La dinastía Grimaldi ye una casa noble orixinaria d'Italia, fundada por Francisco Grimaldi, que tomó en 1297 el señoríu de Mónacu xunto a los sos soldaos vistíos de franciscanos. Naquel principáu reinaron los sos socesores hasta l'actualidá. Los sos integrantes más destacaos anguaño son:

Casa de Grimaldi
casa noble (es) Traducir
Estáu República de Xénova y Mónacu
Fundador/a Grimaldo (es) Traducir
Creación 1162
Propiedaes Association Sportive de Monaco Football Club
Cambiar los datos en Wikidata

Una caña menor de la Casa de Grimaldi son los Barones de Massy

  • Elisabeth Anne de Massy (nacida en 1947). Casóse dos veces y tuvo dos fíos y quien de xemes en cuando representa n'eventos al so primu'l soberanu de Mónacu.
  • Jean-Léonard Taubert-Natta de Massy (nacíu en 1974; Jean-Léonard ye Barón de Taubert, Conde de Natta, Marqués de Tonco, y Barón de Massy]). Fíu del so primer home, el Barón Bernard Alexandre de Taubert-Natta (1941-1989) (casaos en Mónaco, el 19 de xineru de 1974). Jean-Léonard casóse en Mónaco el 25 d'abril de 2009 con Suzanne Chrimes.
  • Mélanie-Antoinette Costello de Massy (nacida en 1985). Col so segundu home, Nicolai Vladimir Costello (n. 1943), tamién nomáu de Lusignan. Contraxeron matrimoniu'l 18 d'ochobre de 1984 en Londres. Nicolai ye coreógrafu de ballet.
  • Christian Louis de Massy (Noghès) (nacíu en Mónaco, el 17 de xineru de 1949). Casáu en cuatro causes y con descendencia.
  • Christine Alix de Massy (Noghès) (Mónaco, 8 de xunetu de 1951 - Niza, 15 de febreru de 1989), casada en Mónaco el 14 de febreru de 1972 y divorciada en 1976 de Charles Wayne Knecht (nacíu en Filadelfia, Pennsylvania, el 23 de payares de 1944), tuvieron un fíu, Keith Sebastian. Casar en segundes nupcias el 25 de marzu de 1988 con Leon Leroy, ensin descendencia:

Historia editar

La historia de la Casa de Grimaldi ta inseparablemente xunida a la de la República de Xénova y a la del principáu de Mónacu. La familia Grimaldi baxa de Grimaldo, un estadista xenovés de la dómina les primeres Cruzaes, que pasó a ser Cónsul de Xénova en 1162, 1170 nuevamente en 1184. Los sos innumberables descendientes conducieron espediciones marítimes nel mar Mediterraneu, mar Negru, ya inclusive nel mar del Norte, y pasaron llueu a ser una de les families más poderoses de la ciudá de Xénova.

Los Grimaldi tarrecíen que dalguna familia rival pudiera romper el fráxil equilibriu políticu por aciu un golpe d'estáu qu'impunxera a un Señor, tal que asocediera n'otres ciudaes d'Italia. Entraron nuna alianza güelfos cola familia Fieschi y defendieron los sos intereses coles armes. Tres una dura derrota, los güelfos fueron desterraos de la Ciudá Estáu en 1271, y tuvieron qu'abelugase nes sos places fuertes en Liguria y en Provenza. Fieles a los duques d'Anjou o angevinos, roblaron un pactu con Carlos d'Anjou, rei de Nápoles y conde de Provenza, pa retomar el control de Xénova y prometese mutuu sofitu. En 1276, aceptaron una paz negociada so los auspicios del Papa. Pero namái foi una posa que nun acababa con un estáu de guerra civil crónica. Non tolos Grimaldi tornaron a Xénova, y dalgunos prefirieron permanecer nos sos feudos, dende los que-yos resultaba más fácil enrolar exércitos.

En 1299, los Grimaldi y los sos aliaos nun duldar en llanzar barcos p'atacar el puertu de Xénova, antes d'atrincherase na Riviera francesa occidental. Nos años siguientes, los Grimaldi afixeron les sos aliances a les circunstancies, lo que-yos dexó tornar con fuercia a les instituciones xenoveses. Nesa ocasión la familia que resultó desterrada foi la de los sos rivales, los Spínola. Mientres esi periodu, los partíos güelfos y gibelinos tomaron y abandonaron sucesivamente'l castiellu xenovés de Mónacu, que taba perbién asitiáu pa llanzar operaciones polítiques y militares contra Xénova.

A principios del Sieglu XIV, la Corona d'Aragón combatía con el xenoveses nes costes de Provenza y de Liguria. En 1353, los barcos venecianos y aragoneses axuntar a lo llargo de les costes de Cerdeña pa enfrentase a la flota xenovesa al mandu d'Antonio Grimaldi. Namái 19 galeres xenoveses sobrevivieron a la batalla. Al tarrecer una invasión o un bloquéu per parte de los Venecianos, Xénova bastiar a solicitar la proteición del Señor de Milán, polo que se volvió a estremar del poder a los Grimaldi.

Delles de les cañes feudales más antigües de la Casa Grimaldi viéronse implicaes nesos desordes, como los Grimaldi d'Antibes, los de Beuil, Niza, Puget, y Sicilia. En 1395, los Grimaldi aprovecharon les discordias de Xénova p'apoderase de Mónaco, lo que ta nel orixe del actual principáu.

Al igual que les otres grandes families xenoveses, los Grimaldi entamaron les sos rellaciones familiares dientro d'una sociedá llamada Allugo. Na reforma institucional de 1528, esta antigua familia señorial pasó a ser unu de los 28 alberghi de la República de Xénova. La casa Grimaldi dio munchos personaxes pernomaos, como dogos, cardenales, Senescales, podestás, ministros, gobernadores, banqueros, y munchu oficiales, caballeros de Malta y señores feudales.

Anguaño'l Príncipe Soberanu de Mónacu La so Alteza Serenísima Alberto II de Mónacu ye'l Xefe de la Casa Principesca de Mónacu o Casa de Grimaldi.

Ancestros de la Casa de Grimaldi que pertenecieron o pertenecen a Cases Reales Europees editar

La Familia Real de Mónacu ta emparentada polos sos ancestros con Cases como: Casa de Baden, Casa de Lorena, Casa de Wurtemberg, Casa de Hannover, Casa de Polinac, Casa Ducal de Hamilton, Casa de Urach, Casa de Mérode-Westerloo, Casa de Baviera, Casa de Liechtenstein, Casa de Hesse etc... y un ancestru Guillermo Carlos Florestán Gero Crescencio quien fuera declaráu Rei de Lituania col nome de Mindaugas II de Lituania , anque se-y invalidara'l so nomamientu dempués, yera'l fíu mayor de Guillermo, I duque de Urach (Xefe d'una caña morganática de la Casa de Württemberg y de la so segunda esposa, la princesa Florestina de Mónacu, qu'actuaba dacuando como Rexente de Mónacu (fía de Florestán I de Mónacu).

María de Lorena (París, 12 d'agostu de 1674 - Mónaco, 30 d'ochobre de 1724) foi una aristócrata de la Casa de Lorena por nacencia, y princesa de Mónacu pol so matrimoniu con Antonio I de Mónacu. Ella yera la madre de Luisa Hipólita de Mónacu, la única princesa soberana de Mónacu.

Louise d'Aumont ( París , 22 d'ochobre de 1759 - París, 13 d'avientu de 1826 ) foi una noble francés, la única fía de Louis Marie d'Aumont, Duque d'Aumont, duque consorte de Mazarino y de la Meilleraye (1732-17 ??) y la so esposa, Luisa Joan Durfort, duquesa de Mazarino y de la Meilleraye (París, 1 setiembre - París, 17 de marzu 1781).

Guillermu I de Urach, Conde Federico Guillermo Alejandro Fernando de Wurtemberg, 1º Duque de Urach (n'alemán: Friedrich Wilhelm Alexander Ferdinand Graf von Württemberg; 6 de xunetu de 1810, Stuttgart - 17 de xunetu de 1869, Castiellu de Lichtenstein) el 15 de febreru de 1863 en Mónaco, casóse cola princesa Florestina de Mónacu (Fontenay, 2 d'ochobre/22 d'ochobre de 1833 - Stuttgart, 4 d'abril de 1897), fía del Príncipe Soberanu Florestán I de Mónacu, y tuvieron dos fíos.

Catalina Carlota de Gramont (1639 - 4 de xunu de 1678) foi una aristócrata francesa por nacencia, y princesa de Mónacu como la esposa de Lluis I de Mónacu.

Xaime Francisco Leonor Goyon de Matignon Torigni-sur-Vire, 21 de payares de 1689 - París, 23 d'abril de 1751), conde de Torigni, yera fíu de Jacques III Goyon de Matignon y de la so esposa, Charlotte Goyon de Matignon. Foi Duque de Valentinois y Príncipe consorte de Mónacu (1715 -1731), pol so matrimoniu cola princesa Luisa Hipólita de Mónacu. Foi'l fundador de la caña Grimaldi-Goyon de Matignon.

María Catalina Brignole (Xénova, 7 d'ochobre de 1737 - Wimbledon, 18 de marzu de 1813) foi por nacencia una noble xenovesa. El 5 de xunu de 1757 convertir en Princesa consorte de Mónacu, al casase con Honorato III, príncipe de Mónacu. El so home finó en 1795, y en 1798 casar en segundes nupcias col noble francés Luis Xosé de Borbón-Condé, príncipe de Condé, y convirtióse na Princesa consorte de Condé.

Princesa María Victoria Douglas-Hamilton y Baden, conocida como Lady María Victoria Hamilton (inglés: Mary Victoria; 11 d'avientu de 1850 - 14 de mayu de 1922), foi la esposa del príncipe Alberto I de Mónacu y, como tal bisagüela del príncipe Raniero III. Foi fía de sir William Hamilton, XI duque de Hamilton, yera prima del emperador Napoleón III y sobrina de la emperatriz Luisa de Rusia y la reina Federica de Suecia, y de la so esposa, la princesa María Amelia de Baden por quien la Familia Grimaldi emparentaria cola Princesa Estefanía de Beauharnais, Princesa de Francia y Gran Duquesa de Badén, ente'l so descendientes atopen los anteriores Reis de Rumanía y l'anterior Rei de Yugoslavia, el presente Rei de los Belgues, el presente Gran Duque de Luxemburgu y el presente Príncipe Soberanu de Mónacu y el maríu d'esta Carlos II de Baden perteneciente a la caña de los Zähringen, foi fíu del Gran Duque Herederu Carlos Luis de Baden y de la landgravina Amalia de Hesse-Darmstadt, siendo los sos güelos Carlos Federico I de Baden y Lluis IX de Hesse-Darmstadt por esti llazu tamién la Casa de Grimaldi tien cuestión sanguínea cola Casa de Hesse. La Princesa María Victoria divorcióse y cásose col conde Tasziló Festétics de Tólna, un noble húngaru, fíu del conde György László Festétics de Tólna, canciller d'Hungría. La pareya tuvo cuatro fíos que son en cierta manera parientes de la Familia Real de Mónacu pos fueron medios hermanos del PrincipeLluis II de Mónacuente ellos son:

Condesa Mária Matild Georgina Festétics de Tólna (1881-1953), media hermana del Príncipe Lluis II de Mónacu y casada col príncipe Karl Emil von Fürstenberg.

Príncipe György Tasziló József Festétics de Tólna (1882-1941), mediu hermanu del Príncipe Lluis II de Mónacu y casáu cola condesa Marie Franziska von Haugwitz.

Condesa Alexandra Olga Eugénia Festétics de Tólna (1884-1963), media hermana del Príncipe Lluis II de Mónacu y casada primer col príncipe Karl von Windisch-Grätz y dempués col príncipe Erwin zu Hohenlohe-Waldenburg-Schillingsfürst.

Condesa Karola Friderika Mária Festétics de Tólna (1888-1951), media hermana del Príncipe Lluis II de Mónacu y casada col barón Oskar Gautsch von Frankenthurn.

Mientres los sos cuarenta años de matrimoniu col conde, dempués Príncipe Festétics de Tólna, Lady María Victoria supervisó les meyores y ampliaciones del Palaciu Festétics, Keszthely, al oeste d'Hungría.

Duquesa Amalia María de Baviera (n'alemán: Amalie Maria in Bayern) (Múnich, Baviera, 24 d'avientu de 1865 - Stuttgart, Wurtemberg, 26 de mayu de 1912) foi la fía única del duque Carlos Teodoro de Baviera y de la so primer esposa, la princesa Sofía de Saxonia. Amalia yera miembru de la Casa de Wittelsbach y duquesa de Baviera por nacencia, casóse col nietu del Príncipe Florestán I de Mónacu, el Duque de Urach Guillermu II de Urach, Rei nominal de Lituania col nome de Mindaugas II, fíu de la princesa Florestina de Mónacu por tanto tamién descendiente de la Casa de Grimaldi.

Princesa Isabel de Urach (1894-1962) nieta de la princesa Florestina de Mónacu por tanto miembru en llinia de la Casa de Grimaldi al ser bisnieta del soberanu de Mónacu y casóse col príncipe Carlos Luis de Liechtenstein (1878-1955), tíu de Francisco José II de Liechtenstein, con descendencia.

Princesa Matilde de Urach (1912-2001) tamién nieta de la Princesa Florestina de Mónacu por tanto miembru en llinia de la Casa Grimaldi al ser bisnieta del soberanu de Mónacu, quien se casó col príncipe Federico Carlos de Hohenlohe-Waldenburg-Schillingsfürst, con descendencia. Finó en 1912 en Stuttgart, Reinu de Wurtemberg, a los 47 años, tres la nacencia del so novenu fíu.

Condesa Antonieta de Mérode-Westerloo (Antonieta Ghislaine) (Bruxeles, 28 de setiembre de 1828 - París, 10 de febreru de 1864), princesa consorte de Mónacu, pol so matrimoniu col futuru príncipe Carlos III de Mónacu .Antonieta nació en Bruxeles, siendo fía del conde Werner de Mérode (1797-1840) y de la so esposa, la condesa Victoire de Spangen d'Uyternesse (1797-1845). Foi hermana, ente otros seis, de la condesa Luisa de Mérode-Westerloo, madre de la que fuera mientres cuasi trés años reina consorte d'España, María Victoria dal Pozzo.

Príncipe Pedro de Polignac, duque de Valentinois; Príncipe de Mónacu (24 d'ochobre de 1895 - 10 de payares de 1964) foi'l padre de Raniero III de Mónacu, y polo tanto güelu paternu d'Alberto II de Mónacu. Foi un promotor de les artes, la música y la lliteratura en Mónaco y trabayó como representante de la delegación del so país na UNESCO y nel Comité Olímpicu Internacional, foi'l cuartu fíu y el más nuevu del conde Maxence Melchior Edouard Marie Louis de Polignac (Château de Kerscamp, Morbihan, Bretaña, Francia, 13 d'avientu de 1857 - Château de Kerscamp, Bretaña, Francia, 28 de payares de 1936) y la so esposa mexicana (casaos en París, el 10 d'ochobre de 1881), Susana Mariana Estefanía Francisca de Paula del Corazón de la Torre y Mier (Méxicu, 2 de setiembre de 1858 - Talence, Gironde, 15 d'agostu de 1913).3 La so madre, Susana (conocida como Suzanne), foi cuñada de la fía de Porfirio Díaz, y parte de l'aristocracia mexicana.

Ernesto Augusto de Hannover (26 de febreru de 1954, Hannover, Alemaña Occidental) ye'l pretendiente al tronu de Hannover y ye príncipe de Hannover, duque de Brunswick y Luneburgu. Ye'l maríu de la princesa Carolina de Mónacu con quien tien una fía, la Princesa Alejandra de Hannover, nacida'l 20 de xunetu de 1999. Ye'l segundu de los seis fíos que tuvieron Ernesto Augusto IV , príncipe de Hannover y duque de Brunswick y Luneburgu, y la so primer esposa, la princesa Ortrudis de Schleswig-Holstein-Sonderburg-Glücksburg. Ernesto ye primu hermanu de reinar doña Sofía d'España, yá que'l so padre yera hermanu de la reina Federica de Grecia y primu de la Reina Sabela II d'Inglaterra.

La Condesa Beatrice Borromeo (fía del Conde Carlos Fernando Borromeo y de la so segunda esposa, Paola Marzotto) quien xunetu de 2015 casóse con Pierre Casiraghi fíu de la Princesa Carolina de Mónacu nel salón del tronu de palaciu.

Otros datos editar

  • Envalórase que la fortuna familiar de la casa de Grimaldi ye cimera a los 2,5 mil millones de dólares y ye la dinastía que más tiempu lleva gobernando un territoriu na historia europea, con más de 600 años de dominiu sobre Mónaco.
  • La serie Gossip Girl introduz a la familia Grimaldi na so historia nel capítulu unu de la cuarta temporada. Louis Grimaldi, l'herederu a la corona de Mónacu na serie, ye interpretáu por Hugo Becker. La so ambiciosa hermana, Beatrice Grimaldi, ye interpretada Roxane Mesquida y la madre de Louis, Sophie Grimaldi, ye interpretada por Joanne Whalley.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar