El cabu Dezhniova o de Dezhniov (tamién Dezhnyov) (en rusu, мыс Дежнёва) ye un cabu alcontráu na mariña ártica de Siberia que ye'l puntu más oriental d'Asia.

Cabu Dezhneva
Situación
PaísBandera de Rusia Rusia
Distritos autónomos Distritu Autónomu de Chukotka
Tipu cabu
Asitiáu en Estrechu de Bering
Coordenaes 66°04′45″N 169°39′07″W / 66.079166666667°N 169.65194444444°O / 66.079166666667; -169.65194444444
Cabu Dezhneva alcuéntrase en Rusia
Cabu Dezhneva
Cabu Dezhneva
Cabu Dezhneva (Rusia)
Datos
Noamáu por Semión Dezhniov (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Alministrativamente, pertenez al Distritu autónomu de Chukotka de la Federación de Rusia.

Xeografía editar

El cabu Dezhniov ta alcontráu na península de Chukchi, ente'l mar de Bering y el mar de Chukchi, a 82 km del cabu Príncipe de Gales na península de Seward, Alaska, al otru llau del estrechu de Bering (les islles Diómedes y Fairway Rock tán alcontraes na so parte central).

El cabu ye la punta oriental de puexu altu y predresu, alcontráu a unos 20 quilómetros de Uelen, nel norte, hasta'l cabu de Pe'ek, nel sur, coneutada al continente por una llingua de tierres baxes chiscada de banzaos y llagos pocu fondos. Esa tierra ye tan baxa, que na distancia dende l'oeste, el cabu apaez cuasi como una isla. Na publicación de 1909 de la Oficina Hidrográfica de los EE. XX., Asiatic Pilot , apaez una altitú de 768 m, y na carta marina de 2000 del US Office of Coast Survey amuesa'l picu más altu a 804 m.

La distancia al cabu Baba, nel estremu occidente d'Anatolia (Turquía) ye de 10.050 km, y constitúi la mayor dimensión del continente asiáticu.

Historia editar

En 1898, el cabu foi rebautizado oficialmente como cabu Dezhniova, en sustitución del nome col que lo bautizara'l capitán James Cook, East Cape («cabu del Este». Nomar en reconocencia al navegante rusu Semión Dezhniov (1605-72), que foi'l primer européu que lo columbro en 1648, nuna travesía a lo llargo de la mariña norte d'Asia. Afayó'l qu'entós foi llamáu estrechu de Anián ente Asia y Alaska, probando asina que dambos continentes nun taben coneutaos. Siguió la mariña y dobló la península de Chukchi. Nos sos informes Dezhniov dio la descripción d'esti llexendariu «Puexu Tabin», que la so esistencia foi albidrada polos xeógrafos antiguos. Dezhniov tamién describió dos islles de los nativos de Chukchi («zubatykh de Ostrova»), agora conocíes como les islles Diómedes. Recoyó datos etnográficos interesantes sobre los nativos de Chukchi, qu'afataben el so llabiu inferior con cachos de caniles o de güesos de ballena. El puertu de llegada de la espedición de Dezhniov ye desconocíu. Hai un gran monumentu a Dezhniov na mariña.

El cabu Dezhniov foi un centru pal comerciu entreballeneros y comerciantes de pieles estauxunidenses (y otros) y nativos yupik y chukchis, a finales del sieglu XIX y principios del sieglu XX. Nos primeros años, los buques llegaben a Uelen pa comerciar coles pieles producíes a lo llargo de la mariña ártica. Darréu, estableciéronse estaciones comerciales en Uelen y Deshnevo (nome chukchi, Keniskun; en yupik, Kaniskak). Fuentes de la dómina dacuando falen d'un pueblu llamáu Emma-Town. Anque esti nome puede derivar de la cercana aldega yupik Enmitahin (en chukchi, «fin de los cantiles») el nome paez referise a Keniskun (onde taben los comerciantes) o seique a dambos pueblos xuntos. De los cuatro pueblos históricos qu'había sobre'l propia cabu, namái Uelen sigue tando habitáu. La histórica aldega yupik de Naukan, na mariña sureste del cabu, foi sacupada en 1958, siendo la mayoría de los ocupantes treslladaos a Nunyamo, cerca de la badea de San Llorienzo.

 
Cabos ya islles del estrechu de Bering, tal como se ven dende un puntu a 25 milles al sur de les islles Diómedes. El cabu Dezhniov ta nel estremu esquierdu.

Galería editar


Referencies editar

Enllaces esternos editar