Central hidroeléctrica de Miranda

La central de Miranda ye una central hidroeléctrica asitiada nel conceyu de Miranda (Asturies), ente les aldees de Fontoria y Selviella, pertenecientes a les parroquies de San Martín de Llodón y Lleiguarda, respeutivamente. Aprovecha les agües de los ríos Somiedo y Pigüeña pa la xeneración d'enerxía llétrica.

Central hidroeléctrica de Miranda
central hidroeléctrica
Llocalización
País España
Autonomía Principáu d'Asturies
Provincia provincia d'Asturies
Conceyu Miranda
Coordenaes 43°19′52″N 6°12′14″W / 43.3311°N 6.2038°O / 43.3311; -6.2038
Central hidroeléctrica de Miranda alcuéntrase n'Asturies
Central hidroeléctrica de Miranda
Central hidroeléctrica de Miranda
Central hidroeléctrica de Miranda (Asturies)
Cambiar los datos en Wikidata

Ye propiedá de HC Energía y entró en funcionamientu nel añu 1962. Cuenta con 4 grupos xeneradores de 16,2 MW cada unu, lo que se traduz nuna potencia total de 64,8 MW.

Captación y conducción de les agües editar

Captación nel ríu Somiedo editar

Les agües del ríu Somiedo captar nel nucleu d'El Covacho, a la salida de la Central hidráulica de Rir, ya incorpórense direutamente a la conducción principal.

Captación nel ríu Pigüeña editar

Les agües del ríu Pigüeña cáptense gracies al cálcer de Pigüeces. Incorporar a una conducción soterraña de 5 quilómetros de llargor y 5 de seición. Darréu, y por aciu un sifón, sálvase'l valle del ríu Somiedo y algámase la llocalidá de Clavichas, onde les agües xunir a la conducción principal.

Conducción principal editar

La conducción principal empieza en tomar d'El Covacho. Ta formada por dellos túneles revistíos de formigón, de 3,5 metros d'altor y una seición de 10 m², en forma de ferradura. El so trazáu fura la cadena montascosa asitiada na marxe derecha del ríu Pigüeña. Tres 2 quilómetros de percorríu, recibe les agües del ríu Pigüeña y sigue, a lo llargo d'otros 19 quilómetros, hasta la llocalidá de Vigaña, dexando tras La Bustariega, Ḷḷamosu y Tiblós. Nesti tramu, recibe l'aportación de dellos regueros de cierta importancia.

Tres quilómetros dempués de Vigaña, atópase la chimenea d'equilibriu y la válvula de cabecera que dexen regular la presión y el fluxu d'entrada a la tubería forzada, de material metálico, y que gracies a les sos 950 metros y la so pronunciada pendiente dexen que les agües algamen les turbinas a gran velocidá, aumentando la so enerxía cinética que va ser tresformada en enerxía llétrica.

El desaguadoriu, realizar de nuevu al ríu Pigüeña, unos metros antes del so confluencia col ríu Narcea, al traviés d'una conducción de 1.520 metros, de los cualos, 11.290 realícense al traviés d'un nuevu túnel, y el restu, por una canal al campu.

Carauterístiques de la central editar

La central ta escavada en roca viva. Cuenta con turbinas tipu Pelton y cuatro grupos xeneradores con una potencia total de 64,8 MW qu'apurren la enerxía a 11 kV.

La subestación llétrica, instalada nel esterior, cuenta con 4 tresformadores qu'alcen la tensión hasta 132 kV. Una llinia aéra tresporta la enerxía producida nesta central hasta la subestación llétrica de La Corredoria, n'Uviéu.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar