Buzz Lightyear ye un personaxe ficticiu de la franquicia Toy Story de Pixar. Exerz el rol d'un superhéroe espacial de xuguete y el d'una figura d'aición. Xunto col Xérif Woody, ye unu de los dos personaxes principales nes trés películes de Toy Story. Tamién apaeció na película Buzz Lightyear, Comandu Estelar: L'aventura empieza y na serie de televisión Buzz Lightyear of Star Command.

Buzz Lightyear
Personaxe de Toy Story
Universu Toy Story universe (en) Traducir
Creador/a/es John Lasseter
Pete Docter
Andrew Stanton
Joe Ranft
Voz orixinal Tim Allen
Información
Sexu masculín
Ocupación Xuguete d'aición
Títulu Space Ranger
Aliaos Woody, Andy, Jessie, Los Hominos Verdes, Slinky, Rex, Hamm, Sr. y Sra. Pataca, Tiru al blancu, Bonnie, Ken, Barbie, Booster, XR, Mira Nova (de la serie Buzz Lightyear Comandu estelar)
Enemigos Sid, Goliosu Pete, Emperador Zurg, Lotso
Familia Ma Lightyear (madre)
Pá Lightyear (padre)
Perfil n'IMDb
[editar datos en Wikidata]

La so voz ye realizada por Tim Allen nes películes de Toy Story, dellos videoxuegos y la película de Buzz Lightyear, Patrick Warburton na serie de televisión, y Pat Fraley pa los videoxuegos y les atraiciones nos parques de Disney.

Buzz ye popularmente conocíu pola so frase: «To infinity and beyond!».

Conceutu y creación editar

El nome de Buzz foi inspiráu pol astronauta Buzz Aldrin del Apollo 11, conocíu por ser la segunda persona en caminar sobre la Lluna. Aldrin reconoció'l tributu cuando sacó una pulsera de Buzz Lightyear mientres un discursu na NASA. Acordies con una entrevista realizada a los productores de Pixar en Entertainment Weekly, el personaxe foi llamáu provisionalmente Llunar Larry, hasta que decidieron rebautizarlo utilizando terminos espaciales como la lluz.[1]

Respectu al diseñu de Buzz, el so creador, John Lasseter, declaró que quería crear una figura d'aición al estilu de G.I. Joe pal so personaxe de Toy Story, polo que se decidió por una figura inspirada nun astronauta. Lasseter atribúye-y el so diseñu a la influencia de los astronautes del Apolosobremanera polos sos cascos tresparentes, casquetes, dispositivos de comunicación y traxes blancos.[2] Los colores verde y púrpura del traxe de Buzz fueron escoyíos por Lasseter y la so esposa. Tamién se cree que l'aspeutu del actor de televisión Ed Kemmer, inspiró parte de la creación de Buzz Lightyear.[3]

Apaiciones editar

Películes editar

Toy Story editar

En Toy Story, Buzz ye apurríu a un neñu llamáu Andy Davis como regalu de cumpleaños. Cuando Buzz cobra vida, cree firmemente que ye un soldáu espacial, en llugar d'un xuguete. Tarda pocu en convertise nel xuguete favoritu de Andy, faciendo que'l xuguete favoritu orixinal de Andy, un moñecu de vaqueru llamáu Woody, siéntase celosu. Los celos de Woody desencadenen una engarradiella con Buzz na que eventualmente terminen siendo prindaos por Sid Phillips, el neñu torturador de xuguetes y vecín de Andy. Tando presu na casa de Sid, Buzz Lightyear ve'l so propiu anunciu de televisión y dase cuenta de que ye un xuguete, y non un esplorador espacial. Pero cuando trata de volar pela ventana, caise, lo que-y fai romper se un brazu. Al entender esto, Buzz Lightyear abláyase, pero Woody eventualmente convencer de que ye daqué bonu. Buzz Lightyear recupera la esperanza, y trabayando xuntos, los dos escapen de Sid, tornen a la casa Andy y fáense amigos.

Toy Story 2 editar

En Toy Story 2, Woody ye secuestráu por un cobiciosu coleicionista de xuguetes llamáu Al McWhiggin, que ta decidíu a vendelo nun muséu de xuguetes en Xapón. Buzz encargar de llevar a los demás xuguetes de Andy a una coraxosa misión pa rescatalo. Nel viaxe, Buzz atópase por fuercia con un xuguete Buzz Lightyear más nuevu qu'inclúi una petrina de ferramientes. Cuando intenta tomar la petrina, el nuevu Buzz Lightyear (que, igual que Buzz na primer película, cree que ye un verdaderu soldáu espacial) atacar, pensando que ye un soldáu espacial desobediente. Los dos Buzzes Lightyears acaben nuna engarradiella y el nuevu Buzz Lightyear atrapa a Buzz, dexándolo zarráu nun cohete de cartón similar al que yera'l so barafuste na primer película. Llueu los otros xuguetes atopar col nuevu Buzz Lightyear y confundir con Buzz. El nuevu Buzz Lightyear xunir a la peada y al poco tiempu Buzz consigue lliberar del barafuste de la so prisión de cartón, polo que rastrexa al nuevu Buzz Lightyear y al restu de los xuguetes siguiéndolos peles cais. Dempués d'aldericar col nuevu Buzz Lightyear sobre quién ye'l verdaderu Buzz, finalmente Buzz convencer de qu'él ye'l verdaderu Buzz Lightyear amosándo-yos la parte inferior de la so bota, que tien la firma de Andy escrita nella. Dempués, Buzz y la peada combaten contra Zurg nel pozu del ascensor y usen un camión de Pizza Planet pa escorrer a Al McWhiggin al aeropuertu, con Buzz controlando'l volante. Eventualmente, llogren rescatar a Woody y los sos nuevos amigos Jessie, la vaquera y Tiru al Blanco. A la fin de la película, vemos que Buzz Lightyear namoróse de Jessie.

Toy Story 3 editar

En Toy Story 3, Woody, Buzz y los otros xuguetes terminen nuna guardería por fuercia dempués de que Andy preparar pa la universidá. Los xuguetes de la guardería tán dirixíos pol osín de peluche Lotso, que depués se revela como remanador, mentirosu, incomprendido, y dalgunos podríen dicir «malváu». Buzz ye atrapáu espiando nuna de les xuntes secretes de Lotso. Pa detener a Buzz, Lotso vuelve camudar Buzz a la manera demo», lo que-y fai creer nuevamente que ye un soldáu espacial y vuélvese contra los sos amigos. Buzz torna al so estáu normal dempués de que cuasi queda estrapáu por una televisión nun camión de basura. Dempués de tornar a la casa de Andy, Buzz, Woody, Jessie y los otros xuguetes son apurríos por Andy a una neña llamada Bonnie. El final amuesa los xuguetes abrazando la so nueva vida con Bonnie.

Buzz Lightyear of Star Command editar

En Buzz Lightyear of Star Command, Buzz Lightyear ye un soldáu espacial que trabaya pal Comandu Estelar, protexendo l'universu del tarrecible Zurg. Trabaya n'equipu xunto a Mira Nova, una princesa de Tangean con múltiples poderes, Booster, un conserxe del planeta Jo-Ad y XR, un robot creáu polos Pequeñu Homes Verdes (los estraterrestres de les películes, LGM pa embrivir). Esta versión de Buzz Lightyear ye dafechu distinta a la de Toy Story, n'apariencia y personalidá. Buzz Lightyear tamién tuvo munchos intereses amorosos nesti programa. Una vegada tuvo un amigu y compañeru llamáu Warp Darkmatter, sicasí, más tarde xunióse al equipu de Zurg y convirtióse nel so axente principal. Buzz Lightyear paez que nunca se quitar la gorra morada que tien col so uniforme de soldáu espacial. Amás de la so frase habitual, tien el costume de dicir a los villanos que «¡El mal nunca gana!».

Otres apaiciones editar

El personaxe de Buzz Lightyear tuvo numberoses apaiciones. Apaez de volao na película de Pixar Finding Nemo (2003).[4] Tamién apaez en forma d'automóvil na película Cars (2006) xunto con Woody y Hamm. Tamién lo ve nos episodios de Toy Story Toons: Hawaiian Vacation (llanzáu con Cars 2), Small Fry (llanzáu con The Muppets) y Partysaurus Rex (llanzáu mientres el 2012 xunto al rellanzamientu en 3D de Finding Nemo), y nos dos especiales: Toy Story of Terror! y Toy Story That Time Forgot. Buzz Lightyear tamién apaez en dos episodios de Family Guy, y foi referenciáu en dellos capítulos de Los Simpson. Buzz Lightyear tamién participó na película de Disney Bedtime Stories (2008) y na película de Disney L'aprendiz de bruxu, lanzanda en 2010, mesmu añu en que salió Toy Story 3. Buzz Lightyear y Woody apaecen como piñatas en Cocu (2017), xunto con Mike de Monsters, Inc..

Carauterístiques editar

 
Tim Allen; voz de Buzz Lightyear nes trés películes de la franquicia.

Personalidá editar

Buzz Lightyear ye conocíu pola so valentía y corage. Cree firmemente que siguir regles ye la forma en que les persones tendríen de vivir la so vida. Anque ye un gran líder, dacuando exhibe un comportamientu bastante impasible, erráticu ya impulsivu. Buzz Lightyear ta entrenáu en delles formes d'artes marciales y ye un guerreru bien arteru nel combate cuerpu a cuerpu.

Vistimienta editar

Buzz Lightyear usa un traxe espacial d'alta teunoloxía, similar al de los astronautes modernos, anque más aerodinámicu y distintivu. El icónico traxi tien un panel de control, afatáu con una pegatina azul claro coles pallabres «SPACE RANGER» y el símbolu de Star Command. Nel llau esquierdu del traxe, un gran botón coloráu activa'l sistema de vuelu, que son dos ales moraes con puntes verdes y coloraes. Sobre un botón coloráu que sobresal de les sos ales, apaez una etiqueta mariella que diz «LIGHTTYEAR». Tien tres botones (unu colloráu, unu verde y unu azul) a la derecha del traxe con numberoses funciones; como ponese en contautu col Comandu Estelar, disparar los gabitos d'ataque y activar l'acelerador a xeitu, sicasí, nes películes, tou lo que faen éstos botones ye faer que Buzz Lightyear diga distintes frases. Tamién puede traducir tou lo que diz a cualquier idioma, inclusive a dialeutos desconocíos del espaciu esterior. Un cascu retráctil, cuando s'activa, cubre la cabeza de Buzz Lightyear y déxa-y alendar nel espaciu o en planetes qu'escarecen d'abondu suministru d'osíxenu. El so brazu esquierdu del traxe tien una calcomanía col símbolu de Space Ranger nel so brazu cimeru, xunto a un panel na muñeca pa rexistrar l'historial de misiones y apurrir distintos rexistros. El so brazu derechu tien una pegatina mariella con rayes negres que diz «LASER», y contién un sistema d'armes que proyeuta un láser de color coloráu fuera del pequeñu cañón na parte posterior de la muñeca derecha. Buzz Lightyear tien una petrina de ferramientes como una actualización p'afaese. Tien delles funciones, como servos antigravedad, imanes pa esguilar y un gabitu d'agarre.

Figura d'aición editar

La primer figura de xuguete de Buzz Lightyear foi fecha pa Thinkway Toys en China, y la so producción estender polos años 1995 y 1999[5] acordies coles entregues de Toy Story y Toy Story 2. En 2009, llanzóse un modelu ameyoráu de la figura, muncho más nuevu, que coincidió col reestrenu en 3D de Toy Story. Orixinalmente, la voz de Tim Allen taba na figura d'aición, y anguaño los modelos tienen una voz que se-y paez.

La figura d'aición de Buzz Lightyear tuvo suxeta a ventes masives en Navidá dempués de la publicación de la primer película, principalmente nos Estaos Xuníos, el Reinu Xuníu de Gran Bretaña y Irlanda del Norte. En 1995, Thinkway nun creía que Toy Story tendría tanta popularidá, polo que nun fabricó abondes figures d'aición pa satisfaer la demanda, como se menta en Toy Story 2. Cuando salió Toy Story 3, fixeron dos figures más d'aición del personaxe de Buzz Lightyear; unu normal y unu adicional cola petrina de ferramientes de Toy Story 2 y col barafuste oficial que se ve na película.

