Canopus o Canopo ye'l nome de la estrella Alfa Carinae (α Car). Con magnitú aparente -0,72, ye la más brillosa de la constelación de Carina («La Quilla») y la segunda más brillosa del cielu nocherniegu tres Siriu (α Canis Majoris), que la so magnitú ye -1,47. Ye circumpolar al sur de llatitú 38° S.

Canopus[1][2]
Datos d'observación
(Dómina )
Constelación Carina
Ascensión reuta (α) 6h 23min 57,10s
Declinación (δ) -52° 41' 45,0
Mag. aparente (V) -0,62
Color Blanco amarellentáu
Carauterístiques físiques
Masa solar 8-9 M
Radiu (71 R)
Magnitú absoluta -5,53
Lluminosidá 13.300 L
Temperatura superficial 7280 K
Astrometría
Velocidá radial +20,5 km/s
Distancia 309 años lluz (94.7 pc)
Otres designaciones
HD 45348, HR 2326, HIP 30438, SAO 234480
[editar datos en Wikidata]

Nome editar

Acordies cola obra de Richard Hinckley Allen «Star Names: Their Lore and Meaning»,[3] el nome Canopus tien dos oríxenes posibles. El primeru provién de les lleendes de la guerra de Troya, una y bones la constelación de Carina formaba parte na antigüedá de la xigantesca constelación Argo Navis («El Navío Argos»), esto ye, el barcu utilizáu por Jasón y los Argonautas; la estrella más brillosa de la constelación recibió'l nome del pilotu del barcu de Menelao, Canopus. El segundu orixe del nome provién del idioma coptu, faláu n'Exiptu; Kahi Nub («Tierra dorada»), fadría referencia a los color de la estrella vista sobre l'horizonte dende esti país, arroxáu pola estinción atmosférica.

Na antigua astroloxía hindú, la estrella ye conocida como Agastya, unu de los rishi —sabios míticos—, fíu de los dioses Varuna y Mitra.

Carauterístiques físiques editar

La distancia a la que se topa Canopus foi oxetu de discutiniu hasta que foi midida con precisión pol satélite Hipparcos a partir del so paralax, resultando en 309 años lluz. Con una lluminosidá 13.300 vegaes la del nuesu Sol, ye la estrella de mayor rellumu intrínsecu nun radiu de 700 años lluz del Sistema Solar. Ye, por casu, muncho más lluminosa que Siriu, que la so lluminosidá equival namái a unes 22 vegaes la del Sol.

Canopus ye una xigante lluminosa o superxigante blancu-mariella de tipu espectral F0II con una temperatura superficial de 7280 K. Les superxigantes de tipu F como Canopus son escases y mal conocíes; pueden ser estrelles en procesu d'evolucionar escontra la etapa de xigante colorada o, otra manera, podríen tar «tornando» dende dicha fase. Lo más probable ye que Canopus topar nesta última situación, fundiendo heliu en carbonu y oxíxenu nel so nucleu. El so radiu ye 71 vegaes más grande que'l radiu solar; asitiada nel llugar del Sol, estiéndese hasta 9/10 partes de la órbita de Mercuriu. Tien una corona bien caliente, diez veces más caliente que la del Sol, observable tantu en rayos X como n'ondes de radio. Con una masa de 8 o 9 mases solares, Canopus alcuéntrase na llende ente les estrelles de masa entemedio y les masives; la so masa nun ye, poro, abonda por qu'acabe esplotando como supernova y va concluyir los sos díes como una nana blanca compuesta por neón y oxíxenu y non, como la mayor parte d'estos remanentes estelares, por carbonu y oxíxenu.

Por cuenta de la so posición fora del planu de la eclíptica —al contrariu que Siriu— y al so rellumu, Canopus ye una estrella utilizada de cutiu poles sondes espaciales pa empobinar la so posición.

Ver tamién editar

Referencies editar

Coordenaes:   6h 23m 57.11s, -52° 41 44.381