Plantía:Campaña Frente Occidental

Blitz
Parte de Home front during World War ll (es) Traducir y bombardeos estratéxicos durante la Segunda Guerra Mundial
Fecha 7 setiembre 1940[1] → 21 mayu 1941
Llugar Reinu Xuníu
Coordenaes 51°30′N 0°06′W / 51.5°N 0.1°O / 51.5; -0.1
Resultáu Derrota estratéxica alemana[2]
Belixerantes
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Bandera de Canadá Canadá
Bandera de Alemaña nazi Alemaña nazi
Comandantes
Bandera del Reinu Xuníu Winston Churchill
Bandera del Reinu Xuníu Hugh Dowding
Bandera del Reinu Xuníu Frederick Pile
Bandera del Reinu Xuníu Owen Tudor Boyd
Bandera del Reinu Xuníu Sir Leslie Gossage
Bandera de Alemaña nazi Adolf Hitler
Bandera de Alemaña nazi Hermann Göring
Bandera de Alemaña nazi Hugo Sperrle
Bandera de Alemaña nazi Albert Kesselring
Bandera de Alemaña nazi Hans Jeschonnek
Baxes
Ente 40 000[3] y 43 000 civiles muertos.[4] Cerca de 46 000 mancaos, anque les estimaciones lleguen a algamar los 139 000[4]
1.400.245 edificios destruyíos o estropiaos (Londres)[5]
3363 tripulantes
2265 aviones (branu de 1940 – mayu 1941)[6]
[editar datos en Wikidata]

El Blitz (del alemán Blitz[9]) ye'l términu col que se conoz a los bombardeos sosteníos del Reinu Xuníu per parte de l'Alemaña nazi que se llevaron ente 1940 y 1941 mientres la Segunda Guerra Mundial. Estos bombardeos d'oxetivos industriales y centros civiles empezaron con intensos ataques a Londres el 7 de setiembre de 1940, mientres la que más tarde sería conocida como la batalla d'Inglaterra. Nesi momentu, los planes d'Adolf Hitler y Hermann Göring de destruyir la Real Fuercia Aérea (RAF) pa dexar una invasión de Gran Bretaña taben fallando y, en respuesta a un ataque de la RAF a Berlín, que de la mesma foi provocáu por un bombardéu alemán accidental de Londres, camudaron les sos táctiques a un bombardéu sosteníu d'oxetivos civiles.

Ente'l 7 de setiembre de 1940 y el 21 de mayu de 1941, dieciséis ciudaes britániques fueron atacaes con siquier 100 tonelaes llargues d'esplosivos. Nun periodu de 267 díes, Londres foi atacada en 71 ocasiones, Birmingham, Liverpool y Plymouth ocho veces, Bristol seis, Glasgow cinco, Southampton cuatro, Portsmouth y Hull trés y realizóse siquier un ataque pesáu n'otros ocho ciudaes.[7] Lo anterior foi productu d'una rápida esguilada que s'empecipió'l 24 d'agostu de 1940, cuando los bombarderos de la Luftwaffe, que teníen como oxetivu los aeródromos de la RAF, salieron de cursu y destruyeron por fuercia delles viviendes londinenses, causando la muerte de dellos civiles. A lo anterior, sumóse'l bombardéu vengatible de Berlín que Winston Churchill, primer ministru británicu, ordenó la nueche siguiente.