 
John Lasseter, direutor de Toy Story, Toy Story 2 y la próxima Toy Story 4, la subdireutora de la NASA Lori Garver y el xeneral J.R. «Jack» Dailey, cola figura d'aición de Buzz Lightyear que foi unviada al espaciu[6]

En mayu de 2008, la NASA y Disney anunciaron qu'una figura d'aición orixinal de Buzz Lightyear, de Thinkway Toys, volaría a bordu del tresbordador espacial Discovery pa la misión STS-124. El xuguete de 12 pulgaes permanecería na Estación Espacial Internacional mientres seis meses, onde tomaría parte nun esperimentu y apaecería grabáu en videu dende l'espaciu. El vuelu foi entamáu como parte del programa Toys in Space qu'empezó en 1985.[7]

La misión de llanzar una figura de Buzz Lightyear al espaciu executó'l 31 de mayu de 2008 pa celebrar la inauguración de Toy Story Midway Mania nos parques temáticos de Disney's Hollywood Studios y Disney California Adventure Park, col destín final de la Estación Espacial Internacional (ISS). La figura d'aición tuvo una cena colos 10 astronautes y cosmonautes de la misión, y foi vista asomándose per una ventana a bordu del ISS. La figura d'aición permaneció a bordu de la estación espacial por un periodu de seis meses como parte d'un programa educativu de xuguetes nel espaciu de la NASA y tornó a tierra firme'l 11 de setiembre de 2009.[8]

N'ochobre de 2009, Thinkway Toys llanzó un retruque de la figura de Buzz Lightyear basada na so forma nes películes de Toy Story, como parte de la so serie de xuguetes Toy Story Collection. Esta figura de Buzz Lightyear ye hasta agora la más precisa de toles que se fabricaron, yá que tien carauterístiques bien similares a la figura que se ve na película, con ales desplegables, lluces parpadeantes, láser y comunicador de muñeca, amás, inclúi 65 frases cola voz orixinal de Tim Allen.

En 2010, LEGO creó una figura d'aición de Buzz Lightyear. El set de LEGO ye'l númberu 7592 y tien 205 pieces. Cuando la figura ta dafechu construyida, tien cabeza articulada, brazos, manes, torso, piernes, pies, ales y visera.[9] Esi mesmu añu, LEGO creó una mini figura de Buzz Lightyear que se llanzó en dos variantes. Dambes variantes presentaben los mesmos elementos moldiaos con impresión distinta. Les minifiguras teníen un total de cinco nuevos elementos moldiaos pa la minifigura: la cabeza, los dos pieces alaes, la cubierta de la cabeza y el torso del so traxe espacial. Una ye la variante estándar pa representar el Buzz Lightyear «llimpiu». Esta minifigura presentar en 7 sets: 30073, 7593, 7598, 7597, 7590, 9002700 (conxuntu de relós) y un conxuntu d'imanes (852949) con Buzz Lightyear y Woody. La otra variante yera la versión puerca» de Buzz Lightyear como se ve en Toy Story 3. Esta mini figura presentar en 1 conxuntu que yera 7599. Esta variante presentaba la mesma mini figura de Buzz Lightyear con manches de suciedá impreses. En 2016, creóse una nueva versión de Buzz Lightyear pa la serie Disney de LEGO minifigures.[10] Esta minifigura presentaba nueves impresiones pa les piernes y los brazos de la minifigura, y esaniciaba el logotipu de Star Command de l'arca de la pieza del torso. La diferencia más notable ente esta mini figura y el llanzamientu de 2010 foi la cabeza, qu'agora ye una cabeza de mini figura d'estilu clásicu y non una pieza moldiada.

