Clasificación d'automóviles

La clasificación d'automóviles ye un términu xeneral que se refier a arrexuntar vehículos en categoríes según la so potencia de golpe y les sos carauterístiques téuniques. Un «automóvil de pasaxeros» ta pensáu pa tresporte priváu de persones, anque tamién puedan cargase oxetos grandes. Nesti grupu tán tolos automóviles deportivos, touterréns, de turismu, monovolúmenes, los pickups y furgonetes con delles files d'asientos.

Clasificación d'automóviles
sistema de clasificación especializado (es) Traducir y type of classification (en) Traducir
multi-track vehicle (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Métodos de clasificación editar

Los vehículos puédense categorizar de distintes formes. Por casu, pola carrocería, la construcción del vehículu, el númberu de puertes o d'asientos con petrina de seguridá.[1]

El gobiernu tamién puede imponer un sistema de clasificación pa cobrar una cantidá determinada d'impuestos. En Reinu Xuníu, va acorde a la construcción, motor, pesu y combustible o emisiones del vehículu.[2]

Úsense otres regulaciones pa vehículos de too tipu de forma internacional (sacante n'Australia, India y los Estaos Xuníos), llamada ISO 3833-1977.[3]

Automóvil de baxu costu editar

Un automóvil de baxu costu (tamién llamáu "económicu", anque esto da a tracamundiu con baxu consumu de combustible) ye aquel que se diseña p'amenorgar los gastos de fabricación y caltenimientu, sacrificando l'acabáu final y la calidá de los materiales pa faelo más económicu. N'ocasiones, estos modelos diséñense específicamente pa los países en desenvolvimientu, onde un preciu baxu ye primordial pa la mayoría de compradores. Esti amenorgamientu del preciu puede debese a la reutilización de componentes antiguos, polo tanto yá probaos y rentabilizaos, según al aprovechamientu de meyores teunolóxiques p'ameyorar la fiabilidá y la optimización de los recursos.

Microcoche editar

 
Aixa Abaca

Tamién llamaos microcar, pol so nome n'inglés, o cuadriciclos (y coloquialmente "bolsa del pan"). N'ocasiones son un pasu entemediu ente un ciclomotor y un automóvil, ente que n'otros casos son vehículos de circulación normales (como ye'l casu del Smart Fortwo). Los sos motores son inferiores a 1.0 L, consten de dos places y son pequeñu (menos de tres metros de llargu). Puede describise como un turismu más pequeñu qu'unu del segmentu A o como un tipu d'automóvil totalmente distintu al restu.

Dellos exemplos d'estos vehículos:

Automóviles compactos editar

Los automóviles compautos, tamién llamaos hatchback pol so nome n'inglés, son aquellos qu'escarecen de cola, esto ye, solo tán compuestos por dos volúmenes y el portón traseru del maleteru abrir xunto a la luneta.

Automóvil ultracompacto editar

En 2012, el Ministeriu de Turismu y Tresporte de Xapón dexó que'l gobiernu llocal utilizara vehículos ultracompactos como tresporte pa residentes y turistes en zones llindaes. El tamañu d'estos vehículos yera inferior a los minicoches, pero los sos motores yeren cimeros a los 50cc y podíen tresportar a una o dos persones. Estos nun se rexíen poles normes d'un microcoche, una y bones les normes de seguridá son distintes. La regulación alrodiu de la capacidá y seguridá de los ultracompactos publicar a principios de seronda. Anguaño esisten coches más pequeños que los ultracompactos, llamaos "vehículos motorizados de categoría 1", con motores de 50cc o menos y un solu asientu pal conductor.[4]

Segmentu A editar

 
Citroën C1

Un vehículu del segmentu A ye un automóvil pequeñu, pensáu pa zones urbanes. A diferencia de los microcoches, un coche del segmentu A tien mayor velocidá, capacidá y ye más seguru. Amás algamen la velocidá riquida pa dir por autovía, anque nun tean pensaos especialmente pa ello. En Xapón conocer a esti tipu de vehículos como kei car.[5] Estos tienen de cumplir unes normes de dimensión y motorización bien estrictes: los motores tienen un máximu de 660 cc y el llargor tien de ser inferior a los 3400 mm.

Exemplos de kei car:

Exemplos de vehículos del segmentu A:

Otros coches pequeños:

Segmentu B editar

 
Renault Clio IV

Los vehículos del segmentu B conócense como superminis en Reinu Xuníu y subcompactos en n'América del Norte. Pueden tener 3, 4 o 5 puertes, dependiendo de la so forma. Tán diseñaos por que puedan viaxar 4 pasaxeros cómodamente. Los compautos del segmentu B suelen midir unos 3900 mm de llargu, ente que les berlines y los familiares suelen rondar los 4200 mm.

N'Europa, los primeros vehículos de segmentu B fueron el Fiat 500 de 1956 y el Austin Mini de 1959, siendo concretamente n'España'l Seat 600. Tamién hai vehículos de gama alta del segmentu B, como'l Citroën DS3, premiáu a Coche del Añu 2010 por Top Gear Magacín. El segmentu B tien unu de los meyores mercaos de venta de coches n'Europa. En 2007, el Peugeot 207 foi'l coche más vendíu n'Europa.

N'Australia, inténtase faer distinción ente coches llixeros como'l Daihatsu Charade o modelos previos al Holden Barina y otros modelos más grandes, como'l Ford Fiesta, considérense coches pequeños. Por cuenta de que el tamañu d'estos vehículos, polo xeneral, menguó gradualmente, la categoría de coches llixeros cuasi sumió.

Dellos exemplos del segmentu B son:


Automóvil familiar editar

Segmentu C editar

 
Volkswagen Golf

Los vehículos del segmentu C son compactos o berlines relativamente pequeñes. Suelen midir aproximao 4,250 mm (167 in) de llongura nel casu de los compautos y 4,500 mm (177 in) nes berlines. Los compautos tienen capacidá pa 5 adultos y motores d'ente 1.4 y 2.2 llitros, anque dalgunos monten motores de 2.5L. Dellos bólidos americanos tienen la opción de montar un motor de 6.6L V8. Dalgunos de los vehículos más fabricaos d'esti segmentu son:


Segmentu D editar

 
Citroën DS5

Tradicionalmente, los vehículos de tamañu mediu fueron berlines. Pero estos últimos años diseñáronse vehículos del segmentu D con otros estilos de carrocería, como'l Citroën DS5.[6]

Berlines / Sedanes editar

Segmentu D editar

 
Toyota Camry

Esta clase descríbese como vehículos del segmentu D n'Europa y medianos nos Estaos Xuníos. Tienen capacidá pa cinco adultos y un gran maleteru. Los sos motores son más potentes que los de segmentos inferiores, algamando los 6 cilindros en delles ocasiones. Les dimensiones varien en factor de la rexón; n'Europa nun suelen superar los 4,700 mm (15.4 ft), ente qu'en Norteamérica, Oriente Mediu y Australasia pueden superar 4,800 mm (15.7 ft) tranquilamente.

Dellos exemplos de los más famosos son:

Esta categoría ye equivalente a "Large Family Cars" en EuroNCAP. N'Australia conócense como Medianos.

Bólidos muscle editar

 
Holden Commodore

Error: no page names specified (ayuda).

Bien demandáu en Norteamérica, Oriente Mediu y Australia. Suelen midir más de 4,900 mm (16.1 ft).

Exemplos más famosos:

Crossover editar

 
Skoda Kodiaq

Los crossover deriven d'una Plataforma (automóvil) compuesta por un monocasco, siendo un pocu distintos a los todocaminos convencionales. Puedes tar forníos con detalles de carrocería similares a touterréns o ser similares a una ranchera.

Exemplos de vehículos crossover:

Monovolúmenes editar

 
Renault Espace, unu de los primeros monovolúmenes
 
Ford C-Max, un monovolume compactu
 
Opel Meriva, un monovolume pequeñu

Esti tipu de vehículos puede paecer una ranchera alta. Los más grandes tienen capacidá para hasta 8 pasaxeros adultos (si supérase dicha capacidá pasa a denominase minibus).

Ye más altu qu'un vehículu familiar y la so visibilidá ye meyor.

Exemplos de monovolúmenes pequeños:

Exemplos de monovolúmenes compactos:

Dambes categoríes equivalen a la clase "Small MPVs" en EuroNCAP.

Exemplos de MPVs grandes y monovolúmenes:

Esta categoría ye equivalente a la clase "MPVs" de EuroNCAP.

Vehículu de luxu editar

Executivu compactu editar

 
Lexus IS

Estes son les ediciones luxoses equivalentes a los vehículos compactos del segmentu D. Los asientos traseros y l'espaciu del maleteru son inferiores que los coches executivos, yá que'l so tamañu tamién lu ye.

Exemplos de vehículos compactos de luxu:

Esta categoría equival a la clase "Large Family Cars" en EuroNCAP.

Executivu/Segmentu E editar

 
BMW Serie 5

Estos vehículos de luxu equivalen a los del segmentu D. Tamién a dellos compautos grandes, de llargor similar, como'l Porsche Panamera.

Exemplos de los más famosos:


Esta categoría equival a la clase "Executive Cars" en EuroNCAP.

Segmentu F editar

 
Mercedes-Benz S-Class

Considérense les versiones de luxu de los bólidos muscle americanos y les berlines grandes; n'alemán denominar "Oberklasse" Germany. Suelen ser berlines 4 puertes. Son la clase de berlina más potente qu'hai, con 6, 8 y hasta 12 cilindros y un equipamientu cimeru a los modelos más pequeños. Los vehículos d'esta categoría inclúin dellos modelos que pertenecen puramente a esta llinia, como'l Cadillac CT6,[8] Lincoln Town Car and Maserati Quattroporte.[ensin referencies]

Exemplos de berlines grandes:

Esta categoría equival a "Executive Cars" en EuroNCAP.

Familiar editar

 
Audi A6 Avant

Los familiares (embrivíes como sv', poles sos sigles n'inglés station wagon o llamaes ta), tamién llamaes "rancheres", son variantes de la carrocería d'una berlina con un techu más allargáu escontra la parte trasera, dando accesu al interior del habitáculo al traviés d'una tercera o quinta puerta, a manera de portón traseru, en llugar del maleteru. El tresformamientu consiste nun cambéu d'un diseñu . Les rancheres suelen tener más posibilidá de reconfiguración del interior, con asientos abatibles que dexen priorizar la carga d'equipaxe o pasaxeros.

Exemplos de rancheres:

Automóvil deportivu editar

Compautu deportivu editar

 
Peugeot 205 GTI crowned "The Greatest Ever Hot Hatch"[9]

Un Compautu deportivu ye un compautu con meyores téuniques d'estilu y control. Son bien populares n'Europa.

Los más famosos son:

Berlina/sedán deportivu editar

 
Pontiac G8 GT

Son versiones d'altu rendimientu de les berlines convencionales. Dacuando s'homologan pa producir coches que van competir copes de rally, a manera de berlines estándar con 4 o 5 places.

Exemplos más famosos:

Exemplos de berlines compactes más famoses:

Deportivu editar

 
Jaguar E-Type

El términu "deportivu" nun tien una definición claro y exacto..[10] De normal utilízase pa describir vehículos que prioricen l'aceleración y el manexu, pero delles persones llamar a cualesquier biplaza.[11]
Un deportivu ye pequeñu, biplaza xeneralmente y dos puertes. El so diseñu ta enfocáu nun mayor rendimientu potencial y afechiscu.[12] Un deportivu pue ser tanto austeru como luxosu, pero toos tienen de mancomún el so manejabilidad y pocu pesu.[13]

Exemplos de deportivos más famosos:

Gran turismu editar

 
Maserati GranTurismo

Son más grandes, potentes y pesaos que los deportivos. Estos vehículos suelen tener un motor fronteru y tracción trasera, según 4 places. Son más caros que los deportivos, pero non tanto como los superdeportivos. Los gran turismos combinen luxu y altu rendimientu. Los meyores coches d'esta categoría fabríquense a mano por emplegaos de felicidá marca.

Exemplos más famosos:

Superdeportivu editar

 
Lamborghini Countach

Superdeportivu ye un términu emplegáu pa describir los vehículos exóticos, que cunten con un rendimientu cimeru, bien adelantráu a los sos contemporáneos.

Exemplos más famosos:

Bólidu muscle americanu editar

 
1970 AMC The Machine

Los bólidos muscle americanos son esos vehículos del segmentu D tracción trasera con un motor V8, fabricaos xeneralmente nos Estaos Xuníos.[14][15] Delles definiciones llindar a dicir que son dos puertes;[16] pero hai delles versiones que cunten con 4 puertes.[17] De toes formes, les opiniones son variaes; por norma xeneral considérase un muscle o bólidu tou aquel que se fabricara ente 1960 y 1970.[18][19][20][21] Tamién se suelen producir n'Australia, Nueva Zelanda, Sudáfrica y otres naciones.

Exemplos más famosos ente los 60 y 70:

Exemplos de bólidos australianos más famosos:

Poni editar

 
1966 Ford Mustang

Los poni son una clase de bólidu muscle americanu[22] inspirada nel Ford Mustang de 1964. Trátase d'un vehículu algamadizu, compactu, estilizado y deportivu, con bien bon rendimientu y una estética favorable.[23][24]

Exemplos más famosos:

Descapotable editar

 
Full-sized convertible with its fabric covered top folded behind the rear seat

Los descapotables tienen una carrocería flexible que dexa esplegar o recoyer el techu a la de conducir. Tamién se-yos llama cabriolet o roadster (si son biplaza). Históricamente, los descapotables solíen llevar capotes de tela o dalgún otru material flexible, pero dalgunos diseños actuales tán fabricaos de metal, con mecanismos retráctiles que lo integren nel cuévanu del maleteru.

Exemplos más famosos:

Touterrén editar

Los touterrén, tamién llamaos "coches con tracción a los cuatro ruedes", "cuatro per cuatro" o 4x4 (anque n'ocasiones nun tienen tracción total).

Vehículu utilitariu deportivu (SUV) editar

 
Jeep Commander
 
Ford Kuga

Los vehículos utilitariu deportivos, llamaos SUV poles sos sigles n'inglés, o todocaminos son touterréns con tracción a los cuatro ruedes y unes capacidaes de touterrén verdaderes. Suelen ser altos y otorgar una gran visibilidá dende l'interior, tienen un diseñu de caxa de zapatos y suelen ser grandes, pesaos y de gran cilindrada. En dellos modelos puede llegase a sacrificar el so confort o inclusive la so velocidá punta pa buscar una mayor potencia, tracción o desempeñu en situaciones adverses.

Exemplos más famosos:


Exemplos de todocaminos más famosos:


Vehículu deportivu utilitariu editar

 
Nissan Rogue

Traducíu del inglés Sport Utility Vehicle (SUV), un vehículu deportivu utilitariu ye una combinación ente touterrén y turismu, con aspeutu similar al primeru pero diseñáu pa circular principalmente por asfaltu. Fueron desenvueltos n'años recién pa captar veceros que queríen un vehículu con aspeutu "aventureru". Ye habitual que tengan tracción simple o total ensin reductora, xasis monocasco y altor respeuto al suelu llixeramente cimeru al d'un turismu o monovolume.

Vehículu comercial editar

Furgoneta editar

 
 Furgoneta Volkswagen Caddy
 
 Furgoneta Dodge Ram

En dellos países, el términu "furgoneta" puede referise a un pequeñu vehículu de pasaxeros, al estilu ranchera, o tamién a carrocetes o SUVs. Tamién s'utiliza'l términu "furgoneta camper" (o "camper" a seques) pa referise a les caravanes americanes.

La mayoría de furgonetes americanes tienen una carrocería fayadiza para, por aciu unos cambeos costosos, implementar un sofá o cama, a lo que se denomina conversión. Estes furgonetes suelen tener un toque luxosu, comodidá, soportes pa electrónica, como enchufes y demás facilidaes. La conversión más ellaborada ye'l pasu entemediu ente l'utilitariu y la caravana.

 
Carroceta GMC Canyon de cuatro puertes

Exemplos de "furgonetes" norteamericanes:

Exemplos de furgonetes europees:

Exemplos de furgones xaponeses:

Carroceta editar

La carroceta, o pickup, ye un automóvil de carga que tien na so parte trasera una plataforma descubierta, en que pueden asitiase oxetos grandes.

Otros términos de clasificación editar

Cupé
Un 2 puertes, de 2 o 4 places, con techu fixu. Les sos puertes suelen ser más grandes que la versión berlina y el techu más baxu.


 Ta
Términu inglés pa una ranchera.
Fastback
Diseñu nel que'l techu va cayendo hasta terminar na parte inferior del coche, pero ensin ser un portón traseru.
Limusina
Coche de llargor bien grande, xeneralmente coles llunes tintadas.

Segmentos d'automóvil editar

La mayoría de los tipos d'automóviles pueden clasificase en segmentos, cuantimás les berlines, los monovolúmenes y los touterréns. Estos arrexunten a los automóviles según el so tamañu, y correspondientemente en potencia y preciu.[25]

  • Los automóviles microcoches: automóviles de dos places, de tamañu inferior al segmentu A, de tamañu inferior a 3300 mm.
  • Los automóviles del segmentu A: automóviles de cuatro places de tamaños más pequeñu, anguaño ente 3300 mm y 3700 mm.
  • Los automóviles del segmentu B: tienen llugar pa cuatro adultos y un neñu; los hatchback y monovolúmenes ronden los 3900 mm, ente que los sedanes y familiares lleguen a los 4200 mm.
  • Los automóviles del segmentu C: son los más pequeños con cinco places completes. Allúguense en redol a los 4200 mm nel casu de hatchbacks y 4500 mm nel casu de sedanes y familiares.
  • Los automóviles del segmentu D: tamién tienen cinco places pero tienen motores más potentes y maleteru más grande. El tamañu ye d'aproximao 4600 mm.
  • Los automóviles del segmentu E: son los modelos más grandes de les fábriques d'automóviles xeneralistas. El tamañu permediu ye de 4800 mm.
  • Los automóviles del segmentu F: entienden namái modelos d'alta gama. Siempres superen los 5000 mm.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. (2010) Office of the Federal Register: Code of Federal Regulations, Title 40, Protection of Environment, PT. 425 699. Consultáu'l 1 de marzu de 2016.
  2. «Notes About Driver and Vehicle Licensing Agency: Tax Classes». www.direct.gov.uk. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  3. International Organization for Standardization. «ISO 3833:1977 Road vehicles – Types – Terms and definitions». autoparts-standard.org. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  4. «Ultracompact vehicles to hit Japan's roads this year» (10 de xunetu de 2012). Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  5. Japan Seeks to Squelch Its Tiny Cars. New York Times. https://www.nytimes.com/2014/06/09/business/international/japan-seeks-to-squelch-its-tiny-cars.html?_r=0. Consultáu'l 17 de febreru de 2015. 
  6. «20 Best Family Vehicle to look for in 2017». Lets drive car (18 de febreru de 2017). Consultáu'l 23 d'abril de 2017.
  7. «Fuel Economy of the 2010 Toyota Avalon». Fueleconomy.gov. Consultáu'l 16 de xunetu de 2016.
  8. «Cadillac CT6 June 2016 Retrieved 2016-07-06». Caranddriver.com (25 de mayu de 2016). Consultáu'l 16 de xunetu de 2016.
  9. «Peugeot 205 GTi Crowned "The Greatest Ever Hot Hatch"». Car Scoop (16 de xineru de 2016). Consultáu'l 18 de xineru de 2016.
  10. Chandler, David. «Definition of a Sports Car». Streetdireutory.com. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  11. «Sports car – Definition from the Free Merriam-Webster Dictionary». Merriam-webster.com. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  12. «Sports car – Definition and More from the Free Merriam-Webster Dictionary». Merriam-webster.com. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  13. Csere, Csaba (Xineru de 2005). «10 Best Cars: Best Luxury Sports Car». Car and Driver. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  14. «The First Muscle Car: Older Than You». Hemmings Muscle Machines. October 2004. http://www.hemmings.com/mus/stories/2004/10/01/hmn_feature17.html. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014. 
  15. «Muscle Car Definition». Musclecarclub.com. Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunetu de 2014. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  16. «Simple Definition of muscle car». Merriam-Webster Online. Consultáu'l 21 de mayu de 2016. «Any of a group of American-made 2-door sports coupes with powerful engines designed for high-performance driving.»
  17. «Muscle Car Definition: Understand the Requirements». CarsDirect (27 de xineru de 2012). Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  18. «Muscle Car Definition». Muscle Car Club Muscle. Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunetu de 2014. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  19. Muscle Cars Now Worth Millions. 4 de xunu de 2006. https://www.nytimes.com/2006/06/04/automobiles/04MILLION.html?_r=2&em&ex=1160020800&en=0y6a99c6df3961fe&ei=5087&oref&. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014. 
  20. «Classic Muscle Cars Library». How Stuff Works. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  21. «Muscle Car Definition». Muscle Car Society. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  22. (fee required) MIO%29&p_theme=gannett&p_product=DTNB&p_action=search&p_field_base-0=&p_text_base-0=Car+culture%3A+A+child%27s+Poni+Car+education+essential&Search=Search&p_perpage=10&p_maxdocs=200&p_queryname=700&s_search_type=keyword&p_sort=YMD_date%3AD&p_field_date-0=YMD_date&p_params_date-0=date%3AB%2CE&p_text_date-0= Car culture: A child's Poni Car education essential. 27 de febreru de 2008. Archivado del original el 12 d'agostu de 2014. http://nl.newsbank.com/nl-search/we/Archives?s_site=detnews&f_site=detnews&f_sitename=Detroit+News%2C+The+%28EL MIO%29&p_theme=gannett&p_product=DTNB&p_action=search&p_field_base-0=&p_text_base-0=Car+culture%3A+A+child%27s+Poni+Car+education+essential&Search=Search&p_perpage=10&p_maxdocs=200&p_queryname=700&s_search_type=keyword&p_sort=YMD_date%3AD&p_field_date-0=YMD_date&p_params_date-0=date%3AB%2CE&p_text_date-0=. 
  23. Gunnell, John (2005). Krause Publications: American Cars of The 1960s: A Decade of Diversity. ISBN 978-0-89689-131-9.
  24. «Poni Car History». modernponycars.com. Archiváu dende l'orixinal, el 23 d'abril de 2008. Consultáu'l 12 d'agostu de 2014.
  25. «Clasificación de los coches» (14 de xineru de 2002). Consultáu'l 2010.