Carlota de Holstein-Gottorp

escritora sueca

Eduvigis Isabel Carlota de Holstein-Gottorp (Hedvig Elisabet Charlotta), más conocida a cencielles como Carlota (22 de marzu de 1759Eutin (es) Traducir – 20 de xunu de 1818Estocolmu), foi una reina consorte de Suecia y de Noruega, esposa de Carlos XIII de Suecia (Carlos II de Noruega).

Carlota de Holstein-Gottorp
Queen Consort of Sweden (en) Traducir

5 xunu 1809 - 5 febreru 1818
Federica de Baden (es) Traducir - Désirée Clary (es) Traducir
Vida
Nacimientu Eutin (es) Traducir22 de marzu de 1759[1]
Nacionalidá Bandera de Suecia Suecia
Muerte Estocolmu20 de xunu de 1818[1] (59 años)
Sepultura ilesia de Riddarholmen[2]
Familia
Padre Federico Augusto I
Madre Ulrica de Hesse-Kassel
Casada con Carlos XIII de Suecia (es) Traducir (1774 – )[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Holstein-Gottorp (es) Traducir
Oficiu escritora
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata

Los sos escritos epistolares y los del so diariu personal dexen conocer les rellaciones y les intrigues que se producíen nel senu de la corte y ente l'aristocracia sueca.

Biografía editar

 
Carlota de Suecia (1759-1818) escontra 1809.
 
La reina Carlota por Fredric Westin en 1810.

Carlota nació en Eutin, llocalidá onde viviría de manera sele los sos primeros años de vida. La so tierra, el ducáu de Holstein-Gottorp fuera amenorgáu de tal manera que perdiera práuticamente tola so significancia. Yera fía de Federico Augusto de Holstein-Gottorp, obispu de Lübeck y duque d'Oldemburgo y de la so esposa, la princesa Ulrica Federica de Hesse-Kassel. Yera sobrina del rei Adolfo Federico de Suecia y polo tanto prima de Gustavo III y del so maríu Carlos XIII.

Matrimoniu editar

 
Carlos XIII de Suecia, maríu de Carlota, obra de Breda.

En 1774 foi considerada pol rei Gustavo III de Suecia pa ser la futura esposa del so hermanu menor el duque Carlos de Södermanland (darréu Carlos XIII de Suecia). N'aceptando la propuesta, Carlota y Carlos casar en Estocolmu el 7 de xunetu de 1774. A partir d'entós Carlota recició el títulu de duquesa de Södermanland.

Nel so matrimoniu la duquesa tuvo que trepar col calter llixeru del so home y coles aventures amoroses qu'ésti sostenía de manera frecuente. Del so matrimoniu namái nacería un fíu, Carlos Adolfo, el 3 de xunetu de 1798, quien apenes sobreviviría 7 díes. El 2 de xunetu de 1797, un añu antes, nació muerta una fía, Luisa Eduvigis.

Carlota ganaría una posición favorable na corte de Gustavo III. Dizse que yera una muyer resuelto y bono conxustona. Fixo una sólida y duradera amistá cola so cuñada la princesa Sofía Albertina y cola condesa Sofía von Fersen. Sirvió como una especie de mediadora nes disputes dientro de la familia real.

La so influencia na familia real siguió n'aumentu mientres el reináu de Gustavo IV Adolfo. Tres la revolución del 13 de marzu de 1809 que derrocó a Gustavo Adolfo, Carlota alliniar nel bandu gustaviano y trabayó por que'l fíu del rei, el príncipe Gustavo heredara'l tronu so la tutoría del duque Carlos de Södermanland. Los sos planes fracasaron, pos tola descendencia de Gustavo IV Adolfo foi refugada na socesión. Asina s'optó por nomar al duque Carlos como nuevu rei de Suecia'l 29 de xunu de 1809, y Carlota convirtióse en reina. En 1814 los soberanos suecos convirtiéronse tamién en reis de Noruega.

Ante la falta de fíos per parte de los reis, Carlota siguió sofitando la propuesta de que los Holstein-Gottorp caltener nel tronu, al traviés del príncipe Gustavo, pero'l parllamentu negó rotundamente el regresu de la familia de Gustavo IV Adolfo. En llugar d'ello, optar por axudica-y fíos adoptivos al rei y Jean-Baptiste Bernadotte convirtióse n'herederu dende 1810. La dinastía Holstein-Gottorp escastar en Suecia cola muerte de Carlos XIII el 5 de febreru de 1818. Carlota finó unos meses dempués, el 20 de xunu de 1818, n'Estocolmu.

Obra editar

Al traviés de los escritos secretos nel so diariu, Carlota describió los acontecimientos históricos de los sos tiempos na corte, dende 1775 hasta poco primero de la so muerte. Orixinalmente escritos en francés, traduciéronse y publicaron en suecu y fueron consideraos mientres los años posteriores como documentos importantes nel estudiu de la hestoria de Suecia. Caltiénense tamién les cartes mensuales resultancia de la so correspondencia con Sofía von Fersen a partir de 1800; al igual que'l so diariu, los sos escritos epistolares dan cuenta de les intrigues qu'operaben na corte sueca del so tiempu.


Predecesora:
Federica de Baden
 
Reina Consorte de Suecia

1809-1818
Socesora:
Deseyada Clary

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Riddarholmskyrkan - inventories and graves. Páxina: 419. Data de consulta: 19 febreru 2019. Data d'espublización: 1937. Autor: Martin Olsson.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p11042.htm#i110412. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar