La cohesión social designa, en socioloxía, el grau de consensu de los miembros d'un grupu social o la perceición de pertenencia a un proyeutu o situación común. Ye una midida de la intensidá de la interaición social dientro del grupu; puede ser midíu con un test d'índices o a cencielles descritu o definíu pa cada casu. Atenta contra la cohesión l'anomia, esto ye, el comportamientu ensin basar en normes.

Esto quier dicir qu'eses rellaciones son consensuales, percibíes como xustes ente los grupos que gobiernen y los que son gobernaes. Demanden o impliquen tantu la perceición del bon desempeñu de les autoridaes y que eses sían respetaes como qu'esista una aición percibida como d'interés común.

La cohesión d'un grupu puede midise por aciu un test estadísticu non paramétrico o llibre de distribución, como'l coeficiente de correlación de rangos de Pearson (r) o'l coeficiente de correlación de rangos de Kendall (τ), que comparen los resultaos esguilares de dellos cuestionarios sobre una mesma variable en dos momentos distintes de muestreo o ente dos variables distintos pero rellacionaes.

Al aldericar sobre los distintos grupos sociales, dizse qu'un grupu ye un estáu de cohesión (cuando los miembros tienen llazos que los xunen unos con otros y col grupu como unu solu) . Anque'l términu cohesión ye un procesu que consta de munchos factores, pueden estremase cuatro componentes esenciales: les rellaciones sociales, les rellaciones de trabayu, la unidá (que se percibe ente los miembros del grupu) y les emociones de los integrantes.

El campu de la discriminación social puede estudiase, dende les perspeutives sociolóxiques del interaccionismo simbólicu, el funcionalismu o la teoría del conflictu, como un problema de cohesión social.

La noción d'integración social utilízase davezu como sinónimu de la cohesión. Dende la perspeutiva funcionalista o la teoría de sistemes entiéndese la integración nun sistema d'estratificación social como fundamentu harmónicu de les rellaciones ente les clases; les instituciones y, a fortiori, el sistema social nel so conxuntu considérense como un tou funcional.

Cohesión Grupal (Psicoloxía)

Esta propiedá describir Sprott (1975) como les fuercies motivantes o impulsantes que provoquen que los miembros caltener nel grupu.

Tamién se definió por autores como Carron, Brawley y Widmeyer (1998, p. 213)[1] la cohesión como un procesu dinámicu que se reflexa nel enclín d'un grupu a caltenese xuníu na consecución de los sos oxetivos instrumentales y/o pal prestu de les necesidaes afeutives de los sos miembros.

Otres definiciones como Festinger (1950)[2] define la cohesión como'l campu total de fuercies qu'actúen sobre los miembros pa permanecer nel grupu. Como resumen la cohesión son les fuercies adquiríes pol grupu coles cualos caltiénense como tal, y funcionen como motivantes para lo coesistencia y caltenimientu del grupu, que van de suxetu a suxetu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Carron, A.V., Brawley, R.L., y Widmeyer, W.N. (1998). The measurement of cohesiveness in sport groups. En J.L. Dulda (Ed.): Advances in sport and exercise psychology measurement (páxs. 213-226). Morgantown, WV: Fitness Information Technology.
  2. Festinger, L. (1950). Informal social communication. Psychological Review, 57, 271-282.