Cardeñadijo

conceyu de la provincia de Burgos (España)

Cardeñadijo ye un conceyu[2] asitiáu na provincia de Burgos, na comunidá autónoma de Castiella y Lleón (España), nel denomináu Alfoz de Burgos, partíu xudicial de Burgos, cabecera del conceyu del so nome.

Cardeñadijo
Alministración
País España
Autonomía Castiella y Lleón
Provincia provincia de Burgos
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa de Cardeñadijo (es) Traducir María Daniela Grijalvo Preciado
Nome oficial Cardeñadijo (es)[1]
Códigu postal 09194
Xeografía
Coordenaes 42°18′05″N 3°40′01″W / 42.3013°N 3.6669°O / 42.3013; -3.6669
Cardeñadijo alcuéntrase n'España
Cardeñadijo
Cardeñadijo
Cardeñadijo (España)
Superficie 9 km²
Altitú 920 m
Llenda con Burgos, Cardeñajimeno, Carcedo de Burgos, Modúbar de la Emparedada y Saldaña de Burgos
Demografía
Población 1452 hab. (2023)
- 735 homes (2019)

- 606 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.41% de provincia de Burgos
0.06% de Castiella y Lleón
0% de España
Densidá 161,33 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
cardeñadijo.es
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

Tien un área de 9,21 km² con una población de 1269 habitantes (INE 2014) y una densidá de 133,79 hab/km².

Demografía editar

Nel censu de la matrícula catastral había en Cardeñadijo una población de derechu de 250 habitantes partíos en 62 llares.

Gracies a la cercanía cola ciudá de Burgos Cardeñadijo aumentó la so población de forma esponencial los últimos venti años.

Gráfica d'evolución demográfica de Cardeñadijo ente 1900 y 2011

     Población de derechu (1900-1991) o población residente (2001) según los censos de población del INE.[3]      Población según el padrón municipal de 2011 del INE.

Historia editar

Llugar que formaba parte, del Alfoz y Xurisdicción de Burgos nel partíu de Burgos , unu de de los catorce que formaben la Intendencia de Burgos mientres el periodu entendíu ente 1785 y 1833, tal como se recueye nel Censu de Floridablanca de 1787. Tenía xurisdicción d'abadengo, dependiente del Hospital del Rei, con alcalde pedáneo.

Monumentos editar

Fiestes patronales editar

  • El Carmen: 16 de xunetu.
  • San Martín: 11 de payares.
  • Santa Águeda: 5 de febreru.

Fonte: http://www.cardeñadijo.es/fiestes

Gastronomía editar

Cardeñadijo ye famosu pola calidá de les morcielles y el pan que nél s'ellabora.

Anguaño esiste una empresa d'embutíos qu'ellabora les tradicionales "morcielles de Cardeña" y una panadería.

Coles mesmes esisten bastantes restoranes na llocalidá onde puede tastiase riques carnes al caricote, pexes regaos con vinu de la ribera del Duero o con sidra (debíu qu'esisten delles sidreríes). Ye frecuente la realización de bastantes comíes y cenes d'empresa nos restoranes d'esta llocalidá por cuenta de la so cercanía a Burgos.

Rutes editar

Vía verde Santander-Mediterraneu editar

Por Cardeñadijo escurre una de les etapes de la vía verde Santander-Mediterraneu, que anguaño fai que munchos burgaleses amigos de la bicicleta de monte y del senderismo realicen esta ruta de forma habitual; ye bien cómoda, yá que l'empiezu d'esta ruta ta asitiáu na ciudá de Burgos, cerca del Parque d'Europa.

Industria editar

Les empreses más importantes de la llocalidá dedicar a la fabricación de componentes pa sanitarios y baños y a la fabricación de morcielles y otros embutíos. Apocayá construyóse un polígonu industrial na llocalidá, nel cual atópense allugaos diverses empreses dedicaes a almacén de materiales de construcción, saneamientos, llavandería industrial y forxa decorativa.

Urbanismu editar

En marzu de 2004 el conceyu, presidíu por Alberto Calvo, aprueba primeramente'l Plan Xeneral d'Ordenación Urbana con una previsión de 19.000 viviendes lo que supón la ordenación de tol so términu.[4] La viabilidá de la propuesta quedaba garantizada vía conveniu urbanísticu executando un nuevu vial que conectaría direutamente cola A-1 . La magnitú de les cesiones esixíes pol planiamientu urbanísticu , en conceutu de sistemes xenerales nun foi entendida y supunxo refugu vecinal, promovíu asambleariamente, tal como señalaba'l teniente d'alcalde Martín Pascual, por grupos contrarios a un urbanismu desproporcionáu del conceyu.[5]

Na actualidá construyéronse 200 viviendes adosaes na urbanización denomada "La Quinta de Cardeña"; ésti fechu fai qu'ésti conceyu aumentara la so población de forma sustancial. Hai de solliñar que ye un conceyu qu'añu tres d'añu amonta la so población, a diferencia d'otros munchos conceyos de la provincia de Burgos.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Llista de Conceyos y los sos Códigos por Provincies a 1 de xineru de 2019. Data d'espublización: 8 febreru 2019. Editorial: Institutu Nacional d'Estadística.
  2. Códigu INE 073
  3. Datos llograos del INE.
  4. Diario de Burgos[1]
  5. Diario de Burgos[2]

Enllaces esternos editar