Catherine Trianon, nacida Boule (1627 – 6 de mayu de 1681), foi una adivina y envelenadora francesa acusada nel conocíu como asuntu de los venenos. Tuvo arreyada nel intentu d'asesinatu del rei Lluis XIV en 1679.

Catherine Trianon
Vida
Nacimientu 1627
Muerte 6 de mayu de 1681 (53/54 años)
Oficiu empresaria
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Catherine Trianon yera una vilba que se ganaba la vida como aldovina. Una de les asociaes más importantes de La Voisin, foi tamién la so amiga y confidente. Trianon remanaba'l so negociu en collaboración con La Doddée, con quien amás caltenía una rellación homosexual. Descrita como una muyer bien educada, guardaba una cadarma na sala onde atendía a los sos veceros como recordatoriu de la mortalidá del ser humanu.

En 1679, Madame de Montespan contrató a La Voisin p'asesinar al rei Lluis XIV. La Voisin entamó l'atentáu xunto a los sos amantes, Bertrand y Romani, y la so amiga Trianon en casa d'ésta última. Trianon intentó convencer a La Voisin d'albortar el plan, valiéndose inclusive d'un horóscopu'l cual alvertía del error de llevalo a cabu, ensin ésitu. El grupu decidió que'l rei sería envelenáu por aciu un pidimientu. Tres el fracasu del so primer intentu'l 5 de marzu, La Voisin entamó axuntase con Trianon el 12 del mesmu mes pa entamar un segundu intentu, siendo detenida esi mesmu día xustu antes del so alcuentru. Al arrestu de La Voisin siguió'l de Trianon el mes de mayu. Tres la so detención, les autoridaes toparon venticinco volumen sobre ciencies ocultes na so casa.

N'agostu de 1680, tres la execución de La Voisin, fechos importantes tales como la rellación ente ella y Madame de Montespan, según l'intentu d'asesinatu del rei, fueron revelaos pola so fía Marguerite Monvoisin, quien el 9 d'ochobre confesó'l sacrificiu de neños mientres la celebración de mises negres, lo cual foi confirmáu a otru día por Étienne Guibourg, probando la veracidá de los testimonios arramaos polos acusaos Adam Lesage y Françoise Filastre en setiembre y ochobre respeutivamente. Trianon, quien había estáu arreyada personalmente nel intentu d'asesinatu del rei, confirmó les declaraciones de los acusaos. Catherine Trianon suicidar nel Château de Vincennes el 6 de mayu de 1681.

Bibliografía editar

  • Madame de Montespan and Louis XIV, por H. Noel Williams.
  • Grimoires: A History of Magic Books by Owen Davies (Oxford University Press, 2010).
  • Princes and Poisoners Or Studies of the Court of Louis XIV, por Frantz Funck-Brentano.
  • The Affair of the Poisons: Murder, Infanticide, and Satanism at the Court of Louis XIV, por Anne Somerset (St. Martin's Press, 2003) ISBN 0-312-33017-0.
  • 1679-1682, l'affaire des poisons, por Arlette Lebigre.

Referencies editar

Enllaces esternos editar