Club Atlético Independiente

El Club Atlético Independiente, conocíu popularmente como Independiente, ye un club multideportivu d'Arxentina con sede na ciudá bonaerense d'Avellaneda. Promueve la práutica de dellos deportes. Foi fundáu'l 1 de xineru de 1905, sicasí, el so orixe data del 4 d'agostu de 1904. El so equipu de fútbol exerz la llocalía nel Estadiu Libertadores d'América.[3]

Club Atlético Independiente
Situación
Estáu Arxentina
Datos
Nome oficial Club Atlético Independiente[1]
Tipu club deportivu
Fundáu en1r xineru 1905[2]
Presidente Bandera d'Arxentina Néstor Grindetti
Entrenador Bandera d'Arxentina Carlos Tévez
Categoría Primer División d'Arxentina
Instalaciones
Estadiu Estadio Libertadores de América (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

A nivel internacional, el "Colorado" o'l "Rei de Copes" ye una de les instituciones más gallardoniaes del fútbol internacional con 17 títulos. Ostenta, amás, una marca imbatible de cuatro títulos de manera consecutiva de Copa Libertadores, lo cual convertir nel únicu tetracampeón de forma siguida de dichu tornéu. De la mesma, el so ésitos haber lleváu a ser el máximu conquistador de cuatro competencies distintos liderando los sos respeutivos palmarés como; la Copa Libertadores con siete títulos, la Copa Interamericana con trés, la Supercopa con dos y la Copa Suramericana con dos, nestos dos últimes igualáu xunto con Cruzeiro y Boca Juniors respeutivamente. Amás de les mentaes, coronar del tornéu más importante a nivel mundial en dos oportunidad de la Copa Intercontinental (en 1973 contra Juventus FC en Roma, y en 1984 contra Liverpool FC en Xapón), y tamién de la Recopa nuna ocasión.[4] Llogró tamién dos veces la Copa Dr. Ricardo Aldao en 1938 y 1939 de calter de rioplatenses (organización arxentín-uruguaya).

A nivel llocal, ye unu de los cinco grandes del fútbol arxentino a partir de 1937. Inclusive, ye'l cuartu equipu más esitosu con 25 títulos. Ostenta, dieciséis campeonatos de lliga y nueve copes nacionales.[5] El so clásicu rival, ye Racing Club con quien protagoniza'l tradicional Clásicu d'Avellaneda (nel cual apodera l'historial d'enfrentamientos), amás lo partíos con Boca Juniors, River Plate y San Lorenzo tamién-y los considera como clásicos.

Nel añu 2009, foi reconocíu como'l meyor club arxentín y segundu a nivel suramericanu mientres esi mesmu periodu pola Federación Internacional d'Historia y Estadística de Fútbol, institución reconocida pola FIFA.[6] D'otru llau, según la revista inglesa FourFourTwo, l'Independiente de 1971-1975 ye, nel ranking mundial, el meyor equipu arxentín de la historia.[7][8]

Conjuntamente col fútbol, prauticar nel club otres disciplines deportives como natación, axedrez, artes marciales, baloncestu, boxéu, balonmano, ḥoquei sobre patinos, tenis, water-polo, voleibol, atletismu, [[Campeonatu de Futsal AFA (Arxentina)|fútbol sala]], fútbol femenín y nel curtiu plazu apunta a competir na Lliga Nacional de Baloncestu tres la reestructuración del ximnasiu Bottaro con midíes oficiales.

Historia editar

Amateurismo editar

Profesionalismo editar

Símbolos del club editar

Denominación editar

Los mozos cadetes de la tienda “A la ciudá de Londres” salieron decidíos a tomar dalguna iniciativa pa poder xugar al fútbol del que los mayores marxinar al fundar el club de la tienda, el Maipú Banfield Club. Axuntar nuna asamblea, y dalgún propunxo acomuñar a otru club que los dexara entrar y xugar. Daquién esbozó la idea de Atlanta. Pero tres un par d'hores de deliberaciones, decidieron otra cosa. Prefirieron independizase del Maipú y fundar el so propiu club.

"¡Qué Atlanta nin ocho cuartos! ¡Nós tenemos que tener un club independiente!", esclamó dalgún nesa desprolija y fervorosa asamblea improvisada. "Ende ta'l nome: ¡Independiente! vamos llamanos Independiente", glayó Rosendo Degiorgi. Nesi momentu nació verdaderamente el club. Yá tenía un oxetivu y un nome, espresaba una idea y un suañu. Asina nació l'Independiente Football Club.[37]

  • Independiente Football Club: (1904-14) Primer nome utilizáu dende la so fundación col acompañamientu de los términos n'inglés de Football Club.
  • Club Atlético Independiente: (1914-act) Fusión col Club Atlético y por consiguiente la supresión de Football Club.

Himnu editar

Independiente tien un himnu oficial desque foi compuestu un añu dempués de la fundación del club, en 1908, el so autor foi Amadeo Larralde y yera cantáu tantu polos aficionaos del Colloráu como polos direutivu y xugadores del equipu. Esto foi lo que fizo que se presentara y aceptárase por toles persones que pertenecíen a Independiente y asumir como'l Himnu Oficial d'Independiente d'Avellaneda.

Somos los de Independiente de pierna fuerte y templada guapos para una jornada dignos de un team muy valiente siempre luchamos unidos sin llamarnos temerarios saludamos al contrario vencedores o vencidos luchamos sin ambiciones no tenemos avaricia nada más que la malicia tenemos en ocasiones pondremos siempre altanera nuestra divisa granate y en medio de un gran combate flameara nuestra bandera y a de gritar el que pueda siguiendo nuestra corriente urras al independiente del pueblo de Avellaneda urras al independiente del pueblo de Avellaneda urras al independiente del pueblo de Avellaneda.
Lletra: A. Larralde

Escudos editar

Uniforme editar

 
Indumentaria tradicional d'Independiente.

Nun principiu, dende la so fundación en 1904 utilizar na indumentaria una camiseta blanca nel cual describíase un bolsu en forma d'escudu coles sigles "IFC". Esti escudu inspirar nel de Saint Andrew's FC, con pantalon y medies azules.

Yá en 1908 implementóse la camiseta colorada como titular, pasando la vistimienta blanco y azul marina a ser utilizada como suplente. La idea de la camiseta colorada surdió cuando los direutivos vieron al Nottingham Forest d'Inglaterra, cuando esti taba de visita n'Arxentina y golió 6-0 al Alumni, l'equipu arxentín más ganador d'esos momentos, ente'l públicu d'esi partíu atopábase Arístides Langone, nesi tiempu presidente d'Independiente FC, quien quedó esteláu cola forma de xugar del equipu y de los uniformes coloraos qu'utilizaben los xugadores. Foi esa almiración la que lo llevó a tomar la decisión de vistir a Independiente colos sos mesmos colores. Utilizar por primer vegada la casaca colorada con pescuezu y puños blancos el 10 de mayu de 1908. Sicasí, nun sería hasta 1914 que s'adoptaríen les sigles CAI, xunto col escudu coloráu.[39]

Dacuando, el plantel utiliza una camiseta azul marina. Nesti casu los shorts y les medies nunca son del mesmu color, siempres se turnan ente azul marino y blancu. Les lletres, númberos y los respeutivos auspiciantes siempres son inscritos en color blancu. En delles temporaes el tonu varia y pasa a ser azul puru, llegando inclusive a un azul celeste en delles poques ocasiones. En 2017 el tonu pasó a ser dafechu negru per primer vegada.

Primer uniforme
Uniforme actual

Historial de fabricantes y patrocinadores del uniforme editar

De siguío detállase una tabla con tolos fabricantes y patrocinadores que tuvo'l club dende 1977, n'orde cronolóxicu.

Periodu Provisor Patrocinadores Patrocinador Secundariu
1977-1981 Adidas Nengún Nengún
1981-1985 Topper
1985-1986 Mita
1986-1988 Le Coq Sportif
1988-1992 Adidas
1993-1997 AdeS
1997-1998 Topper
1999-2000 Termidor
2000-2001 AdeS
2001-2002 Independiente.com
2002-2004 Taranto
2004-2005 Umbro
2005-2006 Forxar Salú Purolator
2006-2009 Grupo Márquez Filtros Puru
2009-2012 Puma Motomel Powerade / Ibupirac
2012-2014 TCL Ibupirac
2014-2017 OCA Audifarm Salú / Banco Ciudad
2018- Caminos Protexíos

Instalaciones editar

Anteriores estadios editar

Independiente cuntó con otros siete canches antes de l'actual; les primeres cuatro na Ciudá de Buenos Aires y les siguientes nel Partíu d'Avellaneda. De siguío detállense caúna d'elles.[40]

Estadiu Libertadores d'América editar

El so estadiu ye, l'Estadiu Libertadores d'América, asitiáu na cai Bochini 751, nel distritu d'Avellaneda, Arxentina. Cuenta con una capacidá de 52.364 espectadores. El nome del estadiu foi escoyíu polos aficionaos n'alusión a los siete conquistes de la Copa Libertadores nuna encuesta realizada nel sitiu web oficial del club previu a la so construcción, y el nome "Libertadores d'América" superó al de "Ricardo Enrique Bochini" por unos pocos puntos.

El 19 d'avientu de 2016 foi la inauguración final del estadiu con tolos allugamientos proyeutaos disponibles, superando la capacidá de 50 000 persones. Resten completase'l techado, el pintáu completu y otres terminaciones xenerales, proyeutaes a partir de 2017. L'estadiu foi financiáu na so totalidá pol club, ensin ayuda de los gobiernos llocales.[41]

Centru d'altu rendimientu editar

En xunetu de 2016 foi inauguráu'l nuevu Centru d'altu rendimientu financiáu polos ex-xugadores del club Sergio Agüero y Gabriel Milito, onde los planteles de primer División y Reserva realicen los entrenamientos. L'edificiu ocupa una corte entera y ta distribuyíu en dos niveles.

Nel sector esquierdu de la planta baxa allúgase'l ximnasiu, los vestuarios, el SPA –con sauna y dos piletas–, el cuartu pa kinesioloxía, la utilería y el depósitu de los distintos elementos. Ente que nel sector derechu tán los camarines pa los direutores téunicos, con despachu priváu, una llavandería y una sala de prensa.

Pela so parte, la planta alta, cuenta con una tribuna pa poder ver los entrenamientos, un salón d'usos múltiples y una enorme cafetería con vista a les canches. Amás, esclariaron el Kun y el Mariscal que "les instalaciones van ser de primera categoría y van tener tou lo necesario pa la preparación pa l'alta competencia".[42]

Otres instalaciones editar

El club cunta, amás del Estadiu Libertadores d'América, con cinco instalaciones deportives y sociales, allugaes nel partíu d'Avellaneda y na Ciudá de Buenos Aires. La sede Mitre ye la principal del club, y cuenta con distintos ximnasios y natatorios, amás de ser el sitiu de ventes d'entraes. El complexu de tenis anguaño cunta con siete canches de polvu lladriyu. El parque Santu Domingu, onde se realiza la xera de formación y desenvolvimientu deportivu de mozos. Tamién se realicen actividaes sociales y deportives na sede Boyacá. En 2014 la sede principal foi declarada como "Patrimoniu históricu d'Avellaneda".

El complexu de Wilde, que ye'l más estensu, cuenta con un gran natatoriu de 4.800 metros cuadraos y una capacidá de 7.800.000 llitros d'agua. Tamién se destacar la cancha de vóley en sable, la pista d'atletismu, el ximnasiu con aparatos, tres canches de tenis, dos de paddle, trés de fútbol 11 y dos de fútbol 5. Amás de los diversos deportes que pueden realizase nel mesmu, el predio tien 40 parrilles a metros del quincho principal y un estacionamiento pa 300 vehículos.

Afición editar

 
Afición nel Libertadores d'América.

La afición del Club Atlético Independiente ye considerada según dellos estudios como una de les más significatives d'Arxentina.[43][44][45] Cuenta con ciertos rituales propios, como ser el «Banderazo», congregación d'aficionaos al Libertadores d'América p'afalar al equipu cada vez que s'avera'l Clásicu d'Avellaneda clásicu de la ciudá,[46] o'l festexu del Día Internacional del hincha d'Independiente», que festéxase'l día 26 de marzu en conmemoración a aquella multitudinaria caravana que se dio nel añu 2005 con 100 mil almes coloraes que se xuntaron pa festexar el centenariu del club con una inolvidable caravana, que nació nes cais Perú y Hipólito Yrigoyen, del Microcentro porteño, llugar onde nació la historia d'esti gloriosu club.[47][48]

L'hincha d'Independiente siempres se caracterizó por ser esixente y esperanzador. La espresión futbolera de Cielu la boca Negru naz xustamente nes platees d'Independiente y refierse a la exquisitez del fútbol mesmu, al xuegu d'habilidá, a la perfeición na cancha. Mientres munchos años, asina-y los llomó a los aficionaos d'Independiente. Porque tanto'l Colloráu como ellos, amaben esi tipu de xuegu. Si Independiente ganaba, empataba o perdía, nun importaba porque la xente díbase satisfecha pol nivel de xuegu que presentaben.[49]

Con aproximao 220 filiales, ye'l segundu club arxentín con más filiales en total, partíes tantu dientro d'Arxentina como n'otros países.

Simpatizantes editar

Según diverses encuestes, Independiente ye, el tercer equipu con mayor cantidá de simpatizantes. De siguío detállense los datos de delles encuestes realizaes.

