Bharrat Jagdeo (23 de xineru de 1964Unity Village (es) Traducir) foi presidente de Guyana dende'l 11 d'agostu de 1999 al 3 d'avientu de 2011.

Bharrat Jagdeo
Vice President of Guyana (en) Traducir

2 agostu 2020 -
presidencia temporal d'Unasur

26 payares 2010 - 29 ochobre 2011
Rafael Correa - Fernando Lugo
Presidente de Guyana

11 agostu 1999 - 3 avientu 2011
Janet Jagan - Donald Ramotar
Primer Ministru de Guyana

9 agostu 1999 - 11 agostu 1999
Sam Hinds - Sam Hinds
Member of the National Assembly of Guyana (en) Traducir


Eleiciones: 11th Parliament of Guyana (en) Traducir
Vida
Nacimientu Unity Village (es) Traducir23 de xineru de 1964[1] (60 años)
Nacionalidá Bandera de Guyana Guyana
Bandera de India India
Estudios
Estudios Universidá Rusa de l'Amistá de los Pueblos
Llingües falaes Hindi
Oficiu políticueconomista
Premios
Creencies
Relixón Hinduismu
Partíu políticu Partido Progresista del Pueblo (es) Traducir [3]
Cambiar los datos en Wikidata

Jagdeo nació en Unity Village na mariña este de Demerara. Xunir a l'ala xuvenil del Partíu Progresista Popular (PPP), la Organización de la Mocedá Progresista, cuando tenía 13 años, y convirtióse nun miembru del propiu PPP a los 16 años. Darréu, alzar a posiciones de lideralgu llocal nel partíu.

Dempués de llograr una maestría en Economía de Lumumba "Amistá de los Pueblos Patrice Universidá de Moscú en 1990, tornó a Guyana y trabayó como economista na Secretaría d'Estáu de Planificación hasta que'l PPP ganó nes eleiciones d'ochobre de 1992. Dempués d'esto convirtióse n'Asesor Especial del Ministru de Facienda. El 6 de febreru de 2010, el grau de Doctor Honoris Causa foi-y conferíu al Presidente Jagdeo pola Universidá de Moscú.

Jagdeo, foi designáu como subsecretariu de Finances n'ochobre de 1993, y unes selmanes más tarde, nel Congresu 24 del PPP, foi escoyíu miembru de Comité Central del partíu. Más tarde convirtióse en miembru del Comité Executivu del PPP. Nel Conseyu de Ministros, foi xubíu al cargu de Ministru de Finances en mayu de 1995.

El 8 d'agostu de 1999, la vilba del presidente Cheddi Jagan, Janet Jagan, anunció que dimitía como presidenta por razones de salú y que Jagdeo sería'l so socesor. Por cuenta de que el Primer Ministru ye'l socesor llegal del presidente, Jagdeo asumió'l cargu de Primer Ministru de manera interina'l 9 d'agostu. Xuró de siguío, en calidá de Presidente'l 11 d'agostu. Interinamente gobernó Sam Hinds.

Jagdeo foi reelixíu pa otru mandatu de cinco años'l 28 d'agostu de 2006, col PPP llogrando 54,6 per cientu de los votos y amplió la so mayoría por dos a 36 escaños nel parllamentu de 65 miembros. Foi juramentado pa un nuevu mandatu'l 2 de setiembre.

El mandatu del Presidente Jagdeo nel cargu foi testigu d'un accesu bien ameyoráu a la educación, la rehabilitación del sistema de salú, la reforma agraria de llargu algame, la mayor espansión del sector de la vivienda na historia de Guyana, la espansión de los sistemes d'agua y saneamientu, y el desarrollu a gran escala de la carretera, fluviales y les redes de tresporte aereu. Paralelamente, la delda nacional de Guyana amenorgóse considerablemente, nueves alquisiciones públiques y les lleis de competencia fueron aprobaes, y les reformes a los rexímenes fiscales, fiscales y d'inversión enllantárense. A partir de xineru de 2011, Guyana ta entrando nel so quintu añu de fuerte crecedera económica, la delda esterna amenorgóse a la metá, y les reserves esternes son cuasi tres veces el so nivel de 2006.

Nos últimos años, el presidente Jagdeo aportunó na necesidá d'una aición internacional urxente pa evitar los peores estremos del cambéu climáticu. So Guyana carbono Estrategia de Desarrollu establez una escala nacional, modelu replicable pa protexer a 16 millones d'hectárees forestales en Guyana, frente al 17% de les emisiones mundiales de gases d'efeutu ivernaderu que resulten de la deforestación y la degradación de los montes, y reorientar la economía de Guyana nun llargu plazu "clima de la deforestación de baxa, baxa emisión de carbonu, la trayeutoria de resistencia". Como parte de la construcción d'esti modelu global, Noruega acomuñóse con Guyana p'apurrir hasta 250 millones de dólares en 2015 pa evitar les emisiones de gases d'efeutu ivernaderu de los montes de Guyana. Guyana ta utilizando estos pagos y los recursos nacionales p'atraer inversión privada a les oportunidaes n'enerxía llimpia y nuevos sectores económicos de baxu carbonu, según realizar importantes inversiones públiques n'otres prioridaes social y económicu. Esto foi descritu por CDKN, el clima de la política basada na rede del Reinu Xuníu como "seique'l más progresista de carbono estrategia de desarrollu baxu nuna renta baxa (sic) país."

Unu de los primeros actos Jagdeo, al asumir la Presidencia de Guyana foi a roblar na constitución de Guyana una llende de dos mandatos pa los presidentes. Él va ser el primer Presidente que dimitir de conformidá con esta disposición constitucional, dempués de les eleiciones de 2011.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Munzinger Personen. Identificador Munzinger: 00000023100. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Apaez como: Bharrat Jagdeo. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. Afirmao en: Universidá Rusa de l'Amistá de los Pueblos.
  3. Afirmao en: GRE20_List_Candidates_NTU.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Janet Jagan
Presidente de la República Cooperativa de Guyana
1999–2011
Socesor:
Donald Ramotar
Predecesor:
Sam Hinds
Primer Ministru de la República Cooperativa de Guyana
1999-1999
Socesor:
Sam Hinds
Predecesor:
Rafael Correa
 
Presidente pro tempore de la
UNASUR

26 de payares de 2010 - 29 d'ochobre de 2011
Socesor:
Fernando Lugo