Calpe (en valencianu y oficialmente Calp)[2][3] ye un conceyu de la Comunidá Valenciana (España) asitiáu na mariña norte de la provincia d'Alicante, na comarca de la Marina Alta. Cuenta con 19 591 habitantes (INE 2016), de los cualos más del 47 % son de nacionalidá estranxera.

Calp
Alministración
País España
Autonomía Comunidá Valenciana
ProvinciaBandera de Alacant provincia d'Alacant
Comarques Marina Alta (es) Traducir
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Calpe (es) Traducir Ana Sala Fernández (en) Traducir (Compromís)
Nome oficial Calp (ca)[1]
Códigu postal 03710
Xeografía
Coordenaes 38°38′40″N 0°02′46″E / 38.6444°N 0.0461°E / 38.6444; 0.0461
Calp alcuéntrase n'España
Calp
Calp
Calp (España)
Superficie 23.51 km²
Altitú 59 m
Llenda con
Demografía
Población 25 854 hab. (2023)
- 11 480 homes (2019)

- 11 245 muyeres (2019)
Porcentaxe 100% de Marina Alta (es) Traducir
1.37% de provincia d'Alacant
0.51% de Comunidá Valenciana
0.05% de España
Densidá 1099,7 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
Llocalidaes hermaniaes
calp.es
Cambiar los datos en Wikidata

Na so mariña álzase majestuosamente el peñón de Ifach, una mole predresa de 332 m d'altor. Dichu peñón ye unu de los símbolos de la Mariña Blanca.

Xeografía editar

La referencia más evidente de la xeografía calpina ye'l peñón de Ifach, declaráu parque natural pola Xeneralidá Valenciana en 1987. El términu municipal presenta munches sableres y cales de bien bona calidá y destaca la so badea. Otru llugar reseñable constituyir el parque natural de les salines, de les que d'antiguo s'estrayxo sal dende la dómina romana.

Historia editar

Los asentamientos humanos más antiguos que s'alcontraron nel términu municipal de Calpe datáronse na Edá del Bronce. Trátase de materiales esvalixaos que nun dexen aventurar, enagora, la esistencia d'estructures constructives.

Los primeros asentamientos alcontraos correspuenden a los primeros poblaos ibéricos. Estos allugábense, preferentemente, nes elevaciones y cuetos qu'apoderen el territoriu. Alcontráronse necrópolis y poblaos nel peñón de Ifach, Cosentari, Corralets, La Cometa, La Empedrola, Pioco y el Castellet del Mascarat. El pobláu alcontráu nel Tosal de Les Salinas taba protexíu pela zona pantanosa que, naquella dómina, dixebraba l'ismu del Peñón de les tierres circundantes.

Mientres la romanización adquier mayor importancia la llocalización costera pa los nuevos asentamientos. La cercanía al mar pa dexar el comerciu marítimu y l'esplotación de les factoríes de garum, salazones y viveros, aprovechando la fácil excavabilidad de la piedra tosca, ye la base económica sobre la que se funda'l nucleu de población de los Baños de la Reina. Otros asentamientos, tipo villes, con una base agrícola, atoparíense esvalixaos peles zones agrícolamente aplicables del términu.

Los árabes llevantaron, como elementu defensivu del territoriu, la primer edificación del castiellu de Calpe nel cuetu qu'apoderaba'l pasu del Mascarat.

 
Vista del peñón de Ifach y de Calpe a l'amanecida.

La tradición cristiana atribúi la conquista cristiana de Calpe en 1240, dempués de tomar de Dénia, pero otros historiadores falen del 1254. Sía que non, la Corona d'Aragón caltuvo, tres la conquista, la organización alministrativa musulmana. Ésta taba basada nuna serie de nucleos habitaos esvalixaos asitiaos so la proteición d'un castiellu o zona fortificada. Los habitantes del términu quedaron englobados na unidá alministrativa del Castiellu de Calpe. Tres la sulevación encabezada pol caudiellu musulmán Al-Azraq, espulsar a tola población mudéxar del términu y empezóse a repoblar con cristianos.

En 1290 el llugar pasó a manes del almirante aragonés Roger de Lauria, quien impulsó la construcción d'un pobláu, denomináu Ifach, na fastera del Peñón. Mientres el reináu de Pedru IV d'Aragón fortificáronse les sos muralles pa defender el pueblu de los ataques moriscos. En 1359, la llucha d'este mesmu monarca contra Pedru I de Castiella na guerra de los Dos Pedros provocó la destrucción del pobláu de Ifach. Los habitantes abellugar na cercana alquería de Calpe, asitiada nun cuetu cercanu a la mariña dende'l que s'apoderaba la badea. Esti fechu dexó'l despegue demográfico y económico d'esta alquería, poniendo les bases pal so futuru afitamientu como allugamientu de la capitalidad del términu.

La unidá alministrativa del castiellu de Calpe perduraría hasta 1386, añu nel que se dar# en la so división nos actuales términos municipales de Benisa, Teulada, Calpe y Senija. Hasta la disolución del réxime señorial en 1837, delles families nobiliaries taríen exercitando la so xurisdicción sobre Calpe, la postrera la de los Palafox.

El primitivu nucleu urbanu de Calpe foi cercáu. En 1637 la villa foi escalada polos pirates berberiscos, favoreciendo unu de los fechos más luctuosos de la so historia: 290 persones fueron tomaes y llevaes cautives a Arxel, onde permanecieron cinco años hasta que fueron lliberaes en cuenta de oru y de pirates prisioneros. El pueblu cuntaba entós con 18 cases intramuros y unos 350 habitantes.

A mediaos del sieglu XVIII redactáronse dellos proyeutos pa dotar a la villa d'una nueva cortil cercada. La crecedera demográfica de la villa mientres el sieglu XVII obligara a la población a morar extramuros. Nos planos reparar que se consolidaren dos arrabaldes: unu, a occidente de la ciudadela, y otru, mayor, con orientación a mediudía y afaciéndose a les cotes de nivel.

Mientres el sieglu XIX la villa desenvolver escontra occidente. La exa básica de crecedera ye trazar del camín escontra Altea y Alicante: actuales cais de la Llibertá y de Fuera.

Na segunda metá del sieglu XIX produz el despegue de l'actividá marinera. Llevántense edificaciones como Pósito de Pescadores pa serviciu de la pesca, magar yá esistíen aduanes y almacenes a finales del sieglu XVIII. Estos edificios nun consolidaron, sicasí, un nucleu de población centrada na actividá pesquera.

Hai qu'esperar a los años trenta por que se empecipie'l despegue de la exa costera de la villa. Una serie de factores confluyeron. En 1918 sanióse la zona d'El Saladar, al volver ponese en marcha la producción salinera. La llegada del maquinismo a les barques de pesca dexa construyir embarcaciones de mayor tamañu y caláu. Y, sobremanera, la instalación na zona de los Baños de la Reina y Sablera del Racó de los primeres hotelitos de sablera pa veranéu de les clases medies emerxentes. El turismu de veranéu na mariña sufre un gran impulsu tres la inauguración, en 1935, del Parador de Ifach.

Nel periodu entendíu ente 1945 y finales de los años cincuenta consolídase'l fenómenu de construcción de villes y hotelitos pal veranéu na mariña. L'actividá hotelera nel conceyu va concentrar nesta zona.

El nucleu urbanu del puertu pesqueru desenvolver a partir de finales de los años cincuenta. Apaecen los primeros bloques de viviendes y empecípiase la construcción del hotel (yá baltáu) nes faldes del Peñón.

Mientres la segunda metá de la década de los sesenta tien llugar en Calpe, como nel restu de la los conceyos de la Mariña Blanca, la gran puxanza de la construcción provocáu pola finalización de la dómina de autarquía política y l'espansión del fenómenu del turismu de mases, que tresformó la población na ciudá turística actual.

En 2006 Calpe recibe'l premiu del turismu Pomme d'or.[4]

Economía y demografía editar

 
Puertu pesqueru de Calpe.

Tradicionalmente, foi una población agrícola, que producía almendres, pases y algarrobes; la so economía tamién se sofitaba na pesca y l'estracción de sal de les sos salines, anguaño parque natural. Sicasí, dende'l sieglu pasáu (yá nos años trenta branió equí Ernest Hemingway), sobremanera a partir de los años 60, convirtióse nun conceyu turísticu, tresformando la so economía, la so urbanismu y, en gran midida, la so propia población.

Nel 2008 cuntaba con 29 228 habitantes, de los cualos un 62,8 % yera de nacionalidá estranxera, principalmente británicos (4375 censaos, un 15 % del total del censu) y alemanes (3887, un 13 % del censu).[5] Na actualidá perdió más de 1/3 de la población pola crisis económica, pasando de más de 30 000 habitantes a menos de 20 000 en cinco años.

Evolución demográfica de Calpe[6]
Añu 1857 1887 1900 1910 1920 1930 1940 1950 1960 1970 1981 1991 2000 2011 2016
Población 1.667 2.008 2.415 2.306 2.480 2.241 1.922 1.970 2.177 3.399 8.000 10.962 16.733 30.719 19.591

Anguaño'l valencianu sufre un fuerte retrocesu en Calpe,siendo apenes utilizáu pol 20% de la población.

Monumentos editar

Monumentos relixosos editar

  • Ermita del Salvador de Calpe. Asitiada nuna llomba, apoderando la badea, de gran valor paisaxísticu, la Ermita del Salvador, debe'l so nome a que foi'l 6 d'agostu, día de la Tresfiguración del Salvador, la fecha de reconquistar de Calpe por Xaime I. Recreación del denomináu estilu góticu tipu conquista, ye un edificiu de planta rectangular y puerta d'accesu empobinada al norte definíu por arcos diafragma. L'interior ta estremáu en tres tramos por aciu arcos apuntaos que fuelguen en pilastres de piedres que desenvuelven contrafuertes nel esterior de la fachada. La primer edificación data del sieglu XVIII. En 1748 llevántase un nuevu edificiu na cortil de la edificación anterior, que se reconstrúi en 1945 y 1992.
  • Ermita San Juan de la Cometa. Asitiada nes contornes de la población, nel Tossal de la Cometa, tratar d'un conxuntu d'interés históricu relixosu, formáu por edificaciones d'una antigua masía fortificada construyida a finales del sieglu XVII o principios del sieglu XVIII.
 
Ilesia de La nuesa Señora de les Nieves, Calpe.
  • Ilesia Parroquial. Dedicada a La nuesa Señora de les Nieves, ta asitiada nel corazón del cascu antiguu. La so construcción data de 1973-1975, con predominiu de formes modernes y macices. Destaquen les sos vidreres y los murales que decoren el so interior cola téunica del mosaicu, según la fachada, decorada con un mosaicu inauguráu'l 22-10-1997, qu'amuesa distintes escenes d'Antiguu y Nuevu Testamentu, xunto a imáxenes del Cristu del Sudu y de la Virxe de les Nieves.
  • La Ilesia Antigua. Adosada a la ilesia parroquial de Nuesa Señora de les Nieves, atopar a manera de capiya la Ilesia Antigua, únicu exemplar góticu mudéxar de la Comunidá Valenciana; la muralla ye'l so soporte y el de los edificios intramuros esistentes. Combinó les funciones relixosu y defensivu al construyir una especie de baluarte defensivu. Esta primitiva fortaleza del sieglu XIV foi tresformada y güei constitúi la sacristía y la base del campanariu. Nel so interior caltién un retablu al temple del sieglu XV que representa a san Antonio Abá, san Cosme y san Damián, d'eleváu valor artísticu, atribuyíu a un discípulu de Juan Reixach.

Monumentos civiles editar

 
Baños de la Reina, Calpe.
  • Baños de la Reina. Ye una cortil rectangular estremáu en seis compartimientos por un muriu llonxitudinal y dos tresversales. Consta tamién de cuatro canales pa entrada d'agua; dos d'ellos tán dixebraos por un tajamar triangular. Al pie de la boca de les canales caltienen les mozquetes de les verjas o tablones que cerraben la cortil. Toes estes obres tán tallaes na piedra "tosca". Anque'l topónimu "Baños de la Reina" alude a una función balnearia, acutada según la lleenda a cierta "reina mora", en realidá atopamos ante un complexu de viveros comunicaos ente si y col mar. Los compartimientos podríen caltener distintes especies de pexe vivo, que la so finalidá pudo ser el consumu del nucleu de población aledaño, del que se caltienen muertes nes escavaciones cercanes. La datación de too esti conxuntu correspuende a la dómina tardientu-romana (sieglu IV-V d. C.).
 
