Bloc Nacionalista Valencià

Partíu políticu español

El Bloc Nacionalista Valencià (Bloque Nacionalista Valencianu n'asturianu), conocíu abreviadamente como «BLOC», ye un partíu políticu español que surde de la aunión de diversos partíos políticos d'ámbitu valencianu, que s'autodefine como organización política xunitaria del valencianismu progresista y d'izquierdes.

Bloc Nacionalista Valencià
Presidente Enric Morera i Català
Secretaría xeneral Àgueda Micó i Micó
Fundación 12 d'avientu de 1998
Sede Valencia
Estáu  España
Ideoloxía política nacionalismu valencianu y Progresismu
Posición nel espectru izquierda
Organización de mocedá Joves del País Valencià—Compromís
Páxina web bloc.ws
Cambiar los datos en Wikidata

Anguaño forma parte d'una coalición con calter estable llamada Coalició Compromís, que ye la tercer fuercia política valenciana pola so presencia institucional nes Cortes Valencianes áu nes eleiciones xenerales de 2019. Nes Cortes Valencianes ye'l cuartu partíu políticu con más diputaos (17 escaños).

Ideoloxía editar

 
Enric Morera, presidente del BLOC y diputáu nes Cortes Valencianes.

Según los sos estatutos defínese como progresista y nacionalista valencianu

Artículu 1. Denominación.

El BLOC NACIONALISTA VALENCIÀ (en sigles y, dende agora d'equí p'arriba, preferentemente BLOC) ye la organización política unitaria del nacionalismu valenciano progresista.

Considérase que'l partíu ta adscritu a la denominada "tercera vía" del nacionalismu valencianu, reivindicando un mayor protagonismu del pueblu valencianu nel ámbitu español y nuna “Europa de los pueblos xunida, confederal, democrática y plural”. Abogen amás por avanzar escontra les máximes cotes de participación ciudadana, el desarrollu sostenible y solidariu de la economía y la sociedá.

Respectu al pesu de la Comunidá Valenciana n'España, denuncien que los socesivos gobiernos rexonales convirtieron la Comunidá Valenciana nuna "comunidá periférica", con un papel secundariu, menor del que mos correspuende y precisamos", persiguiendo una reforma del estáu pa correxir esta situación qu'incluyiría la redaición d'una "Constitución Valenciana", asina como una reordenación territorial en contornes y la plena "normalización cultural y llingüística".

A diferencia de l'antigua Unitat del Poble Valencià, tien por oxetivu buscar un marcu políticu valencianu, anque abre la posibilidá a asociaciones polítiques con otros territorios.

Discursu políticu sobre la identidá territorial

Históricamente sofitó les tesis pancatalanistes d'unidá política de los denominaos «Países Catalanes».​ Nos estatutos de la formación contempla la posibilidá d'unión de la Comunidá Valenciana con una hipotética Cataluña independiente y se recueye como primer oxetivu "el llogru de la plena soberanía nacional del pueblu valencianu y la so plasmación llegal nuna Constitución valenciana que contemple la posibilidá d'una asociación política colos países colos cualos comparte una mesma llingua, cultura y hestoria".

Dalgunos de los aspeutos del so discursu políticu sobre la identidá territorial, tantu l'oficial como'l dominante na militancia, son la considerancia de la Comunidá Valenciana como marcu nacional, el fomentu de los venceyos culturales, llingüísticos y económicos col restu de territorios de fala catalana/valenciana, el drechu d'autodeterminación como drechu irrenunciable, l'apueste por un estáu federal plurinacional, (aceutando otres formulaciones pa llograr la soberanía), considerancia, tanto de la bandera oficial como la cuatribarrada como banderes propies de la Comunidá Valenciana, y la propuesta del nome de País Valencià (País Valencianu n'asturianu) como la denominación del territoriu (anque s'aceuten otres).

Rellaciones colos partíos nacionalistes catalanes

El BLOC caltién rellaciones de calter bien distintu colos partíos nacionalistes catalanes. Per una parte, Esquerra Republicana de Catalunya fixo públiques les sos intenciones d'impulsar "de forma conxunta y simultánea" l'oxetivu de trabayar por un Estáu propiu en "el conxuntu de los Países Catalanes (Països Catalans en catalán)", colo qu'apuesta por "activar la llucha soberanista nes Islles Baleares, el País Valencianu y la Cataluña Norte [el Rosellón]", lo que foi criticáu pol BLOC, qu'afirma que la so prioridá ye "construyir el País Valencianu" y qu'ésti seya "una entidá política fuerte". Per otra parte, el BLOC allegó nes coaliciones lideraes por Convergència i Unió nes eleiciones europees dende 1999 hasta les del 2009.

Les tensiones con ERC estendiéronse a la política d'aliances del BLOC n'Europa. Esti trató d'ingresar na Alianza Llibre Europea (ALE). Ello ye que mientres el so curtiu mandatu como eurodiputáu, Enric Morera i Català, a pesar de ser candidatu na llista de CiU, PNV y otros, integrar nel grupu parllamentariu Los Verdes / Alianza Llibre Europea. Sicasí, nun consiguió ingresar pola oposición d'ERC,​ qu'aliega ser "l'únicu representante de la nación catalana". ERC xustificó'l vetu na alianza que caltién el BLOC con CiU, en cuantes que'l BLOC achaca la esistencia d'esti pautu al vetu d'ERC pa ingresar na ALE. El vetu remató n'abril de 2013, cuando'l BLOC entró como miembru observador na Alianza Llibre Europea (ALE), y como miembru plenu en 2014.

Organización editar

Dende'l 22 de marzu de 2016, tres el so séptimu congresu, la so coordinadora xeneral ye Àgueda Micó, el so voceru Rafael Carbonell y el so presidente Enric Morera.

La organización moza del partíu recibe'l nome de Joves del País Valencià - Compromís y defínese a sí mesma como valencianista y progresista

Evolución histórica editar

 
Enric Morera, presidente del BLOC, nun mitin de Compromís.

L'actual BLOC apaez como frutu de la coalición eleutoral Unitat del Poble Valencià-Bloc Nacionalista (1995), formada por Unitat del Poble Valencià (fundada en 1982), el Partit Valencià Nacionalista (fundáu en 1990), Nacionalistes d'Alcoi (fundáu en 1994), el Bloc Progressista de Monòver y Grau Unit de Castelló. El 9 de setiembre de 1997 aprobóse la Declaración Política Constitutiva ya inscribióse nel rexistru de partíos políticos el 12 de mayu de 1998 como federación de partíos. Convirtióse en partíu nel so congresu constituyente, celebráu nel añu 2000.

Eleiciones autonómiques y municipales de 1999 editar

Nestes eleiciones presentóse en coalición con Els Verds y Valencians pel Canvi. Llograron más de 102.000 votos (4,6%) y, nes municipales, 111.759 votos (4,91%) y 228 conceyales. Nes eleiciones xenerales españoles del 2000, presentóse en coalición con Valencians pel canvi, presentando a Joan Francesc Mira como candidatu al Congresu y a Ferran Torrent al Senáu. La candidatura recibió'l sofitu de Ramon Lapiedra.

Nes Eleiciones al Parllamentu Européu de dichu añu, el BLOC y PSM-Entesa Nacionalista algamaron un pautu pa figurar na candidatura de Convergència i Unió, similar a la esistente cinco años enantes ente CiU, Unitat del Poble Valencià y PSM-EN. Anque nengún candidatu del BLOC foi escoyíu primeramente, Enric Morera sería eurodiputáu nos últimos meses de la llexislatura sustituyendo a Carles Gasòliba, de CiU.

Nel añu 2000 celebróse'l congresu fundacional del BLOC. Nél, el BLOC declaróse herederu del valencianismu de raigañu fusteriana, pero tamién del valencianismu de pre-guerra, y tómase como referentes a la coalición GalEusCa y más concretamente'l Bloque Nacionalista Galego. Asumir el valencianismu como uno de los exes de la formación, xunto al progresismu y la democracia. Coles mesmes, ábrese la puerta a la integración d'otros coleutivos valencianistes, reivindicando l'Acadèmia Valenciana de la Llengua como ente normalizador del valencianu, y pidiendo l'impulsu d'esta.​ En materia simbólico, reconozse'l mundiu de les fiestes y les tradiciones de la Comunidá Valenciana como ámbitu de preservación de la cultura, y pidióse la reconocencia del Penó de la Conquesta como símbolu de la Comunidá Valenciana.​ A diferencia de los congresos de la so predecesora, Unitat del Poble Valencià, la senyera cuatribarrada nun tuvo presente nel escenariu. Dende'l partíu Esquerra Valenciana y dellos seutores de Ribera Alta y la Horta Nord, defendiéronse delles enmiendes más averaes ideolóxicamente a l'antigua Unitat del Poble Valencià, que nun espolletaron. Sicasí, caltuvo a los llíderes de la UPV y el PVN, Pere Mayor y Pepa Chesa nos principales cargos de responsabilidá, paralelamente producióse una renovación xeneracional en delles secretaríes.

Eleiciones autonómiques y municipales de 2003 editar

 
Logotipu de la Coalición BLOC-Esquerra Verda, 2003.

Presentóse a les eleiciones a les Cortes Valencianes de 2003 y a les municipales en coalición con Esquerra Verda y otres 9 formaciones d'ámbitu municipal, llogrando respeutivamente 114.122 (4,69%) y 139.307 votos (5,69%), el meyor resultáu hasta la fecha. Llogró 298 conceyales.

Eleiciones de 2004 editar

Nes eleiciones xenerales d'España de 2004 volvió a presentase en coalición con Esquerra Verda, llogrando 40.759 votos (1,53%).

Nes eleiciones de 2004 pal Parllamentu Européu presentóse dientro de la coalición Galeusca-Pueblos d'Europa, xunto a Convergència i Unió (CiU), Partíu Nacionalista Vascu (EAJ-PNV), el Bloque Nacionalista Galego (BNG) y el PSM - Entesa Nacionalista (PSM-EN). Na Comunidá Valenciana Galeusca llogró 19.627 votos (1,12%).

Eleiciones autonómiques y municipales de 2007: Compromís pel País Valencià editar

Pa les eleiciones autonómiques el BLOC formó parte de la coalición Compromís pel País Valencià al pie d'Esquerra Unida del País Valencià (EUPV), Els Verds del País Valencià (EVPV), Els Verds Esquerra Ecoloxista del País Valencià (EV-EE) ya Izquierda Republicana (DIR), una coalición que se fixo estensible tamién a distintes llocalidaes de la Comunidá Valenciana nes eleiciones municipales. Esti pautu tenía por oxetivu principal evitar el bipartidismu nes Cortes Valencianes, y especialmente la mayoría absoluta del Partíu Popular.

La coalición llogró 195.116 votos (8,02%), que se traducieron en 7 diputaos (3 por Valencia, 2 por Alicante y 2 por Castellón). Esquerra Unida llogró 5 escaños y 2 el BLOC.

El BLOC y la crisis de Esquerra Unida editar

Nes eleiciones autonómiques, el BLOC presentóse con Esquerra Unida del País Valencià, baxo la denominación Compromís pel País Valencià. El BLOC llogró dos de los siete diputaos de la coalición. Tres la constitución de les Cortes Valencianes, los siete diputaos formaron el grupu parllamentariu Esquerra Unida-Bloc-Verds-DIR: Compromís con Glòria Marcos como vocera. En xunetu de 2007 abrióse una fonda crisis por cuenta de la eleición de representantes al Conseyu d'Alministración de RTVV. Mientres dende EUPV se proponía a Amadeu Sanchis, candidatu de EUPV al Conceyu de Valencia que quedó ensin representación nel consistoriu, a tenor de los pautos previos polos cualos esti cargu correspondía a EUPV, el BLOC y el restu de socios de Compromís decantáronse pol sociólogu Rafael Xambó. Pocu dempués, los dos diputaos del Bloc y les diputaes d'EUPV pertenecientes a la corriente interna Esquerra i País, próxima al valencianismu, Mónica Oltra y Mireia Mollà, destituyeron a Marcos y designaron a Oltra como vocera. Mónica Oltra afirmó que la razón pa relevar a Glòria Marcos yera que tomaba les decisiones ensin cuntar col grupu parllamentariu. El 15 de setiembre, el Consell Nacional d'EUPV decidió espulsar de la formación a Oltra y Mollà,​ de la qu'acusaba al BLOC de desllealtá manifiesta y de collaborador necesariu pa intentar provocar la inestabilidá d'EUPV. Paralelamente, la corriente Esquerra i País constituyóse en partíu políticu dientro d'EUPV, Iniciativa del Poble Valencià (20 d'ochobre). En payares de 2008 tramitóse nes cortes la espulsión de Gloria Marcos del grupu parllamentariu poles sos declaraciones y actuaciones contraries a los intereses del grupu y vexatories contra los sos integrantes". Paralelamente, los otros dos diputaos d'EU pidieron que se-yos incluya tamién a ellos nel grupu de non-adscritos, colo que'l grupu quedó amenorgáu a cuatro diputaos: dos del BLOC y dos d'IPV. Ñacería entós una estrecha collaboración ente los dos partíos restantes nel Grupu Parllamentariu Compromís qu'hasta'l momentu dura.

