Champ Car World Series

Champ Car World Series foi un campeonatu d'automovilismu de velocidá basáu n'Estaos Xuníos, apostáu con monoplaces (llamaos "Championship cars") ente los años 1979 y 2007. En 2008, la Champ Car fundir cola IndyCar Series, una categoría rival surdida en 1996, volviendo haber una sola categoría máxima de monoplaces nel país.

Champ Car World Series
Xeneral
Tipu de competición competición deportiva
Deporte automovilismu
País Estaos Xuníos
Historia
Fundación 1979
Desapaición 2008
Competición
Participantes 10
Champ Car World Series Indy Racing League (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'órganu rector del campeonatu yera Championship Auto Racing Teams (CART) hasta la so quiebra en 2003. Dende l'añu 2004 hasta l'añu 2007, foi entamada por Open Wheel Racing Series. La serie foi conocida orixinalmente como CART IndyCar World Series, CART Championship Series dende 1998 hasta 2002, y Champ Car World Series dende 2003 hasta la so desapaición.

Penske de la serie CART de 1979 que pilotó Bobby Unser.

Historia editar

En 1909, l'Asociación Automovilística d'Estaos Xuníos (American Automobile Association, AAA poles sos sigles n'inglés) convertir na primer entidá d'automovilismu nos Estaos Xuníos al crear el campeonatu nacional. Dempués del desastre de Le Mans en 1955, l'AAA retirar del automovilismu, y en 1956 Tony Hulman fundó l'Automóvil Club de los Estaos Xuníos (United States Automobile Club, USAC poles sos sigles n'inglés), pa faese cargu de la organización del Campeonatu Nacional del USAC.

Cronoloxía editar

Nome Años activa
Campeonatu de l'AAA 1905-1955
Campeonatu Nacional del USAC 1956-1984
CART World Series / Champ Car World Series (1997-2007) **
Indy Racing League/IndyCar Series (1996-presente) ***

Notes
  • *: Anque toma la base de la so fundación dende 1979, esti campeonatu al dixebrase de la IRL sigue'l mesmu campeonatu pero con otru nome partir de 1997, una y bones el coche pa esta categoría en principiu lleven el nome de Champ Car, pero mientres el periodu (1979 - 1995) Estos coches llevaron el nome de Indy car.
  • *: Esti campeonatu ye la resultancia de la separación de la organicación qu'empezó a remanar la serie CART, sicasí, el nome de Indy Car Series restablecióse para dicha categoría dempués d'una prohibición que la categoría CART impunxéra-y dende entamos de los años 1990, cabo citar que, esti campeonatu, recurrió como parte de la so disputa a CART el llevase la competencia de les 500 milles de Indianapolis, lo que fizo de CART que se imposibilitara a llevar carreres a dicha pista ente 1996 y 2007, nel 2008 unificar col IRL.

Formación de la CART editar

La separación de la USAC en 1978 foi impulsada por un grupu d'activistes propietarios de vehículos, quien vieron a esta entidá como un organismu de sanciones ineptu. Coles mesmes el grupu d'aficionaos reclamaron la mala promoción, y aliáronse con Dan Gurney, quien en 1978 escribió lo que aportó a conocíu como'l Llibru blancu de Gurney, nel cual proponía un plan pa la creación d'una organización llamada Championship Auto Racing Teams (CART). Gurney inspirar nes meyores que Bernie Ecclestone implementara na Fórmula 1 cola creación de l'Asociación de Constructores de Fórmula Unu. El llibru blancu convocó a los dueños de los equipos por que se formara la CART, o un grupu de defensa nacional que promoviera'l Campeonatu Nacional del USAC y fixera el trabayu qu'esta entidá nun faía. El grupu tamién trabayaría p'axustar los derechos televisivos, y caltener dellos asientos nel órganu rector la USAC. Gurney xunir a otros líderes d'equipos incluyíos Roger Penske y Pat Patrick, quien unviaron les sos demandes a la USAC, sicasí estes fueron refugaes.

El refugu de la propuesta per parte de la USAC llevó a los trés propietarios a formar una nueva serie (CART), so los principios establecíos nel Libro Blanco de Gurney. La nueva serie rápido llogró'l sofitu de la mayoría de los equipos y los sos propietarios, cola esceición d'A.J. Foyt, la temporada inaugural de la CART celebrar en 1979.

La novedá de la organización, torgó-y ser reconocíu polos representantes de la Federación Internacional del Automóvil nos Estaos Xuníos. Un alcuerdu foi algamáu col Sports Car Club of America (SCCA), onde'l SCCA actuaría como órganu pa sancionar la nueva serie, lo que dexaría que los eventos fueren numberaos nel calendariu internacional automovilísticu.

Cola esceición del equipu de Foyt, los equipos más consolidaos empecipiaron la temporada, que constaba de 20 carreres, de les cualos 13 formaben parte del campeonatu CART de 1979, de les 10 pistes p'acoyer carreres, 5 recibiríen puramente competencies de la CART, y solu Ontario Motor Speedway acoyería competencies de dambes series.

Predominiu de los pilotos estranxeros editar

La CART al igual que'l so predecesor la USAC, foi apoderada polos pilotos América del Norte norteamericanos ente ellos Mario Andretti, Bobby Rahal y Danny Sullivan. Dalgunos atoparon l'ésitu na serie, dempués l'ex-campeón de la Fórmula 1 Emerson Fittipaldi, lo que llevo a qu'otros pilotos d'América del Sur y Europa sumar a la serie.

El pilotu británicu Nigel Mansell, campeón de la F1 en 1992, llegó a la serie en 1993 y venció al brasilanu Emerson Fittipaldi nel campeonatu. La victoria de Mansell xunto a la desastrosa presentación en F1 del campeón reinante de la serie CART de 1991, Michael Andretti, foi vista como una muestra de la superioridá de los pilotos non estauxunidenses. Combináu col movimientu de la CART pa incluyir más circuitos mistos en sustitución de los óvalos, provocó un rompimientu de la serie dempués de la temporada de 1995 por cuenta de una disputa ente los dueños de CART y Tony George, dueñu del Circuitu d'Indianápolis.

Rotura cola Indy Racing League editar

 
El PC 23C del equipu Penske Racing, qu'empecipió una serie de llargos discutinios pol so diseñu pa les 500 milles de Indianapolis de 1994, pol cual foi conocíu sobremanera pol so polémicu árbol de lleves asitiáu na parte trasera del motor Mercedes-Benz 500i, que se diseñara y desenvolviera especialmente pa la carrera d'Indianápolis, aprovechando un vacíu llegal atopáu nes distintes normes téuniques escrites nes 500 milles d'Indianapolis y los órganos de sanción de CART que imperaban hasta esi momentu, y que foi unu de los antecedentes de la futura rotura de la organización CART con Tony George y la enmancipación de la serie, lo que sería la CART y la IRL en 1996.

Dempués de la so dimisión de la xunta directiva de la CART, George pasó a formar una nueva categoría la Indy Racing League que primeramente incluyía un calendariu de carreres en solu óvalos, toos apostaos en suelu estauxunidense y na so mayoría con pilotos estauxunidenses.

En marzu de 1996, CART presentó una demanda contra la empresa Indianapolis Motor Speedway (IMS, propiedá de Tony George) nun esfuerciu por protexer la marca IndyCar, marca que'l Indianapolis Motor Speedway intentara faer sumir. N'abril, IMS presentó una contrademanda pa torgar que tampoco la CART pueda usar de la marca. Eventualmente un alcuerdu foi alcanzáu, onde s'alcordó l'arrenunciu a la marca IndyCar tres la temporada de 1996 de la CART IndyCar World Series, y la IRL quedó torgada d'usala hasta dempués de la temporada de 2002.

Mientres la temporada de 1996, George utilizó les 500 milles d'Indianapolis como la so carta de trunfu. En respuesta CART intentu crear una competencia rival más importante, la O.S 500 nel Michigan International Speedway el mesmu día de les 500 milles d'Indianapolis. Sicasí esta carrera tuvo un empiezu desastrosu con un accidente qu'arreyó a dellos participantes, y forzó una bandera colorada y una posterior reinicio la carrera. Al añu siguiente la carrera camudó de fecha al mes de xunetu, polo que dexó d'enfrentase a les 500 milles d'Indianapolis, y caltúvose nel calendariu hasta 1999.

Nel 2000, Chip Ganassi tomo la decisión de tornar a les 500 milles de indianapolis colos sos pilotos Jimmy Vasser y Juan Pablo Montoya, campeón de la serie en 1999. Con una dominante performance, liderando 167 de les 200 vueltes pa ganar, la derrota foi humillante pa los equipos de la IRL. Sicasí'l real ganador na situación foi Tony George por faer tornar unu de los equipos de CART, los sos sponsors, pa correr colos IRL. Un añu dempués, Roger Penske, un históricu de CART y de mayor ésitu en indianapolis como dueñu d'equipu, tamién tornó y ganó liderando'l top 6 por pilotos provenientes de CART.

El puntu d'inflexón de la rivalidá de les series pudo ser el 2001. Intentaron llevar a cabu la carrera nel Texas Motor Speedway, la Firestone Firehawk 600, los equipos fueron tomaos por sorpresa coles fuercia-g na pista de 24 graos causó en dellos pilotos a esperimentar mareos y desorientación. CART nun pudo amenorgar a los autos pa correr de manera más segura, foi aplazáu y últimamente canceláu, lo que llevo a TMS a demandar a CART. CART perdió nel ultmo trimestre de 2001 $1.7 millones de dólares. Ente que l'ente fiscalizador foi emponderáu por munchos por non poner los sos conductores en peligru, la cancelación de la carrera y la demanda posterior foi un duru golpe pal prestíu de la serie.

Pal 2002, Penske y Ganassi entraron como equipos fixos de IRL y Andretti Green, dempués del 2002. La carrera de Michigan entro como eventu pa la rival.

Bancarrota y cambéu de nome editar

En 2002, FedEx anunció'l fin al so patrociniu como títulu de la serie CART al concluyir la temporada. N'otru golpe, Honda y Toyota camudaron el so suministru de motores a la IRL dempués de 2002. CART decidió renombrarse y reformase en sí. A partir de 2003, CART empezó a promocionase como "Bridgestone Presents: The Champ Car World Series Powered by Ford". Por cuenta de la perda del so patrocinador principal y dos provisores de motores, les aiciones de CART esbarrumbar a $25 (USD) por aición. Declarar en bancarrota nel 2003 fora de temporada y los activos fueron oxetu de lliquidación. Tony George, fixo una ufierta de ciertos activos de la empresa, ente que un tríu propietarios de CART (Gerald Forsythe, Paul Gentilozzi, Kevin Kalkhoven), xunto con Dan Pettit, tamién fixo una ufierta, llamando al so grupu Open Wheel Racing Series (OWRS ). Ufierta de George foi namái un esfuerciu por esaniciar cualesquier rival de Indy Racing League. Sicasí, si la ufierta de George (que yera en realidá cimera a la ufierta OWRS) fueren los vendedores esitosos, munchos qu'entá se-yos debíen dineru al carru nun se pagaría. Poro, un xuez dictaminó que'l grupu de OWRS tendría de ser el comprador, lo que garantizó'l 25 aniversariu de la temporada en 2004, funcionando como Champ Car. (OWRS) más tarde camudaría'l so nome a la Champ Car World Series (CCWS) LLC. Adrián Fernández y Bobby Rahal, xunto colos sos equipos respeutivamente, xunir a la IRL xustu antes del GP de Long Beach en 2004. Sicasí, dellos equipos quedar con Champ Car, asegurándose de que la serie podría siguir. La más notable d'ellos foi Newman-Haas Racing (agora Newman / Haas / Lanigan Racing). L'equipu potente y bien financiáu propiedá del actor Paul Newman y l'empresariu d'Illinois Carl Haas caltuvo firme na so llealtá a la serie y la so direición. Otru equipu destaca pola so llealtá yera Dale Coyne Racing, una de les más antigües del mundu de cutio de funcionamientu les monoplaces.

Quiebra y l'unificación cola Indy Racing League editar

 
El Panoz DP01, conducíu por Sebastien Bourdais, coche Champ Car que s'utilizó na temporada 2007, pero tres la cayida de la categoría, el so últimu usu foi en Long Beach en 2008, siendo prueba puntuable pa la IndyCar Series.

En 2007, Bridgestone y Ford Motor Company dexaron de ser auspiciantes titulares. Los rumores de los problemes financieros, de cutiu reportaos por respetaos periodistes de deporte motor, plagó a la serie mientres tol 2007.

A finales de 2007, taba claru que CCWS escarecíen de los recursos pa montar una temporada más. Delles carreres de la temporada 2007 fueron atayaos primero que se llevaron a cabu, y ello ye que CCWS nunca tuvo una temporada na que corrió toles carreres programaes. Los rumores ya informes de prensa de la situación financiera de la serie yeren comunes, y complicáu los planes futuros.

A principios de febreru de 2008, la Xunta de Direutores autorizó la quiebra de CCWS, que se presentó'l 14 de febreru de 2008. El 22 de febreru de 2008, un alcuerdu de principiu alcanzáu y robláu que se fundieron la Champ Car Series cola IRL. Na esposición de los contratos de venta de la sanción CCWS (en particular, Long Beach) y los activos intanxibles, xunto la Unidá Médica Móvil de Champ Car (al empar conocíu como l'Equipu de Seguridá Holmatro), a la IRL por $ 6 millones. El documentu tamién inclúi un alcuerdu de non competencia pa Forsythe y Kalkhoven en cuenta de $ 2 millones cada unu, siempres que pague "ciertes cuentes" de les cuentes de Long Beach en 2008 y el sofitu de la IRL. Los activos de CCWS vender nuna puya'l 3 de xunu de 2008.

Nel alcuerdu, el IRL convertir nel dueñu de tol material de CART y CCWS y la so hestoria, polo que tola hestoria de CART van pasar a formar parte de la historia de l'AAA-USAC-IRL. Poro, los eventos IndyCar celebrada en llugares CCWS tradicionales (por casu, Edmonton) nun son "inaugural" los acontecimientos, a pesar de les promociones de prensa pal contrariu.

El 20 d'abril, el Gran Premiu de Long Beach apostóse como fecha puntuable de la IndyCar con automóviles de la Champ Car, la mesma fin de selmana que la fecha de la IndyCar Series en Motegi, magar que munchos de los equipos de Champ Car taben yá compitiendo en IndyCar dende principios de temporada. El Gran Premiu de Surfers Paradise corrióse como carrera non puntuable de la IndyCar Series una vegada rematada la temporada.

Circuitos editar

Óvalos d'Estaos Xuníos
Circuitos mistos d'Estaos Xuníos
Circuitos fora d'Estaos Xuníos

Campeones y Novatos del Añu editar

Danny Sullivan en Competencia nel Gran Premiu de Laguna Seca en 1984.
Gordon Johncock nes postreres vueltes dela Pocono 500.
Coche Ganador de la Indy de 1984.
Danny Sullivan previu al Gran Premiu de Laguna Seca de 1991.
Alex Zanardi nel Gran Premiu de Vancouver de 1998.
Añu Campeón Premiu Jim Trueman
pa el
Novatu del Añu
Pilotu Equipu Automóvil Camp. de Motores
SCCA/CART IndyCar Series
1979   Rick Mears Penske Penske Cosworth Nun hubo   Bill Alsup
CART IndyCar World Series
1980   Johnny Rutherford Chaparral Chaparral Cosworth Nun hubo   Dennis Firestone
1981   Rick Mears Penske Penske Cosworth Nun hubo   Bob Lazier
1982   Rick Mears Penske Penske Cosworth Nun hubo   Bobby Rahal
1983   Al Unser Penske Penske Cosworth Nun hubo   Teo Fabi
1984   Mario Andretti Newman/Haas Lola Cosworth Nun hubo   Roberto Guerrero
1985   Al Unser Penske March Cosworth Nun hubo   Arie Luyendyk
1986   Bobby Rahal Truesports March Cosworth Nun hubo   Dominic Dobson
1987   Bobby Rahal Truesports Lola Cosworth Nun hubo   Fabrizio Barbazza
1988   Danny Sullivan Penske Penske Chevrolet   Chevrolet   John Jones
1989   Emerson Fittipaldi Patrick Penske Chevrolet   Chevrolet   Bernard Jourdain
1990   Al Unser Jr Galles-Kraco Lola Chevrolet   Chevrolet   Eddie Cheever
1991   Michael Andretti Newman/Haas Lola Chevrolet   Chevrolet   Jeff Andretti
1992   Bobby Rahal Rahal/Hogan Lola Chevrolet   Chevrolet   Stefan Johansson
1993   Nigel Mansell Newman/Haas Lola Ford   Chevrolet   Nigel Mansell
1994   Al Unser Jr Penske Penske Ilmor   Ilmor   Jacques Villeneuve
1995   Jacques Villeneuve Green Reynard Ford   Ford   Gil de Ferran
1996   Jimmy Vasser Ganassi Reynard Honda   Honda   Alex Zanardi
CART World Series
1997   Alex Zanardi Ganassi Reynard Honda   Mercedes-Benz   Patrick Carpentier
CART World Championship Series
1998   Alex Zanardi Ganassi Reynard Honda   Honda   Tony Kanaan
1999   Juan Pablo Montoya Ganassi Reynard Honda   Honda   Juan Pablo Montoya
2000   Gil de Ferran Penske Reynard Honda   Cosworth-Ford   Kenny Bräck
2001   Gil de Ferran Penske Reynard Honda   Honda   Scott Dixon
2002   Cristianu da Matta Newman/Haas Lola Toyota   Toyota   Mario Domínguez
Champ Car World Series (Sancionada por CART)
2003   Paul Tracy Forsythe Lola Cosworth-Ford Nun hubo (Monomarca)   Sébastien Bourdais
Champ Car World Series (Sancionada por OWRS)
2004   Sébastien Bourdais Newman/Haas Lola Cosworth-Ford Nun hubo (Monomarca)   A. J. Allmendinger
2005   Sébastien Bourdais Newman/Haas Lola Cosworth-Ford Nun hubo (Monomarca)   Timo Glock
2006   Sébastien Bourdais Newman/Haas Lola Cosworth-Ford Nun hubo (Monomarca)   Will Power
2007   Sébastien Bourdais Newman/Haas Panoz Cosworth Nun hubo (Monomarca)   Robert Doornbos
2008 La Temporada 2008 que diba executase foi atayada pola clausura de la serie al ser absorbida pol Organismu INDYCAR LLC, qu'entama la Indy Racing League (IRL), polo que dio pasu finalmente a la IndyCar Series (ICS) qu'en 2008 diose como fusión de dambes series.

Videoxuegos editar

Trasmisiones editar

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar