Bolsa de Valores de Lima

La Bolsa de Valores de Lima S.A.A (BVL) ye una empresa privada, domiciliada en Perú, que les sos aiciones atopar llistaes nel mercáu de valores, y la so aición pertenez al Índiz S&P/BVL Peru Xeneral. L'oxetivu principal de la BVL ye facilitar la negociación de los valores inscritos en bolsa, aproviendo los servicios, sistemes y mecanismos pa la intermediación de manera xusta, competitiva, ordenada, continua y tresparente. Coles mesmes, busca ampliar la estructura del mercáu financieru peruanu, creando empreses estratéxiques qu'anicien y formen un grupu económicu sólidu, cola participación de nuevos inversionistas nel mercáu peruanu. Una de les empreses estratéxiques ye Datatec.

Bolsa de Valores de Lima
bolsa de valores
Llocalización
PaísBandera del Perú Perú
Rexón[[d:Special:EntityPage/Q211795|10px
Provincia[[d:Special:EntityPage/Q579240|10px
Distritu[[d:Special:EntityPage/Q3031413|10px
Sede Edificio de la Bolsa de Valores de Lima (es) Traducir
Direición Perú
Índiz de bolsa Índice General de la Bolsa de Valores de Lima (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Anguaño, la Bolsa de Valores de Lima participa en tola cadena de valor, y ye dueña del 93.83% del accionariado de la empresa CAVALI ICLV (Rexistru Central de Valores y Lliquidaciones), encargada d'alministrar eficientemente el rexistru, compensación, lliquidación y custodia de los valores que s'axusten nel mercáu peruanu de capitales.

Reseña histórica editar

La BVL tien antecedentes nel Tribunal del Consuláu que foi nel sieglu XIX el más altu tribunal de comerciu y tuvo un papel decisivu na nacencia de la Bolsa de Comerciu de la Capital. Les midíes lliberales de Ramón Castilla llevaron a la instalación de la Bolsa de Comerciu de Lima'l 31 d'avientu de 1860, que empecipió les sos actividaes el 7 de xineru de 1861 nun local provisional.

En Lima, la multiplicación de les transaiciones y l'estrecha rellación con importantes places europees fixeron necesariu atopar un puntu fixu, a una hora precisa, pa la realización de les operaciones.

Dende los sos oríxenes la Bolsa de Valores de Lima tuvo como unu de los sos principales xestores al Estáu Peruanu, al llau de los comerciantes más representativos de la dómina.

Magar nos trés décades iniciales la BVL nun llegó a axustar aiciones de nengún tipu, al traviés de la Comisión de Cotización llogró rexistrar les cotizaciones nominales de les principales places comerciales. Mientres estos primeros tiempos la crisis inflacionaria, que'l Perú soportó ente los años 1872 y 1880, contribuyó al opacamiento del mercáu.

La Bolsa resurdió puxantemente impulsada pol presidente Nicolás de Piérola Villena col nome de Bolsa Comercial de Lima en 1898. Aprobóse'l reglamentu que creaba la Cámara Sindical compuesta por trés comerciantes y trés Axentes de Cambéu. Foi en 1898 que s'editó'l primer númberu del Boletín de la Bolsa Comercial de Lima, el mesmu que se publicar hasta los nuesos díes. En 1901 ellaboróse la primer Memoria de la Bolsa Comercial de Lima, documentu que la Cámara Sindical presentara ininterrumpidamente a la Xunta de Socios en delantre.

Na Bolsa Comercial de Lima reorganizada axustáronse aiciones, bonos y cédules, destacando les de bancos, aseguradores y la delda peruana. La cotización de valores foi l'actividá primordial tantu per parte de la Cámara Sindical como de la Comisión del Interior.

La incertidume y enorme fluctuación de los valores ente 1929 y 1932 según los cambeos mientres y dempués de la Segunda Guerra Mundial; inducieron a nuevos cambeos institucionales. Les reformes empecipiaes en 1945 desaguaron na creación de la nueva Bolsa de Comerciu de Lima en 1951. El primer centenariu de la so fundación foi celebráu en 1960. Nesti ralu, educar p'axustar en Rueda de Bolsa y la creación d'un verdaderu mercáu de valores foi una de les sos grandes moliciones. En 1971, les condiciones taben madures pa la fundación de l'actual Bolsa de Valores de Lima.

