Charlotte Brontë(21 d'abril de 1816Thornton (es) Traducir – 31 de marzu de 1855Haworth (es) Traducir) foi una novelista inglesa, hermana de les tamién escritores Anne y Emily Brontë.

Charlotte Brontë
Vida
Nacimientu Thornton (es) Traducir[1]21 d'abril de 1816[2]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Residencia Haworth (es) Traducir
Bruxeles
Muerte Haworth (es) Traducir31 de marzu de 1855[2] (38 años)
Sepultura St Michael and All Angels' Church, Haworth (en) Traducir
Causa de la muerte Hiperémesis gravídica (es) Traducir[3]
Familia
Padre Patrick Brontë
Madre Maria Branwell
Casada con Arthur Bell Nicholls (1854 – 1855)[4]
Hermanos/es
Pueblu Familia Brontë
Estudios
Estudios Pensionnat de Demoiselles (en) Traducir
(1842 - ochobre 1842)
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu poeta, novelista, escritora, institutrizprofesora
Llugares de trabayu condado de York (es) Traducir
Emplegadores Pensionnat de Demoiselles (en) Traducir  (xineru 1843 –  xineru 1844)
Trabayos destacaos Jane Eyre (es) Traducir
Villette (es) Traducir
Shirley (es) Traducir
The Professor (en) Traducir
Poemas de Currer, Ellis y Acton Bell (es) Traducir
Seudónimu/os Currer Bell[1], Lord Charles Wellesley[6] y Captain Tree[7]
Xéneru artísticu novela
novela gótica (es) Traducir
poesía
Literatura victoriana (es) Traducir
Creencies
Relixón anglicanismu
IMDb nm0111576
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Charlotte Brontë nació en Thornton, Yorkshire (Gran Bretaña), fía de Patrick Brontë, un clérigu d'orixe irlandés tamién escritor, intelixente, austeru, maniáticu, de fuerte calter, conservador y fondamente namoráu de la so muyer, María Branwell y los sos fíos, . Charlotte tuvo cinco hermanos: Emily, Anne, María, Elizabeth y Branwell. En 1820, el so padre foi nomáu rector del güei famosu Haworth, pueblu de los pandoriales de Yorkshire, onde la familia treslladar a vivir.

La madre de Charlotte morrió'l 21 de setiembre de 1821 y, n'agostu de 1824, Charlotte y Emily fueron unviaes coles sos hermanes mayores, María y Elizabeth, al colexu de Clergy Daughters, en Cowan Bridge (Lancashire), onde cayeron enfermes de tuberculosis. Nesti colexu inspiróse Charlotte Brönte pa describir la siniestra Lowood qu'apaez na so novela Jane Eyre. María y Elizabeth volvieron enfermes a Haworth y morrieron de tuberculosis en 1825. Por esti motivu y poles pésimes condiciones del colexu, la familia sacó a Charlotte y a Emily del internáu. Dende entós la so tía Elizabeth Branwell, encargar de curiales. Aguiyaes pola llectura del Blackwood's Magacín que recibía los sos padres, dende 1827 les hermanes y l'hermanu empezaron a imaxinar la fantástica confederación de Glass Town, un mundu imaxinariu pal que de cutio cuayaben hestories de los reinos imaxinarios de Angria, de Charlotte y Branwell, y Gondal, propiedá de Emily y Anne. De les cróniques de Angria caltiénense munchos cuadiernos, pero de Gondal nengunu.

En 1832 coló a Roe Head, onde llegó a exercer la docencia y fixo bones amigues, ente elles Ellen Nussey y Mary Taylor. Tamién trabayó fugazmente como institutriz pa les families Sidgewick y White; tenía la intención al llargu plazu de fundar una escuela privada de señorites cola so hermana Emily, pero'l proyeutu nun salió alantre. Daquella refugó la propuesta matrimonial del reverendu Henry Nussey, hermanu de la so amiga Ellen.

En 1842 Charlotte y Emily ingresaron nel priváu Pensionnat Heger de Bruxeles col propósitu d'ameyorar el so idioma francés; ellí namoróse de Constantin Heger, el propietariu de la escuela, un home casáu y con fíos, escribiéndo-y delles cartes de les cualos dalgunes subsistieron;[8] pero nada pudo cuayar yá que, al morrer la so tía, viéronse obligaes a volver. Emily quedóse como alministradora de la casa y Anne poner a trabayar como institutriz con una familia cerca de York, na que tamién entró a trabayar el so hermanu como profesor particular de música. Les esperiencies que Charlotte vivió en Bruxeles sirviéron-y a los so regresu p'afigurar la soledá, la señardá y l'aislamientu de Lucy Snow na so novela Villete (1853). Al so hermanu Branwell, el favoritu del padre, bien dotáu pal dibuxu y la pintura (retrató, por casu, a les sos hermanes), despidir acusáu de namorase de la muyer del so patrón y empezó a recurrir cada vez más al láudano y a la bébora, terminando alcoholizado y tuberculosu.

En mayu de 1846 publicaron los trés hermanes una coleición conxunta de Poemes so los pseudónimos de Currer, Ellis y Acton Bell, pero vendieron solu dos exemplares. Con too y con eso decidieron siguir escribiendo y probaron a publicar noveles. La primera que se publicar foi Jane Eyre (1847), de Charlotte, tamién sol pesudónimo de Currer Bell, y tuvo un ésitu inmediatu. Agnes Grey, d'Anne, y Cumes Burios, d'Emily, apaecieron más palantre aquel mesmu añu. Al tornar a Haworth dempués de dise un tiempu a ver a los sos editores, atoparon a Branwell a puntu de morrer. La so hermana Emily morrió de tuberculosis en 1848. Anne morrió de la mesma enfermedá en 1849, un añu dempués de publicar la so segunda novela, La inquilina de Wildfell Hall, y mientres Charlotte escribía Shirley (1849), igualmente sol pseudónimu de Currer Bell. Una gran depresión invadió a Charlotte. Sicasí, sostenida pol so editor George Smith, trabó conocencia col Londres lliterariu de la so dómina y anoyó amistaes colos sos iguales, cuantimás cola so futura biógrafa Elizabeth Gaskell.

En 1853 publicó la so tercer novela, Villette, y casóse en 1854 con Arthur Bell Nicholls, el cuartu home que-y propunxo matrimoniu y coaxutor del so padre. El 31 de marzu de 1855, tando embarazada, careció y morrió de tuberculosis como les sos hermanes. Ta soterrada nel campusantu de la ilesia de San Miguel y ToLos Angeles, de Haworth.

El so maríu mandó destruyir el mediu millar de cartes qu'unvió dende la so infancia a la so amiga Ellen Nussey, pero esta mintió, guardar y publicar cuando esti finó. Esta correspondencia foi fundamental pa la biografía qu'años más tarde publicó Elizabeth Gaskell.[9][10]

La inspiración de Charlotte y de les sos hermanes tuvo que ver enforma col Blackwood's Magacín, nel qu'afayaron la obra de Lord Byron como héroe de toles audacias. Almiraben la pintura y l'arquiteutura fantástica de John Martin. Trés grabaos de les sos obres de los años venti afataben los murios del presbiteriu de Haworth. Charlotte y Branwell realizaron amás copies d'obres de John Martin. Y Charlotte yera una fervosa almiradora de Walter Scott, del qu'ella dixo en 1834: "Pa lo que ye ficción, lleéi a Walter Scott y solo a él; toles noveles tres les suyes escarecen de valor". Pero tampoco hai qu'escaecer que dedicó una novela a William M. Thackeray.

Obres editar

  • Poemes, 1846.
  • Jane Eyre, 1847
  • Shirley, 1849
  • Villette, 1853.
  • The Professor, escrita primero que Jane Eyre y refugada por ensame d'editores, publicada póstuma en 1857
  • Emma novela incompleta (solu dos capítulos) escrita dempués de Villette. Una continuadora anónima escribió'l restu y publicar col títulu de Emma Brown.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 1,4 1,5 1,6 Afirmao en: The Feminist Companion to Literature in English. Páxina: 140. Autor: Virginia Blain. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 1990.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 26 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. URL de la referencia: https://nottingham-repository.worktribe.com/output/1547789.
  4. Afirmao en: Oxford Dictionary of National Biography. Oxford Biography Index Number: 3523. Data de consulta: 31 marzu 2020. Editorial: Oxford University Press. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2004.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. «Unpublished Charlotte Bronte works 'to join UK collection'» (inglés). BBC News Online. Consultáu'l 31 marzu 2020.
  7. URL de la referencia: http://id.loc.gov/authorities/names/n79054114.
  8. "L'amor prohibíu de Charlotte Brontë, l'autora de «Jane Eyre»", en Abc, 6-II-2012: https://www.abc.es/20120206/cultura-libro/abci-cartes-amor-charlotte-bronte-201202061132.html
  9. Carmen Bravo Villasante, 25 muyeres al traviés de les sos cartes, Madrid: Editorial Almena, 1975, p. 150-152.
  10. Biografía en Lecturalia http://www.lecturalia.com/autor/3855/charlotte-bronte

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar