Carmen Flores

cantante española

Carmen Flores Ruiz (18 d'agostu de 1936Xerez de la Frontera), conocida artísticamente como Carmen Flores, ye una cantante de copla y actriz española, hermana de la tamién cantante y actriz Lola Flores y madre del ex-futbolista y entrenador de fútbol Quique Sánchez Flores.

Carmen Flores
Vida
Nacimientu Xerez de la Frontera18 d'agostu de 1936[1] (87 años)
Nacionalidá España
Grupu étnicu pueblu español
Llingua materna castellanu
Familia
Fíos/es Quique Sánchez Flores
Hermanos/es Lola Flores
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantanteactriz de cine
Instrumentu musical voz
IMDb nm0282783
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Inícios y paréntesis familiar editar

Carmen, fía de Pedro Flores y Rosario Ruiz yera la menor de tres hermanos Lola (1923-1995) , Manolo (1934-1949) y Carmen (1936) por que la so hermana empecipiara la so carrera, la familia emigró de Xerez de la frontera a Madrid cuando ella solo tenía 3 años. Yeren una familia humilde de padre camareru y madre cordudera polo qu'en dalgún momentu de la so infancia Carmen pasó un pocu de penuries pero adulces gracies a los ésitos de Lola la cosa ameyoró. Hasta que muerre'l so hermanu Manolo, con tan solo 15 años, d'una peritonitis. La familia quedó estrozada, polo que pa solliviar el dolor la so hermana mayor Lola llevar a toos a América incluyida a Carmen la cual foi forzada a dexar d'estudiar y emburriada a empecipiar los sos primeros oficios como artista. El so primer debú foi nel teatru Esperanza Iris de Méxicu nel cual Carmen por mieu escénico, Lola tuvo que da-y un pequeñu empujoncito a Carmen que finalmente salió, asina empezaba la so nueva vida como artista.[2]

Al so regresu a España, participa en distintos espectáculos xunto a la so hermana Lola[3] y graba los sos primeros discos.

En 1959 contrái matrimoniu col futbolista Isidro Sánchez[4] y anuncia la so despidida artística.[5] A partir d'esi momentu dedicar a la vida familiar y al cuidu de los sos 4 fíos, participando esporádicamente en dellos espectáculos musicales xunto a Lola, como La copla morica[6] o La guapa de Cádiz.[7]

Regresu a los escenarios editar

A principios de la década de los 70, Carmen dixebrar del so home Isidro polo que pa sacar alantre a los sos cuatro fíos retoma la so carrera artística, realizando recitales en solitariu o xunto a otros artistes. Collecha tantos trunfos como nos empiezos de la so carrera. Los Maestros Quintero, León y Quiroga, compónen-y cantares como “Te he de querer mientres viva”, ente otres. Col pasu del tiempu foise anovando, actualizándose en forma permanente, integrándose ensin perder los sos raigaños al cantar melódicu, onde la so voz adquier tolos matices que llograron arrincar los aplausos de los más diversos públicos d'España y América.[8][9] A partir de 1979 percuerre mientres dellos años España y Llatinoamérica colos espectáculos El conciertu de les Flores[10] y La saga de les Flores, xunto a Lola Flores y Lolita, a les que se va xunir en delles ocasiones Carmen Sevilla.[11] Nos años siguientes, compaxina les sos actuaciones en solitariu cola participación n'espectáculos xunto a Lola, hasta'l fallecimientu d'ésta en 1995.

Ésitu n'España y Arxentina editar

En 1996 rinde homenaxe a la so hermana col espectáculu Lola, la lleenda, que llogra un gran ésitu n'Arxentina. De magar, percorrió la xeografía d'esti país presentando distintos espectáculos como "Carmen flores en Conciertu" en 1997, col que percuerre tol país con enorme ésitu.“El mundu de Carmen Flores”, nel añu 1998, dexó amosar a esta gran artista en plenitú, y el broche d'oru pa esti espectáculu foi consiguir en tolos sos rubros la nominación al premiu Estrella de Mar, gallardón que Carmen gana como Meyor Cantante Solista. Dempués de la so habitual temporada n'Europa, retorna a Arxentina pa estrenar el so nuevu musical “Carmen Flores, ente dos amores”. Esti espectáculu asocede ente ochobre de 1999 y el branu de 2000, recibiendo l'aceptación del públicu y la prensa y tres premios Estrella de Mar (Meyor Espectáculu, Meyor Ballet y Meyor Llume). Al añu siguiente vuelve a l'Arxentina con otru espectáculu, “Dende'l mio corazón”, tamién percorriendo'l país por seis meses y recoyendo tolos premios nacionales posibles de brindar a una artista estranxera, como lo fueron: “Ciudadana Pernomada”, “Visitante Pernomáu”, les Llaves d'Honor” en munches ciudaes del interior y de la mesma Capital Federal, “El Faru d'Oru”; y el meyor gallardón: la incondicionalidad del públicu arxentín. Los socesivos espectáculos “Carmen Flores y Olé” y “La mio vida… un adiós”, fueron del mesmu tenor que los anteriores, nes temporaes 2002, 2003 y 2004. N'ochobre de 2005 Carmen Flores tornó a l'Arxentina pa realcontrase col so públicu por partida doble. Presentó “Copla y guitarra” y la so biografía “Carmen Flores, ente roses y escayos”. Pa finales de xineru de 2007 llevar a cabu l'espectáculu “Con esencia”, que va percorrer el país de norte a sur per seis meses. Magar qu'en 2009 anunció la so retirada, realizando una xira de despidida, un añu dempués reconsideró la so decisión, publicando un nuevu trabayu discográficu como homenaxe al tangu y a l'Arxentina, Tango con flores, y presentando un nuevu espectáculu.[12] En 2014 presenta'l so nuevu espectáculu llamáu "Carmen Flores íntima" nel qu'interpreta 14 cantares na cual ye acompañada en munches d'elles por un guitarrista nel que Carmen ta más presente que nunca nel escenariu

