El archipiélagu de les Cícladas (en griegu, Κυκλάδες) ye un archipiélagu griegu asitiáu nel centru del mar Exéu ente los paralelos 36-38 de llatitú y meridianos 24-26 de llargor. Pertenez a la periferia d'Exéu Meridional. El 1 de xineru de 2011, cola nueva división alministrativa de Grecia estremar en nueve unidaes perifériques: Andros, Ceos-Citnos, Milos, Míkonos, Naxos, Paros, Siros, Santorini y Tinos.[1] La población total de l'antigua prefeutura ye de 112.615 habitantes (censu de 2001).

Archipiélagu de les Cícladas
Κυκλάδες (el)
Situación
PaísBandera de Grecia Grecia
Alministración descentralizada Decentralized Administration of the Aegean (en) Traducir
Rexón Exéu Meridional
Tipu archipiélagu
Asitiáu en Mar Exéu
Coordenaes 37°00′00″N 25°10′00″E / 37°N 25.166666666667°E / 37; 25.166666666667
Datos
Altitú media 1008 m y 233 m
Superficie 2572 km²
Fusu horariu UTC+02:00 y UTC+03:00
Cambiar los datos en Wikidata

Toponimia editar

El so nome deriva de la pallabra griega κύκλος, (círculu). Con él, los antiguos xeógrafos faíen referencia a la peculiar distribución del archipiélagu, que paez estendese como un círculu en redol a la sagrada islla de Delos (patria de los dioses Apolo y Ártemis), en contraposición al restu de les islles del Exéu, a les que llamaron Espóradas (del griegu: Σποράδες, esvalixaes).

Xeografía editar

Les Cícladas entienden alredor de doscientes venti islles, siendo les principales (ordenaes por tamañu): Naxos, Andros, Paros, Tinos, Milo, Ceos, Amorgos, Díivos, Citnos, Miconos, Siros, Santorini (antigua Thera), Serifos, Sifnos, Síkinos, Antíparos, Anafi, Kímolos, Folégandros y otres doscientes islles menores, de les cualos hai que destacar pola so importancia histórica y arqueolóxica la islla de Delos.

 
Vista turística de Míconos.

La xeografía de les islles ye montascosa. El clima ye secu, calorosu pel branu y templáu pel hibiernu. Una de les poques islles fértiles ye Naxos, famosa pola so producción de pataques, aceite d'oliva, frutes y otros productos mediterráneos. Nes islles prodúcense olivares, uves, hortolices, frutes, cítricos y algodón. Amás hai mines de fierro como les de Serifos, magnesiu, azufre como les de Milo, plata y cinc.[2] Los fuertes y frecuentes vientos marinos dacuando provoquen problemes de comunicación a los barcos qu'enllacen la islla col restu de Grecia.

L'arquiteutura típica de los pueblos, con cases y callejuelas encaladas de blancu y puertes y ventanes de vivos colores (especialmente l'azul), son unu de los mayores activos del turismu griegu, y faen de les Cícladas, cuantimás de Miconos y Santorini unu de los destinos clásicos del turismu de toa Europa.

Historia editar

Les islles son el trubiecu de la civilización cicládica, datada ente'l final del neolíticu y los primeros tiempos de la Edá del Bronce (aproximao ente los años 3.300 al 2.000 e.C. )

La cultura cicládica ye conocida poles sos estauínes femenines, de formes esquemátiques y planes, esculpíes en mármol puro de les islles.

Na dómina medieval les islles tuvieron apoderaes polos venecianos, polo qu'entá queda una pequeña minoría católica, una de les poques en Grecia, país de mayoría ortodoxa.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Testu completu del plan Calícrates» (griegu). Boletín Oficial de Grecia (11 d'agostu de 2010).
  2. Guía Total: Grecia p. 105. Juan Ignacio Luca de Tena, Grupu Anaya, 2003.

Enllaces esternos editar