Come to the Stable

película de 1950 dirixida por Henry Koster

Come to the Stable ye una película estauxunidense de 1949 que narra la hestoria real de l'Abadía de Regina Laudis y los dos hermans franceses que lleguen a un pequeñu pueblu de Nueva Inglaterra, onde xunto colos habitantes del mesmu empiecen a construyir un hospital infantil. Ta protagonizada por Loretta Young, Celeste Holm, Hugh Marlowe, Elsa Lanchester, Thomas Gomez, Dooley Wilson y Regis Toomey.

Come to the Stable
Datos
Títulu orixinal Les Sœurs casse-cou (fr)
Xéneru cine dramáticu[1] y cine navideño (es) Traducir
País d'orixe Estaos Xuníos
Estrenu 1950
setiembre 1949 (Estaos Xuníos)
Idioma orixinal francés y inglés
Duración 91 min
Llugar de la narración Nueva York
Color en blancu y negru
Ficha téunica
Direición Henry Koster[1]
Producción Samuel G. Engel
Guión Clare Boothe Luce
Oscar Millard
Música Cyril J. Mockridge
Fotografía Joseph LaShelle
Edición William H. Reynolds
Diseñador de producción Lyle R. Wheeler (es) Traducir
Repartu Loretta Young[3], Celeste Holm, Hugh Marlowe, Elsa Lanchester, Thomas Gomez, Mike Mazurki, Basil Ruysdael, Dooley Wilson, Regis Toomey, Dorothy Patrick, Ian MacDonald, Louis Jean Heydt y Walter Baldwin
Ver llista completa
Compañíes
Productora 20th Century Fox
Distribuidora 20th Century Fox
Recaldación 8 000 000 $ (Estaos Xuníos)
Premios y nominaciones
Nominaciones
Calificaciones
CNC tolos públicos[5]
FSK FSK 12
Enllaces esternos
Ficha n'IMDb
Ficha en FilmAffinity
Cambiar los datos en Wikidata

La película ta basada nel guión escritu por Clare Boothe Lluz, y afechu por Sally Benson, Clare Boothe Lluz y Oscar Millard. Fuer dirixida por Henry Koster.

La cinta foi nomada a los Premios de l'Academia nes categoríes de meyor actriz (Loretta Young), meyor actriz de repartu (Celeste Holm y Elsa Lanchester), Óscar al meyor diseñu de producción meyor direición artística (Blanco y negru) (Lyle Wheeler, Joseph C. Wright, Thomas Little y Paul S. Fox), meyor fotografía (Blanco y negru), meyor cantar (Alfred Newman y Mack Gordon por "Through a Long and Sleepless Night") y meyor argumentu.[6]

Argumentu editar

Una nueche d'iviernu, dos hermanes franceses, la hermana Margaret y la hermana Scholastica, lleguen a la pequeña ciudá de Bethlehem en Nueva Inglaterra (allugamientu bien probablemente basada en Bethlehem, Connecticut, onde s'atopa l'Abadía de Regina Laudis y próxima a la ciudá de Nueva York), onde s'atopen con Amelia Potts, una pintora d'imáxenes relixoses. Les hermanes anuncien que llegaron pa construyir un hospital ellí, y la hermana Margaret, nacida en Chicago, esplica que mientres la guerra tuvo al cargu de un hospital infantil en Normandía que se convirtió nun potencial blancu mientres una campaña militar. Como munchos de los neños nun pudieron ser sacupaos, la hermana Margaret fixo un pidimientu personal a un xeneral estauxunidense por que non bombardeara l'hospital, que los alemanes taben utilizando como un puestu d'observación. L'hospital salvóse, pero a cuenta de les vides estauxunidenses, y la hermana Margaret fixo una promesa a Dios de que, n'agradecimientu por salvar a los neños, tornaría a Estaos Xuníos pa construyir un hospital pa neños.

La señorita Potts nun entiende por qué escoyeron Bethlehem, y la hermana Margaret diz-y que recibieren una postal con una reproducción d'una escena de la natividá pintada pola señorita Potts, titulada "Ven al establu" ("Come to the Stable", n'inglés), con información sobre l'área de Bethlehem, y dempués de ver otra pintura de la señorita Potts, les Hermanes decidieron qu'una llomba local representada nella sería un bon sitiu pal hospital.

Dempués de que'l compositor Bob Masen, vecín y caseru de la señorita Potts, diz-yos a les Hermanes que la llomba ye propiedá de Luigi Rossi de Nueva York, les Hermanes van ver al Obispu nuna ciudá cercana. Él nun puede ayudar col so proyeutu, pero da-yos una pequeña cantidá de dineru pa sofitales. Cuando tornen a Bethlehem, el relixosu conserxe de Bob, Anthony James, ufiertar pa llevales dende la estación de ferrocarril nel jeep de Bob (Anthony siguiera ayudar a lo llargo de la película).

