Carolina de Mónacu

política monegasca

Carolina de Mónacu (Caroline Louise Marguerite Grimaldi), ye princesa de Mónacu y princesa consorte d'Hannover.[5]

Carolina de Mónacu
Heredero presuntivo (es) Traducir Príncipe de Mónacu

6 abril 2005 - 10 avientu 2014
Alberto II de Mónacu - Xaime de Mónacu
embaxador de bona voluntá d'UNICEF

2 avientu 2003 -
Heredero presuntivo (es) Traducir Príncipe de Mónacu

23 xineru 1957 - 14 marzu 1958
Rainieru III de Mónacu - Alberto II de Mónacu
Vida
Nacimientu Palaciu del Príncipe de Mónacu[1]23 de xineru de 1957[2] (67 años)
Nacionalidá Bandera de Mónacu Mónacu
Residencia Mónacu
Llingua materna francés
Familia
Padre Rainieru III de Mónacu
Madre Grace Kelly
Casada con Philippe Junot (1978 – div. 1980)[3]
Stéfano Casiraghi (1983 – m. 1990)[1]
Ernesto de Hannover (es) Traducir (1999 – )[1]
Pareyes Vincent Lindon
Fíos/es
Hermanos/es
Familia
Pueblu Casa de Grimaldi
Casa de Hannover
Estudios
Estudios Institutu d'Estudios Políticos de París
St Mary's School Ascot (es) Traducir
Sorbona : filosofía
Lycée Fénelon, Paris (en) Traducir
Nivel d'estudios bachillerato (Francia) (es) Traducir
Llingües falaes francés
inglés
castellanu
alemán
italianu
Oficiu
Oficiu aristócrataembaxadora de bona voluntá
Emplegadores Unicef
Premios
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Nacida'l 23 de xineru de 1957, ye la primoxénita de los príncipes Raniero III y Grace de Mónacu, y hermana mayor del príncipe Alberto II (actual soberanu) y de la princesa Estefanía de Mónacu.

Biografía editar

Nacimiento y infancia editar

Carolina Grimaldi nació'l 23 de xineru de 1957 na biblioteca del Palaciu de Mónacu. La sala fuera forrada con teles de color verde, por espresu deseyo de la so madre, la princesa Gracia Patricia, siguiendo una tradición irlandesa. Foi la heredera de los derechos dinásticos del Principáu hasta'l 14 de marzu de 1958, fecha na que nació'l so hermanu, el príncipe Alberto, herederu al tronu de Mónacu. Foi bautizada'l 3 de marzu de 1957 na Catedral de San Nicolás. Los sos padrinos fueron la so prima Margaret Davies, sobrina de la princesa Grace, y el príncipe Jorge Festetics de Tólna. Físicamente paezse a la so güela paterna, la princesa Carlota Luisa Julieta, duquesa de Valentinois. Foi educada d'una manera bien senciella al pie del so hermanu Alberto. Cuando cuntaba con ocho años d'edá, nació la so hermana, la princesa Estefanía.

Hermanos editar

Estudios editar

Estudió, primero, en palaciu; y dempués, nel colexu monegascu "Les Dames de San Mauro". En periodu branizu allegaba a campamentos de branu n'Estaos Xuníos, país d'orixe de la so madre, colos sos primos maternos.

La princesa fala fluidamente francés, inglés, italianu, español y alemán.

Matrimonios y descendencia editar

Philippe Junot editar

Boda editar

 
La princesa Carolina y Alberto, nesi entós príncipe herederu de Mónacu, con Ronald y Nancy Reagan en Washington D. C. (28 de marzu de 1983).

Con 18 años Carolina empieza a estudiar filosofía en París. Nuna fiesta conoz a Philippe Junot, con quien se casaría más tarde.

Casóse'l 28 de xunu de 1978 polo civil y el 29 de xunu de 1978 celebróse l'enllaz relixosu, dambos en Mónaco. Esti venceyu supunxo una contrariedá pa los príncipes Raniero y Gracia que, a remolera, aceptaron la voluntá de la so fía.

A la so boda asistieron 64 invitaos ente los que s'atopaben Ava Garner, Cary Grant y Frank Sinatra.

Divorcio editar

Dos años dempués, en 1980, Carolina y Philippe divorciáronse, por cuenta de desavenencies personales. Sicasí, la Santa Sede nun concedió nun principiu la so anulación eclesiástica, lo que provocó un conflictu ente'l Principáu y el Vaticanu, yá que Mónaco ye un país oficialmente católicu.

Dempués de la separación, la princesa decide dir estudiar a Inglaterra. Mientres esti periodu tien rellaciones sentimentales col tenista Guillermo Vilas y con Robertino Rossellini, quien col tiempu va aportar# a unu de los sos meyores amigos.

Stéfano Casiraghi editar

Con Stéfano yeren la pareya ideal, ella acompañar nos sos viaxes y aventures, y él nos actos del Principáu. Yera un tiburón nel mundu empresarial pero de cara al mundu nun-y importaba ser l'home de Carolina. Con él la princesa vivió los meyores momentos de la so vida.

Boda editar

El 29 d'avientu de 1983 volvió casase col italianu Stéfano Casiraghi, trés años más nuevu qu'ella, ante'l Presidente del Conseyu d'Estáu del principáu de Mónacu. Dicha unión foi como un bálsamu pa Raniero, quien entá guardaba llutu pola so esposa.

