Un códec ye un programa o dispositivu hardware capaz de codificar o decodificar una señal o fluxu de datos dixitales. Códec ye un acrónimu de codificador-decodificador o, menos comúnmente, compresor-descompresor. El so usu ta bien estendíu pa la codificación de señales d'audiu y videu dientro d'un formatu contenedor.

Ficha de softwareCódec
Tipu tipu de software y funcionalidá de software
Cambiar los datos en Wikidata

Describe una especificación desenvuelta en software, hardware o una combinación de dambos, capaz de tresformar un archivu con un fluxu de datos (stream) o una señal. Los códecs pueden codificar el fluxu o la señal (de cutiu pa la tresmisión, l'almacenaxe o'l cifráu) y recuperalo o descifralo de la mesma pa la reproducción o la manipulación nun formatu más apropiáu pa estes operaciones. Los códecs son usaos de cutiu en videoconferencias y emisiones de medios de comunicación.

La mayor parte de códecs provoca perdes d'información pa consiguir un tamañu lo más pequeño posible del archivu destino. Hai tamién códecs ensin perdes (lossless), pero na mayor parte d'aplicaciones práutiques, pa un aumentu cuasi imperceptible de la calidá nun merez la pena un aumentu considerable del tamañu de los datos. La esceición ye si los datos van sufrir otros tratamientos nel futuru. Nesti casu, una codificación repitida con perdes a la llarga estropiaría demasiáu la calidá.

Munchos archivos multimedia contienen tantu datos d'audiu como de videu, y de cutiu dalguna referencia que dexa la sincronización del audiu y el videu. Cada unu d'estos trés fluxos de datos puede ser remanáu con programes, procesos, o hardware distintos; pero por que estos streams sían útiles p'almacenalos o tresmitilos, tienen de ser encapsulados xuntos. Esta función ye realizada por un formatu d'archivu de videu (contenedor), como .mpg, .avi, .mov, .mp4, .rm, .ogg, .mkv o .tta. Dalgunos d'estos formatos tán llindaos a contener streams que s'amenorguen a un pequeñu xuegu de códecs, ente qu'otros son usaos pa oxetivos más xenerales.

Un endec ye un conceutu similar (pero non idénticu) pal hardware.

Ciclu de desenvolvimientu de los códecs editar

N'inxeniería, un ciclu de desenvolvimientu ye'l periodu que trescurre dende la implementación d'un estándar teunolóxicu hasta'l desenvolvimientu de nueves ferramientes de mayor complexidá y eficiencia.

Nel mundu de la compresión dixital, un ciclu de desenvolvimientu corresponder col tiempu de vida de les meyores d'un sistema; por casu, un sistema de compresión va sufriendo cambeos pa la meyora de la so eficiencia desque se estandariza. Esto produciráse hasta'l desenvolvimientu de nueves ferramientes que traigan una ganancia na eficiencia de la calidá. Entós va cerrase un ciclu de desenvolvimientu pal sistema de compresión en cuestión.

Pa los nuevos códecs búscase qu'estos tengan un sistema de compresión cada vez más intelixente, ye dicir que sían capaces d'afaer-s'a'l tipu de conteníu de les imáxenes y amás xeneren una tasa de bits cada vez menor pa ufiertar un mesmu nivel calidable.

Aproximao'l ciclu de desenvolvimientu d'un sistema ye de 5 a 8 años. Siempres teniendo en cuenta qu'esta cifra varia pa cada sistema en concretu. Si falamos en términos d'eficiencia, podemos citar l'exemplu de la SDTV (Standard Definition TV), ónde la ganancia establezse aproximao ente un 5 y 10% per añu trescurríu.

Meyores nel funcionamientu de los códecs editar

Los sistemes de compresión de videu dixital básense toos nuna estructura común. De primeres, estrayen la información redundante de les imáxenes, de cuenta que por aciu la unviada d'esa información puedan ser reconstruyíes nel receptor. De segundes, los sistemes lleven a cabo aproximaciones de la señal, col fin de poder amenorgar el bitrate de la señal al ser tresmitida. D'últimes el sistema encargar d'atopar la manera más eficiente pa poder unviar toos estos datos o información.

La compresión llevar a cabu en 3 pasos consecutivos:

Compensación de movimientu editar

El sistema encargar d'atopar si dalguna parte de la imaxe repitir n'imáxenes anteriores(frecuencia d'escurrimientu). Si esto ye asina'l sistema va unviar namái la información d'ónde nun se repiten eses partes de les imáxenes , en cuenta de volver unviar tola imaxe entera.

Codificación de la tresformada editar

Nesti pasu conviértese la señal dende'l dominiu temporal al dominiu frecuencial, ye dicir esprésase la señal como un conxuntu de componentes frecuenciales.

Codificación estadística editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar