Campaña d'África del Suroeste

Plantía:Campaña Primer Guerra Mundial

Campaña d'África del Suroeste Alemana
Parte de Teatru africanu de la Primer Guerra Mundial
Fecha 15 setiembre 1914 → 9 xunetu 1915
Llugar África del Suroeste Alemana, actual Namibia
Coordenaes 28°01′42″S 19°44′27″E / 28.0283°S 19.7408°E / -28.0283; 19.7408
Causes Españíu de la Primer Guerra Mundial n'Europa
Resultáu Victoria anglu-portuguesa
Cambeos territoriales Conquista y ocupación d'África del Suroeste Alemana pola Unión Sudafricana
Belixerantes
Unión Sudafricana
Portugal (África Oriental Portuguesa y África Occidental Portuguesa)
cantu Imperiu alemán
cantu República Sudafricana
Comandantes
Louis Botha
Jan Smuts
Alves Roçadas
cantu Victor Franke

cantu Manie Maritz

cantu Christiaan de Wet
Fuercies en combate
67.000 soldaos de la South African Defence Force 12.400 soldaos del 'Exércitu Portugués 3.000 Schutztruppe amás de cerca 7.000 colonos alemanes
Baxes
113 1.131
[editar datos en Wikidata]

La Campaña d'África del Suroeste foi la conquista y ocupación del África del Suroeste Alemana, agora llamada Namibia, por fuercies de la Unión Sudafricana qu'actuaron en representación del Gobiernu Imperial británicu de primeres de la Primer Guerra Mundial.

L'españíu de les hostilidaes n'Europa n'agostu de 1914 fuera esperáu y el Gobiernu de la Xunión de Sudáfrica yera consciente de la importancia de la so frontera común cola colonia alemana. El primer ministru Louis Botha informó a Londres que Sudáfrica podía defendese y que la Guarnición Imperial podía colase a Francia; cuando'l gobiernu británicu preguntó a Botha si les sos fuercies invadiríen África del Suroeste alemana, la respuesta foi qu'ellos podíen y queríen faelo.

Les tropes sudafricanas fueron movilizaes a lo llargo de la frontera ente los dos países so les órdenes del Xeneral Henry Lukin y del Teniente Coronel Manie Maritz a principios de setiembre de 1914. Poco dempués, otra fuercia ocupó'l puertu de Lüderitz.

La revuelta de los Bóer editar

Sicasí, había considerable simpatía ente la población Bóer de Sudáfrica pola causa alemana; pasara, dempués de too, namái doce años dende la Segunda Guerra Anglo-Bóer mientres la cual Alemaña sofitar. Maritz, quién yera líder de fuercies de comandos na frontera del África del Suroeste alemana, publicó una proclama :"l'antigua República de Sudáfrica y el Estáu Llibre d'Orange según la Provincia del Cabu y Natal son proclamaos llibres del control británicu ya independientes y cada habitante blancu de les árees mentaes, de cualquier nacionalidá, son per esti mediu llamaos a tomar les armes nes sos manes y realizar l'ideal enforma tiempu naguáu d'una Sudáfrica Llibre ya Independiente."

Maritz y dellos otros oficiales cimeros rápido xuntaron fuercies nun total d'aproximao 12.000 rebeldes nel Transvaal y el Estáu Llibre d'Orange, llistos pa lluchar pola causa que se fixo conocida como la Revuelta de los Bóer (tamién referida como la Rebelión Maritz).

El gobiernu declaró la llei marcial el 14 d'ochobre de 1914 y les fuercies lleales al gobiernu so les órdenes de los Xenerales Louis Botha y Jan Smuts punxeron a destruyir la rebelión. Maritz foi ganáu'l 24 d'ochobre y abellugóse colos alemanes; la rebelión foi suprimida con eficacia antes de principios de febreru de 1915. Los líderes rebalbos bóer principales recibieron encarcelamientu de seis y siete años y pesaes multes; sicasí, dos años más tarde fueron lliberaos de la prisión, cuando Botha reconoció'l valor de la reconciliación.

Combate ente les fuercies anglu-xermanes editar

En marzu de 1915, los sudafricanos taben llistos y una tropa de 67.000 soldaos moviéndose en cuatro columnes empezaron la ocupación completa del territoriu alemán. Botha mesmu comandó la fuercia qu'ocupó la Badea Walvis y Swakopmund nel norte del territoriu. Mientres la campaña les fuercies d'ocupación atoparon mines terrestres y pozos envelenaos, según dalguna fuerte resistencia. La capital Windoek foi ocupada'l 12 de mayu de la que los sudafricanos asumieren el control de la mayor parte del país. Fízose una tentativa pa persuadir a los alemanes a rindise nesta etapa pero fracasó y la campaña siguió arrequexando gradualmente a les fuercies alemanes nel ángulu noroeste del territoriu. Fueron ganaos en Otavi el 1 de xunetu y rindiéronse en Khorab el 9 de xunetu de 1915.

Combate ente les fuercies xermanu-portugueses editar

Debíu al ataque de tropes alemanes al fuerte de Cuangar nel África Occidental Portuguesa en 1915, dexando esti ataque la muerte de dos oficiales, un sarxentu, cinco soldaos y un civil. El gobiernu portugués declaró-y la guerra al Imperiu Alemán por aciu la unviada d'un mensaxe pol Ministru d'asuntos esteriores de Portugal, esta declaración tamién se vio fomentada pola alianza anglu-portuguesa, establecida en 1373. El Schutztruppe realizó numberoses meyores nel frente col África Occidental Portuguesa, lo que fizo que Portugal realizara la movilización d'un total de 12400 homes, de los cualos 400 yeren oficiales y el restu soldaos. Gracies a esti esplegue y a que les tropes sudafricanas siguíen avanzando dende l'este, los alemanes viéronse forzaos a realizar la so retirada de los territorios conquistaos, pero causando numberoses revueltes nes etnies locales que fizo que l'exércitu colonial tuviera qu'encalorales por aciu l'usu de la fuercia.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

[1]