Catedral de Canterbury

La catedral de Canterbury o de Cantorbery ye una de les más antigües y famoses estructures cristianes n'Inglaterra. Ye la catedral del arzobispu de Canterbury, el primáu de toa Inglaterra y el líder relixosu de la Ilesia d'Inglaterra. Esta ilesia madre de la Diócesis de Canterbury (al este Kent) ye'l focu de la relixón anglicana. El so títulu formal n'inglés ye Cathedral and Metropolitical Church of Christ at Canterbury.

Catedral de Canterbury, abadía de San Agustín y ilesia de San Martín
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Fachada suroeste de la catedral de Canterbury.
Llugar Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Criterios Cultural: i, ii, vi
Referencia 496
Inscripción 1988 (XII Sesión)
Área Europa y América del Norte
Cambiar los datos en Wikidata

Foi nomada Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 1988, xunto a l'abadía de San Agustín y ilesia de San Martín, tamién en Canterbury.[1]

Historia editar

Agustín editar

 
El coru, del sieglu XII.

El primer arzobispu de la catedral foi San Agustín quien antes fuera'l abá de l'Abadía benedictina de San Andrés en Roma, unviáu a Inglaterra pol Papa Gregorio Magno, llegando a la islla nel añu 597.

San Beda el Venerable (en La hestoria eclesiástica de los ingleses) rexistra cómo la Catedral foi fundada per San Agustín, el primer Arzobispu. Investigaciones arqueolóxiques realizaes so los sos cimientos en 1993 revelaron los restos d'esta primer etapa saxona de la Catedral, que fuera construyida a un llau d'una antigua vía romana. Esta primitiva ilesia fuera dedicada a San Salvador.

Amás de Canterbury, San Agustín dirixó la fundación de l'abadía benedictina de San Pedro y Pablo que se construyó fora de los murios de la ciudá. Esta abadía más tarde foi dedicada al mesmu San Agustín y foi mientres munchos sieglos el llugar últimu descansu de los arzobispos de la catedral. Los restos d'esta abadía tán güei al cuidu de la oficina inglesa de caltenimientu y formen parte, xunto cola catedral y la ilesia antigua de San Martín, cerca d'ende, del Patrimoniu de la Humanidá de Canterbury.[1]

Fin del periodu saxón y viquingu editar

  • El segundu edificiu del mesma exa amestada pol arzobispu Cuthbert (740-760) como bautista y dedicáu a San Xuan Bautista.
  • Oda (941-958) anovó l'edificiu, aumentando considerablemente la nave.
  • La comunidá de la catedral convertir nun monesteriu benedictín coles reformes del arzobispu santu Dunstán. Soterróse santu Dunstan sol llau meridional del gran altar.
  • Lyfing (1013-1020) y Aethelnoth (1020-1038) añadieron un ábside al oeste, que sirvió como oratoriu de Santa María.

Periodu normandu editar

  • Lanfranc (1070-1077), el primer arzobispu normandu, reconstruyó la ilesia en ruines de Saxon.
  • San Anselmo fixo aumentar el quire escontra l'este pa dexar acoyer a los monxos del monesteriu que se restableciera. La cripta d'esta ilesia sigue siendo la más grande güei d'esta clase.

Tomás Becket editar

 
Claustru de la catedral de Canterbury.

Un capítulu escuru na hestoria de la catedral foi la decapitación de Thomas Becket na esquina nordeste del interior del complexu'l domingu, 29 d'avientu de 1170 per parte d'unos guardias qu'oyeron por casualidá al rei Enrique II d'Inglaterra diciendo «¿Quién me llibrará d'esti sacerdote indiscretu?» dempués de que tuvo un enfrentamientu con Becket. Los guardias tomaron les pallabres del rei lliteralmente y asesinaron a Becket na so propia Catedral. Becket sería'l segundu de cuatro arzobispos de Canterbury que fueron asesinaos.

Dempués de la desastrosa quema de 1174, que destruyó l'estremu oriente de la catedral mientres la xestión de Ricardo de Dover, Guillermo de Sens reconstruyó'l llugar con un diseñu muncho más modernu, Góticu, incluyendo altos arcos apuntiaos, arbotantes, con acentuación de les llinies verticales de les altes pilastres y aguyes nel esterior pa crear altores mayores nel interior. Más tarde, Guillermo l'Inglés añadió la Capiya de la Trinidá como un llugar santu pa les reliquies de Santu Tomás el Mártir. Col tiempu otros entierros importantes llevar a cabu nesti llugar, como'l d'Eduardo Plantagenet (el Príncipe Negru) y el Rei Enrique IV d'Inglaterra. La Torre Corona (nome orixinal) foi construyida nel estremu este por que contuviera la reliquia de la cabeza de Santu Tomás que-y foi tarazada nel so asesinatu.

Los ingresos llograos per parte de los pelegrinos (qu'incluyeron a personaxes como Geoffrey Chaucer, autor de Los cuentos de Canterbury) quien visitaben el santuariu de Becket, consideráu como un llugar de sanamientu, pagaron en gran midida por toles reconstrucciones subsecuentes de la Catedral y de los sos edificios redoma.

Sieglos XIV-XVI editar

Arquiteutura editar

 
La nave central, d'estilu
góticu perpendicular.

El Prior Thomas Chillenden (1390-1410) reconstruyó la nave de la catedral nel so característicu estilu góticu inglés mientres el so prioratu.

La torre central normanda, orixinal de Lanfranc, el Campanariu del Ángel» (Angel Steeple) como se-y conocía arriendes de que taba coronada por un ánxel sobredorado, foi baltada en 1430. La reconstrucción de la torre asocedió aproximao 50 años más tarde, empezando en 1490, y terminando en 1510, el so altor final foi de 91 metros. A esta torre nueva conózse-y como la Torre de la Campana Harry» (la campana más antigua de la catedral), pol prior Herny de Eastry quien entamó la construcción, y mientres un tiempu foi llamada “la torre más formosa de la cristiandá”. La campana de la torre inda toca cien veces cada nueche, alredor de les 8:55 p.m., pa señalar l'antiguu toque de queda de la ciudá.

Ilesia hugonote francesa editar

Un lletreru na cripta de la catedral de Canterbury recuerda la fundación de la Ilesia hugonote francesa» en 1550 por valonos, naturales la mayoría de Tournai y llevando nomes qu'inda traten con familiaridá a eso: Carbonel, Colignon, Delmé, Duquesne, Lefèvre, Morel, Philippot, etc. Estos reformaos emigraron a Inglaterra en respuesta a la persecución de los protestantes pola Ilesia católica.

Disolución de los monesterios editar

Mientres la disolución de los monesterios, Canterbury dexó de ser una abadía, cuando toles cases relixoses fueron suprimíes, en marzu de 1539.

Sieglu XVIII hasta'l presente editar

  • La Norman Northwest Tower orixinal foi baltada por 1700 por cuenta de problemes estructurales, y substituida mientres 1830 por una perpendicular a la Torre del Suroeste, conocida anguaño como la Arundel Tower. Este foi l'últimu cambéu mayor en faese na estructura de la catedral.
  • Les ruines del cuartu del monesteriu románicu fueron substituidas por una biblioteca neo-gótica construyida nel sieglu XIX. Esti edificiu foi destruyíu más palantre por una bomba mientres la Segunda Guerra Mundial, que fuera dirixida a la catedral en sí, pero falló por unes yardes, y depués foi reconstruyíu nun estilu similar dellos años dempués.

Planu arquiteutónicu de la construcción actual editar

 
Planta de la catedral de Canterbury.

Una interesada vista panorámica de la catedral del Canterbury y los sos edificios conventuales anexos, pintada aproximao en 1165, ye caltenida nel gran salteriu na biblioteca del Trinity College de la Universidá de Cambridge. Esta vista exhibe que se tenía entamada la construcción d'un gran claustru benedictín en sieglu XII, y déxanos comparalo col esistente de l'abadía de St. Gallen.

Los edificios en Canterbury, al igual que na abadía de San Gall, formen grupos separaos. La ilesia forma'l nucleu. En contautu inmediatu con este, sobre'l llau norte, tán el claustru y el grupu d'edificios pertenecientes a la vida monástica. Estremaos d'estos, al oeste y al este, tán los salones y cámares destinaos al exerciciu de la hospitalidá, que yera obligación de cada monesteriu apurrir, yá fora escontra persones convidaes, miembros del cleru, viaxeros, pelegrinos o probes que lu visitaren.

La Fundación editar

La fundación ye l'establecimientu qu'aprove de personal autorizáu de la catedral, quien o quien son los clérigos. El xefe de la catedral ye'l Reverendu Roberto Willis, que se asiste por un capítulu de 24 canónigos, de los cualos 4 son residentes, los otros son cites honoraries del cleru mayor na diócesis. Pola llei y costume inglesa pueden escoyer solamente a la persona que foi nomada pol monarca col encamientu del primer ministru. La fundación tamién inclúi coristes, organistes y una gama d'otros oficiales, dalgunos d'estos yá tán sumiendo, por casu el del peluqueru de la catedral. La catedral tien una fuercia de trabayu a tiempu completu de 250 persones que la faen unu de los grandes emplegadores del distritu.

Organistes editar

  • 1407 John Moundfield
  • 1411 William Bonyngton
  • 1420 William Stanys
  • 1445 John Cranbroke
  • 1499 Thomas Chart
  • 1534 John Wodynsborowe
  • 1547 William Selby
  • 1553 Thomas Bull
  • 1583 Matthew Godwin
  • 1590 Thomas Stores
  • 1598 George Marson
  • 1631 Valentine Rother
  • 1640 Thomas Tunstall
  • 1661 Thomas Gibbes
  • 1669 Richard Chomley
  • 1692 Nicholas Wotton
  • 1697 William Porter
  • 1698 Daniel Henstridge
  • 1736 William Raylton
  • 1757 Samuel Porter
  • 1803 Highmore Skeats
  • 1831 Thomas Jones
  • 1873 William Longhurst
  • 1898 Harry Perrin
  • 1908 Clement Palmer
  • 1937 Gerald Knight
  • 1953 Douglas Hopkins
  • 1956 Sidney Campbell
  • 1961 Allan Wicks
  • 1988 David Flood

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «Canterbury Cathedral, St Augustine's Abbey, and St Martin's Church». UNESCO Culture Sector. Consultáu'l 24 de marzu de 2015.

Enllaces esternos editar