Catalina Enriqueta de Bragança

Catalina Enriqueta de Portugal (Vila Viçosa, 26 de payares de 1638 - Lisboa, 31 d'avientu de 1705[7]), foi Infanta de Portugal y reina consorte d'Inglaterra, Escocia ya Irlanda como esposa del rei Carlos II d'Inglaterra, Escocia ya Irlanda.

Catalina Enriqueta de Bragança
consorte real de Inglaterra (es) Traducir


consorte real de Escocia (es) Traducir


Consorte de Irlanda (es) Traducir

Vida
Nacimientu Palacio Ducal de Vila Viçosa (es) Traducir[1]25 de payares de 1638[2]
Nacionalidá Reinu de Portugal
Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Palacio de Bemposta (es) Traducir[1]31 d'avientu de 1705[2] (67 años)
Sepultura Panteón de los Braganza (es) Traducir[3]
Familia
Padre Juan IV de Portugal
Madre Lluisa Francisca de Guzmán
Casada con Carlos II d'Inglaterra (1662 – )[4]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía de Braganza
Casa d'Estuardu
Estudios
Llingües falaes portugués[6]
Oficiu rexenta
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Mocedá editar

 

La infanta Catalina Enriqueta de Portugal nació en Vila Viçosa el 25 de payares de 1638. Cuarta de los 8 fíos del duque Juan II de Braganza -depués #rey Juan IV de Portugal- y de Luisa Francisca de Guzmán. Per parte de madre yera una 2ª bisnieta de San Francisco de Borja y Aragón; y, consiguientemente, descendiente direuta del papa Alejandro VI (Rodrigo Borja o Borgia). Anque recibió educación nun conventu, esta foi estrechamente supervisada pola so madre.

Dempués de la restauración de la Casa de Braganza, y l'accesu del so padre al tronu'l 1 d'avientu de 1640, en diverses circunstancies propunxéronlu como novia, a pesar de tener namái 8 años, pa Juan José d'Austria, Francisco de Beaufort, Lluis XIV de Francia y Carlos II d'Inglaterra. #Considerar un conductu útil pa establecer una alianza ente Portugal ya Inglaterra, dempués del Tratáu de los Pirineos en 1659 nel cual Portugal fuera refalgáu per Francia.

Al ser restauráu Carlos al tronu inglés en 1660, la madre de Catalina volvió #abrir negociaciones colos sos conseyeros, y roblóse un tratáu de matrimoniu'l 23 de xunu de 1661.

Como parte de la dote, la corona portuguesa venció a Inglaterra la ciudá de Tánxer, en Marruecos, y la islla de Bombay (na badea de João Bom), n'India.

Como reina consorte editar

Catalina #casar por aciu poderes en Lisboa'l 23 d'abril de 1662 col rei Carlos II d'Inglaterra. Dempués de la so llegada a Portsmouth el 14 de mayu de 1662, la pareya #casar en dos ceremonies - una católica realizada de callao, siguida por un serviciu públicu anglicanu - el 21 de mayu de 1662, na ciudá de Portsmouth.

Catalina nun yera una reina particularmente popular, por ser católica, y por causa de ello nun poder ser coronada, una y bones los católicos teníen prohibíu participar en servicios anglicanos. Primeramente Catalina encaró dificultaes debíu al idioma, les infidelidaes del rei y los conflictos políticos ente católicos y anglicanos. Col tiempu, el so decoro, tranquilidá, llealtá y ciñu xenuinu pa Carlos camudaron la perceición del públicu al respective de ella.

A pesar de la reputación que tenía Carlos de muyeriegu, Catalina nunca pudo da-y un herederu vivu, pos anque tuvo 3 embaranzos -el postreru de los cualos foi en 1669-, toos terminaron n'albuertos. La so posición tornábase difícil a midida que Carlos siguía teniendo bastardos colos sos amantes, sicasí él aportunó en que la trataren con respetu, y refugó divorciase d'ella. Dempués de la muerte de Carlos en 1685, Catalina permaneció n'Inglaterra mientres el reináu del so cuñáu Jacobo II, y volvió a Portugal al ser entronizados en forma conxunta Guillermo III y María II.

Catalina ye famosa por introducir los costume de tomar el n'Inglaterra.[cita [ensin referencies]

Últimos años editar

A la fin de la enfermedá Carlos en 1685, amosó l'ansiedá de reconciliación cola fe católica, y exhibió un gran dolor pola so muerte. Más palantre nel mesmu añu, ensin ésitu, intercedió #ante Jacobo pola vida de James Scott , fíu illexítimu de Carlos, yá que foi'l líder de la Rebelión de Monmouth a pesar de qu'en rebelión cuntara col sofitu representada polos protestantes contra una firme oposición a la Ilesia Católica.

Catalina permaneció n'Inglaterra, viviendo en Somerset House, al traviés del reináu de Jacobo y el so deposición na Revolución Gloriosa de Guillermo III y María II . Primeramente en bonos términos con Guillermo y María, la so situación deteriorárase como la práutica de la so relixón dau llugar a tracamundios y l'aislamientu cada vez mayor. Un proyeutu de llei foi presentáu al Parllamentu pa llindar el númberu d'axentes católicos de Catalina, y que foi alvertíu de nun ximelgar en contra del gobiernu. Finalmente tornó a Portugal en marzu de 1692.

Sofitó'l Tratáu de Methuen, en 1703 con Inglaterra y actuó como rexente del so hermanu, Pedro II , en 1701 y 1704-05.

Catalina morrió en Lisboa, nel Palaciu de Bemposta, el 31 d'avientu de 1705, a los 67 años d'edá. Foi soterrada nel Monesteriu de los Jerónimos, en Belém. Más tarde el so cuerpu foi treslladáu a la cripta real de la ilesia de São Vicente de Fora, al panteón de los Bragança, Portugal.

Ancestros editar


Predecesor:
Enriqueta María de Francia
Reina Consorte d'Inglaterra, Escocia e Irlanda
1662 - 1685

 
Socesor:
 

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.englishmonarchs.co.uk/stuart_29.html.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 136069053. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: Wikipedia en portugués. Llingua de la obra o nome: portugués.
  4. Afirmao en: Kindred Britain.
  5. 5,0 5,1 5,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  6. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 1r mayu 2020.
  7. «Catarina (D.).» (portugués). Portugal - Dicionário Histórico, Corográfico, Heráldico, Biográfico, Bibliográfico, Numismático e Artístico. Consultáu'l 23 d'ochobre de 2011.

Enllaces esternos editar