Fíos editar

Viudez editar

El 3 d'ochobre de 1990 el so home Stefano Casiraghi morrió víctima d'un accidente al topetar la so embarcación contra una fola cuando pretendía revalidar el so títulu de campeón del mundu de off-shore. La princesa aportunára-y en que nun participara en dicha competición. Dempués de la muerte de Casiraghi, retirar a vivir a Saint-Rémy-de-Provence, onde más tarde-y fadrá compañía l'actor francés Vincent Lindon.

El 1 de xunu de 1992, dempués de más de diez años de batalla llegal nos tribunales de la Rota Romana, llogró la nulidá eclesiástica del so matrimoniu con Philippe Junot. El motivu pa la concesión de la nulidá foi, según la sentencia del altu tribunal de la Santa Sede, la insuficiencia del consentimientu de Carolina nel momentu de contraer matrimoniu.

N'abril de 1993 el papa Xuan Pablo II robló un decretu nel que se reconoció como llexítimos a los trés fíos de la princesa Carolina de Mónacu y de Stefano Casiraghi. A partir d'esti momentu, los trés fíos de Carolina nun van poder ser escluyíos d'una posible socesión al tronu del principáu de Mónacu.

Nietos editar

  • Alexandre "Sacha" Andrea Stéfano Casiraghi Santu Domingu, nacíu'l 21 de marzu de 2013 del matrimoniu del so fíu Andrea con Tatiana Santu Domingu.
  • Raphaël Elmaleh Casiraghi, nacíu'l 17 d'avientu de 2013 de la rellación de la so fía Carlota con Gad Elmaleh.
  • Indio Julia Casiraghi Santu Domingu, nacida'l 12 d'abril de 2015 del matrimoniu del so fíu Andrea con Tatiana Santu Domingu.
  • Stefano Ercole Carlo Casiraghi Borromeo, nacíu'l 28 de febreru de 2017 del matrimoniu del so fíu Pierre cola condesa Beatrice Borromeo.

Ernesto de Hannover editar

Boda editar

En 1996, Carolina de Mónacu empecipió una rellación con Ernesto Augusto de Hannover, pretendiente al estinguíu Tronu del Reinu de Hánover, xefe de la ex casa real y del antiguu Ducáu de Brunswick y Luneburgu. Yera unu de los amigos de tola vida de Carolina. Sicasí, Ernesto taba casáu con Chantal Hochuli. L'aristócrata divorcióse de la so esposa, y en 1999 contrái matrimoniu, en Mónaco, cola princesa Carolina, que yá taba embarazada.

Fía editar

Separación editar

Dende l'añu 2009, la princesa Carolina y Ernesto tán dixebraos ello ye qu'anque nun se divorciaron oficialmente.[6]

Primer Dama del Principáu editar

La muerte de la so madre la princesa Grace, asocedida'l 13 de setiembre de 1982, camudó totalmente la so vida: por Decretu Soberanu, el príncipe Raniero partió ente los sos fíos mayores les responsabilidaes qu'enantes recayíen sobre la so madre.

Carolina pasó a ocupar la presidencia del Festival Internacional de l'Artes y de la Fundación Princesa Gracia. Ello ye que convirtióse na Primer Dama anque ensin títulu oficial. En calidá de tal, recibió de manes del so padre la Gran Cruz de San Carlos, la más alta condecoración de Mónacu.

En 2005 el padre de Carolina, Raniero III, fina por unos entueyos nel so estáu de salú dende siempres precariu, y el so maríu sufrió una pancreatitis aguda, anque nun lo complicó vitalmente.

A finales de 2010, Carolina asistió a la fiesta del 90 cumpleaños de la so tía, la princesa Antonieta, unos meses antes del fallecimientu d'ésta.

La Princesa dedicar al so papel primera dama del Principáu hasta xunetu de 2011, cuando'l so hermanu Alberto casóse cola moza sudafricana Charlene Wittstock.

El 10 d'avientu de 2014 los príncipes Alberto II y Charlène tuvieron mellizos, que movieron a Carolina na llinia socesoria.

Actividaes culturales y caritatives editar

La princesa foi condecorada pol so hermanu Alberto II, nel añu 2005, cola Orde del Méritu Cultural, en grau de comandante, en reconocencia a la so apurra a les artes. Ella fundó'l Ballet de Montecarlu y foi presidenta de la Orquesta Filarmónica de Montecarlu, la Ópera de Montecarlu, la Fundación Príncipe Pierre, el Festival Primaveral d'Arte, el Montecarlo Garden Club y la Fundación Princesa Gracia.

Fundó la organización caritativa pa neños, Jeune J'écoute, ye patrona de The Peter -y Marchant Trust, una organización benéfica de navegación pa persones con discapacidá; y presidenta del AMADE Mondiale.

En 2006, la princesa foi gallardoniada col UNICEF Children's Champion Award.

Títulos, tratamientos y distinciones honorífiques editar

 
Monograma Real de la princesa Carolina.

Distinciones honorífiques editar

Distinciones honorífiques monegasques editar

Distinciones honorífiques estranxeres editar

Ancestros editar