Un detalláu informe de la Consultora Xe correspondiente a 2003-2006, estableció qu'un 90,3 % de la población total del país mayor de 18 años ye simpatizante de dalgún equipu de fútbol, y que d'ella, el 40,4 % lo ye de Boca Juniors, el 32,6 % de River, quedando bien apostráu en tercer llugar Independiente con 5,5 %. El detalle según área de residencia, rexistra lo siguiente:[50]

Simpatizantes de clubes de fútbol d'Arxentina según área de residencia
Equipu style="background:
  1. ccccff"|Metropolitana
    (Gran Bs.As.)
Pampeana Patagonia NOA Cuyo NEA Total
Boca Juniors 40,4 % 33,8 % 44,1 % 35,0 % 44,7 % 47,7 % 40,4 %
River Plate 29,9 % 28,5 % 39,8 % 37,6 % 40,7 % 39,0 % 32,6 %
Independiente 7,0 % 4,9 % 3,8 % 5,3 % 5,7 % 4,0 % 5,5 %
Consultora Xe, 2006.[50]

L'estudiu de la Consultora Xe confirma tamién un camientu tradicional, sobre'l fechu de que los simpatizantes d'Independiente concentrar en mayor cantidá nos sectores de trabayadores y clases baxes, que nes clases altes.

Simpatizantes de clubes de fútbol d'Arxentina según estratu sociu económicu
Equipu style="background:
  1. ccccff"|Probes
Mediu
(riesgu)
Mediu
(plenu)
Mediu altu
y alto
Total
Boca Juniors 46,7 % 41,5 % 31,2 % 28,9 % 40,4 %
River Plate 34,1 % 32,0 % 29,7 % 35,7 % 32,6 %
Independiente 7,6 % 6,9 % 6,1 % 4,0 % 5,5 %
Consultora Xe, 2006.[50]

La encuesta del Sistema Nacional de Consumos Culturales, entamada en 2006 pola Secretaría de Medios de Comunicación de la Nación, refundia que Boca y River llévense'l 73% per cientu de los aficionaos. Ente que Independiente atopar na tercer carilla con un total de 4,8%. La encuesta tomó 3051 casos de tol país.

Equipu style="background:
  1. ccccff"|% de simpatizantes
Boca Juniors 41,5 %
River Plate 31,8 %
Independiente 4,8 %
San Lorenzo 3,3 %
Racing Club 3,2 %
Sec. de Medios de Com. de la Nación, 2006.[51]

La encuesta «Los hinches y el Fútbol realizada a nivel nacional en marzu de 2006 pola consultora TNS Gallup pa Rexona, reflexa una serie de resultaos más que significativos sobre la pasión y el sentimientu de tolos futboleros. Los númberos fueron contundentes, yá que cuasi 7 de cada 10 arxentinos amosáronse apasionaos pol fútbol, el deporte más popular n'Arxentina y nel mundu. Los resultaos fueron los siguientes:

Equipu style="background:
  1. ccccff"|% de simpatizantes
Boca Juniors 39 %
River Plate 28 %
Independiente 6 %
San Lorenzo 5 %
Racing Club 5 %
Consultora TNS Gallup, 2006.[52][53]

El Gran DT ye un concursu entamáu pol Diariu Clarín, nel cual el llector arma un equipu con diversos xugadores del fútbol arxentino, ganando puntos sobre la base de les puntuaciones coles que'l diariu califica les actuaciones de los mesmos nos alcuentros de cada fecha del respeutivu campeonatu. Unu de los pasos pa rexistrase ye declarar por qué equipu simpatiza el participante. D'esta manera creóse una base de datos de 2.005.590 persones que participaron del Gran DT 2009 que coles mesmes son simpatizantes de distintos clubes de fútbol a lo llargo y a lo ancho de tola República Arxentina.

Pos. Equipu style="background:
  1. ccccff"|% de simpatizantes
Cant. de simpatizantes
Boca Juniors 34,40 % 689.921
River Plate 24,06 % 482.589
Independiente 6,76 % 135.493
San Lorenzo 4,87 % 97.765
Racing Club 4,47 % 89.699
Gran DT, 10 de mayu de 2009.[54][55]

Pa Independiente la resultancia ye darréu similar na popular páxina Promiedos; un 6,71%. Dicha páxina inclúi na so opción de votu a los distintos clubes del interior del país, polo que River y Boca pierden porcentaxe y el Colloráu averar a ellos.

Pos. Equipu style="background:
  1. ccccff"|% de simpatizantes
Cant. de simpatizantes
Boca Juniors 26,13 % 27.145
River Plate 18,58 % 19.311
Independiente 6,71 % 6.991
San Lorenzo 6,58 % 6.857
Talleres de Cba. 4,67 % 4.874
Promiedos[56]

Un estudiu realizáu per Centru d'Estudios Nueva Mayoría en 2004 refundió'l mayor saldu d'aficionaos d'Independiente nuna encuesta, col 10% de los aficionaos arxentinos.

Equipu style="background:
  1. ccccff"|% de simpatizantes
Boca Juniors 39 %
River Plate 26 %
Independiente 10 %
Racing Club 5 %
San Lorenzo 3 %
Centru d'Estudios Nueva Mayoría, 2004.[57]

Boneco editar

Boneco foi un perru que formó parte de la historia deportiva d'Independiente na década de 1970.

Tuvo percorriendo Arxentina con dellos espectáculos de circu hasta que llegó a Independiente, onde d'a pocu empezó a quedase nes concentraciones y les práutiques onde prestaba a los xugadores, que-y tomaron un gran ciñu y tomar de mascota, empezar a llevar a toos llaos, sobremanera nuna de les meyores dómines del equipu d'Avellaneda, onde había munchos partíos por Copa Libertadores, y Boneco empezó a entrar a toles canches, con dos banderinos na boca, posaba colos xugadores y dempués daba vueltes nes canches.

Nun reportaxe que-y fixeron a Percy Rojas, l'arteru delanteru peruanu que militó nel equipu nesa dómina, dixera:

“Yera conocíu en munchos países, porque cuando llegábamos a otru país siempres toos queríen conocer al perru famosu d'Independiente, nel Perú inda lo recuerda”.

Ricardo Bochini, figura estelar d'aquel equipu dixera:

“Nel mundu del fútbol les cábales esisten y son bien fuertes, Boneco yera un talismán de la suerte, y cuando nos falta sentimos la so ausencia como la d'unu de nós”.

Independiente na lluna editar

L'astronauta Neil Armstrong llevó a la Lluna un banderín del club de fútbol Independiente d'Avellaneda, lo cual él mesmu reconoció mientres una visita qu'efectuó a Buenos Aires en payares de 1969. Armstrong visitó Buenos Aires xunto colos sos compañeros astronautes Edwin Aldrin y Michael Collins, nuna xira mundial cola que celebraron el fechu de ser los primeros homes en llegar al satélite natural de la tierra.

El primer home en triar la Lluna confirmó d'esa manera daqué que los arxentinos punxeren en dulda cuando la direutiva d'Independiente dio a conocer esa historia naquellos años.

Héctor Rodríguez, entós secretariu de Cultura y de Rellaciones Públiques del Independiente, propunxo antes del viaxe del Apollo XI convertir en socios honorarios del club a Armstrong, Edwin y Collins. "Si ellos van ser los héroes más grandes del sieglu, tienen que ser socios d'Independiente", dixo entós. Los sos pares de la direutiva aceptaron la propuesta y los trés fueron rexistraos como socios: Aldrin col númberu 80.399, Armstrong col 80.400 y Collins col 80.401. Los carnés coles sos semeyes oficiales suministraes pola embaxada estauxunidense en Buenos Aires fueron unviaos a Estaos Xuníos xunto con equipos deportivos pa los neños de los astronautes y banderinos del club.

Mientres la visita que los astronautes efectuaron a Buenos Aires en payares d'esi añu, Rodríguez foi convidáu a participar nuna receición na embaxada estauxunidense, encabezada pol diplomáticu John Davis Lodge. Foi nesa ocasión na que Armstrong dixo que'l banderín que llantaron na lluna xunto cola bandera estauxunidense dio-yos "suerte". De la mano del norteamericanu, Independiente trescendía les llendes de la Tierra y llegó a la lluna.[58][59][60][61]

Entrenadores editar

Rivalidaes editar

El clásicu editar

 
Clásicu d'Avellaneda de 1968.

El clásicu d'Avellaneda[62] ye un partíu de fútbol qu'enfrenta a dos de los equipos más gallardoniaos y populares d'Arxentina: Independiente y Racing Club. Dambos de la ciudá d'Avellaneda, una de les poques del mundu que tien dos clubes campeones de la Copa del Mundu (Copa Intercontinental) xunto a Madrid y Milán. Ye'l segundu clásicu más relevante d'Arxentina dempués del Superclásico y xenera una gran mira en tol país. Un datu insólitu ye la de los sos estadios, yá que tán dixebraos aproximao por 300 metros de distancia, dambos comparten la cai Alsina sobre unu de los accesos a los mesmos. Independiente ye l'equipu al que más vegaes s'enfrentó Racing na so historia, con 191 duelos oficiales y más de 400 incluyendo amistosos (mientres los torneos pretemporada de branu xueguen la Copa Ciudá d'Avellaneda).[63]

  • El primer enfrentamientu producir nun partíu de Tercer División el 9 de xunu de 1907, nel qu'Independiente imponer por un marcador final de 3-2.
  • Esti clásicu tien l'alcuentru con mayor diferencia de goles ente los equipos grandes: Independiente 7-Racing 0, xugáu'l 3 de payares de 1940 y los dos de mayor cantidá de tantos nun clásicu nel fútbol arxentino: Independiente 7-Racing 4, apostáu'l 18 d'avientu de 1927 y Racing 7-Independiente 4, xugáu'l 27 de setiembre de 1931.
  • L'historial apoderar Independiente dende 1974. Na actualidá con 24 partíos a favor, la mayor diferencia ente dambos nel clásicu.[64]
  • Non solo apodera nel historial xeneral, sinón que tamién específicamente lo apodera de llocal como de visitante nos sos respeutivos estadios.
  • Los trés máximos goliadores del clásicu pertenecen a Independiente, y son el paraguayu Arsenio Erico (19), Vicente de la Mata (10) y Ricardo Bochini (9).

Historial estadísticu de los clásicos editar

Pa iguar esta tabla d'historial absoluta, tomar en cuenta tolos partíos oficial y amistosu reconocíos por AFA y CONMEBOL, más tolos datos arrexuntaos del amateurismo. Cuando un partíu ye definíu por penaltis otorgar el resultáu saliente de los 90 minutos (o 120 si hubo prórroga) de xuegu, más allá del ganador final, y nun s'amiesten a la tabla de goles los tantos convertíos na definición. Independiente apodera l'historial, y supera a Racing Club por 24 partíos.

Actualizáu al 25 de Payares de 2017.

Rival PX PG PE PP GF GC Dif
Racing Club 191 75 65 51 297 248 +24 
PX: partíos xugaos PG: partíos ganaos PP: partíos perdíos PE: partíos empataos GF: goles a favor GC: goles en contra DIF: diferencia de partíos a favor

Los otros clásicos editar

Denominar «clásicu» a los enfrentamientos ente los clubes denominaos grandes. Tolos partíos apostaos ente estos equipos son clásicos. Col pasu del tiempu dalgunos d'estos tomaron mayor relevancia por cuenta de factores como l'orixe de dambos equipos, el so allugamientu xeográficu, disputa por cantidá de títulos internacionales, rivalidá ente enchíes o porque munches vegaes estos partíos definíen campeonatos, ente otres coses. Depués del Clásicu d'Avellaneda Clásicu con Racing Club, los otros clásicos d'Independiente son versus Boca Juniors, River Plate y San Lorenzo (que completen a los 5 grandes). De siguío, detállense los enfrentamientos contra los otros trés grandes del fútbol arxentino.

Datos estadísticos
  • Contabilícense tolos partíos oficiales (llocal ya internacional):
Rival PX PG PE PP GF GC Dif
Boca Juniors 183 61 54 69 255 268 -8
River Plate 172 52 47 73 210 264 -21
San Lorenzo 172 66 48 59 258 224 7
PX: partíos xugaos PG: partíos ganaos PP: partíos perdíos PE: partíos empataos GF: goles a favor GC: goles en contra DIF: diferencia de partíos a favor

Datos del club editar

Cronograma na era profesional editar

 
Tolos países del mundu que fueron visitaos per Independiente dalguna vegada, tantu de forma oficial como amistosa.[65]


Cronograma completu editar

Otros datos editar

Los máximos ganadores de cada continente editar

Los máximos ganadores editar

Independiente ye unu de los máximos ganadores de cada continente gracies a los sos 7 títulos de la Copa Libertadores d'América, xunto al Real Madrid d'España (12 títulos de Lliga de Campeones de la UEFA); Club América de Méxicu (7 títulos de la Lliga de Campeones de la Concacaf); Al Ahly d'Exiptu (8 títulos de la Lliga de Campeones del CAF); Pohang Steelers de Corea del Sur (3 títulos de Lliga de Campeones de la AFC); y Auckland City FC de Nueva Zelanda (7 títulos d'O-League y Lliga de Campeones de la OFC).

 
  Al Ahly n'África
  Al Ahly n'África  
 
  Pohang Steelers n'Asia
 
  Real Madrid n'Europa
 
  Club América n'América del Norte
 
  Auckland City n'Oceanía
 
  Independiente en Suramérica

Organigrama deportivu editar

Xugadores editar

Dalgunos datos estadísticos de futbolistes que tuvieron nel primer equipu.

Máximos goliadores Más partíos apostaos
1. Arsenio Erico[77] 295 goles 1. Ricardo Bochini 714 partíos
2. Manuel Seoane 233 goles 2. Ricardo Pavoni 492 partíos
3. Vicente de la Mata 152 goles 3. Hugo Villaverde 424 partíos
4. Luis Ravaschino 136 goles 4. Miguel Ángel Santoro 394 partíos
5. Antonio Sastre 112 goles 5. Guillermo Rios 363 partíos
6. Ricardo Bochini 108 goles 6. Vicente de la Mata 345 partíos
7. Norberto Outes 90 goles 7. Enzo Trossero 341 goles
7. Ernesto Grillo 90 goles 8. Antonio Sastre 340 goles
7. Raimundo Orsi 90 goles 9. Ricardo Giusti 332 partíos
10. Camilo Cervino 89 goles 10. Arsenio Erico 326 partíos

Los siguientes xugadores son los qu'anguaño integren el primer plantel d'Independiente. Nun s'inclúin xugadores de Reserva, que tamién tán habilitaos pa competir.

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia Porteros
  POR Franco Velez 27 años Inferiores
  POR Gonzalo Rehak   30 años Inferiores
  POR Martín Campaña   34 años   Def. Sporting
  POR Milton Álvarez 35 años   Deportivo Morón
Defensores
  DEF Alan Franco 27 años Inferiores
  DEF Nicolás Figal 30 años   Olimpo (BB)
  DEF Juan Manuel Sánchez Miño 34 años   Cruzeiro
  DEF Fernando Amorebieta 39 años   Real Sporting de Xixón
  DEF Fabricio Bustos 27 años Inferiores
  DEF Gastón Silva 30 años   Granada
  DEF Emanuel Brítez 32 años   Unión (SF)
  DEF Gonzalo Asís 28 años Inferiores
  DEF Guillermo Burdisso 35 años   Club León
Mediocampistes
  MED Nicolás Domingo 39 años   River Plate
  MED Maximiliano Meza 31 años   Gimnasia y Esgrima LP
  MED Fernando Gaibor 32 años   Emelec
  MED Pedro Pablo Hernández 37 años   Celta de Vigo
  MED Carlos Benavidez 26 años   Defensor Sporting
  MED Francisco Silva 38 años   Cruz Azul
Delanteros
  DEL Martín Benítez 29 años Inferiores
  DEL Emmanuel Gigliotti 36 años   Chongqing Lifan
  DEL Leandro Fernández   33 años   Godoy Cruz
  DEL Braian Romero 32 años   Argentinos Juniors
  DEL Silvio Romero 35 años   América
  DEL Jonathan Menéndez   30 años   Talleres (C)
  DEL Francisco Pizzini 30 años   Olimpo
  DEL Gonzalo Verón 34 años   D.C. United
  • Los equipos arxentinos tán llindaos pola AFA a tener un cupu máximu de seis xugadores estranxeros, anque solo cinco van poder roblar la planilla del partíu.[78]
  • Nel casu de Pablo Hernández, el xugador ye arxentín pero optó por nacionalizarse chilenu, polo cual nun ocupa cupu d'estranxeru.

Mercáu de pases Altes = editar

  Gastos en fichaxes: 23.450.000 $
Altes Branu 2018
Xugador Posicion Procedencia Tipu Valor
  Emanuel Brítez[79] Defensa   Unión (SF) Cesión $50.000
  Christian Ortiz Mediocampista   Sporting Cristal Fin de cesión
  Fernando Gaibor Mediocampista   Emelec Trespasu (70%) $4.200.000
  Braian Romero Delanteru   Argentinos Juniors Trespasu (80%) $2.300.000
  Jonathan Menéndez Delanteru   Talleres (C) Trespasu (90%) $3.000.000
  Gonzalo Verón Delanteru   D.C. United Llibre |align=center|

  Silvio Romero Delanteru   América Trespasu (70%) $4.200.000
Altes Iviernu 2018
Xugador Posicion Procedencia Tipu Valor
  Milton Álvarez Porteru   Deportivo Morón Trespaso |align=center|

$150.000

  Guillermo Burdisso Defensor   Club León Llibre |align=center|

  Juan Manuel Trejo Defensor   Quilmes Fin de cesión
  Lucas Villalba Defensor   Huracán Fin de cesión
  Franco Bellocq Mediocampista   Olimpo Fin de cesión
  Julián Vitale Mediocampista   Unión Fin de cesión
  Carlos Benavidez Mediocampista   Defensor Sporting Trespasu(60%) $2.500.000
  Francisco Silva Mediocampista   Cruz Azul Llibre |align=center|

  Pablo Hernández Mediocampista   Celta de Vigo Trespaso |align=center|$1.400.000
  Francisco Pizzini Delanteru   Olimpo Fin de cesión
  Nicolás Messiniti Delanteru   San Martín (SJ) Fin de cesión
  Lucas Albertengo Delanteru   C. F. Monterrey Fin de cesión
  Ezequiel Cerutti Delanteru   Al Hilal Cesión $500.000

Baxes editar

  Ingresos en fichaxes: 23.000.000 $
Baxes Branu 2018
Xugador Posicion Destín Tipu Valor
  Néstor Breitenbruch Defensa   Correcaminos Fin de contratu |align=center|

  Nicolás Tagliafico Defensa   Ajax Trespaso |align=center|

6.500.000

  Nery Domínguez Mediocampista   Racing Club Fin de cesión
  Ezequiel Barcu Mediocampista   Atlanta United Trespaso |align=center|

$15.000.000

  Walter Erviti Mediocampista   Alvarado Rescisión de contratu |align=center|

  Lucas Albertengo Delanteru   C. F. Monterrey Cesión $500.000
Baxes Iviernu 2018
Xugador Posicion Destín Tipu Valor
  Damián Albil Porteru   Axente Llibre Fin de contratu |align=center|

-

  Rodrigo Moreira Defensor   San Martín de Tucumán Rescisión de contratu |align=center|

-

  Juan Manuel Trejo Defensor   Axente Llibre Fin de contratu |align=center|

-

  Daniel Martinez Defensor   Axente Llibre Fin de contratu |align=center|

-

  Lucas Villalba Defensor   Aldosivi Cesión -
  Franco Bellocq Mediocampista   Asteras Tripolis Rescisión de contratu |align=center|

-

  Diego Rodríguez Mediocampista   Tijuana Trespaso |align=center|$1.000.000
  Julián Vitale Mediocampista   San Martín de Tucumán Cesión -
  Domingo Blanco Mediocampista   Defensa y Justicia Cesión -
  Jonás Gutiérrez Mediocampista   Defensa y Justicia Rescisión de contratu |align=center|

-

  Juan Manuel Martínez Delanteru   Axente Llibre Fin de contratu |align=center|

-

  Gastón Togni Delanteru   Defensa y Justicia Cesión -
  Lucas Albertengo Delanteru   Estudiantes (LP) Cesión -

Xugadores destacaos editar

 
Ricardo Bochini xunto al ex-presidente Nestor Kirchner y Diego Maradona, cuando esti postreru foi reconocíu como "Vecín pernomáu". Non solamente el Bocha ye'l máximu ídolu del club pa gran parte de los hinches d'Independiente[80][81][82] sinón que tamién ye l'ídolu del Diego[83] dende neñu.[84]
 
José Pastoriza y Ricardo Pavoni col troféu de la Copa Libertadores 1972

A lo llargo de la so historia, fueron centenares los futbolistes n'apostar siquier un alcuentru cola camiseta del primer equipu d'Independiente. Ente ellos, l'ídolu indiscutido Ricardo Bochini,[85] foi'l xugador qu'apostó más alcuentros oficiales na historia del club, con 714 presentaciones ente 1972 y 1991. Amás ye'l xugador con mayor cantidá de títulos (13).[86] En tantu, l'entrenador más títulos de la institución ye'l coríu José Omar Pastoriza (6), la so carrera foi gloriosa non yá como entrenador sinón que tamién como xugador, una y bones sumando dambes etapes trai un total de 10 títulos nel club.[87]

Los xugadores que más goles convirtieron pol club n'alcuentros de primer División son Arsenio Erico[88] (295), Manuel Seoane (233), Vicente de la Mata[89] (152), Luis Ravaschino (135) y el polifuncional Antonio Sastre[90] (112). Arsenio Erico, quien amás de ser el goliador históricu del club, ye colos sos 295 goles el máximu anotador del fútbol arxentino, dueñu d'un gran permediu de gol, ye'l xugador que más goles -y convirtió al so clásicu rival con 19 anotaciones. Sicasí, Manuel Seoane tien, el récor de goles nuna mesma temporada con 55 tantos en 1922.[91] La delantrera integrada por Arsenio Erico, Antonio Sastre y Vicente de la Mata foi la más letal y eficaz del pais. En 66 partíos marcaron 218 goles, un permediu de 3,3 goles per alcuentru. Na so totalidá esti tridente llegó a convertir un total de 556 goles.[92]

Sergio Agüero ye consideráu pola mayoría de los aficionaos como l'ídolu n'actividá más importante del club;[93] fixo les inferiores n'Independiente y anguaño ye xugador del Manchester City quien adquirió los servicios del "Kun" abonando la suma de 45 millones d'euros al club español Atlético de Madrid. Foi subcampeón del mundu cola Seleición Arxentina en 2014. El so trespasu por 28 millones d'euros al Atlético de Madrid en 2007 convertir na venta más grande del fútbol arxentino. Amás ye'l primera y hasta agora únicu xugador orixinariu d'Independiente en ser nomáu al FIFA Balón d'Oru.

Ídolos históricos editar

 : Xugó siquier 200 partíos.  : Convirtió siquier 100 goles.  : Campeón internacional.

Ídolos "emprestaos" editar

Los siguientes xugadores son aquellos que fueron importantes na historia d'Independiente que surdieron o se fixeron conocíos en clubes rivales.

   

Máximos goliadores editar

Palmarés resumíu editar

Colos títulos detallaos de siguío, Independiente asítiase como'l segundu club suramericanu con más títulos internacionales, y sestu a nivel mundial. Ye'l cuartu más ganador del campeonatu arxentín de primer División, o terceru si solo tiense en cuenta'l profesionalismo.

Ye'l máximu ganador de la Copa Libertadores d'América teniendo 7 títulos de dicha competencia, y de la Copa Interamericana, con 3 títulos consecutivos. Tamién tien el récor compartíu de ser el que más títulos tien na Supercopa y Copa Suramericana con dos en cada competencia, xunto a Cruzeiro y Boca Juniors respeutivamente. Amás ganó una Recopa.

Como máximos llogros llogró en dos causes la Copa Intercontinental, asitiándose como meyor equipu del mundu en 1973 por ganalu a la Juventus en Roma y en 1984 en venciendo a Liverpool en Tokiu. Oficialmente tamién apostó partíos n'Europa, Asia y Centroamérica.

<o>Títulos Internacionales</o> editar

Torneos oficiales (17) editar

  Competición Títulos Finalista
Copa Libertadores d'América 7 (1964, 1965, 1972, 1973, 1974, 1975, 1984) -
Copa Interamericana 3 (1973, 1974, 1976) -
Copa Intercontinental 2 (1973, 1984) 4 (1964, 1965, 1972, 1974)
Supercopa Suramericana 2 (1994, 1995) 1 (1989)
Copa Suramericana 2 (2010, 2017) -
Recopa Suramericana 1 (1995) 3 (1996, 2011, 2018)
Copa Suruga Bank - 1 (2011)

Entamaos por AFA y AUF (2) editar

  Competición Títulos Finalista
Copa Aldao 2 (1938, 1939) -

Torneos amistosos (4) editar

  Competición Títulos Finalista
Trofeo Villa de Madrid 1 (1981) -
Troféu Festa d'Elx 1 (1967) -
Tornéu Internacional de Chile 1 (1964) -
Copa d'Oru Rioplatense 1 (1936) -
Trofeo Ramón de Carranza - 1 (1970)
Troféu Naranxa - 1 (1970)
Copa d'Honor Cousenier - 1 (1918)
Cup Tie Competition - 1 (1917)

<o>Títulos nacionales</o> editar

Torneos oficiales (25) editar

  Competición Títulos Subcampeón
Primer División d'Arxentina
16 (1922, 1926, 1938, 1939, 1948, 1960, 1963, 1967, 1970, 1971, 1977, 1978, 1983, 1989, 1994, 2002)
16 (1912, 1923, 1932, 1934, 1935, 1937, 1940, 1954, 1964, 1977, 1982, 1983, 1990, 1993, 1996, 2000)
Copa de Competencia de l'Asociación Amateurs
3 (1924, 1925, 1926)
-
Copa Dr. Carlos Ibarguren
2 (1938, 1939)
-
Copa de Competencia Adolfo Bullrich
2 (1909, 1917)
-
Copa d'Honor
1 (1918)
1 (1916)
Copa de Competencia Jockey Club
1 (1917)
1 (1916)
Copa Adrián C. Escobar
1 (1939)
-
Copa de Competencia «La Nación»
1 (1914)
-
División Entemedia
-
1 (1911)

Torneos amistosos (19) editar

  • Copa d'Oru (Mar del Plata) (6): 1980, 1981, 1985, 1996, 1997, 2012.
  • Copa Ciudá de Mendoza (1): 1995.
  • Copa d'Oru (Mendoza) (1): 1999.
  • Copa Revancha (Avellaneda) (2): 2000, 2001.
  • Copa Ciudá d'Avellaneda (2): 2002, 2003.
  • Copa Interprovincial (Neuquén - Salta) (1): 2002.
  • Copa Ciudá de Mar del Plata (3): 2004, 2007, 2016.
  • Copa Ciudá de Salta (1): 2005.
  • Copa Provincia de Salta (1): 2008.
  • Triangular de Mendoza (1): 2010.

Divisiones inferiores (13) editar

  Competición Títulos Finalista
Tornéu Arxentín de Reserves 10 (1912, 1914, 1917, 1921, 1923, 1945, 1946, 1961, 1964, 1989/90) Ensin datos
División Xuvenil 3 (1918, 1927, 1928) Ensin datos

  Fútbol sala editar

  Competición Títulos Finalista
Copa Arxentina de Futsal - 1 (2016)

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • (2000) Bifronte: Independiente, el campeón. ISBN 9879821602.
  • Keblaitis, Claudio Gustavo (2007). Averándonos: Alma Colorada, 1904 - 1914. ISBN 9875644145.
  • Fabbri, Alejandro (2009). Capital Intelectual: La nacencia d'una pasión. ISBN 9789876142014.

Notes editar

  1. Primer escudu históricu del club, inspiráu nel de Saint Andrew's Scots School, que de la mesma s'inspiró na bandera escocesa.
  2. Primer sellu del club tres la implementación del color coloráu en 1907.[38]
  3. Escudu actual. Foi camudando dellos detalles menores hasta algamar la versión actual, como la cresta y los calteres de les sigles.
  4. Foi pintáu nel frontispiciu de la cancha d'Avenida Mitre en 1919 son llibres creaciones del pintor que los dibuxó nes tribunes de socios.
  5. Foi pintáu nel antiguu estadiu de Crucecita en 1925 y dacuando utilízase para marketing.

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://clubaindependiente.com.ar/institucion/estatuto.
  2. URL de la referencia: https://clubaindependiente.com.ar/institucion/historia.
  3. https://www.ole.com.ar/independiente/historia-Independiente-nacencia_0_226177464.html
  4. https://www.infobae.com/deportes-2/2017/12/13/tabla-de-titulos-internacionales-independiente-igualo-al-barcelona-y-acesma-a-boca/
  5. tabla-historica-del-futbol-arxentín-tres-el-nuevu-titulo-de-river https://www.90min.com/es/posts/5892872-asi-esta-la tabla-historica-del-futbol-arxentín-tres-el-nuevu-titulo-de-river
  6. Páxina oficial de la IFFHS (enllaz recuperáu) (ed.): «El Club del Sieglu d'América del Sur». Archiváu dende l'orixinal, el 22 de setiembre de 2009. Consultáu'l 30 de xineru de 2018.
  7. historia/
  8. historia/%3foutputType=amp-type
  9. [1] Placa apurrida pol gobiernu de la Ciudá de Buenos Aires, afayada'l 12 d'abril de 2005, na esquina de Av. Hipólito Yrigoyen y Perú, en conmemoración del "Centenariu Coloráu".
  10. [2] Placa apurrida pola Comisión Direutiva del club, afayada'l 4 d'agostu de 2004, na esquina de Av. Hipólito Yrigoyen y Perú, en conmemoración del "Centenariu Coloráu".
  11. [3] Páxina qu'amuesa un mapa interactivo de la ciudá de Buenos Aires
  12. escudu.html Historia del escudu at SoyDiablo website
  13. [4] Historia d'Independiente en Infiernu Colloráu.com, sitio web non oficial
  14. [5] Archiváu el 14 de xunetu de 2014 na Wayback Machine. Los primeros años de la historia d'Independiente, n'Independiente1905.com.ar (sitio web non oficial)
  15. 15,0 15,1 15,2 15,3 https://www.somosdiablosfans.com/1908_1909_epocas_de_trunfos_epocas_de colores coloraos-itemap-16-905-1.htm
  16. https://books.google.com.ar/books?id=XSgBAgAAQBAJ&pg=PT26&lpg=PT26&dq=%22rosendo+degiorgi%22&source=bl&ots=K_jk43Hai6W&sig=jjD0_KJpJMA8vtXmFkbaba00O5M&hl=es-419&sa=X&ved=0ahUKEwi0z_m95JnXAhWSnJAKHW2OC_g4ChDoAQgkMAA#v=onepage&q=%22rosendo%20degiorgi%22&f=false
  17. [6] Archiváu el 26 d'abril de 2014 na Wayback Machine. Semeya de los xugadores que ganaron la Copa Bullrich. Daquella ocupaben una cancha en Manuel Ocantos.
  18. http://www.elgrancampeon.com.ar/portal/component/k2/item/613-alcordanza-de-un-dia-güei-copa-bullrich.html
  19. http://www.rsssf.com/tablesa/arg-hon18.html
  20. http://www.rsssf.com/tablesa/arg-jocaa24.html
  21. http://www.rsssf.com/tablesa/arg-jocaa25.html
  22. http://www.rsssf.com/tablesa/arg-jocaa26.html
  23. http://www.rsssf.com/tablesa/arg-bec32.html
  24. http://www.rsssf.com/tablesa/arg-friendly-tourn.html
  25. http://www.ultimahora.com/l'arxentín-di-stefano-se-arrodilla-arsenio-erico-n176270.html
  26. http://www.rsssf.com/tablesi/independiente-trip54.html
  27. http://www.rsssf.com/tablesi/intconclub64.html
  28. http://www.rsssf.com/tablesi/intconclub65.html
  29. http://www.ellitoral.com/index.php/id_um/63739-fai-45-anos-river-ganábase-el llamátigu-de-pita
  30. http://www.rsssf.com/tablesc/carranza.html#70
  31. http://www.rsssf.com/tablesi/intconclub72.html
  32. http://www.rsssf.com/tablesi/intconclub74.html
  33. http://www.ole.com.ar/independiente/berru-cuarenton_0_1584441571.html
  34. http://www.infobae.com/2008/01/25/360846-a-trenta-ano-la-hazana-independiente/
  35. «descensu-de-independiente-666.php El descensu d'Independiente: 6/6/6». El Gráficu (7 de xunetu de 2013). Archiváu dende l'descensu-de-independiente-666.php orixinal, el 23 de setiembre de 2016. Consultáu'l 23 de setiembre de 2016.
  36. «primer vegada-en-el-nacional-b Históricu: baxó Independiente y va xugar per primer vegada nel Nacional B». La Nación (15 de xunu de 2013). Archiváu dende l'primer vegada-en-el-nacional-b orixinal, el 23 de setiembre de 2016. Consultáu'l 23 de setiembre de 2016.
  37. grande Independiente: 111 años de la rebelión de cadetes que fizo nacer a un grande. 4 d'agostu de 2015. https://www.laizquierdadiario.com/Independiente-111-anos-de-la-rebelion-de-cadetes-que-hizo-nacer-a-un grande. Consultáu'l 2 de febreru de 2018. 
  38. «"La nueva camiseta alternativa", sitio web oficial d'Independiente, 24 Oct 2014». Archiváu dende l'orixinal, el 30 d'ochobre de 2014. Consultáu'l 30 d'ochobre de 2014.
  39. camisetes-del-futbol-arxentín.html
  40. http://www.estadiolda.com/#!historia/cfvg
  41. http://independientesincensura.blogspot.com.ar/2016/08/ezequiel-fernandez-doráu-hai-grandes.html
  42. «club-el-luxosu-centru-deportivu-que-estan-construyendo-milito-y-agero-independiente/ http://www.infobae.com/2014/10/17/1602416-de-los-idolos-el club-el-luxosu-centru-deportivu-que-estan-construyendo-milito-y-agero-independiente/».
  43. Afalo si Parlante non. «Infieles». Archiváu dende l'orixinal, el 5 de febreru de 2012. Consultáu'l 2007.
  44. Arxentina Football. «tabla-de-convocatoria-de-gente-de l'apertura-2007 La tabla de convocatoria de xente de l'Apertura 2007». Archiváu dende l'tabla-de-convocatoria-de-gente-de l'apertura-2007 orixinal, el 29 de xineru de 2008. Consultáu'l consultáu en 2008.
  45. Diariu Olé. «Los equipos que más convocaron na historia (en web solo en Portada)». Consultáu'l 2007.
  46. equipu-de-cara-al-clasico/ Unos 400 hinches d'Independiente realizaron un banderazo en sofitu al equipu de cara al clásicu. 26 de setiembre de 2009. https://www.mdzol.com/amp/162382-unos-400-hinches-de-independiente-realizaron-un-banderazo-en-sofitu-al equipu-de-cara-al-clasico/. Consultáu'l 2 de febreru de 2018. 
  47. ¿Por qué los aficionaos d'Independiente celebren el so día?. 26 de marzu de 2016. https://www.diarioregistrado.com/deporte-rexistráu/se-c_a56f70y0f484259fc626y2871. Consultáu'l 2 de febreru de 2018. 
  48. ¡Domingo bien Coloráu!. 26 de marzu de 2017. https://www.ole.com.ar/futbol-primer/dia-hincha-independiente_0_1766223554.amp.html. Consultáu'l 2 de febreru de 2018. 
  49. la boca-negru-sera-siempres-independiente/amp/ Rei de Copes, Arguyu Nacional o Cielu la boca Negru: Va Ser siempres Independiente Revistaegge. Consultáu'l 28 de xineru de 2018.
  50. 50,0 50,1 50,2 Consultora Xe (2006). «Estudios sobre adhesiones a equipos de fútbol. Total país 2006». Consultora Xe. Buenos Aires. http://www.consultoraequis.com/equisenlosmedios_ole_010406.htm. 
  51. (Consultáu en 2008) Los númberos de la pasión en Páxina 12.
  52. (Consultáu en 2006) Entamadores News
  53. Rexona presenta una radiografía sobre l'hincha arxentín y homenaxar con una muestra especial (Consultáu en 2012) Sport Salú
  54. Encuesta Gran DT. en Clarín.
  55. Imaxe del diariu en formatu papel.
  56. http://www.promiedos.com.ar/estadisticas.php
  57. http://www.lanacion.com.ar/635321-el-39-ye-hincha-de-boca-y-el-26-de-river
  58. lluna-con-un-banderin/amp/1502545
  59. Lluna-20150720-0037.html
  60. lluna
  61. lluna/amp
  62. Superclásico d'Avellaneda. FIFA. 6 d'ochobre de 2010. http://es.fifa.com/news/y=2010/m=10/news=superclasico-ablanéu-1313209.html. Consultáu'l 31 de xineru de 2018. 
  63. 10 intereses del Clásicu d'Avellaneda. 9 de mayu de 2017. https://www.filo.news/amp/10-intereses-del-Clasico-de-Avellaneda-t201705090007.html. Consultáu'l 2 de febreru de 2018. 
  64. historia-del-clasico La mayor diferencia na historia del clásicu. 26 de payares de 2017. http://m.tycsports.com/futbol/la-mayor-diferencia-en-la historia-del-clasico. Consultáu'l 2 de febreru de 2018. 
  65. http://independientemundial.blogspot.com.ar/2012/07/toos-los-amistosos-internacionales-de.html
  66. "Bochini tien de siguir internáu, pero'l so estáu ye bonu", del diariu Clarín.
  67. "La hora de la vuelta del Bocha", de Clarín
  68. Socios::Club Atlético Independiente::Sitiu Oficial::Clubandependiente.com
  69. Son 20.000 (nuevos socios a setiembre 2012)
  70. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 3 de xunetu de 2014. Consultáu'l 29 de xunetu de 2014.
  71. lluna-con-un-banderin en Armstrong yera hincha d'Independiente y viaxó a la Lluna con un banderín, por Pablo Lisotto, puede trate la carta cola firma del astronauta. Diariu La Nación, 26/08/2012
  72. "El día qu'Independiente llevó la so gloria a la Lluna", diariu Clarín.
  73. «Grandes fazañes d'Independiente que conviden a la ilusión». Consultáu'l 11 de xunu de 2013.
  74. real_en_el so_campu.html arcotriunfal.com Fai 53 años Independiente de Arg. golió al Real nel so campu
  75. Independiente en fifa.com
  76. Goliadores arxentinos del profesionalismo en RSSSF
  77. «centenariu-de-erico Con una plaqueta, Independiente recuerda'l centenariu d'Arsenio Erico». Consultáu'l 24 de mayu de 2017.
  78. afa.org.ar (28 d'avientu de 2017). «xugadores estranxeros Reforma cupu de xugadores estranxeros». Consultáu'l 28 d'avientu de 2017.
  79. «Emanuel Britez pasó a préstamu d'Unión a Independiente». espn.cl (28 d'avientu de 2017). Consultáu'l 28 d'avientu de 2017.
  80. [7] Archiváu el 25 d'agostu de 2007 na Wayback Machine."Bochini sigue entrando na historia colorada". (noticies deportives de Yahoo)
  81. [8] Archiváu el 16 de marzu de 2008 na Wayback Machine."Bochini internáu y fora de peligru en sufriendo accidente" (adnmundo.com)
  82. [9]"Cientos d'aficionaos d'Independiente convocar pa sofitar a Bochini" (de chaco.derf.com.ar)
  83. [10]"Maradona foi reconocíu como “Vecín Pernomáu” de Ezeiza" (de inforegion.com.ar)
  84. [11]"Arxentina: Bochini salvó la vida de milagru" (de goal.com)
  85. «Estatua de Ricardo Bochini, na Sede Social del club.». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de xineru de 2008. Consultáu'l 11 de payares de 2007.
  86. xoya-mas-grande-del-futbol-arxentín Ricardo Bochini la xoya más grande del fútbol arxentino LaIzquierda Consultáu'l 22 de setiembre de 2016.
  87. debú-del-tecnico-mas-ganador-de-la nuesa-historia-37769/amp/ A 40 años del debú del téunicu más ganador de la nuesa historia. 2016. https://www.orgullorojo.com/independiente/a-40-anos-del debú-del-tecnico-mas-ganador-de-la nuesa-historia-37769/amp/. Consultáu'l 3 de febreru de 2018. 
  88. Arsenio Erico, l'ídolu de la infancia de Di Stéfano FutebolMagazine. Consultáu'l 25 de xineru de 2018.
  89. Vicente del Bosque: Baillarín de cien postures PasionFulbo. Consultáu'l 15 de xineru de 2017.
  90. Antonio Sastre, el primer polifuncional PasionFulbo Consultáu'l 23 de payares de 2017.
  91. Manuel Seoane, goles de novela ElGrafico. Consultáu'l 25 d'ochobre de 2015.
  92. El saltarin coloráu más goliador DiariosDeFutbol. Consultáu'l 1 de marzu de 2009.
  93. [12] Archiváu el 16 de marzu de 2008 na Wayback Machine."Voi faer fuercia por que lu ganemos a River". (elgrancampeon.com.ar)

Enllaces esternos editar