Bill Finger (8 de febreru de 1914Denver – 18 de xineru de 1974Manhattan) foi un escritor d'Estaos Xuníos, famosu por ser el co-creador[7] del personaxe Batman xunto a Bob Kane. El so llabor nun foi debidamente reconocida nun principiu, pero año más tarde Kane almitió que Finger foi "una fuercia que contribúi" na creación del personaxe, y l'historiador de cómics Ron Goulart refirióse a Batman como la "creación del artista Bob Kane y del escritor Bill Finger".

Bill Finger
Vida
Nacimientu Denver[1]8 de febreru de 1914[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Manhattan18 de xineru de 1974[2] (59 años)
Causa de la muerte infartu de miocardiu
Estudios
Estudios DeWitt Clinton High School
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu historietista, guionistaescritor
Trabayos destacaos Batman
Premios
IMDb nm0277730
Cambiar los datos en Wikidata

Finger adicionalmente ayudó a crear enemigos de Batman como The Joker, El Pingüín, Catwoman, Dos Cares, Enigma, ente otros. Tamién escribió munches de les histories orixinales de Llinterna Verde nos Años 1940 y pasaría a contribuyir nel desarrollu de numberoses series de cómics.

Biografía editar

Milton "Bill" Finger nació'l 8 de febreru de 1914 en Denver, Colorado, Estaos Xuníos, al interior d'una familia xudíu-americana.[8]

Siendo Bill apenás un ñácaru, la so familia treslladar a vivir a Nueva York. Ellí creció so un ambiente familiar sofitáu pola xastrería del so padre. Cuando la tienda cerró productu de la Depresión económica de 1929, Finger adoptó una serie de trabayos p'ayudar a caltener a la so familia, incluyendo xeres alministratives nuna tienda de sombreros y venta de zapatos.[9]

Más tarde xunióse al estudiu de Bob Kane en 1938. Un aspirante a escritor y un vendedor de zapatos a tiempu parcial, que conociera nuna fiesta de Kane, Kane más tarde ufiertó-y un trabayu como escritor pantasma de les tires Rusty y Clip Carson.

A principios del añu siguiente, l'ésitu de National Comics col superhéroe Superman en Action Comics solicitó a editores a crear héroes similares. En respuesta, Kane concibió "The Bat-Man". Finger ufiertó delles suxerencies como la de dar al personaxe un capiellu en llugar de la mázcara, una capa en cuenta d'ales, la adición de guantes y l'eliminación de les seiciones coloraes del traxe orixinal. Más tarde dixo que la so suxerencia foi influyida pol popular The Phantom de Lee Falk, un calter periódicu sindicáu de cómic col que Kane taba familiarizáu, asina qu'escurrió el nome de Bruce Wayne pa la identidá secreta del personaxe:

"El nome de Bruce Wayne vieno de Robert Bruce, el patriota escocés. Wayne, al ser un playboy, yera un home de l'alta burguesía. Busqué un nome que suxuriera'l colonialismu. Traté con Adams, Hancock... Entós pensé en Mad Anthony Wayne".

Como Kane resume décades más tarde na so biografía, "Bill Finger foi una fuercia que contribuyó a Batman dende'l principiu... fixi a un Batman superhéroe-vixilante la primer vegada que lo creé. Bill convertir nun detective científicu".

Carrera editar

Finger y Kane empezaron a trabayar xuntos en 1938. En 1939, l'ésitu de Superman en Action Comics impulsó a los editores na división d'historietes de National Publications (dempués DC Comics, agora una subsidiaria de Time Warner) a pidir más superhéroes pa los sos títulos. En respuesta, Bob Kane creó un personaxe llamáu "Birdman" ("L'Home Páxaru").

Finger yera'l so collaborador y suxurió-y delles idees, como renombrar al personaxe Batman, y camudar el so antifaz por una capiellu, da-y una capa en llugar d'ales, guantes y retirar les seiciones coloraes y brillantes del traxe.

Finger escribió la primer historia pa Batman ente que Kane apurría los dibuxu. Por cuenta de que Kane yá propunxera la creación d'un personaxe llamáu Batman a los editores, solo Kane recibió creitu oficial pola creación de Batman nesi tiempu.