Una y bones la Hermana Margaret aprendió a conducir un jeep mientres la guerra, iguar pa tomar emprestáu'l jeep y dir a la ciudá de Nueva York a buscar al Sr. Rossi y pidi-y que done les sos tierres. Rossi intenta despistales pero, a pesar del so intentu, les Hermanes llogren velo. Nel alcuentru, diz-yos a les Hermanes que tien la intención de construyir la so casa de retiru nel llugar. Mientres se preparar pa dise, la hermana Margaret afitar nuna imaxe y dase cuenta de que'l fíu de Rossi morrió n'aición cerca del so hospital en Rouen. Les hermanes dícen-y a Luigi que van rezar pol so fíu. De sópitu, Rossi camuda d'opinión ya infórmalos que, si instalen una vidrera nel hospital en memoria del so fíu, la tierra ye so.

Eufóricas, vuelven a Bethlehem, onde Bob y la so novia, Kitty Blaine, tán escuchando una demo d'un nuevu cantar qu'él compunxo y les Hermanes vienen estima-y por dexa-yos faer usu del jeep. Entós, Bob anúncialos que va dir a Hollywood mientres unes selmanes pa trabayar nuna película.

Les Hermanes arrienden por $5.000 y mientres tres meses una antigua planta embotelladora frente a la propiedá de Rossi, pal so usu como tendeyón temporal pa entamar la construcción del hospital. Sicasí, cuando l'Obispu revisa los documentos, afaya que'l preciu de compra trai una hipoteca de $25.000, significativamente más que los fondos operativos que les Hermanes tienen disponibles. Él diz-yos a les Hermanes que va tener qu'atayar el contratu, pero nesi momentu, once hermanes más y un capellán lleguen de Francia, dempués de ser convocaos poles Hermanes tres el so ésitu. L'obispu vence, dexándo-yos quedase mientres el periodu de la opción col entendimientu de que si nun pueden recaldar el dineru adicional dientro d'esi tiempu toos tienen de dise, anque más tarde coménta-y al so asistente que siente fuercies imparables nel trabayu.

Cuando Bob torna de Hollywood con Kitty y trés invitaos, afaya'l númberu cada vez mayor d'hermanes que tienen un puestu de venta d'artesanía nel xardín de la señorita Potts, y Bob aportuna en que desallugue a toles hermanes. El día primero que la opción caduque, les hermanes atopar con $500 menos de la cantidá necesaria. Esa nueche, dempués de que Kitty interpreta'l nuevu cantar de Bob pa los sos invitaos, escuchen a les hermanes cantar un himnu que reconocen abondo similar al cantar de Bob. Esmolecíu poles alusiones al plaxu, Bob xura que pensó per primer vegada nel cantar dempués de que'l so equipu del Exércitu aterrizó en Francia cuatro años antes, pero Al Newman, unu de los invitaos y críticu musical, identifica la melodía como un cantu gregorianu con más de 1200 años d'antigüedá.

A la mañana siguiente, dempués de que les Hermanes Margaret y Scholastica por fuercia clavaren una estaca nes tuberíes de l'agua de Bob mientres construyíen un santuariu, Bob visita al so axente inmobiliariu y iguar pa mercar la planta de embotellado col fin de caltenelo fora de les manes de les hermanes. Mentanto, la hermana Margaret atopa a los invitaos de Bob xueguen al tenis y apueste con ellos $500 a que la Hermana Escolástica puede ayudar a Al a vencer a la otra pareya. Anque Sor Scholastica ye una excampeona de tenis, pierde'l partíu.

Más tarde, cuando la Hermana Margaret diz-yos a les Hermanes que tienen de dise, Bob averar pa despidise d'elles pero al escuchar les sos oraciones, afaya que la so Casa Madre ta en Normandía, cerca d'onde él había estáu movíu mientres la guerra. Cuando les Hermanes pídenlu qu'ore por elles, Bob trescálase y camuda d'opinión sobre'l so proyeutu, y la película termina con Bob, Kitty, Anthony, la señorita Potts, el Sr. Rossi y l'Obispu toos asistiendo a la dedicación del llar temporal del hospital de San Judas.

Repartu editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.imdb.com/title/tt0041257/. Data de consulta: 7 abril 2016.
  2. «Internet Movie Database» (inglés). Consultáu'l 17 avientu 2022.
  3. URL de la referencia: http://www.filmaffinity.com/en/film655371.html. Data de consulta: 7 abril 2016.
  4. «The Numbers» (inglés). Consultáu'l 17 avientu 2022.
  5. URL de la referencia: https://www.cnc.fr/professionnels/visas-et-classification/9173.
  6. «NY Times: Come to the Stable». NY Times. Consultáu'l 20 d'avientu de 2008.
  7. Mother Benedict obituary accessed 1-25-2016
  8. Fox Film History accessed 1-25-2016

Enllaces esternos editar