Carlo Blasis (4 de payares de 1797Nápoles – 15 de xineru de 1878Cernobbio (es) Traducir) foi un maestru de balé, coreógrafu y baillarín italianu. La so actividá profesional y pedagóxico contribuyó al perfeccionamiento del balé (Tratáu elemental del arte de la danza, 1820; Códigu de Terpsícore, 1828).[3] Estudiante de Dauberval, Carlo foi un baillarín y coreógrafu italianu, maestru y teóricu de la danza. Bien conocíu pola rigurosidad nes clases qu'impartía.

Carlo Blasis
Vida
Nacimientu Nápoles[1]4 de payares de 1797[1]
Nacionalidá Bandera d'Italia Reinu d'Italia  (17 marzu 1861 -  15 xineru 1878)
Muerte Cernobbio (es) Traducir[1]15 de xineru de 1878[1] (80 años)
Estudios
Llingües falaes francés[2]
italianu[2]
Alumnu de Pierre Gardel
Salvatore Viganò (es) Traducir
Auguste Vestris
Jean-Baptiste Blache
Profesor de Carlotta Brianza
Giovanni Lepri
Oficiu baillarín, coreógrafu, maestru de balébaillarín de balé
Cambiar los datos en Wikidata

Blasis nació en Nápoles, fíu d'un conocíu músicu y compositor, criar nun ambiente de les artes y ente los principales homes de lletres. Estudió música, arquiteutura, dibuxu, xeometría y anatomía.

Foi'l primeru que publicó un analís sobre les téuniques de ballet en 1820, nun trabayu llamáu “Traité élémentaire, Théorique, et pratique de l'art de la danse” (Tratáu Elemental sobre l'Arte de la Danza, la teoría y la práutica).Depués escribió “The Code of Terpsichore” (El códigu de Terpsícore). Nestos manuales codificó la so enseñanza, métodos y toles sos conocencies de téunica de Ballet clásicu. Estos llibros –entá anguaño- sirven como base de la educación en ballet clásicu.Atribúyese-y la postura "Attitude", derivada de la famosa estatua de Mercuriu de Giovanni da Bologna.

Afayó la téunica pa evitar el maréu al xirar llamada “spotting”, cola cual el baillarín xira la so cabeza más rápidu que'l restu del cuerpu, calteniendo por más tiempu'l so enfoque nun puntu, evitando asina la sensación de maréu.

En 1855 crea la "barra" y ejemplifica el so usu col fin de facilitar l'aprendizaxe y perfeccionamiento de la Danza Clásica.

Suxurió que les clases de ballet empezaren con exercicios na barra, siguíos por un trabayu central o principal y rematando en combinaciones “allegro” moviéndose al traviés del salón de clase.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Afirmao en: Archivio Storico Ricordi. Data de consulta: 3 avientu 2020. Identificador del Archivio Storico Ricordi: 3107.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Biografíes y Vides. «Carlo Blasis». Consultáu'l 6 d'agostu de 2007.

Enllaces esternos editar