Carmen Maura

actriz española

Carmen García Maura (15 de setiembre de 1945Madrid) ye una actriz española. Ye una de les actrices más consagraes d'España, que desenvolvió la so carrera tantu nel so país natal como en Francia, con gran ésitu en dambos, lo que-y fixo merecedora de cuatro premios Goya, récor solu igualáu nel cine español pola actriz Verónica Forqué, y un premiu César del cine francés, según del premiu a la meyor actriz del prestixosu Festival de Cannes. Mientres años foi l'actriz más gallardoniada pola Academia del Cine Européu (1988, 1990), honor que anguaño comparte coles actrices Isabelle Huppert, Juliette Binoche y Charlotte Rampling.

Carmen Maura
Vida
Nacimientu Madrid15 de setiembre de 1945[1] (78 años)
Nacionalidá España
Residencia Madrid
París
Llingua materna castellanu
Familia
Casada con Francisco Forteza Pujol [2]
Fíos/es 2
Familia
Estudios
Estudios Escuela Nacional Superior de Belles Artes
Llingües falaes castellanu
francés
inglés
Oficiu actriz, presentadora de televisiónactriz de cine
Trabayos destacaos Mujeres al borde de un ataque de nervios
¡Ay, Carmela!
La comunidad
Volver
Les Femmes du 6e étage
Premios
Nominaciones
Miembru de Academia de les Artes Escéniques d'España
IMDb nm0560962
Cambiar los datos en Wikidata

Dalgunes de les películes más importantes nes qu'intervieno son ¿Qué he hecho yo para merecer esto?, Mujeres al borde de un ataque de nervios, ¡Ay, Carmela!, Sé infiel y no mires con quién, La comunidad, 800 balas, Volver, Les Femmes du 6e étage o Las brujas de Zugarramurdi.

Tamién ye conocida por ser la primer actriz venceyada profesionalmente col famosu direutor de cine español Pedro Almodóvar, siendo la primera en recibir el nomatu de "moza almodóvar". Arriendes de los sos memorables trabayos y estensa carrera, ye considerada pelos medios y la crítica como una de les grandes actrices d'Europa.

Carmen Maura forma parte de la dinastía Maura. Ye bisnieta de Bartolomé Maura y Montaner, conocíu grabador de la so dómina y hermanu del políticu Antonio Maura y Montaner.

Biografía editar

Primeros años editar

Carmen Maura nació'l 15 de setiembre de 1945 nel barriu de Chamberí de Madrid, fía de Salvador García Santa Cruz, médicu oftalmólogu, y de Carmen Maura Arenzana,[10] nieta tantu de los condes de Fonte Nueva de Arenzana como de Bartolomé Maura y Montaner. Na so niñez, tenía por vecinos na so casa de la cai Rafael Calvo al dramaturgu y escritor Edgar Neville y l'actriz Conchita Montes. Empezó los sos primeros estudios nel madrilanu colexu San José de Cluny, pa dempués graduase en Lletres Franceses pol Institutu Católicu de París con sede en Madrid. En 1966 casóse col abogáu Francisco Forteza Pujol y tuvo dos fíos, Carmen y Pablo.[11]

Empezó a actuar nel Teatru Español Universitariu como aficionada hasta'l momentu en que'l críticu teatral Alfredo Marquerie aconseyólu dedicase por entero a la interpretación dada la so valía.

Magar nun cuntar col sofitu familiar, trabaya en café-teatru, fai pequeños papeles en televisión y realiza xires teatrales en compañíes independientes de poca resonancia. Llogra'l so primer papel importante sustituyendo a Amparo Pamplona na obra Hay una luz sobre la cama (1969) y empieza a apaecer en cine en personaxes secundarios (El asesino está entre los trece, de Javier Aguirre; Un casto varón español, de Jaime de Armiñán; La petición, de Pilar Miró, etc.).

Los sos primeros papeles protagonistes nel cine son Tigres de papel (1977) y ¿Qué hace una chica como tú en un sitio como este? (1978), dambes de Fernando Colomo.