Castiellu de Calpe.
  • Castiellu-Fortaleza. Allegantes al ribayu del Mascarat se emplazan les ruines del Castiellu Musulmán de Calpe. Trátase de los restos d'una torre vigía edificada a finales del sieglu XVI pa prevenir l'ataque de los pirates berberiscos. Queden de pies una paré de la torre, na que se reparen aspilleras, y parte del llenzu defensivu de la sienda d'accesu. Caltiénse la base de la torre. Conxuntu históricu y arquiteutónicu militar del sieglu XVI, llevantóse sobre la cortil y colos materiales del antiguu Castell de Calp (sieglos XII a XIV). Reparar tocavía restos de la base de los llenzos de la muralla y de los barcales escavaos na roca.
  • Torrexón de la Pieza (Peça). Ye'l baluarte de defensa onde taba instalada la "peça", pieza d'artillería que defendió'l nucleu cristianu del sieglu XV d'equí p'arriba y a la que debe'l so nome. Anguaño atopamos xunto al torrexón dos cañones de los cuatro estrayíos nel puertu de Calpe de fabricación inglesa y daten de principios de sieglu XIV. De base troncocónica, la so parte cimera ye cilíndrica. El sistema constructivu ye a base de piedra argamasa.
  • Torre del Castellet.
 
Casa Nova de Calpe.
  • Casanova. Típica masía fortificada, d'interés históricu y arquiteutónicu, na que s'integren les zones de vivienda y trabayu (llar, almácera, corrolades y caballerizas). Construyida probablemente a finales del sieglu XVII o principios de sieglu XVIII, l'edificiu ye un finxu visual y paisaxístico qu'apodera la mayor parte del términu municipal. Consta d'un cuerpu principal compactu, de planta rectangular, tres altures y cubierta a dos agües, colos buecos estremos de la primer planta tresformaos en balcones planos enrexaos. A la edificación principal adosar pola so cara posterior una serie de cuerpos creando dos patios, unu esterior y otru interior qu'articulen la vivienda coles zones de trabayu. Los materiales utilizaos son los tradicionales, polo xeneral de piedra, la construcción ye de mampostería con amiestu. Destaquen na so fachada'l bistechu corríu de piedra tosca llabrada y el matacán sobre'l buecu d'accesu.
 
Cai típica de Calpe.
  • Pou Salat. Construcción rural del sieglu XVIII a la que los calpinos allegaben a aprovise d'agua pa usu domésticu. Sirvía tamién de bebederu, hasta qu'en 1878 realizóse la conducción a Calpe dende'l Pou Roig.
  • Torre del Molí o Molín del Morelló. Edificiu representativu de los molinos fariñeros de la Marina, que s'alzó sobre los cimientos d'una torre vigía construyida en tiempos de Felipe II pa protexer la mariña de les invasiones pirates. Construyida a mediaos del sieglu XIX a base de murios de mampostería, consta de dos plantes y base circular, algamando los 7 metros d'altor.
  • Antiguu conceyu. Edificiu asitiáu cerca de la plaza de la ilesia, anguaño ye'l muséu arqueolóxicu local.
  • La font del llavador. Fonte y llavaderu de 1876 asitiada na redoma de la estación d'autobuses. Ta compuesta d'un compartimientu onde podíen enllenase cántaros d'agua y otra zona dispuesta como llavaderu comunal. Cerca de la fonte (al llau de la sede llocal de Proteición Civil) entá se caltién un sifón de la canalización que llevaba l'agua dende'l pozu d'orixe hasta la fonte. En 1963 la fonte quedó en desusu tres la instalación d'agua corriente nel pueblu.

Llugares d'interés editar

 
Vista de Calpe dende'l visu del Peñón de Ifach.
  • Parque Natural del Peñón de Ifach. Símbolu de la Mariña Blanca, alzar nel mar como roca caliar d'unos 50.000 m² a 332 m d'altor y un quilómetru de llargor. Xuníu a tierra por un estrechu ismu, ye productu d'un deslizamiento de la cercana sierra de Oltá, constituyendo unu de los accidentes xeográficos de mayor singularidá y guapura non solo de la Comunidá Valenciana, sinón de tola mariña mediterránea. Ye puntu d'alcuentru pa escaladores y submarinistes de tol mundu, que faen valir la so resistencia en continuu desafíu a la naturaleza poles sos parés y fondures.
  • Parque Enginent. L'área recreativa de Enginent, acondicionada en setiembre de 1998, ta asitiada a un quilómetru del cascu urbanu, na urbanización del mesmu nome. Nesta zona verde con una estensión de 4700 m² un parque ecolóxicu d'especies autóctones nel que se respetaron los árboles y arbustos adultos esistentes. Entiende instalaciones lúdicu-deportives, árees infantiles d'ociu, barbacoa, fonte, moblame fayadizu y sanitarios.
  • Zona d'Acampada de Oltá. Asitiada na fastera nordeste de la sierra del Oltá, cuenta con 5000 m² destinaos a l'acampada llibre, con una capacidá pa 100 tiendes. Les sos instalaciones consten d'una caseta cubierta con un diseñu típicu de l'arquiteutura rural de la zona, provista de parrilles, fregaderos y aseos; abastecer d'agua potable almacenada nun barcal asitiáu so la mesma caseta. Na redoma de la zona, esisten diverses rutes abalizaes pa la práutica del senderismo.
  • Parque de la Vallesa. Esta zona d'esparcimientu y recréu ocupa una superficie de 10.000 m². Asítiase na urbanización La Mercé, cerca de la ilesia del mesmu nome. La cortil, debidamente señalizáu, conforma una zona verde de gran valor ecolóxicu, poblada d'árboles y con vexetación de la contorna.
 
Salinas de Calpe dende'l Peñón.
  • Les Salinas. Les Salinas de Calpe ocupen una depresión rellenada por depósitos aluviales cuaternarios. Trátase d'una llaguna d'orixe tombólico, xenerada a partir del desenvolvimientu d'un doble restinga. La posición del Peñón de Ifach ye factor decisivu pa la formación d'esta interesante zona húmeda. Na restinga del sector de la badea de Calpe, apaecen escavaes les balses de la factoría pesquera de los Baños de la Reina. De la primer llingua nun queda cuasi nada por cuenta de la esplotación salinera a la que se vio sometida dende la dómina romana. La vexetación d'esti ecosistema ta afecha pa soportar les elevaes concentraciones salines del suelu y l'agua. Les principales carauterístiques d'estes especies halófiles, qu'ocupen una bona parte de los márxenes de les salines, ye la formación de fueyes grueses que contienen na so interior agua con una gran concentración de sal pa poder absorber l'agua del suelu. La fauna de les salines ta compuesta principalmente por aves migratories, que atopen esti puntu como un llugar de descansu y de suministru de los recursos alimenticios que precisen nos periodos migratorios. Per otra parte, rescampla la importancia de les salines como zona húmeda dientro d'una área que'l so clima presenta un importante periodu de seca braniza.
  • La Forat del Mar. Son los restos que queden de lo que foi la muralla esterior qu'arrodiaba la ciudá.
 
Vista panorámica de la sablera de Llevante.
  • Cala Calalga. Asitiada a la fin de la sablera de Llevante. La sablera Calalga, de 100 metros d'estensión, ye de cantares rodaos.
  • Cala Racó del Corv. Accesible namái per mar, asitiada al sur de la mariña de Calpe. Esta sablera de sable y cantar rodáu ye apoderada pa la práutica del bucéu y la pesca. Tien una estensión de 100 metros.
  • Playa Puerto Blanco. Tien 100 metros d'estensión y ye de sable y cantares rodaos.
 
Sablera La Fuesa de Calpe.
  • Sablera del Cantal Roig. Esta sablera asitiada xunto al puertu y el Peñón de Ifach ye de sable finu y tien una estensión de 200 metros.
 
Sablera del Arenal-Bol, Calpe.
  • Sablera del Arenal-Bol. Asitiada na zona del cascu urbanu de Calpe ye de sable finu y tien una estensión de 2000 metros.
  • Cala Gasparet. Asitiada na parte sur de Toix, accesible solo per mar. Esta sablera de cantares rodaos ye apoderada pa la práutica del bucéu y la pesca. Tien una estensión de 100 metros.
  • Cala Les Urques. Asitiada al sur de la mariña de Calpe, cerca del puertu deportivu Puerto Blanco. Esta sablera de cantares rodaos ye apoderada pa la práutica del bucéu y la pesca. Tien una estensión de 200 metros.
  • Cala La Manzanera. Ye de cantares rodaos y tien una estensión de 200 metros.
  • Cala'l Racó. Asitiada na parte trasera del Peñón de Ifach y apuértase pol puertu pesqueru y pol Paséu marítimu Príncipes d'Asturies. Esta sablera ye de bolos y ye apoderada pa la práutica del bucéu y la pesca. Tien una estensión de 70 metros.
  • Cala del Peñón. Esta sablera ye accesible por una pequeñu sienda na parte norte del Peñón de Ifach. Ye una plataforma predresa apropiada pa la práutica del bucéu y la pesca. Tien una estensión de 100 metros.
  • Cala del Mallorquín. Asitiada al norte de la mariña de Calpe y cercana al Puertu Deportivu les Basetes. Ye una plataforma predresa apropiada pa la práutica del bucéu y la pesca, de 100 metros d'estensión.
  • Cala les Basetes. Asitiada nel puertu deportivu del mesmu nome ye de cantares rodaos y apropiada pa la práutica del bucéu y la pesca. Tien una estensión de 100 metros.

Fiestes editar

Les fiestes propies de Calpe inscribir na tradición valenciana de los Moros y Cristianos, pero de la mesma y por cuenta de la presencia d'inmigrantes del norte d'Europa, hai pequeñes muestres de festividaes del estranxeru, como por casu la Oktoberfest, típica de Baviera.

Calendariu de Fiestes:

  • Reis Magos. 5 de xineru.
  • Antroxos. Febreru.
  • Antroxu alemán. Febreru.
  • Falles. Marzu.
La Comisión de la Falla del Calp Vell llanta escultures de cartón, madera y otros materiales que representen personaxes públicos y reproducen escenes de la vida cotidiana con mensaxes irónicos, celebrando l'empiezu de la primavera. Celebrar en Calpe dende 1983 del 18 al 19 de marzu.[7]
Na sablera Arenal-Bol. Celébrase la nueche más curtia del añu coincidiendo col solsticiu de branu y llévense a cabu numberosos rituales guañaos en costumes ancestrales. La Nueche de San Xuan celebrar en Calpe dende l'añu 1991 el 23 de xunu.[8]
N'urbanización La Cometa. La viéspora de San Xuan Bautista, el patrón de La Cometa, prepárase una foguera compuesta de sielles, meses y otros oxetos en desusu, a la que se priende fueu pela nueche pa celebrar la llegada del branu. La organización cuerre al cargu de una familia de la llocalidá y celébrase dende tiempos bien remotos el 24 de xunu.[8]
Son les fiestes patronales de Moros y Cristianos n'honor al Santísimu Cristu del Sudu, entamaes pola Asociación de Moros y Cristianos, cola collaboración de la Comisión de Fiestes, que xuníes combinen los actos relixoses, populares y históricos. La fiesta de Moros y Cristianos celebrar en Calpe dende l'añu 1977 del 22 al 25 d'ochobre.[9]
  • Fiesta de la Cerveza. Ochobre.

Política editar

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Francisco Camañez Crespo   UCD
1983-1987 Francisco Camañez Crespo GIC
1987-1991 Violeta Rivera López   PSPV-PSOE
1991-1995 Violeta Rivera López   PSPV-PSOE
1995-1999 Francisco Javier Morató Vives   PP
1999-2003 Francisco Javier Morató Vives   PP
2003-2007 Francisco Javier Morató Vives   PP
2007-2011 Luis Guillermo Serna García
Josep Joaquim Tur i Císcar
  PSPV-PSOE
  BLOC
2011-2015 César Sánchez Pérez   PP
2015-2019 César Sánchez Pérez   PP
2019-2023 n/d n/d
2023- n/d n/d


Nes eleiciones municipales de 2003, el PP llogró 13 conceyales, el PSPV-PSOE 5, el BLOC 2 y el PSI 1.

Nes eleiciones municipales de 2007, el PP llogró 9 conceyales, el PSPV-PSOE 9, el BLOC 2, y el PSI 1. Formóse una coalición ente PSOE, BLOC y PSI, desbancando al Partíu Popular tres 12 años de gobiernu. N'ochobre de 2008 rompióse esta coalición y tres una moción de censura formó una nueva coalición ente PP, el BLOC y PSI, llogrando l'alcaldía Joaquim Tur, del BLOC.[10][11][12]

Eleiciones municipales, 24 de mayu de 2015
Partíu Candidatu Votos % Conceyales
Partíu Popular CV César Sánchez Pérez 2903 38.86 9
Partit Socialista País Valencià Santos Antonio Pastor 1457 19.5 4
Gent de Calp Pedro Jaime Fernández 767 10.27 2
Alternativa Popular Ana Perles 674 9.02 2
Compromís Ximo Perles 585 8.05 2
Si Puédese Calp (Podemos) Juan Cañes Salcedo 601 7.83 2
Fonte: Ministeriu del Interior (España)[13]

Comunicaciones editar

A Calpe puede aportase por tresporte y carretera. Amás cunta con tres linia d'autobús urbanos y dos interregionales. Tamién tien una estación.

Carretera editar

Autobús editar

Urbanu-interurbanu editar

Calpe cunta con 3 llinies d'autobús urbanu, operaes por Autobuses Ifach, S.L.

Autobuses urbanos ya interurbanos de Calpe
Llinia Cabecera Percorríu Terminal
Plantía:Llinia Estación de Calpe (TRAM Alicante) Calpe centru - Calpe sableres Maviro
Plantía:Llinia Estación de Calpe (TRAM Alicante) Calpe centru - Calpe sableres La Vallesa
Plantía:Llinia Estación de Calpe (TRAM Alicante) Calpe centru - Calpe sableres - Moraira Teulada

Interregional editar

Autobuses Interrregionales en Calpe
Llinia Cabecera Terminal Operador
Autobús de llargu percorríu Calpe Aeropuertu El Atlet (Alicante) ALSA
Autobús de llargu percorríu Calpe Madrid ALSA

Ferrocarril editar

Calpe cunta con una estación, asitiada al oeste de la llocalidá. Nella empresta serviciu la llinia 9 del TRAM, que llega hasta los conceyos de Dénia y Benidorm, y empresta serviciu a los conceyos qu'hai al so pasu.

Llinies de TRAM qu'empresten serviciu na estación
<< Cabecera < Estación Llinia Estación > Cabecera >>
Benidorm Olla Altea   Ferrandet Denia

Ciudaes hermaniaes editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Diari Oficial de la Generalitat Valenciana» (valenciano). Xeneralidá Valenciana.
  2. Dende'l 4 d'avientu de 2008, la forma valenciana del topónimu ye la única oficial.
  3. Decreto 125/2009, de 28 d'agostu, del Consell, pol que s'aprueba'l cambéu de denominación del municipo de Calp/Calpe pola forma esclusiva en valencianu de Calp
  4. «Golden Apple Award» (inglés). Consultáu'l 5 d'avientu de 2015.
  5. Fonte: Esplotación estadística del censu según l'Institutu Nacional d'Estadística d'España. Población por sexu, conceyos y nacionalidá (principales nacionalidaes).
  6. Fonte: Población de fechu según l'Institutu Nacional d'Estadística d'España. Alteraciones de los conceyos nos Censos de Población dende 1842, Series de población de los conceyos d'España dende 1996.
  7. Conceyu de Calpe. «Fiestes Calpe, Falles».
  8. 8,0 8,1 Conceyu de Calpe. «Fiestes Calpe, Fogueres de San Juan».
  9. Conceyu de Calpe. «Fiestes Calpe, Moros y cristianos Santísimu Cristu del Sudu».
  10. Nes eleiciones municipales de 2011, el PP llogró 10 conceyales, el PSPV-PSOE derrumbóse y llogró 5, el APPC 3, Calp Independientes Los Verdes 2 y Gent de Calp 1. D'esta forma la llista ganadora, el Partíu Popular, volvió a l'alcaldía en siendo estremáu en 2007 por un pactu ente'l PSOE, el BLOC i la PSI. D'azote de la derecha a alcalde de Calpe col sofitu del PP El País.
  11. El BLOC quíta-y al PSPV l'alcaldía de Calp dempués d'espolletar la moción de censura Valencianisme.com
  12. Ximo Tur, nuevu alcalde de Calp Pàgina 26
  13. Base Histórica de Resultaos Eleutorales - Ministeriu del Interior (España)

Enllaces esternos editar