Ente les esmoliciones qu'han emanado de la so historia tamién s'atopen dellos problemes operativos. Los más comunes taben referíos a les condiciones téuniques pa la receición oportuna de la información como la frustración pola falta d'un telégrafu propiu en 1860. Dende entós diéronse saltos importantes a lo llargo del sieglu XX y XXI. Anguaño, la BVL cuenta con una moderna plataforma de negociación llamada Sistema de Negociación Electrónicu de la Bolsa de Valores de Lima. Coles mesmes, por aciu Asamblea Xeneral Estraordinaria d'Asociaos, de 19 de payares de 2002, alcordóse'l tresformamientu de la Bolsa de Valores de Lima a sociedá anónima, a partir del 1 de xineru de 2003; sicasí, a partir de mediaos del 2016, camudó a sociedá anónima abierta.

Anguaño, la Bolsa de Valores de Lima xunto cola Bolsa de Comerciu de Santiago (Chile), la Bolsa de Valores de Colombia y la Bolsa Mexicana de Valores formen el Mercáu Integráu Llatinoamericanu (MILA).

Fines editar

Los fines de la Bolsa de Valores de Lima son facilitar la negociación de valores moblames y otros productos bursátiles, brindando a los sos miembros los servicios, sistemes y mecanismos fayadizos, por que ello realícese en forma xusta, competitiva, ordenada, continua y tresparente

Funciones de la BVL editar

Según el so estatutu la BVL tien les siguientes funciones:

  • Apurrir a los sos acomuñaos los locales, sistemes y mecanismos que-yos dexen, nes sos diaries negociaciones, disponer d'información tresparente de les propuestes de compra y venta de los valores, la imparcial execución de les órdenes respeutives y la lliquidación eficiente de les sos operaciones;
  • Fomentar les negociaciones de valores, realizando les actividaes y brindando los servicios pa ello, de manera de procurar el desenvolvimientu creciente del mercáu;
  • Inscribir, con arreglu a les disposiciones llegal y reglamentariu, valores pa la so negociación en Bolsa, y rexistralos;
  • Ufiertar información al públicu sobre los Axentes d'Intermediación y les operaciones bursátiles;
  • Sopelexar y caltener a disposición del públicu información sobre la cotización de los valores, lo mesmo que de la marcha economía y los eventos trascendentes de los emisores;
  • Velar porque los sos asociaos y quien los representen actúen acordies colos principios de la ética comercial, les disposiciones llegales, reglamentaries y estatutaries que-yos sían aplicables;
  • Publicar informes de la situación del Mercáu de Valores y otres informaciones sobre l'actividá bursátil;
  • Certificar la cotización de los valores axustaos en Bolsa;
  • Investigar de cutio alrodiu de les nueves facilidaes y productos que puedan ser ufiertaos, tanto a los inversionistas actuales y potenciales cuanto a los emisores, proponiendo a la Superintendencia del Mercáu de Valores, cuando correspuenda, la so introducción na negociación bursátil;
  • Establecer otros servicios que sían allegaos y compatibles;
  • Prauticar los demás actos que sían necesarios pal prestu de la so finalidá;
  • Constituyir subsidiarias pa los fines que determine l'Asamblea Xeneral d'Asociaos; y, les demás que-y asignen les disposiciones llegales y esti estatutu.

Sectores na Bolsa de Valores de Lima editar

Na Bolsa de Valores de Lima cotícense aiciones de diversos sectores. Sicasí cabo mentar que les aiciones mineres predominen y caractericen a la bolsa peruana. Ente los sectores tenemos los siguientes:

  • Sector Agropecuariu;
  • Sector Banco y Financieres;
  • Sector Diversu
  • Sector Industriales;
  • Sector Minería;
  • Sector Servicios;

Coles mesmes podemos atopar los siguientes Sub Sectores:

  • Sub Sector Alimento y Bébores;
  • Sub Sector Llétriques;
  • Sub Sector Mineres Non Metáliques;
  • Sub Sector Telecomunicaciones;
  • Sub Sector Mineres Juniors;

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar