Cartier SA ye una fábrica francesa de relós y xoyes, fundada en 1847 por Louis-François Cartier, perteneciente al grupu suizu de bienes de luxu Richemont. Cartier ye una manufactura reloxera, yá que munchos de los sos relós cunten con mecanismos de factura propia.

Cartier
negociu, empresa y jewellery shop chain (en) Traducir
Llocalización
Sede París
Direición Francia
Coordenaes 48°52′N 2°19′E / 48.87°N 2.32°E / 48.87; 2.32
Cartier alcuéntrase en Francia
Cartier
Cartier
Cartier (Francia)
Forma xurídica société par actions simplifiée (es) Traducir
Historia
Fundación1847
Fundador Louis-François Cartier
Organigrama
Dueñu Richemont (es) Traducir
Sector
Industria jewelry industry (en) Traducir
Q112165817 Traducir
Participación empresarial
Organización matriz Richemont (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La corporación lleva'l nome de la familia de xoyeros Cartier —que'l so control remató en 1964—, quien fueron conocíos por crear diverses pieces famoses, incluyendo'l collar de diamantes «Bestiary» —fechu nos años 1920 pal vas mayar indiu Yadavindra Singh[1] y el primer reló de pulsera práuticu, el «Santos», en 1904. Les instalaciones centrales de Cartier SA allugar en París.

La compañía atendió a una llarga llista de celebridáes y personaxes de la realeza, ello ye qu'unu de los Príncipes de Gales referir a Cartier como «los xoyeros de los reis, los reis de los xoyeros». A Cartier encamentóse-y la misión d'iguar 27 tiares pa la coronación del nuevu Rei. El rei Eduardu VII del Reinu Xuníu foi coronáu en 1902, y dos años más tarde él honró a la compañía cola Orde Real de la Realeza Británica. Similares Órdenes siguieron de distintos países, como España, Portugal, Rusia, Tailandia, Grecia, Serbia, Bélxica, Rumanía, Exiptu y Albania, amás de la Casa d'Orleans y el Principáu de Mónaco.

Historia editar

Cartier foi fundada en París en 1847 por Louis-François Cartier, cuando se fixo cargu del taller del so maestru. En 1874, El so fíu Alfred Cartier empezó a alministrar la compañía, pero los trés fíos d'este, Louis, Pierre y Jacques, fueron los responsables d'establecer la marca Cartier a nivel mundial.

En 1904, l'aviador brasilanu Alberto Santos Dumont comentó-y a los so amigu Louis Cartier lo poco práuticu que resultaba usar reloj de bolsu mientres se volar. Cartier asumió'l desafíu y diseñó un reló de pulsera planu con un distintivu bisel cuadráu. Esta prenda non solo foi un ésitu con Santos Dumont, sinón tamién con munchos veceros de Cartier. D'esta miente foi que nació «Santos», el primer reló de pulsera pa homes (Patek Phillipe creó'l primer reló d'esti tipu, pero foi pa una muyer y fechu a la midida).

Louis caltuvo la responsabilidá de la marca parisina, camudándose a la Rue de la Paix en 1899. Él yera l'encargáu de dalgunos de los más celebraos diseños de la empresa, como'l «Mistery clock» —un reló con una esfera tresparente, llamáu asina porque la so mecanismu taba escondíu—, elegantes relós de pulsera y exóticos diseños Art decó, incluyendo les coloridas xoyes «Tutti frutti».

En 1907, Cartier robláu un contratu con Edmond Jaeger, quien tuvo acordies con el provisor esclusivu de los movimientos de los relós Cartier. Nesi momentu, Cartier tenía sucursales en Londres, Nueva York y San Petersburgu y tase convirtiendo rápido nuna de les empreses de siguimientu de mayor ésitu nel mundu. La introducción de los modelos Baignore y Tortue (dambos de los cualos inda tán en producción anguaño), llevar a cabu en 1912. El reló Cartier Tank (tanque), diseñáu por Louis Cartier, foi inspiráu nel tanque Renault de recién introducción nel Frente Occidental. Esta llinia tamién sobrevivió hasta los nuesos díes.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Smykkestil.dk (13 de febreru de 2009). «Cartier xoyes históriques esposiciones nel Muséu Nacional de Tokiu» (castellanu). Consultáu'l 16 de febreru de 2009. «Un esquisitu collar, enantes propiedá del vas mayar de Patiala, que representa la década de 1920 la India.»

Enllaces esternos editar