En 2005 presentó en Buenos Aires la so biografía Ente roses y escayos

Afincada en Valencia dende 1988, Carmen Flores grabó dende los sos entamos once discos dedicaos a la copla, realizó dos DVD y sigue presentando nuevos espectáculos de cantar que son bien aplaudíos.

El so filmografía inclúi un pequeñu papel nel gran ésitu L'últimu cuplé, qu'afitó l'estrellalgu de Sara Montiel.

El 9/11/2015 presentar nel programa "Tu cara me suena" d'Arxentina (emitíu por TELEFE), acompañando a la participante Diana Mariella, quien interpretó a Carmen. Dicha presentación realizar nel marcu d'una xira por Arxentina

Filmografía editar

== Discografía Toes los sos canciones, destacar pol so melodía como tamién de les sos lletres. Sicasí, ye precisu destacar que la tema "Non te vaigas nunca", que la so autoría ye de José Luis Perales, foi unu de les pilastres del so variáu repertoriu.

Discos senciellos editar

  • 1958: « Capote de valentía / Carmela de la mio vida / Ya inda te quiero / Flor de romeru»
  • 1966: « Di-y que non / Te he de querer mientres viva / La rosa y el vientu / Allántame»
  • 1967: « El to pañuelu verde / Rondalla de celos / La Malvarrosa / Verbena»
  • 1967: « Ódiame / Yá nun m'importes / Por qué va ser / Vas Recordar»
  • 1967: « Te he de querer mientres viva / Norma / Setiembre / Ojo verdes»
  • 1968: « Encarnita Sánchez / Venga a Belmez»
  • 1977: « Espera / Y agora qué»

Discos de llarga duración editar

  • 1976: «Y nun morrí»
  • 1997: «Grandes ésitos»
  • 2001: «Dende'l mio corazón»
  • 2008: «Con esencia»
  • 2009: «Per siempres»
  • 2010: «Tango con Flores»
  • 2017: «Boleros»

Enllaces esternos editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: ČSFD. Identificador ČSFD de persona: 285120. Apaez como: Carmen Flores. Llingua de la obra o nome: checu. Data d'espublización: 2001.
  2. Error de cita: La etiqueta <ref> nun ye válida; nun se conseñó testu pa les referencies nomaes carmen
  3. Diario ABC (ed.): «Lola Flores presenta su magnífico espectáculo de arte español» (castellanu) (21 de febreru de 1957). Consultáu'l 22 de setiembre de 2012.
  4. La Vanguardia (ed.): «Se casaron esta mañana Carmen Flores e Isidro Sánchez» (castellanu) (16 de xunetu de 1959). Consultáu'l 2 d'ochobre de 2012.
  5. La Vanguardia (ed.): «Homenaje a Carmen Flores» (castellanu) (26 de xunu de 1959). Consultáu'l 22 de setiembre de 2012.
  6. Diario ABC (ed.): «Teatro Calderón : La copla morena» (castellanu) (8 de febreru de 1961). Consultáu'l 22 de setiembre de 2012.
  7. La Vanguardia (ed.): «Barcelona: presentación de Lola Flores con La guapa de Cádiz.» (castellanu) (17 d'avientu de 1967). Consultáu'l 21 de setiembre de 2012.
  8. Diario ABC (ed.): «Debut en Sevilla de Carmen Flores» (castellanu) (10 de marzu de 1972).
  9. La Vanguardia (ed.): «Parque de Atraiciones de Montjuïc : Lola Flores, Antonio González y Carmen Flores.» (castellanu) (21 de setiembre de 1971). Consultáu'l 21 de setiembre de 2012.
  10. Diario ABC (ed.): «Gran acontecimiento : Lola, Carmen y Lolita en "El concierto de las flores"» (castellanu) (9 d'avientu de 1979).
  11. La Vanguardia (ed.): «Carmen Sevilla y las Flores triunfaron en Miami.» (castellanu) (26 d'abril de 1982). Consultáu'l 21 de setiembre de 2012.
  12. La Gazeta - Tucumán (ed.): «Carmen Flores hechizó con un sortilégio de tango y copla. .» (castellanu) (28 de payares de 2010). Consultáu'l 21 de setiembre de 2012.