Sharon Christa Corrigan McAuliffe (2 de setiembre de 1948Boston – 28 de xineru de 1986Cabu Cañaveral) foi una profesora d'escuela secundaria d'Estaos Xuníos y astronauta de la NASA.[3]

Christa McAuliffe
Vida
Nacimientu Boston2 de setiembre de 1948[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Cabu Cañaveral28 de xineru de 1986[1] (37 años)
Sepultura Cementeriu Nacional d'Arlington
Causa de la muerte accidente del tresbordador espacial Challenger
Familia
Casada con Steven J. McAuliffe (1970 – 1986)
Fíos/es 2
Estudios
Estudios Bowie State University (es) Traducir
Framingham State University (en) Traducir
Marian High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
inglés d'Estaos Xuníos
Oficiu astronautaprofesora
Emplegadores NASA
Premios
Astronauta
Misiones STS-51-L (es) Traducir
Insinies de misión enllaz=
IMDb nm0969691
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

En 1966 graduar de la Preparatoria Marian, en Framingham, Massachusetts, y llogró la llicenciatura n'Artes nel Framingham State College. En 1978 llogró un máster n'educación de la Bowie State College, en Bowie, Maryland.[3]

Dende 1970 hasta 1971 trabayó como profesora d'Historia de los Estaos Xuníos p'alumnos d'octavu grau na Benjamine Foulois Junior High School, na ciudá de Morningside, Maryland. Dende 1971 hasta 1978 foi profesora d'inglés y historia de los Estaos Xuníos para octavu grau y profesora d'educación cívica para novenu grau en Thomas Johnson Junior High School, na ciudá de Lanham, Maryland. Nel periodu 1978-1979 foi profesora d'historia de los Estaos Xuníos de séptimu y octavu graos en Bundlett Junior High School, en Concord, New Hampshire. Dende 1980 hasta 1982 enseñó como profesora d'inglés de novenu grau en Bow Memorial High School, Concord, New Hampshire. Dende 1982 hasta 1985 dio cursos d'economía, lleis, historia de los Estaos Xuníos y un cursu desenvueltu por ella mesma tituláu “The American Woman” (“La Muyer Estauxunidense”) pa 10°, 11° y 12° graos en Concord High School, Concord, New Hampshire.

Christa McAuliffe foi miembru de les siguientes organizaciones: miembru de xunta del Conseyu d'Estudios Sociales de New Hampshire; Asociación de Profesores de Concord y l'Asociación Nacional d'Educación.

Tamién foi miembru d'otres organizaciones que nun taben rellacionaes a la educación: miembru de la Lliga de Serviciu Xuvenil; profesora de Clases Doctrinales na Ilesia St. Peters; la so familia foi anfitriona del A Better Chance Program (ABC), pa estudiantes del interior; y tamién foi recaldadora del Hospital de Concord y l'Asociación de Mozos Cristianos (YMCA) de Concord.

Esperiencia na NASA editar

 
El Challenger empecipiando'l so últimu vuelu.

El 19 de xunetu de 1985 Christa McAuliffe foi escoyida como candidata principal pal Proyeutu Profesor nel Espaciu de la NASA. Foi según foi escoyida como especialista de carga pa la misión STS 51-L del tresbordador espacial Challenger. El so entrenamientu d'un añu incluyó vuelos n'aviones de combate y aviones d'entrenamientu de gravedad cero, según téuniques pal manexu de carga útil de la misión. Básicamente entrenar como a cualesquier astronauta. En xineru de 1986, llegó'l momentu del llanzamientu, pero tres dellos retrasos por problemes téunicos, finalmente, desapegó del Centru Espacial Kennedy, Florida a les 11:38:00 EST (16:38:00 UTC) el 28 de xineru de 1986, a pesar de les alvertencies de dellos inxenieros a l'alministración avera del posible efeutu adversu que podríen tener en delles partes vitales de la nave les temperatures desaxeradamente baxes que se rexistraren la nueche anterior. La tripulación del Challenger taba integrada por: Comandante Francis Scobee, el Pilotu'l Comandante Michael Smith y los especialista de misión especialistes de misión: el Dr. Ronald McNair, el Teniente Coronel Ellison Onizuka, la Dra. Judith Resnik y el compañeru especialista de carga Gregory Jarvis. El Challenger llogró desapegar de la plataforma de llanzamientu y executar la so maniobra de viráu, hasta esi puntu, pa los observadores en tierra, tou paecía normal.

La catástrofe del Challenger editar

 
El Challenger se desintegra pel aire.

L'accidente del Tresbordador Espacial Challenger sobrevieno cuando 72,5 segundos (según los cálculos topaos) dempués del llanzamientu,[4] del tanque propulsor de combustible sólidu derechu salió un remexu de fueu y gases incandescentes qu'incidió direutamente sobre les parés del tanque principal de combustible, provocando'l colapsu y la conflagración del mesmu. El tresbordador entós viose envolubráu nuna xigantesca bola de fueu, y espuestu a fuercies aerodinámiques incontrolaes, se desintegró cuasi na so totalidá, remaneciendo la cabina intacta de la conflagración. Los 7 tripulantes finaron al impautar la cabina de la nave contra l'océanu, tres una llarga cayida de más de 2 minutos. Les circunstancies finales de la so muerte desconócense, la comisión investigadora del accidente del Tresbordador espacial Challenger (La Comisión Rogers) determinó como "poco probable" el fechu de que dalgún d'ellos tuviera consciente nel momentu del impautu, anque darréu salieron a la lluz público evidencies de que siquier cuatro de los miembros de la tripulación pudieron activar los sos sistemes auxiliares de suministru d'osíxenu, y qu'intentaron socorrese mutuamente.

La cabina foi la única seición de la nave que llogró sobrevivir a la tarrecible destrucción de la esplosión, pero nun pudo soportar l'impautu final contra l'océanu, desintegrándose xunto colos sos ocupantes. Determinóse que la traxedia sobrevieno por cuenta de una filtración de gases provenientes d'un aniellu defectuosu del cohete derechu de propulsión sólida. El módulu de la cabina cayó dende un altor de 15.240 metros, produciéndose asina'l fatal desenllaz.

Los astronautes nun disponíen de paracaíes o equipu de eyección, y tampoco teníen un entrenamientu específicu pa un casu como esi, circunstancies qu'aniciaron fuertes crítiques a la NASA.

La NASA envalorara les probabilidaes d'un accidente catastróficu mientres el llanzamientu (el momentu más peligrosu del vuelu espacial) nuna proporción de 1 a 438.

Esti accidente, el más atanante del Programa del Tresbordador Espacial, perxudicó seriamente la reputación de la NASA como axencia espacial y la propuesta de la participación de civiles, promulgada por Ronald Reagan y concretada na maestra de primaria Christa McAuliffe, echó per tierra toles estructures alministratives y de seguridá. La NASA suspendió temporalmente los sos vuelos espaciales hasta 1988.

Christa McAuliffe taba casada y tenía dos fíos.

Christa McAuliffe na posteridá editar

Siquier 35 escueles d'Estaos Xuníos, trés en Perú , una en Méxicu, una en Bolivia, un llicéu en Chile, lleven el so nome, según diverses instituciones y programes estudiantiles. Dellos documentales y series de televisión referentes a la traxedia haber honráu de manera especial, según diverses reconocencies estatales al so valor y sacrificiu pola causa qu'escorría.

Numberosos llibros y artículos de revistes famoses, ente elles les revistes Time, y Seleiciones del Reader's Digest, rindiéron-y tributu n'artículos dedicaos a la so memoria.

Probablemente la mayor honra que pueda recibir Christa McAuliffe na so calidá de profesora, ye ensin dala dulda la reconocencia qu'añalmente-y rinden cientos d'estudiantes tantu d'Estaos Xuníos como de Méxicu na fecha de la conmemoración del accidente del Challenger, cada 28 de xineru.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0969691. Data de consulta: 17 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.nasa.gov/history/congressional-space-medal-of-honor/.
  3. 3,0 3,1 3,2 «Astronaut Bio: Christa McAuliffe (04/2007)» (inglés). Consultáu'l 2 de setiembre de 2016.
  4. «maestra-a-bordu-de-una-mision-de-la nasa Una maestra, a bordu d'una misión de la NASA» (castellanu). Consultáu'l 26 de setiembre de 2016.
  5. «McAuliffe» (inglés). Gazetteer of Planetary Nomenclature. Flagstaff: USGS Astrogeology Research Program.

Enllaces esternos editar