En 1977 protagoniza'l montaxe teatral Les mains sales, de Jean-Paul Sartre, xunto a José Luis Pellicena y Enrique Diosdado y conoz a Pedro Almodóvar, qu'interpreta un pequeñu papel. La so gran amistá y entendimientu profesional da los sos frutos mientres la siguiente década. Primero en curtiumetraxes, mediumetraxes y collaboraciones de poca entidá como Folle, folle, fólleme Tim, hasta que Maura protagoniza'l primer llargumetraxe empobináu por Almodóvar, Pepi, Luci, Bom y otras chicas del montón. El rodaxe dura más d'un añu poles dificultaes téuniques y económiques, pero finalmente estrénase en sales comerciales collechando crítiques y aponderamientos.[12]

El públicu de la movida madrilana sintióse identificáu y convirtió la película nel estandarte del movimientu social de los años ochenta y presentóse nel Festival Internacional de Cine de San Sebastián. A pesar de que'l gran públicu miraba a Pedro Almodóvar como un modernu esbocáu y gran parte de la crítica reparar con cierta rocea, Pedro tuvo'l so primer ésitu cola so xente, los que participaren na película, dalgunos d'ellos bien próximos a la movida, como por casu la cantante Alaska. Les sos llibertaes a la d'amosar temes comprometíes como les drogues o'l sexu fixeron que tuviera grandes dificultaes por que se-y empezar a tomar en serio dientro del cine.

En 2015 reconoció públicamente que con 30 años foi víctima d'una agresión sexual per parte d'un militar.[13]

La fama nos años 1980 editar

Arriendes de les sos collaboraciones televisives como actriz tuvo la oportunidá de conocer al fináu periodista Fernando García Tola, que contratar por que trabayara nel programa d'entrevistes Esta nueche. Con esti programa dar a conocer ente'l públicu español na década de los años ochenta y protagonizó la famosa frase que-y dirixía Tola a Maura: "Nena, el to vales enforma". Nel cine y na televisión siguió desempeñando'l so llabor como actriz, tantu dramática en El crimen de la calle de Fuencarral de la serie La buelga del crime o como risible en El Cid cabreador, dambes del cineasta Angelino Fons.

A mediaos de la década de 1980, Pedro Almodóvar volvió confiar en Carmen pa la so película Entre tinieblas, una película venturero y revesoso n'aspeutos relixosos na que trabayó con actrices como Julieta Serrano, Marisa Paredes, Berta Riaza o Chus Lampreave. Y unos años más tarde, Carmen y Pedro estrenaron ¿Qué he hecho yo para merecer esto?, película que cuntó cola tamién collaboración d'actores como Ángel de Andrés López, Chus Lampreave, Gonzalo Suárez, Amparo Soler Leal y Verónica Forqué, ente otros. Nella, Carmen Maura pudo realizar una de les sos interpretaciones más llograes nel cine y a partir d'esi momentu, Carmen y Pedro convertir por excelencia na pareya direutor - actriz más prolífica del cine español. L'ésitu de Pedro algamó al públicu convencional y empezar a mirar con otros güeyos y l'ésitu internacional empezaba a asomar la cabeza. Carmen recibió distintos premios nacionales pola so interpretación, ente los cualos destaca'l Fotogrames de Plata a la meyor actriz de cine per votación de los llectores.

 
Pedro Almodóvar.

Carmen y Pedro realizaron otros trés películes más hasta finales de los años ochenta: Matador, rara película de suspense na que realizó un personaxe secundariu xunto a Nacho Martínez, Assumpta Serna y Antonio Banderas; La ley del deseo, venturera, llibre y tresgresora película qu'amosó per primer vegada con claridá y ensin prexuicios la homosexualidá, onde Carmen interpretaba'l papel d'un transexual, al llau d'Eusebio Poncela y Antonio Banderas como protagonistes; y finalmente, la película cume del tándem Almodóvar - Maura, la esbarriada comedia Mujeres al borde de un ataque de nervios, na cual Carmen volvió esllumar al públicu y a la crítica cola so interpretación. La película foi un verdaderu trunfu y el so ésitu disparóse tantu n'España como nel estranxeru, llegando inclusive a ser candidata al Óscar de l'Academia de Hollywood como meyor película de fala non inglesa. La película dio la vuelta al mundu ganando premios allá per onde diba y les carreres cinematográfiques de los sos actores viéronse llanzaes al ésitu atayante. Carmen llogró'l Premiu Goya de l'academia como meyor actriz protagonista y Felix (Premios del Cine Européu) como meyor actriz europea.