Dende'l 7 de setiembre siguiente, Londres foi bombardeada pola Luftwaffe mientres 57 nueches consecutives.[10] Más d'un millón de llares fueron destruyíos y calcúlase que 40 000 civiles perdieron la vida, cuasi la metá d'ellos en Londres.[3] Los puertos y los centros industriales d'esa ciudá tamién recibieron ataques. Igualmente, se bombardeó el principal puertu del océanu Atlánticu de Liverpool, causando cuasi 4000 muertes nel área de Merseyside mientres la guerra.[11][12] Pela so parte, el puertu del mar del Norte de Hull, un conveniente y fácilmente identificable oxetivu o oxetivu secundariu pa los bombarderos incapaces d'atopar los sos oxetivos primarios, foi oxetu de 86 ataques mientres la guerra,[13] con estimaciones de 1200 civiles muertos y un 95 por cierto de les sos viviendes destruyíes o estropiaes.[14][15] Otros puertos, como los de Bristol, Cardiff, Portsmouth, Plymouth, Southampton y Swansea tamién fueron bombardeados, según les ciudaes industriales de Birmingham, Belfast, Coventry, Glasgow, Mánchester y Sheffield. Birmingham y Coventry fueron escoyíes poles factoríes de Spitfire y tanques en Birmingham y les múltiples fábriques de municiones en Coventry. D'esta postrera, el so centru foi práuticamente destruyíu, según el so catedral.

Sicasí, los bombardeos nun llograron desmoralizar a los británicos y conducilos a la rindición o siquier producir daños significativos na economía de guerra.[16] Los ocho meses de bombardeos nunca obstacularizaron la producción británica y les industries de guerra siguieron la so operación y espansión.[17] El Blitz autorizóse namái cuando la Luftwaffe falló en llograr les condiciones previes pal llanzamientu, en 1940, de la Operación Lleón Marín, el plan alemán pa invadir Gran Bretaña. Pa mayu de 1941, l'amenaza d'una invasión acabara, y l'atención de Hitler centrar na Operación Barbarossa, la invasión de la Xunión Soviética. En comparanza con otres campañes de bombardéu contra Alemaña, el Blitz causó escases baxes. Los bombardeos británicos de Hamburgo, en xunetu de 1943, llevaron a la muerte de 42 000 civiles, cuasi los mesmos que produció'l Blitz.

Diverses razones propunxéronse pa la derrota de la ofensiva alemana. El Oberkommando der Luftwaffe nun desenvolvió una estratexa pa la destrucción de les industries britániques. En llugar de caltener presión en dalguna d'elles, frecuentemente camudó d'un tipu d'industria a otru. Amás, la Luftwaffe tampoco cuntaba col equipamientu fayadizu pa llevar a cabu'l bombardéu estratéxicu. La falta de bombarderos pesaos y la probe intelixencia na industria británico -y impidó imponese.

Preludiu editar

 
Una escuadrilla de Heinkel He 111 cruciando la canal de la Mancha a baxa altitú pa bombardear Inglaterra.
 
Edificios bombardeados en Londres.

Tres la cayida de Francia, la batalla d'Inglaterra (traducción non del tou correuta al español de la Battle of Britain, yá que afectó a gran parte Gran Bretaña) empezó en xunetu de 1940. De xunetu a setiembre, la Luftwaffe atacó frontalmente a los caces de la Royal Air Force (RAF) pa llograr la superioridá aérea como preludiu a la invasión. Esto incluyía'l bombardéu d'aeropuertos militares p'anular la capacidá de la RAF de combatir una invasión. El Mandu de Caza británicu sufrió importantes perdes, pero infligió tamién cuantiosos daños a la Luftwaffe.

La RAF tuvo muncho más cerca de la derrota de lo que públicamente s'almitió nel so momentu, y si la Luftwaffe persistiera, algamaría la superioridá aérea. Los alemanes sobreestimaron la fuercia de la RAF y creyeron que primero precisaben destruyir instalaciones estratéxiques como fábriques d'aviones y arsenales, esaniciando asina los recambios riquíos. A finales d'agostu de 1940, antes de la fecha acomuñada usualmente col entamu del Blitz, la Luftwaffe atacó oxetivos industriales en Birmingham y Liverpool.

Mientres una incursión sobre'l estuariu del Támesis, el 24 d'agostu de 1940, dellos bombarderos alemanes esviáronse sobre Londres y llanzaron les sos bombes al este y nordeste de la ciudá, en Bethnal Green, Hackney, Islington, Tottenham y Finchley. Magar les sides ufiertaes polos alemanes, indicando que se trató d'un error, los británicos llanzaron una incursión de represalia la nueche siguiente, algamando Berlín, dempués de lo que l'Altu Mandu británicu comunicó ufanamente qu'habíen bombardeado la capital del Tercer Reich. Tres esto, Hitler montó en cólera y el 5 de setiembre ordenó a la Luftwaffe llevar a cabu ataques contra les principales ciudaes britániques, incluyendo Londres, tantu de día como de nueche. Esta nueva estratexa dexó a la RAF recuperase, al cesar los ataques a les sos bases.

Primer fase editar

 
Abellugu antiaéreo nuna estación del metro de Londres.

Les primeres incursiones aérees taben dirixíes contra'l puertu de Londres, nel East End. El dañu foi grave, cola incursión del 7 de setiembre compuesta por 300 bombarderos escoltaos por 600 caces. Otros 180 bombarderos atacaron esa nueche. Munches de les bombes empobinaes a los muelles cayeron n'árees residenciales próximes, matando a 436 londinenses y mancando a 1600 más.

Les defenses britániques yeren débiles. Pocos de los sos cañones antiaéreos teníen sistemes de control de fueu, y les non demasiáu potentes lluces de busca yeren usualmente inefectivas a altitúes cimeres a 3600 metros. Pocos aviones de caza yeren capaces d'operar pela nueche, y el radar basáu en tierra yera llindáu n'algame y prestaciones. Mientres la primer incursión, namái 92 cañones antiaéreos taben disponibles pa defender Londres. Les defenses de la ciudá fueron rápido reorganizaes pol xeneral Frederick Pile, Comandante de Xefe del Mandu Antiaéreo, y pal 11 de setiembre, taben llistos el doble de cañones con órdenes de disparar a discreción.

 
Fumu sobre St. Toksvig's Dock dempués del primer ataque'l 7 de setiembre.

La barrera de fueu consiguiente foi muncho más impresionante, lo cual aumentó la moral de los civiles, y anque tuvo poco efeutu nos atacantes, en cierta midida fíxo-yos más aprensivos, llanzando les sos bombes apresuradamente, yá que el fueu antiaéreo yera visible poles tripulaciones de los bombarderos.

Mientres esta primer fase del Blitz, ente mediaos de setiembre y de payares, una media de 200 bombarderos atacaron Londres cada nueche sacante nuna única ocasión. La mayoría de los atacantes yeren alemanes, pero sumáronse dellos bombarderos italianos con base en Bélxica. Birmingham y Bristol fueron atacaos el 15 d'ochobre, ente que'l mayor ataque, realizáu por 400 bombarderos y que duró seis hores, algamó Londres. La RAF enfrentóse-yos con 41 caces, pero namái baltó un bombarderu Heinkel. A mediaos de payares, los alemanes habíen llanzáu más de 13 000 tonelaes d'altu esplosivu y más d'un millón de bombes incendiaries, con unes perdes menores del 1 %.

Segunda fase editar

 
El centru de Coventry dempués del ataque del 14 y 15 de payares de 1940.

Dende payares de 1940 hasta febreru de 1941, la Luftwaffe atacó ciudaes industriales y portuaries. Los oxetivos incluyíen Coventry, Southampton, Birmingham, Liverpool, Brístol, Swindon, Plymouth, Cardiff, Mánchester, Sheffield, Portsmouth, y Avonmouth. Mientres esti periodu, catorce ataques dirixir contra puertos, nueve contra oxetivos industriales, y ocho contra Londres. Oxford nun foi bombardeada pos Hitler acutar como la capital del Reinu Xuníu ocupáu polos nazis.[18][19]

Probablemente, el más devastador d'estos ataques, en términos de destrucción material, asocedió na mañana del 29 d'avientu, no que se dio en llamar el Segundu Gran Quema de Londres, nel qu'una incólume catedral de San Pablo remanecía ente fumientes ruines d'edificios. Esta imaxe, captada nuna fotografía convertir nun iconu de la resistencia londinense.

Les defenses britániques siguíen siendo débiles, y les perdes xermanes yeren sostenibles, pos namái perdieron 75 aparatos nesos cuatro meses. El Oberkommando des Heeres, l'Altu Mandu alemán, empezó a cuestionase los oxetivos de la campaña. Cola RAF intacta, una invasión d'Inglaterra nun yera posible. Empecipiábense entós los preparativos pa la Operación Barbarossa, la invasión de la Xunión Soviética, que, a güeyos de Hitler, tenía mayor prioridá qu'amenorgar al Reinu Xuníu.

Tercer fase editar

 
Bomberos lluchando contra'l fueu ente edificios en ruines.

En febreru de 1941, l'almirante Erich Raeder persuadió a Hitler d'atacar puertos británicos pa sofitar a la Kriegsmarine na batalla del Atlánticu. Hitler dio órdenes el 6 de febreru por que la Luftwaffe concentrara los sos ataques nos puertos, principalmente en Plymouth, Portsmouth, Brístol y Avonmouth, Swansea, Liverpool, Belfast, Clydebank, Kingston upon Hull, Sunderland, y Newcastle upon Tyne. Cuarenta y seis ataques entamáronse sobre estes ciudaes ente'l 19 de febreru y el 12 de mayu, con namái siete empobinaos contra Londres, Birmingham, Coventry, y Nottingham.

Nesos momentos, los oxetivos yeren tanto civiles como industriales, y les incursiones teníen como misión provocar terror na población. Les defenses britániques ameyoraren enforma aquel día.

 
Caza pesáu Bristol Beaufighter, na ilustración en configuración de torpedero.

El Bristol Beaufighter, caza pesáu bimotor forníu con radar, demostró ser efectivu contra los bombarderos, cola ayuda de los radares de tierra, qu'emponíen a los caces nocherniegos hasta los sos oxetivos. Un númberu cada vez mayor d'armes antiaéreas y lluces de busca yeren controlaes por radar, aumentando la precisión. Dende entamos de 1941 les perdes de la Luftwaffe amontáronse (28 en xineru, 124 en mayu). Cola inminente invasión de la Xunión Soviética riquiendo'l treslláu de fuercia aérea escontra l'este, el Blitz remató en mayu de 1941.

Un últimu ataque importante tuvo llugar sobre Londres el 10 de mayu, onde numberosos edificios importantes fueron estropiaos o destruyíos, ente ellos el Muséu Británicu, el Palaciu de Westminster y el Palaciu de St. James.

El Blitz Baedeker editar

El Blitz Baedeker foi una serie d'incursiones realizaes a partir d'abril de 1942 como represalia pol bombardéu per parte de la RAF de la histórica ciudá alemana de Lübeck. Les incursiones Baedeker teníen como oxetivu ciudaes ensin importancia estratéxica como Bath, Canterbury, Exeter, Norwich y York. Iglesias y otros edificios públicos yeren frecuentemente los oxetivos d'estes incursiones, nun intentu de socavar la moral civil. Baedeker ye'l nome d'una guía turística alemana, que daba trés estrelles a los llugares dignos de ser visitaos. Esta guía paeció ser la que marcó involuntariamente los oxetivos británicos al calificalos con trés estrelles, d'ende'l nome d'esti Blitz.

Consecuencies del Blitz editar

 
Monumentu a les víctimes del Blitz, allugáu nel campusantu de Abney Park, en Londres.

Los alemanes fracasaron nel so oxetivu de vencer al Reinu Xuníu, o siquier n'invadilo. Había primeramente una amplia creencia na teoría de qu'un bombardéu aereu masivu minaría la moral de la población hasta'l puntu del colapsu gubernamental. Hitler predixera que la clase trabayadora sería afalada contra la clase rica dominante pa llevar a cabu una revolución, pero equivocóse. Sicasí, les visites de la Reina al East End londinense nun yeren bien apreciaes pola población, de fechu foi ullada en dalguna ocasión. Tres dellos daños menores al Palaciu de Buckingham, díxose que la Reina espresó qu'entós "podía mirar a la cara al East End".

Los alemanes infligieron grandes daños. Los bomb sites yeren llugares llenos d'escombros onde n'el so momentu alzaron viviendes, que fueron comunes en ciudaes britániques hasta la década de 1980. Los ataques forzaron el treslláu de recursos a la defensa, y atayaron en gran midida la vida nel país. Envalórase que 43 000 civiles morrieron mientres la campaña, con más de 139 000 mancaos, y un millón de cases destruyíes. Les perdes alemanes fueron relativamente baxes, alredor de 600 bombarderos (una tasa de perdes del 1,5 % por misión), anque munchos d'ellos fueron resultáu d'accidentes al amiyar nes sos propies bases.

Pa los británicos, el que los alemanes fueren capaces de infligir tantu dañu a tan so costu foi un fallu innegable. El país taba bien pocu forníu pa enfrentase a una campaña de bombardéu estratéxicu, y el númberu d'abelugos antiaéreos taba bien per debaxo de lo riquío, forzando a les autoridaes londinenses a usar alredor de 80 estaciones del Metro de Londres p'abelugar a unes 177 000 persones. Sicasí, los alemanes fixeron un muncho meyor esfuerciu (anque finalmente inefectivo) pa protexer a la so población contra los bombardeos aliaos posteriores, quiciabes aprendiendo de los errores británicos.

Los británicos aguantaron el Blitz. Llevar a cabu grandes meyores nos sos defenses mientres el so desarrollu. Tamién s'emplegó la propaganda, retroalimentando l'estoicismu del pueblu británicu con películes como London Can Take It, realizada por Humphrey Jennings.

El periodista radiofónicu estauxunidense Edward R. Murrow taba destacáu en Londres mientres el Blitz, y realizaba emisiones en direutu a los Estaos Xuníos mientres los bombardeos. Emisiones en direutu dende un frente de guerra nun fueren escuchaes nunca por nengún radioyente antes de les realizaes por Murrow. Les sos emisiones fueron descomanadamente importantes p'aumentar la simpatía del pueblu estauxunidense ante la resistencia británica a l'agresión nazi.

Llistáu de sitios estropiaos editar

Ver tamién editar

Historia militar del Reinu Xuníu mientres la Segunda Guerra Mundial

Notes editar

  1. Anque coincide con Roberts (2011) na fecha de incio (7 de setiembre de 1940), Stansky (2007) fecha'l so finalización el 10 de mayu de 1941.[8]

Referencies editar

  1. Afirmao en: Radar - A Report on Science at War. Editorial: Oficina de publicaciones del Gobierno de los Estados Unidos. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 1945.
  2. Hooton, 1997, p. 42
  3. 3,0 3,1 Richards, 1954, p. 217
  4. 4,0 4,1 Dear y Foot, 2005, p. 109
  5. Clodfelter, Micheal McFarland: Warfare and Armed Conflicts: A Statistical Encyclopedia of Casualty and Other Figures, 1492-2015, 4th ed. ISBN 978-0786474707.
  6. Hooton, 2010, p. 89
  7. 7,0 7,1 Roberts, 2011, p. Entamu del capítulu 3
  8. Stansky, 2007, p. 3
  9. BBC History-The Blitz
  10. Robinson, Bruce (30 de marzu de 2011). «The Blitz» (inglés). Consultáu'l 29 d'ochobre de 2016.
  11. «The Blitz» (inglés). Consultáu'l 29 d'ochobre de 2016.
  12. Ray, John (1996). The Night Blitz (n'inglés). Cassel & Co. ISBN 0-304-35676-X.
  13. «Second World War records - air raids» (inglés). Archiváu dende l'orixinal, el 11 de xunu de 2016. Consultáu'l 29 d'ochobre de 2016.
  14. Geraghty, T. (1989). A North East Town (n'inglés). Pye Books, páx. 7.
  15. Greystone, P. (1991). The Blitz on Hull (n'inglés). Lampada, páx. 11.
  16. Cooper, 1981, p. 174
  17. Cooper, 1981, p. 173
  18. Imaxe del Blitz
  19. Planes de Hitler

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar