Cobra ye'l nome común d'un grupu de culiebres venenoses de la familia Elapidae, cuantimás los xéneros Naja, con unos venti especies, y Ophiophagus, con una especie, conocíes pol so aspeutu amenazante y la so mordedura. Habiten en zones tropicales y desérticas del sur d'Asia y África.

Cobra
Clasificación científica
Dominiu: Eukaryota
Reinu: Animalia
Subreinu: Eumetazoa
(ensin clasif.) Bilateria
Superfilu: Deuterostomia
Filu: Chordata
Subfilu: Vertebrata
Clas: Sauropsida
Orde: Squamata
Suborde: Serpentes
Familia: Elapidae
Xéneros de cobres
Consultes
[editar datos en Wikidata]

Ye fácil reconoceles porque espleguen una especie de "capiellu" na zona de la cabeza cuando tán agafaes o en peligru. Llogren faer esto apandando les vértebres de la cabeza.

Polo xeneral, alimentar de royedores y aves, a los que maten inyectándo-yos una neurotoxina al traviés de los caniles. Ente'l so depredadores inclúyense la mangosta y delles aves de presa.

Clases de cobres editar

Cobra ye'l nome común de ciertes culiebres venenoses, conocíes pol so aspeutu intimidante y la so mordedura mortal. Ye fácil reconoceles por una especie de caperuchu qu'espleguen cuando tán agafaes o se sienten amenaciaes, que se forma por estensión de les costielles de la parte trasera de la so cabeza. Estos reptiles viven en Filipines, el sur d'Asia y África.

La cobra real o cobra de Birmania (Ophiophagus hannah) ye la culiebra venenosa más llarga del mundu. El permediu del so llargor ye de 3,7 m pero dalgunes algamen los 5,5 metros. Ye una culiebra delgada, de color oliva o pardu, con güeyos de color bronce. Vive n'India, Bangladex, Birmania, sur de China, Vietnam, Laos, Camboya, Tailandia, Malasia, Indonesia y Filipines. La so actividá ye diurna y aliméntase principalmente d'otres culiebres (dalgunes d'elles tamién venenoses). El so venenu ye bien tóxicu.

La otra cobra asiática ye conocida como cobra india o cobra d'antioyos (Naja naja), por cuenta de un dibuxu similar a unos antioyos qu'exhibe na so piel. Escasamente algama un llargor cimeru a los 1,8 metros. L'enanche de la zona de la so cabeza ye, proporcionalmente, enforma mayor que'l de la cobra real y suel ser de color mariellu o castañal. Desenvuelve la so actividá mientres el tapecer y pela nueche, y aliméntase de reptiles, aves y royedores.

Esta culiebra ye causa de munches muertes al añu na India, onde se-y trata con respetu relixosu y escasamente dáse-y muerte, anque se cometen abusos tales como quitar los dientes y presentales a la xente n'espectáculos con flautes o trompetes.

El venenu editar

El venenu de les cobres, una neurotoxina, tien un efeutu devastador sobre'l sistema nerviosu. Con tou, gracies a la mayor disponibilidad d'un antídotu eficaz, la elevada tasa de mortalidá debida al so potente venenu menguó en delles zones d'Asia.

Amás de morder ya inyectar el so venenu neurotóxico, delles cobres como la cobra cuspidora occidental cuspen el venenu estruyendo los músculos que tienen nos caniles. Estes cobres confíen más en cuspir el venenu qu'inyectalo. Suelen apuntar a los güeyos provocando una ceguera temporal, y dacuando permanente.

El venenu de les cobres vien usándose na investigación médica por cuenta de que contién una enzima, la lecitinasa, qu'esllee les parés de les célules, según les membranes qu'arrodien a los virus.

Mitoloxía editar

La cobra, símbolu solar y proteutora del faraón, representada como Uadyet y Uraeus, foi de gran relevancia na mitoloxía exipcia.

Referencies editar

Enllaces esternos editar