rumores de que Ecclestone podría llegar a perder el control que caltuviera por más de 30 años. El 23 de payares empecipióse una audiencia de dos díes, tres la cual el xuez Andrew Park anunció que'l veredictu sabríase depués de delles selmanes. El 6 d'avientu de 2004, Park lleó'l so veredictu, que constataba que "nel xuiciu quedaba claro que la demanda presentada por Speed yera correuta y [él] debe, poro, faer les declaraciones que solicita." Sicasí, Ecclestone aportunó que'l veredictu vistu cuasi universalmente como un retayu llegal del so control sobre la Fórmula Unu- "nun significaría nada". Ecclestone fixo saber la so intención d'apelar la decisión xudicial.

A otru día, na xunta colos xefes d'equipu nel Aeropuertu de Heathrow en Londres Ecclestone ufiertó a los equipos un total de £260.000.000 a lo llargo de trés años como compensación por sofitar unánimemente'l Pactu de la Concordia, que expira en 2008. Selmanes más tarde, Gerhard Gibkowsky, un miembru del Conseyu de Bayerische Landesbank y el presidente de SLEC, anunció que los bancos nun teníen nenguna intención de quitar a Ecclestone de la so posición de control.

Nuna de les más recién discutinios en que se vio arreyáu, Ecclestone vio como 14 de 20 autos negar a participar nel Gran Premiu de los Estaos Xuníos de 2005, que se llevó a cabu n'Indianapolis. Los siete escuderíes que se negaron a participar, por cuenta de cuestionamientos sobre la seguridá de los neumáticos Michelin, solicitaben un cambéu nes regles o bien nel trazáu del circuitu. A pesar de les xuntes d'últimu momentu sosteníes ente Ecclestone, Max Mosley y los direutores de los equipos, nun se llegó a un alcuerdu y Ecclestone volvióse unu de los oxetivos de les quexes del públicu. A pesar de nun ser la causa direuta del problema, periodistes y aficionaos culpar de nun haber tomáu control de la situación ya impuestu una solución, dada la posición de poder en que s'atopaba.

El 25 de payares de 2005, CVC Capital Partners anunció que mercaría les aiciones de Ecclestone nel Grupu Fórmula Unu (25% de la SLEC) según tamién les de Bayerische Landesbank (controlada por Speed Investments). D'esta forma, Alpha Prema quedó col 71.65% de la participación nel Grupu Fórmula Unu. Ecclestone utilizó los ingresos por dicha venta p'adquirir una parte de la nueva compañía, anque la proporción de les participaciones CVC / Ecclestone entá se desconoz. El 6 d'avientu Alpha Prema mercó la participación de JP Morgan en SLEC p'aumentar la so participación nel negociu de la Fórmula 1 al 86%, quedando'l restante 14% en manes de Lehman Brothers.

Escándalos políticos editar

Vida personal editar

La llista de multimillonarios del mundu de la revista Forbes, en 2011 clasificó a Ecclestone como la 4ª persona más rica nel Reinu Xuníu, con una fortuna envalorada de 4.200 millones de dólares,[9] con una medría de 200 millones de dólares dende l'añu anterior.[10]

A principios de 2004 vendió la so residencia de Londres al magnate del aceru Lakshmi Mittal por 70 millones de llibres, naquel momentu 128 millones de dólares. N'otres pallabres, acababa de convertise na persona que cobrara la mayor fortuna paga por una casa.

Ecclestone casóse tres veces. Tien una fía, Deborah, cola so primer esposa, Ivy. Deborah y el so maríu diéron-y el primer nietu, que tien fíos, convirtiendo a Bernie en bisagüelu. Casóse entós con Slavica Radić mientres cuasi 25 años. Radić nació na ciudá de Rijeka en Croacia, na República Federal Socialista de Yugoslavia en 1958. Ella ye una ex-modelu d'Armani de 1,88 m, 28 años más nuevu qu'él y 29 cm más alta que'l so home.[11] La pareya tien dos fíos, Tamara Ecclestone (n. 1984) y Petra Ecclestone (n. 1988). El periódicu The Sun anunció'l 20 de payares de 2008 que Slavica Ecclestone camudárase de la casa de la familia col divorciu.[12]

N'abril de 2012, Ecclestone anunció'l so compromisu cola brasilana Fabiana Flosi, 45 años más jovén qu'él.[13] La noticia del so matrimoniu fíxose pública'l 26 d'agostu 2012.[14]

Resultaos en Fórmula 1 editar

Añu Equipu Xasis Motor 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 Posición Puntos
1958 B C Ecclestone Connaught Type B Alta Straight-4 ARG MON
DNQ
NED 500 BEL FRA GBR
DNQ*
GER POR ITA MOR NC 0

*coche pilotáu por Jack Fairman

Referencies editar

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm1687495. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Sergio Lillo (16 de xineru de 2014). «presidencia-de-la-fom-16644 Bernie Ecclestone pierde la presidencia de la FOM». Consultáu'l 16 de xineru de 2014.
  3. El dineru de la fórmula 1. https://elpais.com/diario/2000/07/16/opinion/963698401_850215.html. Consultáu'l 15 de xunu de 2013. 
  4. Ecclestone: "La muerte de Senna foi bona pa la F1". http://deportes.elpais.com/deportes/2009/10/18/actualidad/1255850523_850215.html. Consultáu'l 15 de xunu de 2013. 
  5. Declaraciones polémiques de Ecclestone - 04/07/2009
  6. Declaraciones polémiques de Ecclestone (n'inglés) - 04/07/2009
  7. Ecclestone: "Fui tontu al falar de Hitler"
  8. Ecclestone diz agora que los xudíos tendríen d'ocupase de "iguar los bancos" en cuenta de criticalo Y tamién s'atrevió a afirmar que la muerte en 1994 del míticu tricampeón del Mundu de F1 brasilanu, Ayrton Senna, foi bona pa la Fórmula 1 porque xeneró muncha publicidá.
  9. (n'inglés) Bernard Ecclestone & family. Forbes. http://www.forbes.com/profile/bernard-ecclestone/. 
  10. (n'inglés) Bernard Ecclestone & family. Forbes. http://www.forbes.com/lists/2010/10/billionaires-2010_Bernard-Ecclestone-family_GVGJ.html. 
  11. Lovell (2004) p.345
  12. «F1 boss Bernie to divorce» (inglés). The Scottish Sun.
  13. «Bernie and Fabiana to tie the knot despite him vowing to 'remain single for the rest of his life' Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article-2135885/Bernie-Fabiana-tie-knot-despite-vowing-remain-single-rest-life.html#ixzz28y1uj57l Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook» (inglés). Daily Mail (26 d'abril de 2012).
  14. «F1 Bernie Ecclestone secretly marries Brazilian beauty 46 years younger than him Read more: http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-2193699/F1-Bernie-Ecclestone-secretly-marries-Brazilian-beauty-46-years-younger-him.html#ixzz28y2J3eRK Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on Facebook» (inglés). Daily Mail (26 d'agostu de 2012).

Enllaces esternos editar