Eleiciones xenerales de 2008: Bloc-Iniciativa-Verds editar

 
Isaura Navarro, candidata de la coalición nes eleiciones xenerales de 2008, xunto a Mònica Oltra, entós daquella vocera de Compromís nes Cortes Valencianes.

Nes eleiciones xenerales d'España de 2008, el BLOC allegó en coalición con Iniciativa del Poble Valencià, el partíu creáu poco enantes por exmilitantes d'Esquerra Unida del País Valencià, y Els Verds-Esquerra Ecologista del País Valencià. L'oxetivu de Bloc-Iniciativa-Verds yera retener l'escañu qu'Isaura Navarro, cabeza de llista de la coalición por Valencia y militante d'Iniciativa, consiguiera nes anteriores eleiciones representando a Izquierda Xunida. Sicasí, los resultaos tuvieron bien per debaxo de les mires, la coalición llogró 29.760 votos (1,08% na Comunidá Valenciana), ensin consiguir escañu nin devasar a EUPV (que llogró 74.405 votos, 2,71%), llogrando resultaos inferiores a los consiguíos nes anteriores llexislatives pol BLOC en coalición con Esquerra Verda (40.759 votos, 1,53%).

Eleiciones europees de 2009: Coalición por Europa editar

Nes de 2009 lo fixo dientro de Coalición por Europa, candidatura liderada por CiU na que tamién participaben PNV, Coalición Canaria, Unió Mallorquina y Partido Andalucista ente otros. Enric Nomdedéu, del BLOC, foi nel quintu puestu de la candidatura, que llogró 18 458 votos (0,98%) na Comunidá Valenciana. Nomdedéu nun foi escoyíu.

Eleiciones autonómiques y municipales de 2011: Coalició Compromís editar

Nes eleiciones a les Cortes Valencianes de 2011, el BLOC revalidó la coalición de les xenerales de 2008 con Iniciativa del Poble Valencià y Els Verds - Esquerra Ecoloxista, baxo la denominación Coalició Compromís, que llogró seis diputaos, de los cualos trés correspondieron al BLOC. El secretariu xeneral del BLOC y diputáu yá na anterior llexislatura, Enric Morera, foi'l candidatu a la presidencia de la Xeneralidá y cabeza de llista por Valencia, siguíu de Mónica Oltra. Per Alicante, la cabeza de llista foi Mireia Mollà (IdPV) y por Castellón, Josep Maria Pañella, diputaos salientes por Iniciativa y BLOC respeutivamente.

Na ciudá de Valencia, el BLOC presentóse na coalición Compromís per València, que presentó como candidatu a l'alcaldía a Joan Ribó. Con más del 9% de los votos, Compromís llogró 3 conceyales na ciudá de Valencia, pasando a ser la tercer fuercia nel consistoriu. BLOC llogró ún conceyal

Eleiciones xenerales de 2011: Compromís-Q editar

 
L'exalcalde de Sueca, Joan Baldoví, foi elixíu diputáu por Compromís-Q nes eleiciones del 20 de payares de 2011.

Nes eleiciones xenerales de 2011, caltúvose la coalición que tan bones resultaos tuvo nes autonómiques del mesmu añu, dando entrada al proyeutu del que formaben parte IdPV y EV-EE: Equo.​ D'esta forma, la coalición adoptó les sigles, pa les eleiciones, de Compromís-Q. El BLOC, como partíu mayoritariu de la coalición, lideró la candidatura de la coalición con Joan Baldoví como candidatu por Valencia.​ Por Castellón, el candidatu foi'l tamién militante nacionalista Roger Mira, fíu del intelectual Joan Francesc Mira. Por Alicante, la cabeza de cartelu foi Aitana Mas, d'Iniciativa del Poble Valencià,bsiguíu por David Navarro, del BLOC.

Nes sos primeres declaraciones públiques como candidatu, Baldoví afirmó ver un "futuru esperanzador" énte "la posibilidá de tener per primer vegada dende la Segunda República un diputáu valencianista nes Cortes".

Ente les candidatures al Senáu, destacó'l fechu de que l'únicu candidatu valencianu al Senáu con más votos que la llista al Congresu del so partíu foi Jordi Julià, candidatu por Castellón, quien llogró 11.999 votos frente a los que recibió la candidatura al Congresu por Castellón, 11.857. Tamién foi llamativu'l fichaxe de Pere Fuset, alministrador d'una web de calter valencianista, como candidatu por Valencia. Llogró 78.573 votos.

No referente a los avales necesarios pa participar nes eleiciones, consistentes nun 0,1% del censu eleutoral de cada provincia que los partíos ensin representación en Cortes y Senáu teníen que recoyer, Compromís-Q llogró 25.000 avales en tola Comunidá Valenciana, de los cualos 18.000 yeren de la Provincia de Valencia. En Castellón llograron 2.000 y n'Alicante, tuvieron el sofitu de 5.000 persones.

Finalmente, Compromís-Q recibió 125.150 votos y llogró un diputáu por Valencia, el militante del BLOC y exalcalde de Sueca, Joan Baldoví.

Eleiciones europees del 2014: Primavera Europea editar

 
Aniciu de la Campaña eleutoral de la Coalició Compromís: Primavera Europea, encabezada por Jordi Sebastià (BLOC).

La Coalició Compromís, y polo tanto'l Bloc, presentóse a les eleiciones europees de 2014 dientro de la coalición Primavera Europea, que'l so principal aliáu yera Equo. La cabeza de llista na candidatura pertenecía a Compromís, anque en casu de que se llogre un únicu eurodiputáu, el candidatu d'Equo va entrar nel Parllamentu Européu mientres una parte de la llexislatura según la proporción de los votos llograos pola coalición en toa España, siendo los votos sacaos na Comunidá Valenciana los proporcionalmente correspondientes al periodu que va tar el candidatu de Compromís.

El candidatu de Compromís foi escoyíu nes primaries abiertes na Comunidá Valenciana, na qu'allegaben 5. El ganador foi Jordi Sebastià, militante del Bloc y alcalde de Burjassot]], quién llogró'l 54% de los votos.

Na coalición eleutoral, amás d'Equo, participen la Chunta Aragonesista (CHA),[59]​ el Partido Castellano (PCAS),[60]​ la Coalición Caballas (Caballas), que ye'l principal partíu de la oposición de la ciudá de Ceuta,​ el partíu Por un Mundo más Justo (PUM+J),​ el partíu Democracia Participativa (Participa) y Socialistes Independientes de Extremadura (SIEX). Ente que los partíos que lu sofiten son Socialistes por Tenerife (SxTf),​ Los Verdes de Villena (LVdV), Demos + (D+), Electores de Alhaurín (EdA), Junts per Agres (JxA), Agrupación Barruelana Independiente (ABI) y Mesa de la Ría de Huelva (MRH), amás de Més per Mallorca. Esta última formación nun se presentó a les eleiciones y encamentó votar a Primavera Europea o a L'Esquerra pel Dret a Decidir.

Resultaos eleutorales editar

Resultaos eleutorales del Bloc Nacionalista Valencià
Eleiciones Votos Porcentaxe
Eleiciones a les Cortes Valencianes de 1999 102.700 (En coalición con Els Verds) 4,6%
Eleiciones europees de 1999 54.589 2,44%
Eleiciones municipales de 1999 111.304 4,98%
Eleiciones xenerales españoles de 2000 58.551 2,44%
Eleiciones a les Cortes Valencianes de 2003 114.122 (En coalición con Esquerra Verda - IPV) 4,77%
Eleiciones municipales de 2003 139.307 5,78%
Eleiciones xenerales españoles de 2004 40.759 (En coalición con Esquerra Verda) 1,56%
Eleiciones al Parllamentu Européu de 2004 19.627 1,13%
Eleiciones a les Cortes Valencianes de 2007 195.116 (Compromís pel País Valencià) 8,14%
Eleiciones municipales de 2007 99.766 (Más 28.363 de Compromís PV) 4,11% (Más 1,17% de Compromís PV)
Eleiciones xenerales españoles de 2008 29.760 (En la coalición Bloc-Iniciativa-Verds) 1,09%
Eleiciones al Parllamentu Européu de 2009 18.458 0,99%

Dende 2011 participa como integrante de Coalició Compromís.

Agresiones editar

En dos causes el BLOC foi víctima d'agresiones en distintes sedes. El 9 d'ochobre de 2007, coincidiendo col Día de la Comunidá Valenciana, la policía desactivó un artefautu esplosivu asitiáu na sede del Bloc de la ciudá de Valencia.​ El 20 de xineru de 2008 la sede del partíu en Benicàssim foi amburada por unos desconocíos que forciaron la entrada y prendieron cuatro focos.

Bibliografía editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar