Clarissa Harlowe Barton (25 d'avientu de 1821Oxford (es) Traducir – 12 d'abril de 1912Glen Echo (es) Traducir) más conocida como Clara Barton, foi una pionera, profesora, enfermera y humanitaria d'Estaos Xuníos. Foi descrita como d'un espíritu indomable y ye especialmente recordada por entamar la Cruz Roja d'Estaos Xuníos.

Clara Barton
presidenta Cruz Roja Americana, Estaos Xuníos (es) Traducir

21 mayu 1881 - 1904
Vida
Nacimientu Oxford (es) Traducir[1]25 d'avientu de 1821[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Muerte Glen Echo (es) Traducir[4]12 d'abril de 1912[2] (90 años)
Sepultura Oxford (es) Traducir[5]
Familia
Padre Stephen Barton
Madre Sarah Stone
Estudios
Llingües falaes inglés[6]
Oficiu enfermera, diarista, filántropa, profesora, humanitaria, autoraescritora
Premios
Miembru de Daughters of the American Revolution (es) Traducir
Serviciu militar
Cuerpu militar Ejército de la Unión (es) Traducir[9]
Lluchó en guerra franco-prusiana
Guerra de Secesión[4]
Cambiar los datos en Wikidata

Mocedá, formación y enfermería familiar editar

Clara Barton nació en Oxford, Massachusetts. Los sos padres yeren abolicionistes. El padre de Clara foi un llabrador y criador de caballos, ente que la so madre Sarah yera ama de casa. Los dos ayudaron a fundar la primer ilesia Universalista en Oxford.

De neña, Clara yera cobarde y retraída. Tenía dos hermanos Stephen y David y dos hermanes Dorothy/Dolly y Sally, que teníen a lo menos diez años más qu'ella. La nueva Clara foi educada en casa y yera extremamente llista. Díxose que los sos hermanos calteníense ocupaos contestando les sos múltiples entrugues y que cada unu enseñába-y habilidá complementaries, les sos hermanes mayores como profesores. Los sos hermanos enseñáronlu a andar de caballu y otres actividaes que nesa dómina considerábense apoderaes pa homes.

Cuando Clara tenía once años, el so hermanu David cayer d'una viga nuna tenada en construcción. Clara permaneció al so llau por dos años y aprendió a alministra-y toles sos medicines, inclusive "les grandes repugnantes sangrixueles reptantes."

Como siguía desenvolviendo un interés n'enfermería, Clara puede sacar inspiración de cuentos familiares de la so tía güela, Martha Ballard, que trabayó nel pueblu de Hallowell (más tarde Augusta) Maine, como comadrona por trés décades. Ballard ayudó a dar a lluz a cuasi mil nácaros ente 1777 y 1812 y en munchos casos alministró cuidos médicos como cualquier médicu de la so dómina.[10]

Cuando'l padre de Clara amorrentaba, dio-y un conseyu que recordaría más tarde:

Como patriota, aconseyóme sirvir al mio país con tou lo que tenía, inclusive cola mio vida si fuera necesariu; como fía d'un Masón aceptáu, aconseyóme buscar y dar consuelu a los inxemes, y como cristiana encargóme honrar a Dios y amar a la humanidá.
Clara Barton

Guerra civil americana editar

 
Clara Barton circa 1866.

N'abril de 1861, dempués de la Primer batalla de Bull Run, Barton creó una axencia pa llograr y distribuyir provisiones a los soldaos mancaos. El xeneral William Hammond dio-y un pase pa viaxar nes ambulancies del exércitu pa dar consuelu a los soldaos y curalos. Primió a la burocracia del exércitu d'Estaos Xuníos, primero ensin ésitu, pa traer les sos propies provisiones médiques al campu de batalla. Finalmente, en xunetu de 1862, llogró permisu pa viaxar tres la llinia de batalla, llegando a los más aveseos campos de batalla y sirviendo mientres los asedíos de Petersburg, Virxinia, y Richmond, Virxinia. En 1864 el xeneral de la Xunión Benjamin Butler nomar "dama mandante" de los hospitales al frente del Exércitu de James.

En 1865, el presidente Abraham Lincoln encargó-y la busca de sumíos del exércitu de la Xunión. Mientres se dedicó a esti llabor, pescudó sobre'l paradoriu de 30.000 homes. Cuando acabó guerra, foi mandada a Andersonville, Xeorxa pa instalar y marcar les tumbes de los soldaos de la Xunión que se soterraron ellí. Esta esperiencia motivar a empezar una campaña nacional pa identificar a los soldaos sumíos mientres la guerra civil d'Estaos Xuníos. Publicó llistes de los nomes nos diarios y cartiábase coles families de los soldaos.

Barton daba charres sobre les sos esperiencies de la guerra. Conoció a Susan B. Anthony y empezó una llarga asociación col movimientu sufraxista. Tamién conoció a Frederick Douglass y fíxose activista pa los derechos civiles de los negros.

Primer contautu de Barton col Comité Internacional de la Cruz Roja editar

Los años de trabayu duru mientres la guerra civil d'Estaos Xuníos y los sos esfuercios buscando soldaos sumíos debilitaron a Barton. En 1869 los sos médicos encamentáron-y tomase un descansu y faer un viaxe relaxante a Europa. En 1870, mientres taba nel estranxeru, arreyar nel Comité Internacional de la Cruz Roja (CICR) y el so trabayu humanitariu mientres la guerra Franco-prusiana.[11] El CICR, creáu en 1864, fundar p'aprovir servicios humanos a toles víctimes de guerra so una bandera de neutralidá.

Organización de la Cruz Roja d'Estaos Xuníos editar

Cuando Clara Barton tornó a los Estaos Xuníos, inauguró un movimientu por que'l gobiernu d'Estaos Xuníos reconociera al Comité Internacional de la Cruz Roja.[11] Cuando empezó esti trabayu en 1873, la mayoría de los norteamericanos pensó que los Estaos Xuníos nunca volveríen enfrentar una calamidá tal como la guerra civil pero mientres l'alministración de presidente James Garfield, Barton finalmente tuvo ésitu, acotando que la nueva Cruz Roja d'Estaos Xuníos podría responder a otres crisis amás de la guerra.

Naturalmente, Barton foi la presidenta de la sucursal d'Estaos Xuníos de l'asociación, fundada'l 21 de mayu de 1881. John D. Rockefeller donó los fondos pa crear una oficina nacional central en Washington, DC. asitiada a una corte de la Casa Blanca.

El Muséu de Clara Barton editar

El Muséu del Llugar de nacencia de Clara Barton[12] en North Oxford, Massachusetts funciona como parte del Centru Barton pa la Educación sobre'l Diabetes,[13] un proyeutu humanitariano creáu nel so honor pa educar y sofitar a neños con diabetes y a les sos families.

Referencies editar

  1. Afirmao en: The Feminist Companion to Literature in English. Páxina: 68. Autor: Virginia Blain. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 1990.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Clara-Barton. Apaez como: Clara Barton. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. «Barton, Clara (ACAB 1900)». Appletons' Cyclopædia of American Biography. 1900. 
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: https://arago.si.edu/category_2028807.html. Data de consulta: 1r ochobre 2019.
  5. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 63. Apaez como: Clarissa Harlowe “Clara” Barton. Data de consulta: 30 setiembre 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  6. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  7. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/clara-barton/.
  8. URL de la referencia: https://msa.maryland.gov/msa/educ/exhibits/womenshall/html/whflist.html.
  9. URL de la referencia: https://www.battlefields.org/learn/biographies/clara-barton. Data de consulta: 12 avientu 2019.
  10. Ulrich, Lloréu Thatcher. A Midwife's Tale: the Life of Martha Ballard, Based on Her Diary, 1785-1812. 1990.
  11. 11,0 11,1 «La hestoria de la mio infancia» (1907). Consultáu'l 9 d'ochobre de 2013.
  12. «Welcome». Clara Barton Birthplace Museum. Consultáu'l 25 de mayu de 2007.
  13. «Barton Center website». Barton Center for Diabetes Education. Consultáu'l 25 de mayu de 2007.

Enllaces esternos editar