Conchita

cantante española

María Concepción Mendívil Feito, más conocida como Conchita (3 de marzu de 1981Ḥélsinki), ye una compositora y cantante española nacida en Finlandia, anque tuvo bien pocu tiempu ellí. Pasó los sos trés primeros años en Rusia y la mayoría de la so niñez en Francia (d'ende que seya billingüe), onde recibió gran influencia de la música d'esti país. Más tarde vivió 3 años n'Alemaña, y con catorce años llegó a España.

Conchita
Vida
Nacimientu Ḥélsinki3 de marzu de 1981[1] (43 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante
Xéneru artísticu pop
Instrumentu musical voz
conchitaweb.com
Cambiar los datos en Wikidata

Amás de la so carrera musical en solitariu, en xineru de 2016 anunció en Facebook el próximu llanzamientu del primer videu Deux oiseaux del grupu que formó con Pablo Cebrián, Chansons d´hiver, y que'l so repertoriu son cantares en francés compuestes y producíes por ellos mesmos. El so primer EP salió a la vienta'l 22 de marzu de 2016 en formatu dixital.

== Biografía reconoz una apasionada de la música, con un gustu eclécticu (cita como les sos principales referencies a Carlos Chaouen, Jorge Drexler, Tontxu, Antonio Vega, Los Piratas, Quique González, Corinne Bailey Rae y clásicos de la música francesa como Édith Piaf). Recuerda que dende los 5 o 6 años faía cantares y grabar nun casete de plásticu, y más tarde con un pianu electrónicu de xuguete, afición qu'aumentó desque a la edá de quince años regaláron-y el so primer guitarra y empezó a tocala y a prauticar con ella.

Amás de tocar la guitarra y el pianu, toca la batería,[2] acompañando en direutu a grupos como Tom's Cabin[3] o Luis Ramiro na so xira de 2016.

Conchita participa viviegamente en tol procesu de creación de los sos álbumes y tou lo que lo arrodia (arte, videos...). Tamién s'arreya en causes solidaries, como la so collaboración pa la institución del Día del Neñu Hospitalizáu col cantar Un besu redondu, llanzada como single en 2015 ya incluyida nel so álbum Quemes.

Carrera en solitariu editar

Nel 2000 con dieciocho años fixo'l so debú na Sala Montacargas, a partir d'ende empezó un percorríu por distintes sales del circuitu musical de Madrid xunto al guitarrista Xavier Aguirre.

Presentar a dellos concursos y quedó finalista nel de La Llatina. En 2001 grabó les sos primeres maquetes, compartiendo escenarios cola nueva xeneración de cantautores y participando en proyeutos coleutivos como'l de los quince nuevos cantautores, llanzáu pol estudiu Gran Vía, compaxinando tou esto colos sos estudios de maxisteriu de primaria y los sos trabayos como profesora particular.

En 2007 ve la lluz el so primer álbum, editáu por EMI, y decidió dedicase por completu a la música empezando asina la so carrera en solitariu.

En 2012 empezó a collaborar con Pablo Cebrián, col que trabaya dende entós. En 2014, con Arcadia Music, llanzó l'álbum Esto yera.

En 2016 Conchita dio un xiru a la so carrera roblando col sellu discográficu Concert Music Entertainment, de Rafael Casillas, por cuenta de la publicación del so quintu álbum, que ta tamién producíu por Pablo Cebrián, y que lleva por títulu Quemes. El primer senciellu estrenóse'l 4 de payares: "Los ocho y diez", y el segundu senciellu, llanzáu en marzu, ye "Facer".

Chansons d´hiver editar

En 2016 anunció la so andadura col grupu Chansons d´hiver. Ye un proyeutu que nació en 2012, xunto a Pablo Cebrián, y pal qu'adulces fueron componiendo y grabando cantares, como ella mesma anuncia en Facebook: "Desque tengo usu de razón, siempres quixi montar un grupu...y cantar en francés [...] Pero entós grabando'l mio tercer discu conocí a Pablo Cebrián, y un día, asina ensin avisar díxi-y "Quies que montemos un grupu tu y yo? Faemos les temes xuntes, y depués yo canto en francés, el grupu llámase "Cantares d'iviernu", "Chansons d´hiver" tener pensáu hai enforma tiempu...quies?" Y ensin pensalo díxome que sí".

Discografía editar

Álbumes d'estudiu editar

Añu Álbum
2007 Namás
2009 4.000 pallabres
2010 Tocando madera (EP)
2012 Zapatos nuevos
2014 Esto yera
2016 Prologue (EP), como Chansons d'hiver
2016 Quemes
2017 Quemes (reedición)

2007–2008: Namás editar

L'añu 2006 ye fundamental na so curtia carrera: una de la so maquetes llega a la discográfica Nena Music, que-y ufierta grabar el so primer discu, que foi producíu por Juan Luis Giménez[4] y con collaboración d'Antonio Vega n'unu de les temes.

El discu sale en febreru de 2007 col títulu de Namás y l'artista realiza una amplia xira de presentación. Entró na llista de los más vendíos del país na so primer selmana de llanzamientu. En 2008 consiguió ser discu de platín, superando les 100.000 copies vendíes.

La xira de conciertos siguió hasta ochobre de 2008, mes nel que la compositora viaxó a Méxicu pa presentar el so discu nuevu.

2009: 4.000 pallabres editar

El so segundu trabayu, tituláu 4.000 pallabres, publicóse'l 10 de marzu de 2009. Contién catorce canciones, incluyendo un cantar extra na edición dixital, toes compuestes, lletra y música, por Conchita, y producíes de nuevu por Juan Luis Giménez. El primer senciellu foi'l cantar "Cúnta-y".

Esti discu vendió 50.000 copies.

2010: Tocando madera (EP) editar

El 12 de payares de 2010 Conchita sacó un EP, tituláu Tocando madera de forma dixital al traviés d'iTunes, incluyendo nél, cantares a dúu como "Tocando madera" con Bebi y "Dende fora" con Álvaro Urquijo. En total el EP contenía siete canciones.

2012: Zapatos nuevos editar

El 8 de mayu de 2012 saca al mercáu Zapatos nuevos, un discu d'aires optimistes y con un soníu distintu a los anteriores del qu'ella mesma diz que "nun camudaría nin una nota".[5] El discu componer de 11 cantares, toes compuestes por ella, sacante'l cantar en francés "Dis, quand reviendras-el to?", una versión del cantar orixinal de 1964 de Barbara. El discu ta producíu por Pablo Cebrián. El primer senciellu d'esti trabayu ye "La guapa de la fiesta". Como segundu senciellu publicóse "Balones pel aire".

2014: Esto yera editar

Con nueva compañía discográfica, Arcadia Music,[6] Conchita llanza'l 13 de mayu de 2014 el so quintu trabayu, Esto yera presentándolo col senciellu "Tu" y al que siguieron los senciellos "Tralará", "Intentar" y "Rotu". Conchita produció'l discu, xunto con Pablo Cebrián, y curió de tolos detalles: dende los cantares hasta l'arte del discu (realizáu por José Luis Serzo), polo que se convierte nel primer álbum que saca al mercáu esautamente como ella quier: "Fixi tou lo que me daba a mi la gana",[7] consiguiendo un discu que'l so resultáu "yo creo que se ve, que ta fechu con bien de ciñu y que si a la xente llégalu un mizcu d'eso, con eso yá me basta".[7] Mientres el 2014 y 2015 dedicar a realizar xira pa presentar l'álbum, incluyíu un viaxe a Méxicu n'abril y mayu de 2015.

2015: Un besu redondu (Senciellu) editar

En mayu de 2015, l'artista llanzó un nuevu single solidariu col fin d'institucionalizar el 13 de mayu como'l Día del Neñu Hospitalizáu. Trátase d'una iniciativa de distintes asociaciones solidaries, como son la Fundación Abracadabra, Aladina, Menudos Corazones, Pequeñu Deséu, Theodora, l'Asociación Española contra'l Cáncer, la Federación Española de Padres de Neños con Cáncer y la Fundación ATRESMEDIA. Tolos ingresos xeneraos pola descarga van dir destinaos a faer sonrir a los neños hospitalizaos.[8]

2016: Prologue (EP), como Chansons d'hiver editar

En xineru de 2016 Conchita anunció'l so nuevu proyeutu: el grupu Chansons d'hiver formáu con Pablo Cebrián. El 22 de marzu de 2016, llancen el so primer EP, Prologue, con 5 cantares, disponible nes plataformes dixitales.

2016: Quemes editar

El 4 de payares de 2016 llanzóse'l primer senciellu tituláu "Los ocho y diez" perteneciente al álbum Quemes, que vio la lluz el 2 d'avientu de 2016. Esti álbum ta producíu tamién por Pablo Cebrián y según Conchita, esti discu fala de "crecer, tomar decisiones, salir alantre".[9] El discu cunta coles collaboraciones de Sergio Dalma, Nach, Luis Ramiro y Santiago Cruz.

2017: Quemes (reedición) editar

El 13 d'ochobre de 2017 publicóse la reedición de Quemes, qu'añade trés tarrezas inéditos. Como novedá, esta reedición editar en vinilu.

Senciellos editar

  • "Non dexes de suañar" (2006)
  • "Trés segundos" (2007), perteneciente al álbum Namás
  • "Nada que perder" (2007), perteneciente al álbum Namás
  • "Puede ser" (2008), perteneciente al álbum Namás
  • "Cómo te digo eso" (2008), perteneciente al álbum Namás
  • "Cúnta-y" (2009), perteneciente al álbum 4.000 pallabres
  • "Ónde lo guardo" (2009), perteneciente al álbum 4.000 pallabres
  • "Tocando madera" (2010), perteneciente al EP Tocando madera
  • "La guapa de la fiesta" (2012), perteneciente al álbum Zapatos Nuevos
  • "Balones pel aire" (2012), perteneciente al álbum Zapatos Nuevos
  • "Nun hai más" (2012), perteneciente al álbum Zapatos Nuevos
  • "Abúrresme" (2013), perteneciente al álbum Zapatos Nuevos
  • "Tu" (2014), perteneciente al álbum Esto yera
  • "Tralalá" (2014), perteneciente al álbum Esto yera *

"Intentar" (2015), perteneciente al álbum Esto yera * "Un besu redondu" (2015). Single llanzáu en plataforma dixital.

  • "Rotu" (2015), perteneciente al álbum Esto yera *

"Los ocho y diez" (2016), primer senciellu perteneciente al álbum Quemes, estrenáu'l 4 de Payares.

  • "Invasiones" (2016)
  • "Facer" (2017), segundu senciellu perteneciente al álbum Quemes, estrenáu'l 24 de Marzu.
  • "Voi tar bien" (2017), tercer senciellu perteneciente al álbum Quemes estrenáu'l 28 de Julio

Cantaes por otros editar

  • "Si te vas", compuesta con Pablo Cebrián - primer single del álbum Cadore 33 de Sergio Dalma
  • "Contigo nel camín", compuesta con Pablo Cebrián - del álbum Cadore 33 de Sergio Dalma
  • "Tu y yo", compuesta con Pablo Cebrián - primer single llanzáu'l 18 de setiembre de 2015, del álbum "Dalma" de Sergio Dalma
  • "Imaxinando", compuesta con Pablo Cebrián - del álbum "Dalma" de Sergio Dalma
  • "Nada igual a ti", compuesta con Pablo Cebrián]- del álbum "Dalma" de Sergio Dalma
  • "N'otra vida", compuesta con Pablo Cebrián - del álbum "Dalma" de Sergio Dalma

Collaboraciones editar

Proyeutos nos que collabora editar

  • Día del neñu hospitalizáu: 13 de mayu. Iniciativa llevada a cabu pola Fundación Atresmedia xunto con otres entidaes.[11]
  • De muyer a muyer de la Fundación Vicente Ferrer. Conciertu online con otres 13 muyeres del mundu de la música *

Iniciativa Remóntate contra'l dolor, llevada a cabu pol Institutu Mundipharma y la Sociedá Española del Dolor (SEI).

Referencies editar

  1. Identificador BNE: XX4886813.
  2. CONCHITA Y CHILOÉ- SOLU DE BATERIA XIRA 2014 "ESTO YERA", 23 d'ochobre de 2014, https://www.youtube.com/watch?v=m5ZGcg92pEw, consultáu'l 26 de febreru de 2018 
  3. (en castellanu) conciertos-de-radiu-3/conciertos-radio-3-toms-cabin/2571895/ Los conciertos de Radio 3 - Tom's Cabin - RTVE.es, 19 de mayu de 2014, https://www.rtve.es/alacarta/videos/los conciertos-de-radiu-3/conciertos-radio-3-toms-cabin/2571895/, consultáu'l 26 de febreru de 2018 
  4. «Conchita» (19 d'avientu de 2008). Archiváu dende l'orixinal, el 19 d'avientu de 2008. Consultáu'l 26 de febreru de 2018.
  5. Entrevista a Conchita falando del so discu, 'Zapatos Nuevos', elRemix
  6. Páxina de Conchita en Arcadia Music
  7. 7,0 7,1 Entrevista Conchita - "Esto Yera", el so nuevu discu, 13 de mayu de 2014, https://www.youtube.com/watch?v=OY4JxW9iROk, consultáu'l 26 de febreru de 2018  Error de cita: La etiqueta <ref> ye inválida; el nome «youtube_1» ta definíu delles vegaes con distintu conteníu
  8. (en castellanu) nuesos-proyeutos/humanizacion-hospitales-pa-ninos/noticies/siete-entidá-venceyaes-atencion-hospitalaria-infantil-xunen-instaurar-dia-nacional-nino-hospitalizáu_2015051359d61y790cf2304a273c0643.html Lluvia de besos en cerca de 150 hospitales de toa España. Antena3.com. http://fundacion.atresmedia.com/los nuesos-proyeutos/humanizacion-hospitales-pa-ninos/noticies/siete-entidá-venceyaes-atencion-hospitalaria-infantil-xunen-instaurar-dia-nacional-nino-hospitalizáu_2015051359d61y790cf2304a273c0643.html. Consultáu'l 26 de febreru de 2018. 
  9. «so-quintu-album-quemes/3807968/ Les mañanes de RNE - Conchita presenta n'esclusiva'l so quintu álbum, 'Quemes' - RTVE.es» (castellanu) (21 de payares de 2016). Consultáu'l 26 de febreru de 2018.
  10. Conchita - Cuando Se Trata d'Escoyer ft. Sergio Dalma, 27 de xineru de 2017, https://www.youtube.com/watch?v=DUCBhQNX6Fg, consultáu'l 26 de febreru de 2018 
  11. (en castellanu) Los nuesos proyeutos. Antena3.com. http://www.antena3.com/fundacion/actividades/asitencia/comunicacion/toes-noticiar/siete-entidá-venceyaes-atencion-hospitalaria-infantil-xunen-instaurar-dia-nacional-nino-hospitalizáu_2015050600099.html. Consultáu'l 26 de febreru de 2018. 

Enllaces esternos editar