Batman foi tou un ésitu, asina que los editores pidiéronlos que crearen un compañeru pa Batman, d'esta miente los llectores sentiríense identificaos col personaxe. Kane suxurió un personaxe sobre-humanu, basáu en Puck, un ser mitolóxicu. Pero Finger pensó que lo meyor sería usar un ser humanu común, asina nació Robin. Finger escribió la mayoría de les primeres histories de Batman, y ayudó a la creación de dellos villanos como El Joker, Catwoman y el El Pingüín. Inclusive se-y atribúi la creación del Batmóvil y dar el nome de Gotham.

Bill Finger, con dibuxos de Bob Kane y escritores ayudantes como Gardner Fox y collaboradores como Jerry Robinson empezaron a dar vida a la lleenda de Batman. Pero l'equipu de trabayu creativu tuvo problemes, yá que Kane dio un golpe definitivu al roblar un contratu con National, nel cual la mayor parte del dineru ganaríalo él, y en tolos cómics de Batman tendría d'apaecer la marca de "Bob Kane" como creador, anque esti nin siquier tuviera participación.

Bill Finger nunca foi reconocíu en vida como unu de los creadores de Batman, anque recibió numberosos premios y homenaxes post-mortem pol so trabayu. Poniendo fin a esti enclín, el 18 de setiembre de 2015 foi anunciáu que, d'equí p'arriba, Bill Finger recibiría creitu como co-creador del personaxe nes socesives producciones televisives y cinematográfiques nes qu'apaecieren l'Home Esperteyu y los elementos de la so mitoloxía.[10]

En 2016 estrenóse Batman v Superman, la primer película en que los sos títulos de creitu ye mentáu como co-creador de Batman.

Premios editar

Años dempués de la so muerte (1974), Finger foi introducíu al Salón de la Fama de los Premios Eisner en 1994 y de los Jack Kirby (anguaño llamaos Premios Harvey) en 1999.

Amás, nel so honor, la Comic-Con International estableció'l 2005 el "Bill Finger Award for Excellence in Comic Book Writing" (Premiu Bill Finger a la Excelencia na Escritura de Cómics), que s'otorga añalmente a "writers who favored us with important, inspirational work that has somehow not quite received its rightful recognition." (escritores que nos favorecieron col so importante ya inspirador trabayu ensin recibir la so xusta reconocencia).[11]

Homenaxes de colegues editar

 
Finger foi homenaxáu en cómics de Batman simbolizando'l so apurra al traviés del dibuxu d'una máquina d'escribir.

Bill Finger suel ser homenaxáu por escritores de cómics de Batman simbolizando'l so apurra históricu por aciu l'apaición d'una "máquina d'escribir xigante" dientro de dalguna historia. Esto haise vistu n'histories como Batman: Strange Apparitions (mientres una llucha nun muséu d'arte); Batman: Whatever Happened to the Caped Crusader? (como publicidá nel techu d'un edificiu); "An Innocent Man" de Brian Bolland; en Batman: Black & White de 1997 (como productu de la imaxinación del protagonista).

Dos recordaos tipos de máquines d'escribir xigantes fueren incluyíos en comics escritos por Bill Finger, la primera na historia "The Man With The Automatic Brain!( Batman 52, 1949) y la segunda en "The Million-Dollar Clues from Batman" (Batman 115, 1958).

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://www.noblemania.com/2020/05/.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 29 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 23 mayu 2020.
  4. URL de la referencia: https://www.harveyawards.com/en-us/winners/previous-winners.html. Data de consulta: 24 setiembre 2021.
  5. URL de la referencia: https://www.comic-con.org/awards/1990s-recipients. Data de consulta: 20 setiembre 2021.
  6. URL de la referencia: https://www.comic-con.org/awards/inkpot. Data de consulta: 21 xunetu 2021.
  7. Goulart, Ron (2004). Comic Book Encyclopedia. Nueva York: Harper Entertainment. ISBN 0-06-053816-3.
  8. A Jewish 'Joker' | New Jersey Jewish News
  9. DIAL B for BLOGUE Secrets Origins of THE BATMAN
  10. «Bill Finger will receive credit in upcoming movie and TV projects based on his creations».
  11. Comic-Con International: THE BILL FINGER AWARD

Enllaces esternos editar