Pero a pesar del so ésitu al llau de Pedro Almodóvar, Carmen Maura tamién fixo otres munches películes mientres los ochenta comos por casu Baton Rouge de Rafael Monleón, xunto a Victoria Abril y Antonio Banderas; Tata mio de José Luis Borau, con Imperio Argentina, Alfredo Landa y Miguel Rellán; o Sé infiel y no mires con quién de Fernando Trueba, xunto a Ana Belén, Antonio Resines, Santiago Ramos, Verónica Forqué o Chus Lampreave. Tamién tuvo la oportunidá de protagonizar la ópera prima de l'actriz y cantante Ana Belén cola película Cómo ser mujer y no morir en el intento, basada na novela de Carmen Rico Godoy.

Desgraciadamente, la fantástica rellación profesional ente Almodóvar y la Maura se desintegró y rompióse por motivos non demasiáu escamplaes y hasta 2006, cola película Volver, nun volvieron trabayar xuntos.

De ¡Ay, Carmela! a Coppola editar

Carmen siguió demostrando'l so talentu na década de los 90, y el so trabayu n'otros munchos trabayos cinematográficos valió-y bien de más ésitos. De mano, nel añu 1990, tres la recién rotura con Almodóvar protagonizó la película ¡Ay, Carmela! de Carlos Saura, xunto a Andrés Pajares y Gabino Diego. Ambientada mientres la Guerra Civil Española, esta película foi l'otru gran trunfu de Carmen xunto con Muyeres en cantu.... Volvió recibir premios equí y allá, ente ellos de nuevu'l Goya y el Felix. La película tuvo considerada como la meyor del cine de Saura y batió un récor na hestoria de los Premios Goya que duraría hasta l'añu 2004 con Mar adentro.

Mientres tola década de los años noventa, Carmen nun paró de realizar llargumetraxes tantu n'España como nel estranxeru, onde'l so prestíu llegara con gran fortuna, especialmente en Francia, onde los sos trabayos fueron bien reconocíos. Llegó inclusive a ser candidata nos Premiu César (los "Goya" franceses), como meyor actriz de repartu pola película Le bonheur est dans le pré (L'allegría ta nel campu) y foi condecorada col títulu de caballeru d'honor de les artes y les lletres de Francia. El so ésitu treslladar a otros países como Italia, Inglaterra y a la parte de Hispanoamérica, pasando por Chile y Arxentina. Pero aun así, ella siempres dio prioridá a los trabayos que veníen d'España.

A pesar de tener una mayor predilección a les comedies, los sos papeles dramáticos fueron los que más llogros -y dieron. Papeles como los de Sombras en una batalla de Mario Camus (1993) o Lisboa d'Antonio Hernández (1999), películes poles que foi nomada al Goya como actriz protagonista. Pero ensin dala dulda, el so tercer gran trunfu na so carrera foi'l so papel en La comunidad d'Álex de la Iglesia nel añu 2000. Nesta película compartió repartu con Emilio Gutiérrez Caba, Terele Pávez y Sancho Gracia pero sobremanera fíxo-y frente a un difícil protagonismu que-y dio más que prestos: el so tercer Goya, la Concha de Plata a la meyor actriz en San Sebastián, el Fotogrames de Plata, el premiu de la Unión d'Actores,...

Mientres la década de los años noventa tamién esperimentó otros rexistros n'otros ámbitos como'l teatru, del cual estremárase dende los sos empiezos. Nesti ámbitu trabayó en Francia cola obra Cirque à deux, y anque tamién trabayó en televisión na serie A las once en casa, con Antonio Resines y Ana Obregón, ella siempres prefirió'l cine. Nesti ámbitu siguió trabayando na comedia, el so xéneru preferíu, en películes como Reinas de Manuel Gómez Pereira, xunto a actrices como Verónica Forqué, Mercedes Sampietro y Marisa Paredes, o Carretera y cobertor, con Eduardo Noriega y Natalia Verbeke. Pero nun dexó a un llau el drama, xéneru nel que fizo películes como Clara y Elena, con Verónica Forqué y Jorge Sanz; La promesa, de Héctor Carré, xunto a Ana Fernández; o 25 graos pel iviernu, una producción belga que trunfo en Berlín. Tamién realizó una miniserie de dómina pa TVE basada na obra de Vicente Blasco Ibáñez Arroz y tartana, desenvuelta na Valencia del sieglu XIX y na que pudo trabayar con Pepe Sancho y Eloy Azorín.

Como actriz activa nel cine francés, Carmen Maura tamién tuvo l'honor de trabayar al llau de Gérard Depardieu na película de suspense Le pacte du silence. Ente los sos trabayos nel estranxeru, podríen destacar la sentimental película d'Alejandro Agresti El suañu de Valentín, la chilena L'entusiasmu, xunto a Maribel Verdú, Zona llibre, película na que trabayó cola prometedora actriz norteamericana Natalie Portman, o L'harén de Madame Osmane, una producción israelina.

En 2006 protagonizó'l realcuentru más esperáu del cine español: Pedro Almodóvar y ella volviéronse a xunir nel rodaxe de Volver, película na que trabayó con Penélope Cruz, Blanca Portillo, Lola Dueñas, Yohana Cobo y Chus Lampreave, actrices coles que compartió'l premiu a la meyor interpretación femenina nel Festival de Cannes, a parte d'otros gallardones, como'l so cuartu Goya.

Darréu rodó la serie Círculo rojo, xunto con María Adánez, Emilio Gutiérrez Caba y María Botto ente otros, emitiéndose en Antena 3.

Foi la madrina de la edición del añu 2007 del Madrid de Cine – Spanish Film Screenings, inauguráu por ella'l día 4 de xunu del mesmu añu.

N'abril de 2008, foi convocada por Francis Ford Coppola pa participar nel so próximu proyeutu, Tetro, en sustitución de Javier Bardem, quien tuvo qu'arrenunciar al so papel por problemes d'axenda. Pa faer posible esta sustitución, Coppola modificó'l papel pensáu pa Bardem nun personaxe femenín aptu pa Maura. Amás, mientres los cambeos qu'él fai siempres nel guión nel periodu de filmación, diose cuenta de que'l personaxe apurriría más a la película si fuera una muyer, en cuenta de un home.

Últimos trabayos editar

Ente los sos últimos trabayos, cúntense apaiciones en Les Femmes du 6e étage (2010), película pola que llogra'l premiu de cine francés (César) como actriz secundaria,[14] Chicas (2010), dirixida pola autora Yasmina Reza, el debú de l'actriz María Adánez como direutora nel curtiumetraxe 5ᵘB Escalera Dcha (2010), y na película colombiana Sofía y el terco (2012).

Tamién participa en dellos trabayos en televisión, como la versión española de la mítica serie Les moces d'oru (2010), Stamos okupa2 (2012) y Carta a Eva (2012), una miniserie de dos episodios dirixida por Agustí Villaronga, que reconstrúi'l viaxe que fizo Eva Perón a España.

En 2011 confirmóse que volvería trabayar con Álex de la Iglesia na película Las brujas de Zugarramurdi (2013), una comedia de terror ambientada anguaño, que toma'l so títulu del casu real pol que la Inquisición condergó a morrer na foguera a unes vecines de Logroño acusaes de bruxería.[15]

En 2013 el Festival Internacional de Cine de San Sebastián otorgar el Premiu Donostia en reconocencia a la so estensa trayeutoria cinematográfica, siendo'l primeru a una actriz española y el cuartu pa un español tres los de Fernando Fernán Gómez (1999), Francisco Rabal (2001) y Antonio Banderas (2008).[16]

Esi mesmu añu, volvió a los escenarios pa interpretar a Carlota na obra homónima de Miguel Mihura, con direición de Mariano de Paco Serrano, nel teatro María Guerrero de Madrid, sede del Centru Dramáticu Nacional.[17]

Filmografía editar

Películes editar

=== Series de televisión Llista de columnes|2|

}}

Teatru editar

Premios y candidatures editar

Premiu César
Añu Categoría Película Resultáu
2012 Meyor actriz secundaria Les Femmes du 6e étage Ganadora
1996 Meyor actriz secundaria Le bonheur est dans le pré Nomada
Premios Goya
Añu Categoría Película Resultáu
2006 Meyor interpretación femenina de repartu Volver Ganadora
2000 Meyor interpretación femenina protagonista La comunidad Ganadora
1999 Meyor interpretación femenina protagonista Lisboa Nomada
1993 Meyor interpretación femenina protagonista Sombras en una batalla Nomada
1990 Meyor interpretación femenina protagonista ¡Ay, Carmela! Ganadora
1988 Meyor interpretación femenina protagonista Mujeres al borde de un ataque de nervios Ganadora
Premios del Cine Européu
Añu Categoría Película Resultáu
2000 Premiu Jameson del públicu a la meyor actriz europea La comunidad Nomada
1990 Premiu Félix a la meyor actriz europea ¡Ay, Carmela! Ganadora
1988 Premiu Félix a la meyor actriz europea Mujeres al borde de un ataque de nervios Ganadora
Fotogrames de Plata
Añu Categoría Película Resultáu
2016 Toa una vida Ganadora
2006 Meyor actriz de cine Volver Nomada
2000 Meyor actriz de cine Carretera y cobertor
L'harén de Madame Osmane
La comunidad
Ganadora
1998 Meyor actriz de televisión A las once en casa Ganadora
1993 Meyor actriz de cine Sombras en una batalla Finalista
1992 Meyor actriz de cine Ente'l cielu y la tierra
La reina anónima
Nomada
1990 Meyor actriz de cine ¡Ay, Carmela! Ganadora
1990 Meyor actriz de televisión La mujer de tu vida: La mujer feliz Nomada
1988 Meyor actriz de cine Baton Rouge
Mujeres al borde de un ataque de nervios
Ganadora
1987 Meyor actriz de cine Delirios de amor
La ley del deseo
Nomada
1986 Meyor actriz de cine Matador
Tata mio
Nomada
1985 Meyor actriz de cine Extramuros
Sé infiel y no mires con quién
Nomada
1984 Meyor actriz de cine ¿Qué he hecho yo para merecer esto? Ganadora
1981 Fotogrames de Plata al meyor intérprete de televisión Meyor intérprete de televisión Esta nueche Ganadora
Premios de la Unión d'Actores
Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor actriz protagonista de cine Que paeza un accidente Nomada
2006 Meyor actriz secundaria de cine Volver Nomada
2000 Meyor interpretación protagonista de cine La comunidad Ganadora
1998 Premiu Unión d'Actores a la meyor interpretación protagonista de televisión Meyor interpretación protagonista de televisión A las once en casa Nomada
Medayes del Círculu d'Escritores Cinematográficos[18][19]
Añu Categoría Película Resultáu
2006 Meyor actriz secundaria Volver Ganadora
2000 Meyor actriz La comunidad Ganadora
1990 Meyor actriz ¡Ay, Carmela! Ganadora
Premios Sant Jordi de Cine
Añu Categoría Película Resultáu
1985 Meyor actriz española Extramuros
Sé infiel y no mires con quién
Ganadora
Premiu Cóndor de Plata
Añu Categoría Película Resultáu
2004 Meyor actriz de repartu Valentín Nomada
2002 Meyor actriz Arregui, la noticia del día Nomada
Premios Mestre Mateo
Añu Categoría Película Resultáu
2008 Meyor interpretación femenina protagonista El menor de los males Candidata
2004 Meyor interpretación femenina protagonista La promesa Candidata
Premiu Ondes
Añu Categoría Película Resultáu
1981 Nacionales de televisión Esta nueche Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Premios TP d'Oru
Añu Categoría Película Resultáu
1981 Personaxe más popular Esta nueche Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival Internacional de Cine de Cannes
Añu Categoría Película Resultáu
2006 Meyor actriz (ex aequo) Volver Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival Internacional de Cine de San Sebastián
Añu Categoría Película Resultáu
2013 Premiu Donostia Ganadora
2000 Concha de Plata a la meyor actriz La comunidad Ganadora
Festival Internacional de Cine de Venecia
Añu Categoría Película Resultáu
1988 Meyor actriz (Golden Ciak) Mujeres al borde de un ataque de nervios Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival Internacional de Cine de Locarno
Añu Categoría Resultáu
2007 Excellence Award Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival Internacional de Cine de Valladolid
Añu Categoría Resultáu
2008 Espiga d'Honor Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival de Málaga de Cine Español
Añu Categoría Resultáu
2007 Premiu Málaga Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival de Cine de La Coruña
Añu Categoría Película Resultáu
1977 Meyor actriz[20] Tigres de papel Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival de Televisión de Montecarlu
Añu Categoría Película Resultáu
2004 Ninfa d'Oru a la meyor actriz Arroz y tartana Ganadora |-bgcolor="#EFEFEF"
Festival de Cine de Islantilla
Añu Categoría Película Resultáu
2012 Premiu Lluna de Islantilla a la meyor actriz[21] 5ᵘB Escalera Dcha Candidata
Otres reconocencies

Referencies editar

  1. Afirmao en: FemBio database. Identificador FemBio: 19051. Apaez como: Carmen Maura. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. URL de la referencia: https://www.buscabiografias.com/biografia/verDetalle/2316/Carmen%20Maura.
  3. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1988.85.0.html. Data de consulta: 5 avientu 2019. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20190713152711/https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1988.85.0.html.
  4. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1990.83.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20181221230353/https://www.europeanfilmacademy.org/European-Film-Awards-Winners-1990.83.0.html. Data de consulta: 7 avientu 2019.
  5. URL de la referencia: http://www.boe.es/boe/dias/2015/10/10/pdfs/BOE-A-2015-10949.pdf. Data de consulta: 9 ochobre 2017.
  6. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/Winners-2018.832.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20190706164023/https://www.europeanfilmacademy.org/Winners-2018.832.0.html. Data de consulta: 25 febreru 2020.
  7. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1988.86.0.html. Data de consulta: 5 avientu 2019. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20191017212420/https://www.europeanfilmacademy.org/1988.86.0.html.
  8. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/1990.88.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20170829080806/https://www.europeanfilmacademy.org/1990.88.0.html. Data de consulta: 7 avientu 2019.
  9. URL de la referencia: https://www.europeanfilmacademy.org/2001.128.0.html. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20161114115016/http://www.europeanfilmacademy.org/2001.128.0.html. Data de consulta: 16 avientu 2019.
  10. Maura
  11. Hemeroteca ABC
  12. PONGA, Paula (1993) Carmen Maura. Mitografías. Barcelona: Icaria editorial.
  13. Por qué ye importante que Carmen Maura falara de la so violación en televisión
  14. Carmen Maura, César a la meyor actriz de repartu
  15. bruxes-de-zugarramurdi--el-nuevu-proyeutu-de-alex-de-la ilesia-13168.html 'Les Bruxes de Zugarramurdi', el nuevu proyeutu d'Alex de la Iglesia.
  16. Carmen Maura, premiu Donostia 2013
  17. FERNANDO DÍAZ DE QUIJANO (11 d'avientu de 2013). «"Mihura escribió Carlota pa Carmen Maura"». El Mundo. Consultáu'l 15 d'avientu de 2013.
  18. «Medayes del CEC a la producción española de 2000». Círculu d'Escritores Cinematográficos. Consultáu'l 10 de xineru de 2016.
  19. «Premios del CEC a la producción española de 1991». CEC. Consultáu'l 9 de xineru de 2016.
  20. Los premios del Festival de La Coruña
  21. Nomaos de la V edición del Islantilla Cinefórum Archiváu el 18 d'ochobre de 2012 na Wayback Machine.
  22. Carmen Maura va recibir en Praga el premiu Kristián del festival internacional de cine Febiofest
  23. Rajoy preside la entrega de les condecoraciones de la Orde Civil d'Alfonsu X El Sabiu
  24. Carmen Maura y Jean Reno reciben el VIII Prix Diálogu a l'Amistá Hispanu-Francesa
  25. Carmen Maura, Medaya d'Oru de l'Academia de Cine

Enllaces esternos editar