Impautu cultural editar

N'ochobre de 2007, los llectores de la revista Empire escoyeron a Buzz Lightyear de Non. 1 ente los 20 meyores personaxes de Pixar.[11] Tamién lo calificaron como'l Non. 94 ente los personaxes animaos de película más grandes de tolos tiempos.[12]

La llinia clásica de Buzz Lightyear «Al infinitu ... ¡y más allá!» foi usada non solo en camisetes, sinón tamién ente filósofos y teóricos matemáticos.[13] Un llibru sobre la hestoria del infinitu de 1991 (4 años antes de Toy Story), de Eli Maor, usa dicha frase pal so títulu.[14] Hall of The Humanist rellacionó la trama de la película con una interpretación del humanismu, indicando'l tar contentu cola vida na Tierra, según cola vida dempués de la muerte.[15] El cantar cuádruple de platín «Single Ladies» de Beyoncé, inclúi na lletra la frase: «...and delivers me to a destiny, to infinity and beyond» que n'español vien significando: «...y apúrreme a un destín, al infinitu y más allá».[16] En 2008, la frase convertir en noticia internacional cuando s'informó qu'un padre y el so fíu repitíen de cutio la frase p'ayudar a caltener en distancia mientres cruciaben l'Océanu Atlánticu por 15 hores.[17]

Referencies editar

  1. (n'inglés) Toy Story 3 Featurette - Buzz Lightyear (2010). Trailer Addict. 4 d'ochobre de 2009. https://www.traileraddict.com/toy-story-3/featurette-buzz-lightyear. Consultáu'l 17 de xunetu de 2018. 
  2. «Disney's Buzz Lightyear and Wall-Y esquice space for NASA | collectSPACE». Consultáu'l 17 de xunetu de 2018.
  3. «Ed Kemmer TV star and inspiration for the character of Buzz Lightyear» (inglés). Consultáu'l 17 de xunetu de 2018.
  4. (n'inglés) 23 Things You Probably Didn't Know About The Movie "Finding Nemo". BuzzFeed. https://www.buzzfeed.com/daves4/things-you-probably-didnt-know-about-finding-nem. Consultáu'l 18 de xunetu de 2018. 
  5. (n'inglés) Thinkway chief says John Lasseter is a true toy master [UPDATED]. Hero Complex - movies, comics, pop culture - Los Angeles Times. 31 d'avientu de 2009. http://herocomplex.latimes.com/uncategorized/thinkways/. Consultáu'l 18 de xunetu de 2018. 
  6. (n'inglés) Smithsonian's National Air and Space Museum Receives Buzz Lightyear Flown in Space. National Air and Space Museum. 29 de marzu de 2012. https://airandspace.si.edu/newsroom/press-releases/smithsonian%E2%80%99s-national-air-and-space-museum-receives-buzz-lightyear-flown?id=285. Consultáu'l 18 de xunetu de 2018. 
  7. Buzz Lightyear Becomes Real Space Ranger. Space.com. http://www.space.com/missionlaunches/080529-cs-buzz-lightyear.html. Consultáu'l 18 de xunetu de 2018. 
  8. Japan's space lab just got bigger. MSNBC. 6 de xunu de 2008. http://www.msnbc.msn.com/id/25003295/. Consultáu'l 7 de xunu de 2008. 
  9. «LEGO.com Toy Story : Products - LEGO® Toy Story™ - 7592» (9 de xunetu de 2011). Consultáu'l 19 de xunetu de 2018.
  10. «Buzz Lightyear - LEGO® Minifigures - Personaxes» (castellanu). Consultáu'l 19 de xunetu de 2018.
  11. «Latest Movie Features | Best & Worst Lists | Spoilers - Empire» (inglés). Consultáu'l 19 de xunetu de 2018.
  12. Empire, Team. «The 100 Greatest Movie Characters» (inglés). Consultáu'l 19 de xunetu de 2018.
  13. (2006). Blackwell Publishing: Philosophy of Technology: An Introduction. ISBN 1-4051-1163-1.
  14. (1991) Princeton University Press: To Infinity and Beyond: A Cultural History of the Infinite.
  15. Toy Stories for Humanists?. The Humanist. 1 de marzu de 2000. http://www.accessmylibrary.com/coms2/summary_0286-27546351_ITM. Consultáu'l 13 de marzu de 2009. 
  16. «SINGLE LADIES (PUT A RING ON IT) - Beyoncé - LLETRES.COM» (castellanu). Consultáu'l 19 de xunetu de 2018.
  17. 'Toy Story' Line Helped Father, Son Survive in Water for 15 Hours. Fox News Channel. 10 de setiembre de 2008. http://www.foxnews.com/story/0,2933,420602,00.html. Consultáu'l 13 de marzu de 2009.